Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 12:51 pm

Frank schreef:Van mij mogen ze nu wel weer eens een andere ploeg dan Eiffeltowers laten zien. De afloop van de donderdagavond wedstrijd op Sport1 wordt zo wel erg voorspelbaar.... ;)
Wordt een beetje saai. Ik heb die ploeg nu wel vaak genoeg zien spelen. Wel weer een sterk optreden van Den Bosch. Niet te stoppen. Dan kan men wel kritiek op Randy Wiel hebben, vooralsnog houdt hij zijn ploeg erg vakbekwaam op de rails! Dat is een prestatie die er zijn mag, hoor!
En poeh, wat valt dat Amsterdam mij keer op keer tegen, zeg. Alleen Stefan Wessels bevalt mij wel! Wat een talent!
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr feb 23, 2007 1:02 pm

En zaten er donderdag nu veel 410'ers in Sporhallen Zuid?

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 1:10 pm

Nul, Jabu! Die waren natuurlijk in stad op zoek naar Duitsers.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » vr feb 23, 2007 1:24 pm

Gelukkig maar voor de stoeltjes in SZ!

Wel jammer. Met een beetje steun van het thuispubliek is Eiffel best te verslaan! De momenteel zevende club van de Balkan kan het namelijk ook. Zorgen de 410'ers ook voor zo'n sfeer in SZ?

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » vr feb 23, 2007 5:42 pm

Kaboem! schreef:Daar kan ik heus wel inkomen, hoor. Maar als je er verstand van hebt is het boeiend om naar te kijken. ;)

Welke wedstrijd was je geweest?
Matrixx Magixx tegen (ik meen) Omniworld....

Maar ook de sfeer van de Matrixx viel zwaar tegen. Ik was daar namelijk op uitnodiging....
Vrouwen, je kunt niet met, maar ook niet zonder.

En speciaal voor de Dr.:
"Vrouwen, je kan niet met ze..."

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr feb 23, 2007 6:09 pm

Monkey Tonk schreef:Zo kan ik ook een stand bijhouden. :D

11-2 (+9 en 85%) verliest van 12-5 (+7 en 71%)?
Ik snap je punt. Zowel in de stand als in de periode telt het aantal gewonnen wedstrijden. Pas als dat gelijk is dan kijk ik wie de minste verliespunten heeft. Dat werkt natuurlijk onrecht in de hand maar so be it. Ik verwacht ook dat uiteindelijk niet iedereen evenveel wedstrijden speelt. Lakers spelen bijvoorbeeld maar 3 x tegen de Spurs en 4 x tegen de andere ploegen uit de West. In de periodes is het helemaal krom. Het kan zomaar zijn dat bijvoorbeeld een ploeg met 3-4 in de periodestand eindigt boven een ploeg met 2-0. Als ik %-age zou hanteren dan kan het echter weer zijn dan een ploeg met 6-1 eindigt onder een ploeg met 1-0. Uiteindelijk speelt iedereen ongeveer evenveel wedstrijden en regelt het zichzelf wel. Je zult moeten leven met de keuzes die ik heb gemaakt. Aan het eind van het seizoen evalueren we... ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr feb 23, 2007 6:17 pm

Alaindebanaan schreef:
Kaboem! schreef:Daar kan ik heus wel inkomen, hoor. Maar als je er verstand van hebt is het boeiend om naar te kijken. ;)

Maar ook de sfeer van de Matrixx viel zwaar tegen. Ik was daar namelijk op uitnodiging....
Van wie als ik zo vrij mag zijn?
Bertje for President!

Monkey Tonk

Bericht door Monkey Tonk » vr feb 23, 2007 10:57 pm

Dubbel schreef:
Monkey Tonk schreef:Zo kan ik ook een stand bijhouden. :D

11-2 (+9 en 85%) verliest van 12-5 (+7 en 71%)?
Ik snap je punt. Zowel in de stand als in de periode telt het aantal gewonnen wedstrijden. Pas als dat gelijk is dan kijk ik wie de minste verliespunten heeft. Dat werkt natuurlijk onrecht in de hand maar so be it. Ik verwacht ook dat uiteindelijk niet iedereen evenveel wedstrijden speelt. Lakers spelen bijvoorbeeld maar 3 x tegen de Spurs en 4 x tegen de andere ploegen uit de West. In de periodes is het helemaal krom. Het kan zomaar zijn dat bijvoorbeeld een ploeg met 3-4 in de periodestand eindigt boven een ploeg met 2-0. Als ik %-age zou hanteren dan kan het echter weer zijn dan een ploeg met 6-1 eindigt onder een ploeg met 1-0. Uiteindelijk speelt iedereen ongeveer evenveel wedstrijden en regelt het zichzelf wel. Je zult moeten leven met de keuzes die ik heb gemaakt. Aan het eind van het seizoen evalueren we... ;)
Hey, hoe krommer hoe beter, want dan kan iedereen nog lekker meepruttelen.

Al lijkt dit me eerlijker voor een seizoenstand:
1ste schifting: gewonnen wedstrijden min verloren wedstrijden.
Als dat gelijk is:
2de schifting: winstpercentage.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » za feb 24, 2007 12:17 am

Kaboem! schreef:
Alaindebanaan schreef:

Van wie als ik zo vrij mag zijn?
Wil je een naam, of wat bedoel je precies? Ik ben in ieder geval een student in Nijmegen, dus dan zijn dat soort contacten altijd handig natuurlijk.

En speciaal voor de Dr.:

Kaboem

Bericht door Kaboem » za feb 24, 2007 8:17 am

Je bent dus op uitnodiging van leden van de businessclub geweest?! Van één of ander lullig subsponsortje die een paar knaken betaalt voor een bordje langs het veld. En vervolgens lekker elke thuiswedstrijd een beetje gratis zuipen. Liefhebbers! ;)
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » za feb 24, 2007 11:39 am

Komende dinsdag gaat de ULEB-cup, nog steeds zonder Den Bosch, weer verder:

Afbeelding

Kaboem

Bericht door Kaboem » za feb 24, 2007 12:41 pm

Jerusalem, Unics Kazan, Rytas en Rode Ster gaan door naar de halve finales.

Wat is jouw voorspelling, Jabu?
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo feb 25, 2007 1:59 pm

Jabu schreef:Komende dinsdag gaat de ULEB-cup, nog steeds zonder Den Bosch, weer verder:
Lijkt me logisch, nog steeds zonder Eiffeltowers. Een beetje overbodige opmerking ;)

Mijn voorspelling: Kazan, Madrid, Rytas en (beide teams ken ik niet, dus een willekeurige gok) Jerusalem.

jabu

Bericht door jabu » zo feb 25, 2007 2:06 pm

Kaboem! schreef:Jerusalem, Unics Kazan, Rytas en Rode Ster gaan door naar de halve finales.

Wat is jouw voorspelling, Jabu?
Ik hou het op FMP, Lietuvos Rytas, Rode Ster en Unics Kazan.

Alaindebanaan

Bericht door Alaindebanaan » zo feb 25, 2007 3:02 pm

Kaboem! schreef:Je bent dus op uitnodiging van leden van de businessclub geweest?! Van één of ander lullig subsponsortje die een paar knaken betaalt voor een bordje langs het veld. En vervolgens lekker elke thuiswedstrijd een beetje gratis zuipen. Liefhebbers! ;)
Nee nee zo duur waren we niet. Gewoon in het gewone publiek hebben we gezeten hoor.... Maar we hadden vantevoren gehoord hoe spectaculair het wel niet zou zijn, met cheerleaders en de sfeer met het publiek... dát viel heel erg tegen... :sad:

En speciaal voor de Dr.:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma feb 26, 2007 1:14 am

Jabu schreef:Komende dinsdag gaat de ULEB-cup, nog steeds zonder Den Bosch, weer verder:

Afbeelding
ULEB-Cup.... :nooo: :nooo:

Nog troostelozer dan UEFA-Cup bij voetbal.

Euroleague: daar gebeurt het! :cheer:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 9:27 am

Beetje onzin, Deli! Bij veel Amerikanen die naar Europa komen staat de ULEB hoog aangeschreven. Ze willen allemaal of EuroLeague of ULEB spelen. Ze spelen bijvoorbeeld liever in Nederland bij een team dat ULEB speelt dan in Frankrijk bij een ploeg die geen Europees basketball speelt! :yes:

En daarbij, jij hebt makkelijk praten met je Griekse helden! ;)
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 10:24 am

Bijna volle bak bewijst bestaansrecht Gala

25 02 2007 ROTTERDAM – Ongeveer 2.500 toeschouwers hebben zondag overduidelijk het bestaansrecht van het FEB All*Star Gala bewezen. Veel eerder dan vorig jaar zaten rond het middaguur de tribunes al lekker vol voor de All*Star Game van de spelers tot 23 jaar en toen de ‘grote mannen’ aan de slag gingen zat het Rotterdamse Topsportcentrum voor vijfzesde vol. Eén ding blijft natuurlijk jammer en dat is dat het All*Star Gala ‘even’ aan een gewone competitieronde wordt vastgeplakt. Misschien is het lastig om een weekeinde vrij te maken, maar wie een hoogtepuntje in een seizoen serieus neemt, gaat dat in elk geval proberen. Het zou de organisatie meer lucht bieden en voorkomen dat het programma dik drie kwartier uitloopt.

door Jan van der Nat

De zuidelijke ploeg won de ‘echte’ All*Star Game. In een leuke wedstrijd werd het 100-98 en werd Alhaji Mohammed (foto boven) van Matrixx Magixx gekroond tot MVP. De springkikker uit Nijmegen kwam tot 15 punten en kreeg net aan de voorkeur boven Leon Rodgers (foto onder), die met 9 punten, 6 assists en 4 rebounds overigens ook heel goed voor de dag kwam.

De hele wedstrijd was close, zoals het hoort in een All*Star Game. Zuid had een minimale voorsprong van 24-25 en dat verschil groeide tot vijf punten bij de rust: 46-51. Noord kwam terug en begon op 73-72 aan het laatste kwart. Dat werd echter weer gewonnen door Zuid, waardoor de door Randy Wiel gecoachte ploeg uiteindelijk won met 100-98.

De ploeg van noord won de All*Star Game voor spelers tot 23 jaar. Met Stefan Wessels (Amsterdam, 11 punten), Sjors Poels (Hanzevast, 11) en Aron Royé (Zorg en Zekerheid, 10) als topscorers en Sjors Besseling (Zorg en Zekerheid, 6 punten, 6 rebounds en een fraai blok) als MVP werd Zuid verslagen met 71-67. Voor Zuid was Nick Oudendag (Matrixx) de beste schutter met 18 punten, gevolgd door Calvin Smith (Polynorm, 12) en Thijs Vermeulen (EiffelTowers, 10). De wedstrijd ging voortdurend gelijk op en de echte beslissing viel pas vijf seconden voor tijd, toen Royé vanaf de vrije worplijn het verschil op vier punten bepaalde.

Na deze eerste All*Star Game was het tijd voor een nieuw onderdeel tijdens het traditionele gala, de Skills Challenge, een uit de NBA ‘geïmporteerd’ behendigheidsspel met lay-ups, passes, schoten en een dribbelcircuit. In de eerste ronde waren Taron Downey (Upstairs) en Patrick Pope (Rotterdam) de snelsten. In de finale mikte Pope zijn eerste driepuntspoging raak en dat bleek belangrijk, want Downey had twee schoten nodig om te scoren en verspeelde daardoor te veel tijd.

De Skills Challenge was de vervanger van het dunkcontest, iets dat door sommigen werd betreurd, getuige een spandoekje met de tekst ‘Geen dunkcontest = Gala verpest’. Op zich hoort een dunkwedstrijd bij een gala, maar dan alleen als de beste dunkers van de competitie deelnemen en niet met allerlei smoezen, soms op het laatste moment, afhaken. De eventuele terugkeer van de dunkwedstrijd ligt dus simpel in handen van de spelers zelf.

Wat uiteraard wél doorging was het driepuntsschieten. Altijd leuk om te zien, maar dan moet alles goed verlopen en dat was bepaald niet het geval. Als je niet tot tien, of liever gezegd veertien, kunt tellen, hoor je niet in een jury te zitten van een driepuntswedstrijd tijdens het All*Star Gala. Terwijl alle 'meetellers' voor Will Chavis veertien punten telden, kwam de jury tot dertien. Daarmee viel de guard van Amsterdam Astronauts buiten de finale. Er had, omdat hij evenals Ryan Sears (Matrixx) en Darnell Hinson (Hanzevast) twee dubbel-tellende moneyballs had gemaakt, een extra shootout van 30 seconden moeten plaatsvinden. Dat gebeurde dus door de blunder van de jury niet. Sears en Hinson mochten de finale spelen en die werd met 17 tegen 16 gewonnen door de spelverdeler van Hanzevast. In de eerste ronde waren - behalve Chavis - reeds Kemmy Burgess (Woon! Aris), Rogier Jansen (Polynorm) en Travis Young (EiffelTowers) uitgeschakeld.

Wij hadden u graag alle cijfers van de diverse wedstrijden en extra’s voorgeschoteld, maar de organisatie had in al haar wijsheid bepaald dat het niet nodig was om statistieken bij te houden, omdat ‘daar toch geen interesse voor zou zijn’. Gelukkig weten de mensen van Rotterdam Basketbal beter en hebben zij beloofd om via de dvd-opname alsnog de cijfers te gaan verzamelen, zodat in elk geval de archieven op orde blijven.

Bron: debasketballsitevannederland
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 10:48 am

Ik word een beetje kriegel van al die maillots die tegenwoordig op het basketballveld verschijnen!
Bertje for President!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 12:23 pm

Kaboem! schreef: De springkikker uit Nijmegen kwam tot 15 punten en kreeg net aan de voorkeur boven Leon Rodgers (foto onder), die met 9 punten, 6 assists en 4 rebounds overigens ook heel goed voor de dag kwam.
Grappig dat Jan van der Nat vindt dat Rodgers met deze cijfers goed voor de dag kwam. Lijken mij zijn lowest stats ever in Nederland!
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » ma feb 26, 2007 12:40 pm

Bijna, maar niet helemaal.

Ik kom bij de stats van Rodgers alleen de wedstrijd Groningen - Nijmegen (2/4/2005) tegen met mindere cijfers. 8 punten, 6 assists en 1 rebound.

;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 12:41 pm

Hij kwam toen wel goed voor de dag (in z'n nette pak)!

Ik hoorde trouwens van de commentatoren afgelopen donderdag dat Rodgers dit seizoen een wedstrijd maar drie punten scoorde. Volgens mij was dat tegen Zwolle. Hij zal toen wel een vrachtlading aan rebounds hebben geplukt.
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » ma feb 26, 2007 1:22 pm

Kaboem! schreef:Hij kwam toen wel goed voor de dag (in z'n nette pak)!

Ik hoorde trouwens van de commentatoren afgelopen donderdag dat Rodgers dit seizoen een wedstrijd maar drie punten scoorde. Volgens mij was dat tegen Zwolle. Hij zal toen wel een vrachtlading aan rebounds hebben geplukt.
Op 9-12 scoorde Rodgers tegen Leeuwarden 3 punten, had 14 rebounds, gaf 7 assists en had 3 steals.

Leuk stukkie van Van der Nat; alleen jammer dat hij weer ongefundeerd af moet geven op de jury tijdens het dreipuntsschieten. Hij mag er dan wel 14 getelsd hebben maar hij neemt daarin niet mee dat de laatste bal van Chavis geschoten werd ruim nadat de zoemer gegaan was.

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma feb 26, 2007 1:25 pm

Ik heb zo'n vermoeden dat jij achter de tafel zat MvBH!

Waarom was er eigenlijk geen dunkcontest?
Bertje for President!

MvBH

Bericht door MvBH » ma feb 26, 2007 1:26 pm

Kaboem! schreef:Ik word een beetje kriegel van al die maillots die tegenwoordig op het basketballveld verschijnen!
Tja wat hiervan de noodzaak is begrijp ik ook niet helemaal. Feit is alleen dat er met zo'n dieng gespeeld mag worden als er een medische verklaring overlegd kan worden. Op zich natuurlijk een wassen neus want elke clubarts is natuurlijk nij machte om een leuk verhaaltje op papier te zetten.

Plaats reactie