MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » do feb 13, 2014 9:50 am

Ofschoon ik weinig vertrouwen in de Orioles heb dit seizoen moeten de pitchers en catchers vandaag zich melden. Kortom we gaan weer beginnen.

Beter slecht baseball dan geen baseball. :hypocrite.gif:
YNWA

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » do feb 13, 2014 11:59 am

InnerHarbour schreef:
Now that the Major League Baseball Rules Committee has voted to outlaw collisions at home plate, the question hanging over the sport is how it's going to be enforced.
Runners will be required to slide into home plate, not initiate contact with the catcher. And catchers no longer will be permitted to block the plate.
Runners must be given a path to the plate, just as fielders do at any base. Catchers must tag them instead of impersonating a brick wall.
Roch

It’s becoming a sizzy sport.
It's a non-contact sport. Too many players out for the season after such collisions.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 16, 2014 10:10 am

The Orioles will announce their deal with Suk-Min Yoon on Sunday, and both sides expect a press conference on Monday, Roch Kubatko of MASNSports.com writes.
Ik heb begrepen dat de Koreaanse competitie niveau advanced A, AA at best is. Nieuw land, spreekt hij de taal, ik verwacht er niet al te veel van in het eerste jaar.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo feb 16, 2014 12:30 pm

De Wall Street Journal heeft een interessant verhaal over de payroll van de Mets.

Er wordt niet wezenlijk geïnvesteerd. Geld dat het afgelopen jaar werd weggegooid aan spelers die niet speelden (Santana, Bay) is besteed aan free agents als Curtis Granderson, Bartolo Colon en Chris Young. Daarnaast waren er salarisverhogingen (deel door arbitration, zoals Duda, Tejada, Davis, Gee, Parnell) en zijn een paar jongens op een minor league contract binnengehaald, die gaan verdienen als ze MLB-niveau halen.

Hier het staatje:

Afbeelding

Ik hoop dat de bewegingen deze winter vooral bedoeld zijn om voor te sorteren op succes in 2015. Dan is als het goed is Matt Harvey weer terug van zijn Tommy John operatie en zijn superprospects Travis d'Arnaud (C), Noah Syndergaard (P) en Rafael Montero (P) 'major leage ready'.

Met misschien nog een paar singings volgende winter zouden de Mets in 2015 competitief moeten kunnen zijn.

Belangrijk is dan wel dat jongens als Ike Davis en Ruben Tejada zich in 2014 substantieel verbeteren. De Mets hebben afgelopen winter geleurd met Davis als trade bait. Is niet gelukt. Vraag is hoe Davis dit op gaat pikken, want leuk was anders. Tejada is ook geen zekerheidje op shortstop. De Mets lonkten nadrukkelijk naar Stephen Drew. Die heeft nog steeds geen contract, dus het wordt interessant wat er de komende weken nog gebeurt, al lijken de Mets niet meer geïnteresseerd (Yankees willen hem niet, ook al gaat Jeter stoppen). Terry Collins gaat ook Wilmer Flores bekijken op shortstop. Met Davis toch ook geen zekerheid op het eerste honk, gaat Spring Training een boeiend kamp worden voor de infielders.

Het zou wel fijn zijn als 2014 weer een keer een winnend seizoen op gaat leveren. Al is het alleen al als stepping stone voor 2015.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 16, 2014 12:59 pm

Had al zoiets voorbij zien komen, jullie zitten op dit moment op 75 miljoen, ruimte zat dus zeker als je die 27 miljoen extra tv gelden niet vergeet. Moet Drew jullie je nummer 1 pick kosten? Wat hebben jullie is de eerste ronde de #7 of 8? Orioles hebben # 17 nou die kan je nog wel opgeven voor een goede FA.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo feb 16, 2014 1:29 pm

Mets hebben #10. Drew kost wel een pick, maar de 'first pick' is beschermd, omdat de Mets bij de onderste 10 zijn geëindigd. Als ze Drew signen geven ze de derde pick op. De tweede pick hebben ze opgegeven voor Granderson.

Er zijn nog vier andere FA's die een 'pick' kosten: Nelson Cruz, Ubaldo Jimenez, Kendrys Morales en Ervin Santana. Sporting News noemt ze - met Drew - de 'frozen five'. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 16, 2014 2:42 pm

O ja natuurlijk jullie hebben een beschermde pick. De O’s moeten gewoon Ubaldo Jimenez en Morales als DH halen wil het wat worden in de ALE dit jaar. Als ze met dit team de competitie ingaan wordt het rond 80 wins hangen. Na volgend jaar zijn Wieters en Davis weg (FA) nu is het de tijd om te oogsten, nu moeten ze investeren en niet alleen in 1 pitcher als je op de 12de plaats staat in de OBP rankings. Je geeft maar eenmaal je #1 pick op.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 18, 2014 8:50 am

InnerHarbour schreef:De O’s moeten gewoon Ubaldo Jimenez en Morales als DH halen wil het wat worden in de ALE dit jaar.
Het eerste gedeelte is gelukt, nu het tweede nog. Ubaldo Jimenez

Ze hebben hun #17 pick hiermee opgegeven, je kan hem niet tweemaal verliezen. Go for Morales!
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 11:04 am

De geruchten zwellen weer aan over een trade tussen de Orioles en de Mets, Ike Davis opnieuw. Heeft geen slecht OPS+ tegen rechtshandige pitchers, tegen lefty's moet je hem thuislaten.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 21, 2014 11:14 am

Davis was een paar jaar geleden een toptalent. Maar een matig seizoen twee jaar geleden en dramatisch seizoen vorig jaar. Change of scenery kan hem goed doen. Zeker na dat geleur afgelopen winter kan ik mij niet voorstellen dat hij het vertrouwen voelt van Collins/Alderson. Potentie heeft hij wel.

zeux

Bericht door zeux » vr feb 21, 2014 11:20 am

Ik zie dat Mets jullie pitching prospect Eduardo Rodriguez zouden willen. En dat Davis DH zou worden. Weet niet of dat voor Davis de goede route is.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 11:30 am

Nou als ze Rodiguez willen denk ik niet dat het feest doorgaat. Ike wordt sowieso de DH en dan ook nog in platoon, op FB hebben we geen plaats voor hem, daar stond vorig jaar een gozer die 53 homers sloeg, daar gaan ze niet mee schuiven. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 21, 2014 11:38 am

Precies. :-)

Dat is het leuke van rumours: tossing names around.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 11:48 am

Ik zou het niet erg vinden als hij komt maar dan voor Brian Matusz voormalige #1 pick van de Orioles, linkshandige werper gooit tegenwoordig vanuit de pen maar wil graag starten. Toen hij kwam kon de toenmalige gozer die over de draft ging maar niet ophouden over zijn geweldig curveball (net zo goed als die van Zito).

Het enige wat HoF en co commentator voor MASN Jim Palmer zei: mooi maar hoe zit het met zijn fastball? Die bleek van mindere kwaliteit. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 21, 2014 11:53 am

Mets hebben genoeg pitchers. Zitten paar topprosprcts aan te komen en Harvey is aan zijn rehab begonnen. We hebben slagkracht nodig.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 21, 2014 12:45 pm

Nee, nee je kan nooit genoeg pitching hebben, nooit genoeg. Elk jaar wordt die oude baseballwet weer meerdere keren bewezen.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za feb 22, 2014 1:37 am

Yes, pitching is key, maar met Niese, Gee, Wheeler, Colon voor de eerste vier plekken, Dice-K, Mejia en Lannan voor de vijfde spot en ook nog prospects Syndergaard, Montero en DeGrom die er aan komen, zijn er nogal wat kandidaten voor de rotatie. En volgend jaar komt Harvey daar weer bij. Natuurlijk is het fijn om nog wat meer achter de hand te hebben, maar offensief moeten de Mets ook echt stappen maken om competitief te zijn. Alleen Granderson en Chris Young erbij is vrees ik niet genoeg.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 22, 2014 5:02 pm

Het is Nelson Cruz geworden 1 jaar 8 miljoen
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma feb 24, 2014 6:37 pm

Hey, wordt de fantasy nog aangeslingerd dit jaar?

Wil je (weer) vermorzelen.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 24, 2014 9:04 pm

Welke deed jij mee?
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma feb 24, 2014 9:24 pm

Yahoo. Volgens mij die van het Orioles forum. Julie? Yahoo heeft een of andere update gedaan, dus alle oude gegevens zijn foetsie. Grrr.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma feb 24, 2014 11:18 pm

Heb je een ander emailadres genomen, ik heb 2 weken terug al een uitnodiging gekregen een die stuurt ze altijd naar iedereen die de vorige keer ook meedeed. Pm me anders even je nieuwe mail dan zorg ik dat je weer een uitnodiging krijgt.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do feb 27, 2014 10:31 am

Er zijn 32 MLB teams en dit is een lijst van de 9 die het meeste waarde vertegenwoordigen.

Opmerkelijk dat zowel die van Dubbel, die van Zeux als die van mij behoren tot die 9.

The 9 Most Valuable MLB Teams Right Now
YNWA

zeux

MLB

Bericht door zeux » do feb 27, 2014 11:37 am

Biggest TV-markets: NY, LA, Boston, SF, Chicago.
En Baltimore!

Wel interessant dat Nationals, A's en White Sox het in die markten dus minder doen. Staan die 10, 11 en 12?

zeux

Bericht door zeux » do feb 27, 2014 11:39 am

En oh ja, ik ben niet dood en zag The Amazing winnen in '86!!!!!!

Plaats reactie