Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Frank

Bericht door Frank » di jan 09, 2007 7:56 pm

Ruststand Paok - Eiffeltowers: 42 - 45. Na wederom een zwak eerste kwart (26 - 13) was er weer een goed tweede kwart, waarin met name de driepunters vielen.

Ben benieuwd of ze de voorsprong kunnen behouden, al doet het er natuurlijk weinig meer toe. ;)

Sam Jones 12 minuten, Roey Berkovitz 8 minuten speeltijd (hoe schrijf je zijn voornaam eigenlijk, Roi - HBWsite, Roey - Eiffelsite , Roye - Ulebsite... ;) )

Kaboem

Bericht door Kaboem » di jan 09, 2007 10:04 pm

Roye.

Roye verliest wel zijn eerste wedstrijd voor EiffelTowers. Met 90-88. Jammer. Uiteindelijk speelt Sam Jones 26 minuten en Roye Berkovitz 13.

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de stats een linkje:

http://www.ulebcup.com/ulebcup/competit ... mecode=108

En een verslagje:

Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » wo jan 10, 2007 12:25 pm

Johannes Akerboom en Paulus Frederiks, waar zullen zij hun gegevens vandaan hebben? :D Marcel Aarts stond er op het laatst blijkbaar weer in.

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo jan 10, 2007 5:33 pm

Ik vraag mij eerder af hoe Johannes verbasterd is tot Kees jr.. En Paulus tot Jos.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » wo jan 10, 2007 5:50 pm

Johannes en Cornelis is inderdaad iets anders. Net als Adrianus en Paulus. :eusa_doh: :confused:

Kaboem

Bericht door Kaboem » wo jan 10, 2007 5:57 pm

Brabanders! Rare mensen!
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » wo jan 10, 2007 8:18 pm

Zal wel te maken hebben met meerdere doopnamen.

Mijn initialen zijn J.F.W.A. , mijn roepnaam is Frank.

Waarschijnlijk zouden ze bij mij ook uitkomen op Johannes.... ;)

Kaboem

Bericht door Kaboem » do jan 11, 2007 1:20 pm

Let je wel even op, Johannes, anders kom je te laat?! ;)

Nieuws

EiffelTowers - Rode Ster Belgrado aanvang 18.30 uur

De ULEB wedstrijd van EiffelTowers tegen Rode Ster begint dinsdag a.s. om 18.30 uur.
Alle wedstrijden in deze laatste ronde dienen op dezelfde tijd te beginnen.
I.v.m. tijdsverschillen moeten we in Den Bosch daarom om 18.30 uur beginnen.

Kassa open: 17.15 uur
Zaal open: 17.30 uur.
Wij verzoeken iedereen om de aanwijzingen van personeel en beveiligingsbeambten strikt te volgen.

In verband met de bouwactiviteiten van de turnhal voor FlikFlak, is op ons parkeerterrein een gewijzigd parkeerbeleid van kracht.
Er zullen parkeerwachten aanwezig zijn om alles zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » do jan 11, 2007 8:50 pm

Ik had inderdaad al doorgekregen dat het om 18:30 uur zou beginnen.

Jammer genoeg vrees ik dat ik het niet ga halen om vanuit Woerden (waar ik pas rond 17:00 uur kan vertrekken) om 18:30 in de Maaspoort te zitten...

Als ik om 17:09 de trein in Woerden pak, ben ik (als de NS meewerkt, tenminste) om 18:05 op het station in 's-Hertogenbosch. En dan moet ik nog naar de Maaspoort zien te komen...

Dan heb ik het niet eens over de auto en de files tussen Woerden en 's-Hertogenbosch ....

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do jan 11, 2007 10:40 pm

Kaboem! schreef:Roye.

Roye verliest wel zijn eerste wedstrijd voor EiffelTowers. Met 90-88. Jammer. Uiteindelijk speelt Sam Jones 26 minuten en Roye Berkovitz 13.

Voor degene die geïnteresseerd zijn in de stats een linkje:

En een verslagje:

Maar twee punten verschil? Ik heb er weinig van meegekregen.
Toch jammer voor Den Bosch...zo dichtbij een overwinning in de Griekse hel... :yes:

Vandaag weer met 30 punten de Nederlandse tegenstand op hun broek gegeven....

Spannend zo.... :eusa_liar:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jan 11, 2007 10:53 pm

Is er ook wel eens een team uit Nederland die wel een wedstrijd wint in Europa? Oke het is wat overdreven want heel af en toe gebeurd het maar het Nederlandse basketballen stelt toch echt geen ruk voor.. Ik hoorde Kaboem laatst zeggen dat de Nederlandse competitie best wel sterk is, meen je dat nou serieus? en zo ja tov wie zijn ze dan sterk? België heeft bijv. een veel sterkere competitie.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » vr jan 12, 2007 4:01 am

brigade zuid schreef:Is er ook wel eens een team uit Nederland die wel een wedstrijd wint in Europa? Oke het is wat overdreven want heel af en toe gebeurd het maar het Nederlandse basketballen stelt toch echt geen ruk voor.. Ik hoorde Kaboem laatst zeggen dat de Nederlandse competitie best wel sterk is, meen je dat nou serieus? en zo ja tov wie zijn ze dan sterk? België heeft bijv. een veel sterkere competitie.
Goeie vraag. Ik heb eens wat rondgezocht. Volgens mij moeten we de Ieren en de Noren kunnen hebben. :D

http://sathanasias.bravepages.com/b-tea ... k-uel.html

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jan 12, 2007 9:51 am

Kaboem! schreef:Met name het Nederlands team stelt geen ruk voor, BZ. De Nederlandse competitie is zo slecht nog niet.

Groningen heeft het beste publiek, maar niet de beste ploeg en al helemaal niet de attractiefste.

Amsterdam is helemaal opnieuw begonnen: nieuwe spelers en coach. En er komt een beetje minder geld uit de Amsterdamse kraan dan de afgelopen jaren.

Kaboem!
Dit heb ik gezegd. En het klopt, hoor.

Het Nederlands team sucks. Is echt van een derde garnituur. Inderdaad net een stapje boven Ierland, Engeland en de Scandinavische landen. Voor de rest wint iedereen van ons.

De Nederlandse competitie daarentegen is zo slecht nog niet, althans de bovenste drie, vier teams kunnen zo nu en dan Europees aardig meedoen. Vroeger deden Den Bosch, Den Helder en Amsterdam het niet onverdienstelijk in de Europese competities. Dit jaar heeft EiffelTowers Den Bosch echt een goede indruk achter gelaten in Europa, ook al winnen ze 'maar' twee wedstrijden in hun poule. Hun poule is dan ook de sterkste van de vier. Het hoogtepunt was de overwinning op Real Madrid. Den Bosch speelt in Nederland met het grootste budget en Europees gezien met het kleinste. Real Madrid, bijvoorbeeld, heeft een budget wat minimaal 10 keer zo groot is.

De reden dat het Nederlands team van een dramatisch niveau is heeft te maken met het feit dat in Nederland een onbeperkt aantal buitenlanders opgesteld mogen worden. De enige restrictie is dat er minimaal 3 (!) Nederlanders deel moeten uitmaken van de selectie. De Nederlandse velden stromen dus over met (met name) Amerikanen. Die maken de competitie sterker en aantrekkelijker. Maar de Amerikanen die hier spelen zijn uiteraard niet de toppers. Die gaan naar de NBA en naar landen als Italië, Spanje, Griekenland, Frankrijk en Turkije. En die krijgen dik, maar dan echt dik betaald. Voetbalsalarissen!
De meeste Amerikanen in Nederland zijn jongens die net van College afkomen. Nederland is voor hen een springplank naar de rest van Europa. De Amerikanen die het hier goed doen gaan een jaar (of twee) later via België (veel geld) naar de toplanden. In die zin is de Nederlandse competitie interessant voor buitenlanders.

Het heeft uiteraard allemaal met geld te maken. Heb je een goede sponsor dan heb je een sterke selectie en kans om je middels ULEB of Euro Cup) in de kijker te spelen. Maar de sponsoren staan hier niet in de rij om geld te geven aan de Nederlandse clubs.

Helder?
Bertje for President!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr jan 12, 2007 12:21 pm

Wat Kaboem! zegt is helemaal waar.

Ik hoorde toevallig gisteren op de Griekse TV dat coach Obradovic van ongeslagen in EUROPA Panathinaikos NIET tevreden is over pointguard Tony Delk (ex-NBA-er). Dan maar op zoek naar iemand anders..hoewel de transfer van Tony Delk 3 miljoen!!!! euro heeft gekost.....

Voetbalbedragen inderdaad....

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » vr jan 12, 2007 12:29 pm

Ik heb voor 2 maanden gratis Sport 1 en kijk nu naar een herhaling van Groningen vs. Bergen op Zoom. Best leuk om te kijken en in Groningen zit veel publiek! In Amsterdam krijgt je echt het gevoel alsof je voor 2 man en een paardehoofd speelt.

Hoeveel geld gaat er eigenlijk om in de Nederlandse competitie? Zijn die Amerikanen wel full-profs? Ik weet dat de NEderlanders semi-prof zijn.

Kaboem

Bericht door Kaboem » vr jan 12, 2007 1:58 pm

Ook PAOK had een nieuwe speler, Deli. J.R. Bremer, ook ex-NBA.

Het merendeel is full-prof in Nederland. Een uitzondering daargelaten.
Bertje for President!

jabu

Bericht door jabu » zo jan 14, 2007 12:15 pm

Zondagsschot Randle velt Hanzevast

Polynorm heeft de tweede plaats op de ranglijst terug. De ploeg uit Bergen op Zoom won in Groningen van Hanzevast na verlenging met 71-74. Het was een echte thriller, waarbij de spanning door Martiniplaza gierde. Bij rust leidde de thuisploeg, die het eerste kwart afsloot op 30-14, nog met 44-32. Monwell Randle maakte in de buzzer van de overtime met een zondagsschot de winnende driepunter.

Sinds de uitschakeling in de EuroCup, waar maar met twee Amerikanen mocht worden gespeeld, is Amsterdam Astronauts een ?normale? eredivisieploeg. Sinds dat moment ook gaat het goed met het team van Joe Spinks, dat in Almere de vijfde zege op rij boekte. In een enerverende slotfase werd er afgerekend met Omniworld dat de kans op een zege liet glippen en uiteindelijk met 76-80 onderuit ging.

Rotterdam boekte zijn tweede grote zege op rij. Woon! Aris werd met 109-92 verslagen. Het was een wedstrijd waarin verdedigen verboden leek, al probeerde Woon! Aris het regelmatig met een zone. Die stagneerde de Rotterdamse aanval een beetje, maar niet voldoende om ruim door de honderdpuntengrens te gieren. Er was (te) weinig publiek in het Topsportcentrum, dat op zaterdag maar zelden beschikbaar is, tot ergernis van Rotterdam Basketbal, dat daardoor heel veel thuiswedstrijden op donderdag moet spelen.

Landstede ging opnieuw onderuit. Matrixx Magixx revancheerde zich en won in eigen huis met 72-62 van de Zwolse ploeg. Mohammed (23/10), Brempong (16/16) en Carawell (11/12) lieten een double-double noteren.

Zorg en Zekerheid kon het in eigen huis niet bolwerken tegen koploper EiffelTowers en verloor met 68-98. Het was een regelmatige nederlaag voor de Leidenaars tegen de (vrijwel zekere) aanstaande landskampioen, die zich niet bovenmatig behoefde in te spannen. Korte sprintjes waren afdoende om het door 1200 fans gesteunde ZZ Leiden op afstand te houden.

Voor ZZ Leiden was de wedstrijd tegen EiffelTowers niet zó van belang. De ploeg van Ivo Boom richt zich meer op duels, zoals dat van zaterdag, thuis tegen Upstairs. Dat zijn de wedstrijden, waarin de ploegen uit het ?rechter rijtje? moeten toeslaan. Er is zaterdag een volle ronde, waarbij Polynorm Giants een ?stapavond? kreeg toebedeeld.

De nummer twee van de ranglijst komt echter dinsdag alweer in actie, wanneer ZZ Leiden op bezoek komt in Bergen op Zoom. Behalve het duel tussen Leiden en Upstairs, waarbij de winnaar de playoff-plaatsen in zicht krijgt, is de Grote Steden Confrontatie tussen Amsterdam en Rotterdam in Sporthallen Zuid de opvallendste wedstrijd. De Astronauts hebben er sinds het afscheid in de EuroCup en de komst van extra Amerikanen vijf op rij gewonnen en hebben uiteraard het thuisvoordeel. Rotterdam heeft recentelijk de juiste wapens gevonden en schiet met scherp, getuige de 202 punten in de laatste twee wedstrijden (93 in Zwolle en 109 tegen Woon! Aris).

Landstede wisselt goed met slecht af en na twee mindere beurten (de dreun thuis tegen Rotterdam en donderdag in Nijmegen) zou het weer goed moeten gaan in de noordelijke derby tegen Hanzevast, dat zich zal moeten hebben hersteld van de dreun, die Monwell Randle namens Polynorm donderdag in de verlenging uitdeelde.

Turner Trofholz is een duidelijke aanwinst voor Omniworld. Dat toonde hij al bij zijn debuut tegen ZZ Leiden en ook donderdag tegen Amsterdam met 21 punten en 9 rebounds. Maar hij heeft nog niet gewonnen met zijn nieuwe ploeg en dat zal normaal gesproken zaterdag ook niet lukken in De Maaspoort tegen landskampioen EiffelTowers.

Woon! Aris tegen Matrixx Magixx is een wedstrijd die echt allebei de kanten op kan. Amaya ontbreekt nog bij de thuisploeg en of Boxley er alweer bij is voor de Nijmegenaren is onduidelijk.

Behalve Leiden krijgen ook Upstairs en Omniworld weinig rust, want ook zij komen dinsdag alweer in actie in het midweekse programma, waarvan de rest donderdag wordt gespeeld. Het is nooit gemakkelijk in Boshoven, al won Hanzevast daar pas nog op zijn sloffen. Een belangrijk duel voor de ploeg uit Almere, want bij verlies komt de achtste plaats wel erg ver te liggen.

Eiffeltowers in overtime langs Omniworld

LEEUWARDEN - Twee ploegen scoorden er in Leeuwarden op los zaterdagavond. Het plaatselijke Woon! Aris ging wel onderuit want Matrixx Magixx won met 104-113. Ook Eiffeltowers scoorde er meer dan 100. Van de hekkensluiter Omniworld werd met 101-88 gewonnen. Daar was wel een verlenging voor nodig, die door EiffelTowers met 14-1(!) werd gewonnen. Rotterdam is met een goede reeks bezig. De streak werd in Amstedam tegen de Astronauts voortgezet. Het werd 66-77. Hanzevast pakte in Zwolle de juiste draad weer op en won met 60-82 van Landstede dat zijn derde nederlaag op rij leed. Upstairs Weert pakte weer eens de winst. ZZ Leiden - zonder de disciplinair geschorste Colwell - werd op eigen terrein verslagen met 84-93.

De Stand 06/07
Team G W L Pnt
1 Den Bosch 21 19 2 38
2 Bergen op Zoom 20 13 7 26
3 Groningen 21 13 8 26
4 Nijmegen 20 12 8 24
5 Rotterdam 20 10 10 20
6 Amsterdam 19 9 10 18
7 Zwolle 20 8 12 16
8 Leeuwarden 20 8 12 16
9 Weert 21 8 13 16
10 Leiden 20 6 14 12
11 Almere 20 5 15 10
Basketballsite

Kaboem

Bericht door Kaboem » zo jan 14, 2007 8:21 pm

Ga je dinsdag nog, Frank?

Er schijnen een tweehonderdtal Serven in de zaal te zitten. Dat konden weleens spectaculaire tafeleren opleveren. Net zoals vroeger toen een stel Grieken van de tweede ring naar beneden sprongen.
Bertje for President!

Frank

Bericht door Frank » zo jan 14, 2007 10:09 pm

Ik weet nog niet of ik ga. Ik zal morgen eens kijken of het mogelijk is om eerder weg te gaan van mijn werk (halve dag vrij nemen ofzo).

Als ik tot 17:00 uur moet blijven heb ik weinig zin om te gaan haasten.

jabu

Bericht door jabu » ma jan 15, 2007 12:00 am

Kaboem! schreef:Ga je dinsdag nog, Frank?

Er schijnen een tweehonderdtal Serven in de zaal te zitten. Dat konden weleens spectaculaire tafeleren opleveren. Net zoals vroeger toen een stel Grieken van de tweede ring naar beneden sprongen.
Enkele jaren geleden sprongen er nog een stel Bosniërs vanaf de tweede ring naar beneden na Nederland-Bosnië (met Rik Smits).

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma jan 15, 2007 11:25 am

Wel lezen, beste vrienden!

Door Charis Sideris

Met de zeer geslaagde Haarlem Basketball Week nog even in het geheugen en de steeds toenemende toeschouwersaantallen bij de clubs, lijkt de basketbalsport in Nederland een florissante toekomst tegemoet te gaan.

Landskampioen Eiffel Towers Den Bosch presteert boven verwachting in de Championsleague en heeft voor het eerst sinds jaren de aansluiting van een Nederlandse club met de europese (sub)top tot stand gebracht. En zelfs het ver weggezakte Nederlandse team toonde afgelopen zomer duidelijke tekenen van herstel.

Toch dreigt er, als we iets dieper graven, een groot gevaar. De resultaten, en daarmee de status van het Nederlandse team zijn van extreem belang voor de toekomst van het Nederlandse basketbal. Deze bepalen de beeldvorming bij media en publiek, en daarmee de aantrekkingskracht op sponsors. Als we de criteria hanteren dat potentiele internationals op het hoogste niveau moeten acteren en daar ook nog eens voldoende speeltijd krijgen, bijvoorbeeld 20 van de 40 minuten zuivere speeltijd, kan bondscoach Marco van den Berg kiezen uit in totaal 28 spelers: 22 uit de Nederlandse competitie, 4 elders in Europa en 2 in de NBA.

Deze verbijsterende cijfers zijn een gevolg van het dit jaar volledig opengooien van de grenzen voor sporters uit de hele wereld. Omdat de Federatie van Eredivisie Basketballclubs vond dat de FIBA-regels - waarbij het aantal spelers van buiten de EU tot twee wordt beperkt - met veranderende arbeidswetgeving bijna niet meer te handhaven waren, werd ook een ongelimiteerd aantal Amerikanen toegestaan.
Om toch ruimte te scheppen voor Nederlandse spelers’, aldus woordvoerder Henk Reekers van de Eredivisie Basketballclubs, ‘hebben we besloten om de clubs dit jaar te verplichten om minimaal drie Nederlandse spelers op te geven van de 12 die op het wedstrijdformulier mogen staan. Vanaf volgend seizoen loopt dat aantal op met een per jaar, totdat we over drie jaar 6 Nederlandse spelers verplicht kunnen stellen’.

Volgens velen gaat dat lang niet vergenoeg. Als de clubs deze rampzalige regel niet veranderen, of eventueel met een herenakkoord omzeilen, dreigt het Nederlandse basketbal een langzame dood te sterven.

‘Clubs verplichten professionele jeugdopleidingen op te zetten’.
Navraag bij een aantal prominente figuren uit de basketbalwereld leert dat de meesten het niet eens zijn met de reglementswijziging van de FEB. Om de doorstroming van Nederlands talent niet te frustreren, vinden de drie gevraagde topcoaches, twee van de drie bestuursleden van de drie topclubs, en de topcoordinator van de NBB , dat met name het aantal Amerikanen drastisch moet worden teruggebracht . Iedereen vindt dat een professionele jeugdopleiding moet worden gekoppeld aan het toekennen van een eredivisielicentie.

Topsportcoordinator Jan Willem Jansen van de NBB
‘Het Nederlands team hoort de basis van alles te zijn. De eredivisie ontwikkelt zich nu tot een ‘entertainment league’, waarbij een stel Amerikanen elkaar de bal toegooien. Ik pleit voor het toestaan van maximaal 4 buitenlanders - waaronder maximaal 2 Amerikanen - en waarvan er niet meer dan twee tegelijkertijd op het veld mogen staan’.
Succescoach Ton Boot van Hanzevast Capitals
‘Maximaal twee Amerikanen en een onbeperkt aantal EU-spelers. En de NBB of de FEB moet de clubs verplichten om een professionele jeugdopleiding op te zetten, te beginnen bij de 10-jarigen’.

Bondscoach Marco van den Berg
‘De Amerikanen hebben vaak een slechte invloed op de werkethiek binnen een team. Maar door de idiote belastingregel dat de clubs belasting betalen over slechts 70% van het brutoinkomen van spelers buiten de EU, zijn ze veel goedkoper dan een Eurospeler, maar vaak niet beter’.

Randy Wiel, coach van landskampioen en koploper Eiffel Towers Den Bosch

‘ Ik vind drie buitenlanders zelfs al genoeg. Als we voor de Europacup versterking nodig hebben, kunnen we altijd nog buitenlanders contracteren voor de duur van het toernooi’.

Peter Vogelaar, bestuurslid van landskampioen Eiffel Towers Den Bosch, dat momenteel mijlenver boven de andere eredivisieclubs uitsteekt, steunt de visie van zijn coach:

‘In ons beleidsplan zijn we al van plan om het aantal Nederlanders in onze selectie flink op te schroeven. We waren het absoluut oneens met de met de beslissing van de FEB om de grenzen helemaal open te gooien’

Albert van der Ark van Hanzevast Capitals
‘Ook ik ben inmiddels tegen een ongelimiteerd aantal Amerikanen, aangezien hun cultuur niet aansluit bij de onze en er daardoor vaak kliekjesvorming ontstaat binnen de groep’.

Voorzitter Ruud Frese van Amsterdam Astronauts vindt als enige dat er geen restricties mogen worden gesteld ten aanzien van het aantal buitenlanders

‘We zijn al jaren bezig met een uiterst ambitieuze jeugdopleiding, maar plukken daar nog maar weinig vruchten van. Er zijn simpelweg te weinig goede Nederlanders die het eredivisieniveau aankunnen Ik denk dat we daarvoor zo’n 7 a 8 jaar voor nodig hebben. Tot die tijd moeten we doorgaan op de ingeslagen weg’.

Bron: De Krant van Voetske
Bertje for President!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma jan 15, 2007 3:25 pm

Hahaha..Charis Sideris!

Ik kwam vroeger regelmatig bij zijn ouders thuis. Ben hem een tijdje uit het oog verloren maar begrijp nu dat hij journalist van De Telegraaf is geworden?!

Kaboem

Bericht door Kaboem » ma jan 15, 2007 3:47 pm

Is hij al heel lang. Eigenlijk al sinds hij gestopt is met de eeuwige student uit te hangen. Aardige man, hij praat alleen zo lang. Je komt haast niet van hem af. ;)
Bertje for President!

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » ma jan 15, 2007 4:21 pm

Ha ...klinkt bekend...echt een Griek... :X

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jan 15, 2007 6:17 pm

Kaboem! schreef: Met de zeer geslaagde Haarlem Basketball Week nog even in het geheugen en de steeds toenemende toeschouwersaantallen bij de clubs, lijkt de basketbalsport in Nederland een florissante toekomst tegemoet te gaan.
Kaboem hoe kan het eigenlijk dat de meeste clubs hun wedstrijdjes spelen in simpele gymzaaltjes waar doordeweeks schoolgym wordt gehouden en de plaatselijke badmintonclub hun clubavond heeft. Komt dat omdat er te weinig publieke belangstelling is of is er geen geld om mooie accomodaties te bouwen. Ik ben niet echt into basketbal maar ik zie wel eens wat op de Belgische tv en het valt me op dat ze daar wel mooie grote tribunes etc. hebben. Ik weet dat Groningen en Den Bosch bijv. wel een aardige accomodatie hebben maar je ziet toch ook vaak van die halletjes voorbij komen dat ik denk is dit nou topsport.

Plaats reactie