Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Re: Darten

Bericht door brigade zuid » zo jan 01, 2017 11:22 pm

1 van de beste potjes ooit dit hoor, ik ben geen fan van MvG maar dit is wel uitmuntend.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 01, 2017 11:28 pm

Van Gerwen loopt er nu wel mee weg, lijkt het.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jan 01, 2017 11:29 pm

brigade zuid schreef:1 van de beste potjes ooit dit hoor, ik ben geen fan van MvG maar dit is wel uitmuntend.
117 gemiddeld over bijna 7 sets. Niet normaal.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 01, 2017 11:30 pm

Nee idd, redelijk bizar.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jan 01, 2017 11:35 pm

Heeft die ouwe Hagenees weer, gooi je de wedstrijd van je leven en ben je nog kansloos. :aai.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jan 01, 2017 11:38 pm

Ik loop 25 minuten achter met kijken dus kan na de eerste 4 sets en de 11-darter die Barney in de 1e leg van de 5e set in 11 darts uitgooide alleen maar zeggen dat dit geweldig is. En dan schakelt Van Gerwen in set 5 gewoon nog even een tandje bij.

Chisnall brak eergisteren bijna het record aan 180'ers. Gaat Van Barneveld nu zijn eigen record verpulveren? Ik begin Barney nu wel echt de zege te gunnen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jan 01, 2017 11:44 pm

114 om 109 gemiddeld, niet normaal.

zeux

Bericht door zeux » zo jan 01, 2017 11:47 pm

brigade zuid schreef:114 om 109 gemiddeld, niet normaal.
Over 30+ legs...

En beter finish-percentage voor Barney hé. En dan toch verliezen...

Dertig 180-ers?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 12:07 am

Het aantal 180'ers had nog dik boven de 20 per persoon kunnen komen als het all the way tot 6-5 was gegaan.
zeux schreef:
brigade zuid schreef:114 om 109 gemiddeld, niet normaal.
Over 30+ legs...

En beter finish-percentage voor Barney hé. En dan toch verliezen...
Een finish percentage van 68% ja. Grote klasse. Morgen hopelijk weer vuurwerk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 12:43 am

InnerHarbour schreef:Heeft die ouwe Hagenees weer, gooi je de wedstrijd van je leven en ben je nog kansloos. :aai.gif:
Tja het waren maar een paar heel kleine kansjes die hij heeft laten liggen.

Van Gerwen had op het WK na al een fabelachtig 2016, maar staat er ook nu weer als een gigant wanneer het echt moet. Ben benieuwd of hij hetzelfde niveau nog één keer kan halen tegen OOOOOOH GARY GARY. GARY GARY GARY GARY GARY ANDERSON

Mano

Bericht door Mano » ma jan 02, 2017 9:41 am

Dit was een heerlijke pot, die 9 darter had hem compleet gemaakt.
ook fijn als beide spelers een vlotte speelstijl hebben

Voor de titel is het beter dat MvG doorgaat, RvB had misschien vandaag een topdag maar morgen dan weer niet.
Ik neem het leven met een korrel zout...... schijfje citroen en een shot tequila!!!

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 11:47 am

beelzebub schreef:Come on Raya. Of zoals we vroeger op straat zeiden... Wat een wreed dope pot man. :ajaxsmiley.gif:
:biggrin.gif:

Klinkt mij nog best modern in de oren. Dus of ik loop nog erger achter dan ik dacht of jij hebt nog tot op late leeftijd op straat gehangen :ajaxsmiley.gif:
Laatst gewijzigd door Sandro op ma jan 02, 2017 12:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 11:56 am

Hmm 'dope' en 'wreed' zijn toch wel termen die al een paar decennia worden gebruikt ouweheer Sandro. :smile-ajax.gif:
Mano schreef:Voor de titel is het beter dat MvG doorgaat, RvB had misschien vandaag een topdag maar morgen dan weer niet.
Barney had het hele toernooi een paar bizarre finishes. Vroeg in de wedstrijd had hij een aantal sublieme van boven de 100, die deden bij Van Gerwen echt pijn. Daarnaast stond hij er een boel 180'ers en andere goede scores in te smijten.

Ik denk dat RvB echt pech had dat Van Gerwen een tandje kon bijschakelen, want iemand als Anderson kan weliswaar ook fantastisch scoren maar wil nog weleens een aantal dubbels missen. Barney had Anderson met een aantal krankzinnige finishes dus ook een paar enorme tikken kunnen geven.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 1:56 pm

Als je zwaaropdehandnaeennederlaar opzoekt in het woordenboek zie je een foto van Barney staan. :smallgrin.gif: Misschien dat die 70.000 pond die je meeneemt naar huis je leed enigszins kan verlichten.

Van Barneveld
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 2:03 pm

Niet goed genoeg meer? Jongen, je speelde zo'n beetje je beste pot ooit! Michael is beter, maar dat mocht hij onderhand wel een keertje weten.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 2:15 pm

Cruijff schreef:Hmm 'dope' en 'wreed' zijn toch wel termen die al een paar decennia worden gebruikt ouweheer Sandro. :smile-ajax.gif:
Aight brada. Die bakra uit Agga is een bigi anu. Raya de mentaalste!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 3:03 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Niet goed genoeg meer? Jongen, je speelde zo'n beetje je beste pot ooit! Michael is beter, maar dat mocht hij onderhand wel een keertje weten.
Van Barneveld maakte een mentale fout die hijzelf opnieuw niet door had.
InnerHarbour schreef:Als je zwaaropdehandnaeennederlaar opzoekt in het woordenboek zie je een foto van Barney staan. :smallgrin.gif: Misschien dat die 70.000 pond die je meeneemt naar huis je leed enigszins kan verlichten.

Van Barneveld
Van Barneveld heeft blijkbaar zelf niet in de gaten dat hij zelf op mentaal vlak een fout maakt. De eerste handvol sets stond hij zo ongeveer alles te raken, de enige reden dat Van Gerwen niet met 2-0, 3-0 of 3-1 achterstond was dat hij in de eigen sets in de 5e leg een 11/12 darter produceerde. Barney had dan dus een 9 darter moeten gooien om te breken.

Desondanks zei Barney na afloop over de start van de wedstrijd, 3-0 1e set, nipt 3-2 voor Van Gerwen in de 2e, 'ik vroeg me af wanneer hij zou komen opdagen'.

Oftewel Van Barneveld dacht in zijn hoofd al dat hij niet alleen boven zichzelf uitsteeg, ook dat Van Gerwen 'sort of slecht' aan de wedstrijd was begonnen en stond in zijn hoofd al bijna 3-0 in sets voor. Dat Van Gerwen opeens nóg een stuk beter ging gooien, hartstikke logisch gezien de dominantie waarmee Van Gerwen al jaren nr 1 is heeft Barney dus blijkbaar verbaasd. :confused.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op ma jan 02, 2017 3:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 3:06 pm

Trek even je witte jas aan. :excited.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 3:11 pm

Die had hij al aan zo te zien.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jan 02, 2017 6:27 pm

Die witte jas / psychologische bril op hun knar hadden ze in de RTL7 Studio blijkbaar ook toen Stompé en Klaasen voor de wedstrijd het interview van Van Barneveld gingen bespreken en of daar wel genoeg vertrouwen uit sprak.

Zelf doet Barney, een notoire 'schouder langs het lichaam hanger bij tegenslagen' na afloop ook een aardige duit in het zakje:

http://www.rtl7darts.nl/nieuws/1138/van ... _genoeg_m/
Van Barneveld: 'Ik ben niet goed genoeg meer'

Raymond van Barneveld verloor in de halve finale van het WK met 6-2 van Michael van Gerwen. Tegenover de camera van Sky Sports reageerde Van Barneveld verslagen. 'Ik heb mijn best gedaan, maar ik ben niet goed genoeg meer. Misschien pak ik mijn spullen binnen enkele jaren ook.'

'Ik kwam 1-0 voor, maar toen kwam hij fantastisch terug. In de eerste set speelde Michael niet goed en ik vroeg me af wanneer hij op zou staan. Nou, dat deed hij de rest van de wedstrijd. Hij gooide in de tweede set 114 en daarna tops, dat nekte me', vertelt Van Barneveld. 'Ik bleef goed spelen met 140'ers en 180'ers, maar na de 4-2 was ik weg. Je verliest dan met een gemiddelde van 109, maar uiteindelijk maakt dat niet uit. Zolang je verliest, heb je niks.'

De verslaggever van dienst vertelde Van Barneveld dat hij verwachtte dat de Nederlander met dit spel komend jaar veel prijzen kan winnen, maar dat telt niet voor Van Barneveld. 'Er zijn geen andere prijzen. Het gaat om het WK. En nu moet ik weer een jaar wachten en kijken wat er gebeurt. Het maakt niet uit wat je doet, je moet het hier laten zien. Ik wens Michael het beste en ik hoop voor heel Nederland dat hij wint. Maar ik had mijn kleinzoon beloofd de trofee mee terug naar huis te nemen..'

Van Barneveld ging daarna nog verder in op zijn liefde voor zijn familie. 'Je hebt geen idee hoeveel ze voor mij betekenen. Het kost veel energie om hier te zijn met Kerst, met de verjaardag van mijn kleinzoon en met nieuwjaar, terwijl je dochter aan de telefoon huilt waarom pa en ma er niet zijn. Natuurlijk kan je elkaar gelukkig nieuwjaar wensen via FaceTime, maar dat is anders. Mijn familie mist me en ik mis hen.'
Er wordt wat afgejankt en tegen elkaar gepraat in die familie.
Zijn kleinzoon was hij toen Barney die belofte deed nog geen jaar oud :smallgrin.gif: die begrijpt lekker veel van wat hij zegt. :biggrin.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma jan 02, 2017 7:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Die had hij al aan zo te zien.
Als het een normale dag is wint van Gerwen met 7-3, 7-4 als hij wat minder is.
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 7:57 pm

Ik wil het nog wel zien. Kan echt een ongelofelijke knaller worden, nog gekker dan we gezien hebben. Belangrijk ingrediënt is wat bij betreft dan wel (minstens) één negendarter.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » ma jan 02, 2017 8:02 pm

Cruijff schreef:Er wordt wat afgejankt en tegen elkaar gepraat in die familie.
Zijn kleinzoon was hij toen Barney die belofte deed nog geen jaar oud :smallgrin.gif: die begrijpt lekker veel van wat hij zegt. :biggrin.gif:
Echt on-ge-lo-fe-lijk wat een sukkel die Barney. Verjaardag van een baby missen... erg hoor, rot toch op! Belofte aan een baby (inspanningsverplichting of resultaatverplichting???) niet nakomen, tjonge tjonge jonge. Sowieso al infantiel om met de naam van je kleinzoon op je kraag te lopen hoor. Alsof zijn kleinkind zoveel belangrijker is dan het nageslacht van de andere spelers. En dan is Barney ook nog maar een grootvader van moeders kant. En dan zijn dochter in tranen omdat pa met oud en nieuw niet thuis is... z'n jongste dochter is 20 jaar oud! Is die meid vroeg van het schommeltje gedonderd of zo??? Achteraf blij dat deze loser gisteren niet heeft gewonnen. Toch al de meest overschatte darts speler aller tijden. 5 keer wereldkampioen, ja ja... maar wel 4 keer wereldkampioen in de Jupiler League (BDO na start PDC). Als je hem over zichzelf hoort praten dan zou je denken dat hij iemand is die de sport decennia lang heeft gedomineerd.... Wat een geval zeg.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 02, 2017 8:06 pm

Cruijff schreef: Er wordt wat afgejankt en tegen elkaar gepraat in die familie.
Heb je een volwassen dochter die jankend aan de telefoon hangt waarom pa en ma niet thuis zijn, behoorlijk sneu als je het mij vraagt. Als ze zo aan mekaar gehecht zijn kun je de kerstdagen toch ff snel op en neer gaan? Dan wordt er toch niet gespeeld.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jan 02, 2017 8:11 pm

Misschien moeten we even niet vergeten dat hij dit vlak na de wedstrijd zegt?

Plaats reactie