MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: MLB

Bericht door Marillion » wo mar 20, 2013 9:37 pm

InnerHarbour schreef:Oke duidelijk je kijkt dus anders dan ik, je kijkt als de situatie daar is dan kan de sport saai zijn dat geef ik toe. Ik en van Zeux weet ik het ook zeker, kijken vooruit, proberen te anticiperen wat er kan gaan gebeuren in de te komen situatie. Als je die mogelijkheden in ogenschouw neemt is het nooit saai maar altijd interessant.
Natuurlijk kijk je als echte liefhebber anders. Iemand die af en toe eens naar een sport kijkt zal dat oppervlakkig doen. Je kent immers niet eens alle regels, laat staan alle andere elementen die een rol spelen. Dat is feitelijk met iedere sport zo. Zo kan ik weer genieten van een wielerkoers die een ander dodelijk saai zal noemen "omdat er niets gebeurd". Ik zie dan tegelijkertijd een mooi tactisch steekspel of het positioneren voor een belangrijke passage.

Hoe gaat het nu verder met de spelers van Nederland die nog in onze eigen competitie uitkomen? Lekker terug naar HCAW en Neptunus of zijn erbij die via zo'n WBC de stap kunnen maken naar een Major League ploeg?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » wo mar 20, 2013 10:05 pm

Marillion schreef:
InnerHarbour schreef:Oke duidelijk je kijkt dus anders dan ik, je kijkt als de situatie daar is dan kan de sport saai zijn dat geef ik toe. Ik en van Zeux weet ik het ook zeker, kijken vooruit, proberen te anticiperen wat er kan gaan gebeuren in de te komen situatie. Als je die mogelijkheden in ogenschouw neemt is het nooit saai maar altijd interessant.
Natuurlijk kijk je als echte liefhebber anders. Iemand die af en toe eens naar een sport kijkt zal dat oppervlakkig doen. Je kent immers niet eens alle regels, laat staan alle andere elementen die een rol spelen. Dat is feitelijk met iedere sport zo. Zo kan ik weer genieten van een wielerkoers die een ander dodelijk saai zal noemen "omdat er niets gebeurd". Ik zie dan tegelijkertijd een mooi tactisch steekspel of het positioneren voor een belangrijke passage.

Hoe gaat het nu verder met de spelers van Nederland die nog in onze eigen competitie uitkomen? Lekker terug naar HCAW en Neptunus of zijn erbij die via zo'n WBC de stap kunnen maken naar een Major League ploeg?
Alleen Curt Smith en de catcher Ricardo hebben een minor league contract gescoord. De rest mag inderdaad terug de kleiweiden op...
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 20, 2013 11:16 pm

Marillion schreef:Hoe gaat het nu verder met de spelers van Nederland die nog in onze eigen competitie uitkomen? Lekker terug naar HCAW en Neptunus of zijn erbij die via zo'n WBC de stap kunnen maken naar een Major League ploeg?
Nog niet. Twee Oranje klanten tot nu toe. Hadden echter al een verleden met de mlb.

http://nos.nl/artikel/485210-ook-ricard ... tract.html

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » do mar 21, 2013 7:53 am

Zeux schreef:
Marillion schreef:

Alleen Curt Smith en de catcher Ricardo hebben een minor league contract gescoord. De rest mag inderdaad terug de kleiweiden op...
Die twee komen natuurlijk al uit het Minor league. Ricardo heeft drie jaar in het systeem van de O's doorgebracht 6 wedstrijden op A en voor de rest op lage A (short season) en Rookie in Bluefield. Bluefield heeft nog zo'n oud houten ballpark aan de voet van de heuvels, geweldig. Is niet meer van de Orioles. Kortom het zou me verbazen als hij ooit AAA haalt maar it beats werken hier in Nederland.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 12:48 pm

InnerHarbour schreef:
Marillion schreef:En los van het slaan lijkt het me niet zo heel lastig.
Ooit weleens geprobeerd een slider te gooien, ooit weleens geprobeerd te catchen en daarbij een 95mph fastball met movement te vangen, ooit geprobeerd het derdehonk te spelen waarbij je een geweldig reactievermogen buiten een dito arm moet hebben, ooit geprobeerd een dubbelspel te draaien, of zelfs maar een hard geslagen groundball te fielden? Nee Marillion, niet zo raar praten, ben ik niet van jou gewend. :ajaxsmiley.gif:
Een dubbelspel is me nog weleens gelukt hoor en dat met tegenstanders die een stuk sneller zijn dan Andrew Jones. Afbeelding

Eén van de redenen dat het gouden Ajax van begin jaren '70 een nog nooit eerder vertoonde veldbezetting voor de dag bracht in combinatie met miraculeuze doelpunten was het honkbalverleden van de club. In de jaren '60 en '70 was Ajax ook een gerenommeerde honkbalclub, in hun jeugd speelden jongens als Johan Cruijff en Johan Neeskens de sport elk weekend.

Arthur

Bericht door Arthur » do mar 21, 2013 4:04 pm

Neeskens kwam in 1970 op 19-jarige leeftijd naar Ajax. Die heeft echt niet in de jeugd bij Ajax lopen honkballen.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 21, 2013 7:52 pm

Johan kwam van RCH, ik neem aan dat ze daar ook honkballen in de zomer?

edit: http://www.rch-pinguins.nl/

In de wiki van JohaN hebben ze het ook over honkbal.
Ik ben er trouwens helemaal voor. Niet de techniek van Cruyff en Keizer, het totaal voetbal van Michels of de pillen van Dr Rolink brachten ons 3 europese titels maar het feit dat Ajax honkballers opstelde!
:headbang.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » do mar 21, 2013 8:39 pm

@ Arthur: wat betreft Neeskens heb je helemaal gelijk, ik associeer hem altijd met de honkbal input in het Totaalvoetbal omdat hij één van de doelpuntenmakers was bij Nederland-Brazilië toen Nederland dankzij een 2-0 en "honkbal goals" naar de WK finale door mocht.

In een aantal documentaires over Cruijff wordt aangegeven dat ze voetbal én honkbal met alle jongens uit de buurt in de toen nog vrijwel autoloze straten speelde. En de befaamde commentator Hugo Walker klaagde er in zijn tijd als actief lid / honkballer bij Ajax vaak over dat Cruijff en andere snotapen van zijn leeftijd continu de honkbal equipment mee graaiden en dan lang niet altijd weer netjes op de juiste plek terug legden.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 21, 2013 8:54 pm

Je verhaal klopt ook behalve dan dat Neeskens niet bij Ajax honkbalde maar bij RCH.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2013 12:18 pm

Cruijff was een niet overdienstelijke catcher. Niet een positie die verrassend is.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2013 12:26 pm

Jonathan Schoop, making his first start this spring, went 3-for-4 with a home run and three RBIs. He also looked pretty good at shortstop, where the Orioles are projecting him to play at Triple-A Norfolk.
Interessant, SS is ook de positie waar hij op gedraft is. Het leek erop dat ze hem wilde veranderen in een second baseman maar blijkbaar willen ze toch weten of hij SS op AAA aankan en daarmee kan doorgroeien naar MLB niveau. Machano kan dan op thirdbase blijven. Deze move had ik niet zien aankomen.
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mar 23, 2013 12:28 pm

Op welk niveau is Nick Urbanus door zijn club geplaatst? Zit er al een beetje schot in zijn carrière in de States?

zeux

Bericht door zeux » za mar 23, 2013 12:32 pm

Cruijff schreef:Op welk niveau is Nick Urbanus door zijn club geplaatst? Zit er al een beetje schot in zijn carrière in de States?
Hij zal wel op Single A starten in de organisatie van de Rangers.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za mar 23, 2013 12:33 pm

InnerHarbour schreef:
Jonathan Schoop, making his first start this spring, went 3-for-4 with a home run and three RBIs. He also looked pretty good at shortstop, where the Orioles are projecting him to play at Triple-A Norfolk.
Interessant, SS is ook de positie waar hij op gedraft is. Het leek erop dat ze hem wilde veranderen in een second baseman maar blijkbaar willen ze toch weten of hij SS op AAA aankan en daarmee kan doorgroeien naar MLB niveau. Machano kan dan op thirdbase blijven. Deze move had ik niet zien aankomen.
Hij deed het goed in de WBC, dat zal de club ook hebben gezien.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2013 12:41 pm

Ja dat zal het zijn. :hypocrite.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za mar 23, 2013 6:58 pm

Oke, Schoop is zojuist optioned to Norfolk. Met andere woorden naar het Minor league kamp en het seizoen op AAA niveau beginnen. We gaan het volgen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » ma mar 25, 2013 2:18 pm

InnerHarbour schreef:Granderson en Teixeira missen minstens april en Pay-Rod is niet terug voor de All-star break, dat zijn een heleboel homeruns, de MFY gaan wat doen, kan niet anders, toch?
Zoals verwacht.

ESPN

Dubbel blij. :ajaxsmiley.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 27, 2013 12:25 am

Jep, Wells vanaf vandaag officieel een MFY. Ik zag dat ze Overbay ook een Minor League contract hebben gegeven en dat Jeter op de DL begint. Gaat goed in NYC. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » wo mar 27, 2013 4:13 pm

Rifaela tekent profcontract bij Orioles
De achttienjarige Ademar Rifaela heeft gisteren een profcontract getekend bij Baltimore Orioles. De buitenvelder van Curaçao kwam het afgelopen seizoen uit voor Marchena Braves. Hij start zijn profloopbaan in de Dominicaanse zomercompetitie.

De linkshandige Ademar Rifaela is zowel inzetbaar als buitenvelder als pitcher. Hij beschikt over een sterke arm en ontving begin dit jaar een prijs voor de meeste binnengeslagen punten in de lokale jeugdcompetitie van Curaçao. Dat gebeurde tijdens de Nochi di Premiashon, de uitreiking van de honkbalprijzen door de FeBeKo.

Rifaela verdeelde zijn seizoen over de op één na hoogste A Klase en de Hubenil League voor jeugdspelers. Die laatste competitie sloot de buitenvelder af met een slaggemiddelde van .382 met 21 honkslagen in negentien wedstrijden. Hij kwam bovendien in vier wedstrijden als pitcher in actie (2.63) met 27 strikeouts en veertien keer vier wijd in 37 2/3 inning. Hij maakte slechts één fout. In de A Klase speelde Rifaela tien wedstrijden zonder fouten en met een slaggemiddelde van .200.

World Series

Door Baltimore Orioles wordt Rifaela geplaatst bij de satellietclub uit de Dominicaanse zomercompetitie. Gisteren tekende de talentvolle honkballer in het bijzijn van de notaris zijn contract. Hij is daarmee de zeventiende speler van Curaçao geworden die een contract heeft getekent bij de club uit Baltimore. Momenteel heeft Orioles zeven spelers van Curaçao onder contract. Drie daarvan kwamen afgelopen seizoen voor Baltimore Orioles uit in de Dominicaanse zomercompetitie, waaronder de internationals Wendell Floranus en Jonatan Isenia.

Met het jeugdteam van Curaçao werd hij in 2007 verliezend finalist van de International Championship Game van de Little League World Series.
Er houdt iemand in Baltimore van tripjes naar de zon. :-)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » wo mar 27, 2013 4:43 pm

Met Dan Duquette als de GM is de internationale scouting veel intensiever geworden, dat is een van Duquette zijn stokpaardjes. Zo erg zelfs dat er een flinke permanente scoutingstaf in de DR zit. We hebben een gevluchte Cubaan, pitchers uit Japan en Zuid Korea, allemaal onmogelijk een paar jaar geleden. Venezuela en de voormalige Antillen hebben wel altijd tot het jachtterrein van de O’s behoord, ze hebben daar dan ook permanente schouting zitten, nu eindelijk ook in Porto Rico en de DR, moet vruchten gaan afwerpen, der zit zoveel talent op die eilanden, geef ze een Oriole way opleiding en je kan lachen.
YNWA

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 27, 2013 5:27 pm

InnerHarbour schreef:
ESPN

Dubbel blij. :ajaxsmiley.gif:
Dubbel helemaal niet blij. Ik ken de details niet maar ik ga er vanuit dat wij zo'n 80% van z'n salaris blijven betalen en NY de rest. Net zo'n non-deal als toen GMJ naar de Mets vertrok. Hadden die vent gewoon nooit moeten aantrekken.

edit:
The Angels will pay about $29 million of the remaining $42 million of Wells' contract, meaning the Yankees will pay about $13 million.
ok, 70% :smile-ajax.gif:
Laatst gewijzigd door Dubbel op wo mar 27, 2013 9:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

zeux

Bericht door zeux » wo mar 27, 2013 7:34 pm

Pffff, dat Spring Training gedoe duurt altijd eindeloos.

I want the real thing!!!!

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 27, 2013 9:08 pm

Zeux schreef:Pffff, dat Spring Training gedoe duurt altijd eindeloos.

I want the real thing!!!!
Angels 3e in de Power Rankings! Maar laatse in AL en CL. Fuck Spring Training! [[midfing]]

zeux

Bericht door zeux » wo mar 27, 2013 10:17 pm

Projected Opening Day Line Ups:

Baltimore Orioles
1. 2B: Brian Roberts
2. RF: Nick Markakis
3. SS: J.J. Hardy
4. CF: Adam Jones
5. C: Matt Wieters
6. 1B: Chris Davis
7. DH: Nolan Reimold
8. 3B: Manny Machado
9. LF: Nate McLouth
SP: Jason Hammel

Los Angeles Angels
1. LF: Mike Trout
2. SS: Erick Aybar
3. 1B: Albert Pujols
4. RF: Josh Hamilton
5. DH: Mark Trumbo
6. 2B: Howard Kendrick
7. 3B: Alberto Callaspo
8. C: Chris Iannetta
9. CF: Peter Bourjos
SP: Jered Weaver

New York Mets
1. CF: Jordany Valdespin
2. 2B: Daniel Murphy
3. 3B: David Wright
4. 1B: Ike Davis
5. RF: Marlon Byrd
6. LF: Lucas Duda
7. C: John Buck
8. SS: Ruben Tejada
9. SP: Jon Niese

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mar 27, 2013 10:58 pm

Wmb geen speld tussen te krijgen, C en 3B blijven imo zwakke plekken en zo zonder Wells komt Bourjos dagelijks te spelen. Leuk dat Trumbo speelt.

Plaats reactie