MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » ma nov 18, 2013 7:11 pm

AL East Notes: Wieters, Johnson

In yesterday's Insider-only column, ESPN's Buster Olney broke down the budget problems facing the Orioles this offseason. The team has interest in signing Chris Davis and Matt Wieters to long-term deals, but both are Scott Boras clients and each is just two years removed from free agency. According to Olney, the O's tried to strike up extension talks for Wieters in Spring Training 2013 and were met with a counter-offer in the range of Joe Mauer's eight-year, $184MM deal with the Twins. Coming off the worst offensive season of his career, the price for a Wieters extension is likely down, but that contractual demand shows that the two sides "are speaking a different languague in negotiations," as Olney puts it. More from Olney and the rest of the AL East below...

Rival executives feel that Jim Johnson represents "the most painless cut" the Orioles could make in order to ease their payroll constrictions, Olney wrote. I agree that for a team with a tight payroll, Johnson's $10.8MM projected salary is too steep a price to pay despite his strong ground-ball and ERA numbers.
MASNsports.com's Steve Melewski weighs in on Johnson in response to Olney's piece, writing that the decision to non-tender Johnson "would be a bombshell" that he simply cannot picture. Melewski points out that in addition to being one of the team's best arms, Johnson is a leader in the clubhouse and has the complete trust of manager Buck Showalter.
Jim gaat nergens heen en Wieters krijgt geen 23 miljoen per jaar van de O's, nooit. Voor Davis willen ze hopelijk diep gaan.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr nov 22, 2013 10:34 am

Fielder voor Kinsler en nog eens 30 miljoen toe voor de Rangers die had ik niet zien aankomen. Cabrera terug naar first.

ESPN
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr nov 22, 2013 6:40 pm

Oh boy, oh boy, Mets hebben waarschijnlijk iets van 25-30 milj te spenderen deze winter en beginnen met... Chris Young! Eén jaar: 7.25 milj. Maakt hem op slag tot de op één na best betaalde speler van de Mets (Wright best betaald).

Cijfers vorig jaar (Oakland): 0.200 BA, 0.659 OPS, 12 HR. :headbang.gif:
Zijn beste jaar was 2010 (Diamondbacks). Sindsdien zijn de cijfers gestaag naar beneden gegaan...

7.25 stukgegooid, nog zo'n 20 te gaan, met een SS, een powerbat, een veteraan-catcher en nog wat relief pitchers op het verlanglijstje (ze hebben bij Cruz, Granderson en Peralta geïnformeerd :smallgrin.gif: ).

Het wordt een mooi seizoen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 23, 2013 12:41 pm

Hebben ze niet ook een meeting gehad met Cano? Die wil 300 miljoen hebben dat vinden de MFY zelfs teveel.

BTW, volgend jaar in alle ballparks van die poortjes zoals op een vliegveld. Zal de doorstroming bevorderen. Mij zien ze er voorlopig niet meer.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di nov 26, 2013 9:48 am

Orioles Will Tender All Arb-Eligibles; Have Yet To Talk Extension With Wieters, Davis

By Jeff Todd [November 25, 2013 at 6:01pm CST]

Orioles GM Dan Duquette spoke with reporters today about the latest in Birdland. As reported by Dan Connolly of the Baltimore Sun, Duquette said that the club is planning to tender contracts to each of the nine Orioles players that are eligible for arbitration.

Here is the slate of players who stand to receive a tender, along with the salaries projected by MLBTR contributor Matt Swartz: catcher Matt Wieters ($7.9MM); first baseman Chris Davis ($10MM); outfielders Nolan Reimold ($1.2MM) and Steve Pearce ($1.1MM); relievers Troy Patton ($1.2MM), Brian Matusz ($2.1MM), Tommy Hunter ($3.1MM), and Jim Johnson ($10.8MM); and starter Bud Norris ($5MM). In total, Swartz projects a $42.4MM tab for the group.

As MLBTR's Tim Dierkes explored in reporting Swartz's projections, Reimold in particular had been a questionable tender recipient. As MASNsports.com's Roch Kubatko notes on Twitter, the decision on Reimold was made after receiving positive updates on his health status as he rehabs from another neck surgery. "He's coming along pretty well," Duquette relayed. "He's ahead of where he was at the same time in 2012." As Connolly explained, the O's feel that he has been good when healthy and expect him to be ready for the spring. Per the analysis of Dierkes and Kubatko (via Twitter), Johnson, Patton, and Pearce all were also possible non-tender candidates.

The two least surprising members of the list of Orioles set to be tendered -- Wieters and Davis -- are also, of course, the two major Baltimore extension candidates. Duquette said that the club is focused on making additions to the club at present, and has yet to enage agent Scott Boras (who represents both players) in off-season contract talks.
Pffffff 10.8 voor de closer, vind het erg veel, dat is meer dan 10% van je payroll, moet het nog zien.

Tot nu toe hebben we alleen wat bullpen armen opgepikt.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 12:18 pm

We kunnen weer opwarmen richting de HOF-ballot.

MLB.com ziet deze 19 namen als enigszins legit:

Moises Alou
Jeff Bagwell
Craig Biggio
Barry Bonds
Roger Clemens
Ray Durham
Tom Glavine
Luis Gonzalez
Jeff Kent
Greg Maddux
Mark McGwire
Jack Morris
Mike Mussina
Mike Piazza
Tim Raines
Kenny Rogers
Curt Schilling
Frank Thomas
Alan Trammell

Glavine, Maddux, Thomas en Piazza hebben volgens mij een behoorlijke kans.
Schilling outside chance.
Bonds, Clemens en McGwire moeten hopen op een veranderde houding t.o.v. dope.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 12:48 pm

Dit was de ballot van afgelopen jaar:

Craig Biggio 68.2%
Jack Morris 67.7%
Jeff Bagwell 59.6%
Mike Piazza 57.8%
Tim Raines 52.2%
Lee Smith 47.8%
Curt Schilling 38.8%
Roger Clemens 37.6%
Barry Bonds 36.2%
Edgar Martínez 35.9%
Alan Trammell 33.6%
Larry Walker 21.6%
Fred McGriff 20.7%
Dale Murphy 18.6%
Mark McGwire 16.9%
Don Mattingly 13.2%
Sammy Sosa 12.5%
Rafael Palmeiro 8.8%

Drempel om in HOF te komen is 75%.

Jack Morris staat voor de 15de keer op de lijst. Als hij nu niet wordt verkozen, is het voor hem over.

Was alweer vergeten dat Biggio, Morris en Bagwell zo hoog stonden.
Het zou wel mooi zijn als Biggio en Bagwell - als iconen van de Astros in de jaren negentig en 2000s - samen de HOF in gaan.

Biggio (20y, 2B, C, OF): .281 AVG / .796 OPS / 3060 hits / 291 HR / 1175 RBI / 414 SB / 4 Gold Glove / 5 Silver Slugger
Bagwell (15y, 1B): .297 AVG / .948 OPS / 2314 hits / 449 HR / 1529 RBI / NL-MVP ('94) / NL-Rookie ('91) / 1 Gold Glove / 3 Silver Slugger

Piazza (16y, C): .308 AVG / .922 OPS / 2127 hits / 427 HR / 1335 RBI / NL-Rookie ('93), 10 Silver Slugger

Op 'nummers' heeft Bagwell de beste papieren.
Sterker nog, ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom Biggio zoveel hoger staat in de uitslag van 2013. IH? Dubbel? Jullie een idee?

Morris (18y, P): 254-186 W-L / 3.90 ERA / 2478 SO / 4 WS-ringen (3 teams, '84 (Tigers), '91 (Twins), '92, '93 (Blue Jays)) / WS-MVP 1991
Laatst gewijzigd door zeux op za nov 30, 2013 1:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 1:08 pm

En de cijfers van Maddux, Glavine en Thomas (voor de eerste keer op het formulier):

Maddux (23y, P): 355-227 W-L / 3.16 ERA / 3371 SO / 4 CY-Awards ('92-'95) / 1 WS-Ring (Braves, '95)

Glavine (22y, P): 305-203 W-L / 3.54 ERA / 2607 SO / 2 CY-Awards ('91, '98) / 1 WS-Ring (Braves, '95), WS-MVP ('95)

Lijkt me toch dat beiden een goede kans maken voor een hoge ranking. Maddux misschien meteen er in.

Thomas (19y, DH): .301 AVG / .974 OPS / 2468 hits / 521 HR / 1704 RBI / 2 x AL-MVP ('93. '94) / 4 Silver Slugger

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 2:30 pm

InnerHarbour schreef:
BTW, volgend jaar in alle ballparks van die poortjes zoals op een vliegveld. Zal de doorstroming bevorderen. Mij zien ze er voorlopig niet meer.
Tot mei 2014? :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 30, 2013 2:50 pm

Biggio was op meerdere posities inzetbaar, sneller een veel betere verdediger, honksteler, 5 jaar langer gespeeld en hij wordt gezien als de beste positiespeler die de Astros gehad hebben.. Denk dat het daar in zit.

Maddux gaat er de eerste keer gelijk in.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 30, 2013 3:05 pm

Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
Nee ben er echt een beetje klaar mee. Ook met die lange vakanties, we gaan liever driemaal een week of 10 dagen dan vier weken. Ik heb er ook niets meer te zien buiten baseball en het is een klere eind vliegen.

Golfen zeg je, ja kan daar goed maar de mooiste golfbanen kan ik ook in GB vinden, een stuk beter betaalbaar en je bent meestal in een uurtje hooguit anderhalf weer terug in Nederland. Baseball is goed te volgen dankzij het snelle Internet en natuurlijk is het heerlijk om in de namiddagzon te zitten luisterend naar the crack of the bat, dat blijft prachtig, maar het weegt er niet meer tegenop. Tenminste niet meer voor ons.

Een slag hou ik om de arm, mochten de Orioles in de WS komen................. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 3:06 pm

InnerHarbour schreef:Biggio was op meerdere posities inzetbaar, sneller een veel betere verdediger, honksteler, 5 jaar langer gespeeld en hij wordt gezien als de beste positiespeler die de Astros gehad hebben.. Denk dat het daar in zit.
OPS is echter erg laag en veel minder HR en RBI, terwijl hij 5 jaar langer heeft gespeeld dan Bagwell. Offensief toch echt minder.
Zal dan inderdaad in zijn veldspel zitten. En misschien die SB's.

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 3:09 pm

InnerHarbour schreef:
Zeux schreef:
InnerHarbour schreef:
Nee ben er echt een beetje klaar mee. Ook met die lange vakanties, we gaan liever driemaal een week of 10 dagen dan vier weken. Ik heb er ook niets meer te zien buiten baseball en het is een klere eind vliegen.

Golfen zeg je, ja kan daar goed maar de mooiste golfbanen kan ik ook in GB vinden, een stuk beter betaalbaar en je bent meestal in een uurtje hooguit anderhalf weer terug in Nederland. Baseball is goed te volgen dankzij het snelle Internet en natuurlijk is het heerlijk om in de namiddagzon te zitten luisterend naar the crack of the bat, dat blijft prachtig, maar het weegt er niet meer tegenop. Tenminste niet meer voor ons.

Een slag hou ik om de arm, mochten de Orioles in de WS komen................. :ajaxsmiley.gif:
Ja, fair points.

Ben benieuwd of je het niet toch gaat missen. :-)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 30, 2013 3:10 pm

Misschien was Biggio een fijne gozer die voor de journalisten klaarstond, de gun-factor doet ook mee, anders weet ik het echt niet.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 3:14 pm

InnerHarbour schreef:Misschien was Biggio een fijne gozer die voor de journalisten klaarstond, de gun-factor doet ook mee, anders weet ik het echt niet.
Dacht dat HOF nu juist niet populariteitsverkiezing is.
Een 'stat' als All Star is voor mij in ieder geval wel irrelevant geworden. Zeker sinds de internetvotes.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 30, 2013 3:26 pm

Het zijn journalisten Zeux met hun voorkeuren. Cal Ripken was voor iedereen een first ballott entry en men dacht dat hij echt 100% van de stemmen zou krijgen. Niet dus 98,53%. Een paar die hem een klootzak vinden en twee die uit een of ander principe niet op hem stemde.

Ze hebben voorkeuren Zeux ook bij de HoF.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 4:28 pm

InnerHarbour schreef:Het zijn journalisten Zeux met hun voorkeuren. Cal Ripken was voor iedereen een first ballott entry en men dacht dat hij echt 100% van de stemmen zou krijgen. Niet dus 98,53%. Een paar die hem een klootzak vinden en twee die uit een of ander principe niet op hem stemde.

Ze hebben voorkeuren Zeux ook bij de HoF.

Oh, er zullen vast voorkeuren zijn, maar de HOF-vote is bij lange na niet zo'n fuck up als de AS.

1,5 % te weinig voor jouw man. Tough shit. Ik denk dat een heleboel spelers zouden hopen dat ze met zo'n percentage in de HOF kwamen (Ripkin staat derde, alleen Nolan Ryan (98.79 %) en Tom Seaver (98.84 %) kregen meer votes).

De enige die potentieel 100 % gaat halen is Rivera, verder niemand volgens mij. Ook Jeter niet.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za nov 30, 2013 4:54 pm

Als Cal de 100% niet haalt gaat Rivera dat zeker niet doen, pfffffffff drie maal in de week een inning gooien, nou, nou.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za nov 30, 2013 5:52 pm

Maar wat een innings!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo dec 01, 2013 6:40 pm

Cano Asking Yankees For Nine Years, $250-$260MM

By Aaron Steen [November 30 at 11:00pm CST]

Cano asked for a nine-year deal at $28MM per year, reports ESPN's Buster Olney, a $252MM total that would match Alex Rodriguez's first free agent contract. He also wants a tenth year vesting option at $29MM. Olney says the Yankees are in the $170MM range, leaving a gap of around $80MM.
Cano is goed hoor maar 9 jaar? Doe gozer is 31. Hopelijk maken de MFY dezelfde fout als ze met die geschorste doper hebben gemaakt. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo dec 01, 2013 6:52 pm

InnerHarbour schreef:
Cano Asking Yankees For Nine Years, $250-$260MM

By Aaron Steen [November 30 at 11:00pm CST]

Cano asked for a nine-year deal at $28MM per year, reports ESPN's Buster Olney, a $252MM total that would match Alex Rodriguez's first free agent contract. He also wants a tenth year vesting option at $29MM. Olney says the Yankees are in the $170MM range, leaving a gap of around $80MM.
Cano is goed hoor maar 9 jaar? Doe gozer is 31. Hopelijk maken de MFY dezelfde fout als ze met die geschorste doper hebben gemaakt. :hypocrite.gif:
Volgens mij zou baseball collectief moeten zeggen dat ze dit soort contracten gewoon niet meer afsluit. Een infielder van 40? Dat zijn er maar heel weinig hoor, die dat in goede doen halen. Hij zou als DH langer door kunnen, maar ook dan. Ik denk dat de max wel ongeveer bij 37 ligt. Vanaf daar moet je met jaarcontracten gaan werken. Er zijn een aantal pitcher die tot de 40 op niveau blijven, maar veel zijn ook dat er niet.

Moet toch redelijk makkelijk zijn voor de Yankees om zo'n dwaas contract af te houden. Kan me niet voorstellen dat er een ander team is dat dit wil betalen. Of zo'n team moet zichzelf een heel erg goede kans geven op de WS en dat ook voor de komende vier jaar bijvoorbeeld. Dodgers of zo, die hebben nog wel 2B nodig (al kan hij daar later niet naar de DH-rol). Als je zeker weet dat hij je de komende vier jaar écht kan helpen, dan zou je eventueel de 'dode jaren' aan het eind kunnen accepteren. Maar dan nog. Pffff.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma dec 02, 2013 7:30 am

Grotendeels eens alleen zou ik niet verder willen gaan dan 35. Ik heb het gros zo verschikkelijk zien aftakelen daarna.

Het is een Boras klant, dan weet je het wel. Wieters ook die nog 2 abr jaren heeft maar de O's zijn flink met hem aan het shoppen
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di dec 03, 2013 8:14 am

Fuck, Johnson voor Weeks, Fuck, Salary dump. Weeks, fuck. :1evil.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo dec 04, 2013 8:29 am

Yankees hebben hun eerste grote signing.

Red Sox-CF Ellsbury (30) tekent een contract voor 7y/$153m.

Veel geblesseerd geweest. Een gemiddeld jaar aan slag (.298/9 HR/53 RBI), maar wel 52 SB. Zijn snelheid is een van zijn belangrijkste wapens. Met de jaren zal die flink gaan afnemen, dus weer zo'n lang contract waarbij je twijfels over de eindjaren kunt hebben.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo dec 04, 2013 9:40 am

Inderdaad precies zo’n contract waar we het van de week over hadden, 7 jaar is belachelijk maar een Boras-klantje die krijgt het wel voor elkaar.

Nog even terugkomen op de Orioles trade. Het gaat mij niet om het feit dat ze Johnson hebben getrade, dat begrijp ik 10 miljoen voor welke closer is buitenproportioneel, maar wat je ervoor terugkrijgt, Weeks. Het hele jaar hoor je het management over het te lage OBP en wat krijg je terug, een no-hitting gozer met een .300 OBP. Hopeloos. Het is overigens helemaal niet zeker dat hij de nieuwe 2B man wordt, al hebben ze nog niet veel vertrouwen in Schoop.

Maar goed ik ben wel wat gewend van mijn O’s en ze hebben wat ruimte in de payroll gekregen mede door deze trade en aflopende contracten van o.a. Roberts, er is zo’n 35 miljoen ruimte. Nou die mag de komende weken wel goed geïnvesteerd worden wat Baltimore is niet gelukkig op dit moment.

Zoals iemand laatst zei, de honeymoon van winningbaseball is over, het wordt tijd om extra te investeren (payroll naar 120 miljoen) om zo met deze groep door te stoten naar de WS, niet om weer pas op de plaats te maken (payroll rond de 85 miljoen) en langzaam weer weg te zakken.
YNWA

Plaats reactie