F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: F1

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 4:26 pm

InnerHarbour schreef:Tja, dat heb je als je zeikers op ignore hebt staan.

De familie Verstappen, twee ego's groot genoeg om heel Limburg mee te vullen, bij die familie verbaast me niet veel meer.
zeux op ignore? Jij hebt jouw 'honkbalvriendje' zelf naar dit forum gehaald? :smallgrin.gif:

Het ego van de boys Verstappen is idd groot genoeg voor een hele provincie, maar vergis je niet, in Limburg is ruimte zat hoor! Zelfs jij en ik zouden daar passen, maar het gros van de mensen daar :666.gif: past denk ik niet helemaal bij ons. :hypocrite.gif:

Misschien kunnen we al die asielzoekers die de komende maanden binnenkomen in de Verstappen habitat Limburg proppen. En de provincie daarna aan één van de buurlanden afstoten. :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 10, 2015 4:38 pm

Maastricht is geen verkeerde stad en Margraten heeft een mooie golfcourse, verder kan je in datzelfde Maastricht goed eten en een Leffe donker, zeker in deze maanden van het vat...... een nadeel is dat je die mensen niet kan verstaan. Ik versta een Scouser makkelijker dan een Limburger. :smile-ajax.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » di nov 10, 2015 5:34 pm

Cruijff schreef:
InnerHarbour schreef:Tja, dat heb je als je zeikers op ignore hebt staan.

De familie Verstappen, twee ego's groot genoeg om heel Limburg mee te vullen, bij die familie verbaast me niet veel meer.
zeux op ignore? Jij hebt jouw 'honkbalvriendje' zelf naar dit forum gehaald? :smallgrin.gif:
Tja, ik heb hem - in zijn ogen - te achterbaks aangepakt over Van Persie. Kan. Maar uitdelen kan IH beter dan incasseren blijkbaar. Ik heb geprobeerd het op te lossen via PM, maar daar wil hij niet van weten. Helaas, maar het is wat het is.

Wat de Verstappens betreft: ik vrees dat het 'zuur' van vader Jos al op jonge leeftijd bij Max is geïnjecteerd. Volgens mij voelt Jos zich nogal miskend in NL. Hij heeft ook de nodige akkefietjes gehad, waarbij hij minder florissant in de pers kwam. Volgens mij gaat dit dus ook vooral over Jos en niet over Max en vecht Jos iets uit over de rug van zijn zoon.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di nov 10, 2015 5:47 pm

Jos voelt zich miskend in Nederland? :smallgrin.gif:

Tja hij was ook wel een 'miskend talent'. Kon sturen én starten én regenrijden als de beste, maar wat viel die Joske vaak uit met zijn wagen en lang niet altijd alleen wegens pech.

Ja figuren die zich gedragen als Jos Verstappen, die krijgen in Nederland te maken met de fenomenen kop en maaiveld.... Voer voor vele honderden moppen en flauwe grappen en dan ontbreekt zo'n Jos het relativeringsvermogen om zelf mee te lachen.

Ha ha ha wat heb ik gelachen om deze laatste grap nav het niet laten inhalen door Sainz:
https://www.youtube.com/watch?v=DmYai7H7yDg

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo nov 15, 2015 1:06 am

beelzebub schreef:Iemand de bijgewerkte statistieken al?

Halverwege het seizoen stond het nog zo:
Afbeelding
Das een interessante vraag, inderdaad.

Verstappen is de laatste 5 races elke keer in de punten geëindigd, als Sainz dat ook voor elkaar kreeg zat hij in mijn herinnering elke keer achter Max dus reken maar uit.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » zo nov 15, 2015 11:45 am

http://grandprixrankings.com/compare/20 ... -sainz-jr/

In de kwalificaties staat het nu 10-8.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo nov 15, 2015 11:58 am

En in de wedstrijden is de stand dus 9-6. Daar is een duidelijk verschil te zien tussen de eerste helft van het seizoen en de tweede helft. Verstappen is in de loop van het seizoen beter gaan presteren en Sainz is wat teruggevallen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo nov 15, 2015 1:06 pm

Ik had gedacht dat het wat meer in het voordeel van Verstappen zou zijn.

Maar het belangrijkste verschil is 47-18 in punten.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » di nov 17, 2015 2:11 pm

Duke

Bericht door Duke » do nov 26, 2015 11:02 am

http://www.bbc.com/sport/formula1/34871338

Allan McNish over Verstappen en Sainz.

Salvador Dali

Duke

Bericht door Duke » vr nov 27, 2015 10:12 am

En nog een mooie artikel over Max: https://algemeendagblad.atavist.com/maxverstappen

Salvador Dali

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 29, 2015 1:19 pm

De prerace F1 uitzending hier in de VS had een reportage over Max, met vele spectaculaire inhaalmanoevres. Ze noemden geen namen, maar wisten te vermelden dat insiders in F1 Max Verstappen op 18-jarige leeftijd al net zo hoog inschatten als Michael Schumacher op zijn top! De reportage eindigde met de conclusie dat Verstappen niet slechts het talent is van een generatie, maar een talent dat je maar in keer in je leven meemaakt.

Heftig! Zo lyrisch heb ik die F1 reporters nog nooit gezien. Alsof Hamilton, Vettel, en Alonso al niet meer meedoen...
Laatst gewijzigd door Monkey Tonk op zo nov 29, 2015 1:22 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » zo nov 29, 2015 1:21 pm

Monkey Tonk schreef:De prerace F1 uitzending hier had een reportage over Max, met vele spectaculaire inhaalmanoevres. Ze noemden geen namen, maar wisten te vermelden dat insiders in F1 Max Verstappen op 18-jarige leeftijd al net zo hoog inschatten als Michael Schumacher op zijn top! De reportage, een neutrale, niet Nederlandse verslaggeving, eindigde met de conclusie dat Verstappen niet slechts het talent is van een generatie, maar een talent dat je maar in keer in je leven meemaakt.

Heftig!
Ik heb begrepen dat Max eindeloze uren in de simulator heeft gezeten. Zou dat hem hebben geholpen? Dat hij voorbeeld is van nieuwe generatie coureurs die via PS4 en simulatoren al van heel jongs af aan skills leren?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » zo nov 29, 2015 1:25 pm

zeux schreef:
Monkey Tonk schreef:De prerace F1 uitzending hier had een reportage over Max, met vele spectaculaire inhaalmanoevres. Ze noemden geen namen, maar wisten te vermelden dat insiders in F1 Max Verstappen op 18-jarige leeftijd al net zo hoog inschatten als Michael Schumacher op zijn top! De reportage, een neutrale, niet Nederlandse verslaggeving, eindigde met de conclusie dat Verstappen niet slechts het talent is van een generatie, maar een talent dat je maar in keer in je leven meemaakt.

Heftig!
Ik heb begrepen dat Max eindeloze uren in de simulator heeft gezeten. Zou dat hem hebben geholpen? Dat hij voorbeeld is van nieuwe generatie coureurs die via PS4 en simulatoren al van heel jongs af aan skills leren?
Zeker. Hij heeft thuis ook zo'n machine staan en probeert daarop allerlei trucs uit, omdat die simulators van nu ontzettend realistisch zijn. Inhaalmanoevres die hij daar doet probeert hij later in het echt, zoals die nog nooit vertoonde op, geloof ik, het Belgische circuit. (als ik gek genoeg ben koop ik zelf ook zo'n machine. Lekker effe online tegen Max racen... ;))

zeux

Bericht door zeux » zo nov 29, 2015 1:38 pm

Monkey Tonk schreef:
Zeker. Hij heeft thuis ook zo'n machine staan en probeert daarop allerlei trucs uit, omdat die simulators van nu ontzettend realistisch zijn. Inhaalmanoevres die hij daar doet probeert hij later in het echt, zoals die nog nooit vertoonde op, geloof ik, het Belgische circuit. (als ik gek genoeg ben koop ik zelf ook zo'n machine. Lekker effe online tegen Max racen... ;))
Voordeel is dat ie dan eerst vijftig keer kan crashen voordat hij het onder de knie heeft. :-)

(ik kom nog niet eens een bocht om op die dingen. 'Gamen' is mijn huisje voorbij gegaan, vrees ik.)

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo dec 02, 2015 11:05 am

Een leuk seizoen door Verstappen.

Een quote om het samen te vatten:

"I have compared him to Michael Schumacher and Ayrton Senna," said BBC F1 analyst Eddie Jordan recently. "I feel at this stage of his career he is that good." http://www.bbc.co.uk/sport/formula1/34938970

zeux

Bericht door zeux » wo dec 02, 2015 2:03 pm

Volgens nu.nl waarschuwt Mercedes Hamilton en Rosberg dat ze moeten kappen met ruzie maken, anders worden ze vervangen. Aan het voorsorteren Herr Wolff? :-)

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo dec 02, 2015 2:37 pm

Rosberg contract tot en met 2016 en Hamilton tot en met 2018.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » vr jan 15, 2016 11:00 am

beelzebub

Bericht door beelzebub » di feb 02, 2016 11:29 am

Hehe. We zijn van Crashtor Maldonado af. Onder het mom dat zijn sponsor niet wil betalen is hij gewipt bij Renault. Hoe deze brokkenpiloot ooit een Grand Prix heeft kunnen winnen is een raadsel.

Helaas zal de teller op deze site ook niet meer oplopen: http://hasmaldonadocrashedtoday.com/ :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo feb 24, 2016 11:40 am

'Teambazen akkoord met nieuw afvalsysteem in kwalificatie'

De teams in de Formule 1 hebben ingestemd met een plan om het huidige kwalificatiesysteem grondig te wijzigen.
Dat werd dinsdag bekend na urenlang overleg, melden meerdere media. In Genève vergaderden teambazen urenlang over manieren om meer spektakel te bieden in de Formule 1. Het nieuwe kwalificatiesysteem houdt in dat alle auto's op de baan rijden en er vervolgens elke anderhalve minuut iemand afvalt.

In Q1 gaan alle 22 coureurs het circuit op, waarna na zeven minuten de langzaamste gedwongen wordt om zijn wagen langs de kant te zetten. Vervolgens valt er elke negentig seconden iemand af, totdat er vijftien coureurs over zijn. Na vijf minuten in Q2 valt er opnieuw elke anderhalve minuut iemand af. De acht coureurs die overblijven, dringen door tot de derde en laatste kwalificatieronde waarin het proces na vijf minuten herhaald wordt. Uiteindelijk strijden de twee laatst overgebleven coureurs na een uur om pole position in de race.

Het plan moet op 4 maart nog wel voorgelegd worden aan het World Motor Sport Council (WMSC) van de internationale autosportfederatie FIA.

Bron: nusport.nl
Klinkt niet slecht. Ik denk dat dit voor de kijker een stuk leuker is om te zien dan de huidige kwalificatie.
Nil volentibus arduum

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » wo feb 24, 2016 11:00 pm

De kwalificatie was toch al de echte race. Ze noemen het niet voor niks 'go-fast day'. Nu wordt die er een stuk leuker op. Krijg je alleen de mogelijkheid dat de kwalificatie zo spannend wordt, dat de race op zondag er helemaal tegen afsteekt.

Ramona

Bericht door Ramona » za mar 19, 2016 7:42 am

Eiindelijk...het circus is weer begonnen! :headbang.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » za mar 19, 2016 8:06 am

Pats! P5 voor Max! :headbang.gif:

InnerHarbour