Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: Darten

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:14 pm

Dubbel schreef:Echt on-ge-lo-fe-lijk wat een sukkel die Barney. Verjaardag van een baby missen... erg hoor, rot toch op! Belofte aan een baby (inspanningsverplichting of resultaatverplichting???) niet nakomen, tjonge tjonge jonge. Sowieso al infantiel om met de naam van je kleinzoon op je kraag te lopen hoor. Alsof zijn kleinkind zoveel belangrijker is dan het nageslacht van de andere spelers. En dan is Barney ook nog maar een grootvader van moeders kant. En dan zijn dochter in tranen omdat pa met oud en nieuw niet thuis is... z'n jongste dochter is 20 jaar oud! Is die meid vroeg van het schommeltje gedonderd of zo??? Achteraf blij dat deze loser gisteren niet heeft gewonnen. Toch al de meest overschatte darts speler aller tijden. 5 keer wereldkampioen, ja ja... maar wel 4 keer wereldkampioen in de Jupiler League (BDO na start PDC). Als je hem over zichzelf hoort praten dan zou je denken dat hij iemand is die de sport decennia lang heeft gedomineerd.... Wat een geval zeg.
Heerlijk die ranst van Dubbel! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:20 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Misschien moeten we even niet vergeten dat hij dit vlak na de wedstrijd zegt?
Jep mee eens. Enige nuance mag wel.
Die vent doet er werkelijk alles aan om nr 1 te worden, sinds hij direct na zijn overstap het PDC WK in 2007 won is dat nooit meer gelukt en het lijkt enorm veel jaren te hebben geduurd tot hij zelf begreep dat hij niet de beste is maar dat Taylor dat altijd was en nu die man in het groen.

Een ultieme loser en een sukkel zoals Dubbel omschrijft zou ik hem niet noemen. De laatste jaren wint hij desondanks juist een boel belangrijke wedstrijden van spelers die beter wisten te scoren en als enige op een groot knock-out toernooi in de afgelopen 375 dagen vloerde hij Van Gerwen.
Dubbel schreef:
Cruijff schreef:Er wordt wat afgejankt en tegen elkaar gepraat in die familie.
Zijn kleinzoon was hij toen Barney die belofte deed nog geen jaar oud :smallgrin.gif: die begrijpt lekker veel van wat hij zegt. :biggrin.gif:
Echt on-ge-lo-fe-lijk wat een sukkel die Barney. Verjaardag van een baby missen... erg hoor, rot toch op! Belofte aan een baby (inspanningsverplichting of resultaatverplichting???) niet nakomen, tjonge tjonge jonge. Sowieso al infantiel om met de naam van je kleinzoon op je kraag te lopen hoor. Alsof zijn kleinkind zoveel belangrijker is dan het nageslacht van de andere spelers.
Tja. :blush.gif:
Het is ook nog eens zo dat het bij die extreem emotionele gozer gewoonweg echt is, hij voelt dit ook echt zo.

In ieder geval beter dat die naam van die kleinzoon op zijn kraag stond dan in een opzichtig blootgestelde tatoeage. Van Gerwen en Van Barneveld zijn bijna de enige darters die geen tatoeages hebben hè? In ieder geval de andere Nederlanders zoals de niet bepaald stoer ogende Benito van de Pas en Jelle Klaasen allemaal wel.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:25 pm

InnerHarbour schreef:
Dubbel schreef:En dan zijn dochter in tranen omdat pa met oud en nieuw niet thuis is... z'n jongste dochter is 20 jaar oud! Is die meid vroeg van het schommeltje gedonderd of zo??? Achteraf blij dat deze loser gisteren niet heeft gewonnen. Toch al de meest overschatte darts speler aller tijden. 5 keer wereldkampioen, ja ja... maar wel 4 keer wereldkampioen in de Jupiler League (BDO na start PDC). Als je hem over zichzelf hoort praten dan zou je denken dat hij iemand is die de sport decennia lang heeft gedomineerd.... Wat een geval zeg.
Heerlijk die ranst van Dubbel! :biggthumpup.gif: :smallgrin.gif:
Dubbel kan er altijd zo lekker tegenaan beuken. :smallgrin.gif: Of dat nu gaat om PSV'ers in parken of Van Gaal als hoopje stront opgeruimd door de gemeentedienst hij verwoordt het vaak erg poëtisch. :smile-ajax.gif: :smallgrin.gif:

BDO is idd een treetje lager dan Phils Dart Club zoals PDC in die jaren nog werd genoemd, maar Barney maakte daardoor de sport in Nederland en elders op het continent wel groot. Veel andere jongere gasten zijn vanwege hem gaan darten, Stephen Bunting had posters van Barney aan de muur in zijn slaapkamer hangen :smallgrin.gif: :biggrin.gif: en blijkbaar niet van zijn landgenoten Eric Bristow of Phil Taylor.

Ik kan wel glimlachen :smile-ajax.gif: om Dubbel zijn post maar dat Van Barneveld maar een kneus is die er niets van kan die mening deel ik niet.

Als je darten echt een sport vindt dan is Barney in Nederland van de afgelopen 20 jaar dus ook gewoon echt wel een sporticoon en in Engeland waarderen ze hem tov in Nederland nog een stuk meer.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:29 pm

Het is al best weer wat jaren geleden dat de nr 1 en de nr 2 van de plaatsingslijst tegen elkaar in de finale stonden. Quizvraag aan jullie: bij welke finale was dat voor de laatste keer?

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 8:31 pm

Ik vond het interview van V Barneveld weinig speciaals in ieder geval. Net zoals het "nieuws" dat Taylor toch nog doorgaat tot het volgende WK. Hij heeft volgens mij nooit gezegd dat dat niet zo is.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:34 pm

Tja darts is natuurlijk gewoon een kroegspelletje en geen sport ondanks alles en moet ook zo blijven. Nu zuipen ze van tevoren, in the good old days dat Keith Deller tegen Eric Bristow of Jocky Wilson stonden namen ze zoals dat hoort een pint en die stonden ook op tafel. Nu gooien ze beter but those weer the days. :biggthumpup.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:43 pm

InnerHarbour schreef:Tja darts is natuurlijk gewoon een kroegspelletje en geen sport ondanks alles en moet ook zo blijven. Nu zuipen ze van tevoren, in the good old days dat Keith Deller tegen Eric Bristow of Jocky Wilson stonden namen ze zoals dat hoort een pint en die stonden ook op tafel. Nu gooien ze beter but those weer the days. :biggthumpup.gif:
Haha tja het 'Sportjournaal' op NPO1 begon vandaag anders wel met darten en die hebben de uitzendrechten niet eens. Daar maken ze het dus toch vrij belangrijk normaal duwen ze 6 van de 7 dagen per week schaatsen je strot door want zenden ze zelf live uit en dan laat men Nederlanders en Friezen denken dat de sportwereld daar om draait. :smallgrin.gif:

Ik vind dat als de publieke belangstelling dermate groot is dat hele zalen vol mensen er live bij willen zijn en wanneer miljoenen het uit eigen wil volgen dan is het, los nog van de moeilijkheidsgraad wel 'sport' of in ieder geval entertainment en een schouwspel dat er toe doet.

Dat handboogschieten tijdens de Olympische Spelen werd opeens ook gevolgd door half Nederland en het ook door niet bepaald fysiek afgetrainde atleten beoefende snooker trekt in een hoop verschillende landen ook miljoenen kijkers. En terecht.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:45 pm

Tja je hebt recht op je eigen mening, hoe triviaal dan ook. :hypocrite.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:51 pm

InnerHarbour schreef:Tja je hebt recht op je eigen mening, hoe triviaal dan ook. :hypocrite.gif:
Sport of niet.
Het is best wel moeilijk om echt een 'etiketje' op darts te plakken. Het is immers ook geen kaartspelletje ofzo.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 8:51 pm

Ik heb het idee dat men er in NL mee aan het worstelen is hoe darten precies gezien moet worden. Ik zag op de NPO de hoogtepunten van de sport van 2016 en ik zag één heel kort fragment van een juichende Van Gerwen. Slechts luttele seconden. Niet eens een erg relevant shot. Meer een shot van 'oh ja, darten moet er ook nog even bij' :smallgrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:51 pm

Denk dat ik er nog maar één neem, het is tenslotte darten. :smallgrin.gif:

Afbeelding
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 8:54 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ik heb het idee dat men er in NL mee aan het worstelen is hoe darten precies gezien moet worden. Ik zag op de NPO de hoogtepunten van de sport van 2016 en ik zag één heel kort fragment van een juichende Van Gerwen. Slechts luttele seconden. Niet eens een erg relevant shot. Meer een shot van 'oh ja, darten moet er ook nog even bij' :smallgrin.gif:
In de UK niet hoor daar weten ze dat het een kroegspelletje is. maar ook geen fuck uit, tis leuk om te zien.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 8:59 pm

InnerHarbour schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ik heb het idee dat men er in NL mee aan het worstelen is hoe darten precies gezien moet worden. Ik zag op de NPO de hoogtepunten van de sport van 2016 en ik zag één heel kort fragment van een juichende Van Gerwen. Slechts luttele seconden. Niet eens een erg relevant shot. Meer een shot van 'oh ja, darten moet er ook nog even bij' :smallgrin.gif:
In de UK niet hoor daar weten ze dat het een kroegspelletje is. maar ook geen fuck uit, tis leuk om te zien.
Ehmm juist bij de zendgemachtigde in de UK hebben ze analytici in dienst die vooraf en achteraf de wedstrijden bespreken, hebben ze een heel circuit opgezet en verschillende competitie opzetten proberen te bedenken om het allemaal nog spannender te maken, toch?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 02, 2017 9:01 pm

Natuurlijk is het een kroegspelletje en geen sport. Maar wat maakt het uit? Het is gewoon een leuk en spannend spelletje om naar te kijken.

Ik ga er in ieder geval even lekker voor zitten. Hopelijk een spannende partij tot aan de laatste leg.
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 9:02 pm

Dat gaat om munten zoals alles bij de PDC om munten draait, maar elke Engelsman die ik spreek snapt dat is geen sport is, geweldig om te zien zeker op het niveau van de laatste 8 WK maar geen sport.

Die donkere walk on girl is lekah! :biggthumpup.gif:
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 02, 2017 9:03 pm

Veel plezier met de finale allemaal. :bryan.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 9:05 pm

HET IS WEL MENTALE TOPSPORT

Sorry, moest er even uit.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 9:11 pm

Sandro_Calaaabro schreef: HET IS WEL MENTALE TOPSPORT

Sorry, moest er even uit.
Mee eens.
In zo'n bloedhete extreem luidruchtige zaal continu op je top moeten gooien is mentaal echt wel ff een grotere uitdaging dan anoniem een beetje aan de zijkant van een winnend elftal meehobbelen als pak hem beet Gregory van der Wiel.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 9:15 pm

Even iets belangrijks, wie vinden jullie lekkerder, die blonde of die met die donkere haren van de walk on girls. Ik ga voor de laatste, every day of the week and twice on S :hypocrite.gif: undays.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 9:16 pm

InnerHarbour schreef:Even iets belangrijks, wie vinden jullie lekkerder, die blonde of die met die donkere haren van de walk on girls. Ik ga voor de laatste, every day of the week and twice on S :hypocrite.gif: undays.
Essentiële vraag, maar ik neem het darten meestal op via de DVR player, kijk met met ruim 20 minuten vertraging zodat ik vervolgens alle reclames kan doorspoelen. Daardoor ben ik nu nog niet bij de opkomst :neutral.gif: maar ik zal straks mijn oordeel geven. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 9:20 pm

Bij de voorbeschouwing op RTL 7 heeft interviewer Arjan interviews met beide walk-on-girls gemaakt.

Nog wel van voordat ze de make-up in gaan. :wink.gif: Die met donker haar mocht dus met Van Gerwen mee vertelde ze vooraf. :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma jan 02, 2017 9:21 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 9:20 pm

Meen je niet, ik ga alle tussenstand doorgeven hoor.

Van Gerwen mag als laatste naar het podium, deelt daardoor een tikje uit.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 9:22 pm

LOL

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 9:22 pm

InnerHarbour schreef:Meen je niet, ik ga alle tussenstand doorgeven hoor.
Mag je vooral doen, ik lees vanaf straks de berichten die meer dan mijn achterstand sinds de start van de wedstrijd voorlopen niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jan 02, 2017 9:22 pm

Ja, de brunette. :biggthumpup.gif:

Van Gerwen begint met een voorsprong. Betere walk on girl en betere opkomst muziek. Inspirerend ook. Ik denk dat ik dit morgen ook eens op het werk probeer. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie