Olympische Winterspelen 2010 (Vancouver)
Moderator: mods
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Re: Olympische Winterspelen 2010 (Vancouver)
Northug met een versnelling van heb ik jou daar. Duitsland 2. Rusland 3.
-
- AT Toto winner 15/16
Neuner doet niet mee met de estaffe. Niettemin toch de koningin van de spelen volgens mij, al komt Sablikova in de buurt als ze goud op de 5km wint.
Jammer van Neuner.
Marit Bjoergen(langlaufster) heeft ook al 2x goud + brons en ze doet nog mee aan de estafette en de 30 kilometer.
Marit Bjoergen(langlaufster) heeft ook al 2x goud + brons en ze doet nog mee aan de estafette en de 30 kilometer.
Viermansbob trekt zich terug
De Nederlandse viermansbob komt
op de Winterspelen in Vancouver
niet meer in actie.Piloot Edwin van
Calker zegt de olympische afdaling niet
te beheersen en acht zich niet in staat
de bob te besturen.
De teamleden van Van Calker lieten in
een eerste reactie weten de beslissing
van hun piloot te respecteren en leggen
zich neer bij diens beslissing.Samen
met Sybren Jansma kwam Van Calker nog
wel in actie in de tweemansbob,maar dat
leverde een teleurstellende veertiende
plaats op.
Door dit besluit komt de vlaggendrager
bij de openingsceremonie,Timothy Beck,
helemaal niet in actie op de Spelen.
Blij met de punten ...
- Jinne
- Site Admin
Lol, dan begin je de spelen nog zo mooi als vlaggendrager. Blijkt het nu dus z'n enige wapenfeit te zijn. Al kan Beck er zelf niks aan doen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Tjezus, dit is wel een afgang hoor. Er is door verschillende mensen en bedrijven een bak met tijd en geld ingestoken en dan loopt de piloot vlak voor de wedstrijd waar het om gaat weg omdat hij niet naar beneden durft. Typisch gevalletje ongeschikt.
Ik had na de problemen met de tweemansbob al geen vertrouwen in een goede prestatie meer. En het interview wat hij na afloop gaf was ook niet bemoedigend want hij stond echt stijf van de spanning en de zenuwen. Maar dat hij de handdoek zou werpen had ik nou ook weer niet verwacht.
Ik had na de problemen met de tweemansbob al geen vertrouwen in een goede prestatie meer. En het interview wat hij na afloop gaf was ook niet bemoedigend want hij stond echt stijf van de spanning en de zenuwen. Maar dat hij de handdoek zou werpen had ik nou ook weer niet verwacht.
Nil volentibus arduum
Bij deze roep ik Edwin van Calker uit tot grootste mongool van deze OS.
Ben benieuwd wat jij zou zeggen als ie wel naar beneden had gegaan en er een paar man verongelukt waren ...Marillion schreef:Tjezus, dit is wel een afgang hoor. Er is door verschillende mensen en bedrijven een bak met tijd en geld ingestoken en dan loopt de piloot vlak voor de wedstrijd waar het om gaat weg omdat hij niet naar beneden durft. Typisch gevalletje ongeschikt.
Blij met de punten ...
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Wat een faler, zeg.
Kijk, als je om wat voor reden dan ook echt niet durft dan moet je ook maar niet gaan. Je bent dan immers toch kansloos voor een goed resultaat en als je bang bent dat het mis gaat dan zul je ook wel op z'n kant gaan.999 schreef:Ben benieuwd wat jij zou zeggen als ie wel naar beneden had gegaan en er een paar man verongelukt waren ...Marillion schreef:Tjezus, dit is wel een afgang hoor. Er is door verschillende mensen en bedrijven een bak met tijd en geld ingestoken en dan loopt de piloot vlak voor de wedstrijd waar het om gaat weg omdat hij niet naar beneden durft. Typisch gevalletje ongeschikt.
Maar hij is een sportman en besluit op het allerlaatste moment om zich terug te trekken voor de spelen. Dat heeft nogal wat gevolgen voor zijn teamgenoten en de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat ze daar met zo'n nieuwe slee aan de start kunnen staan. Daar is een hoop tijd en geld in gaan zitten. Bovendien hebben we het hier niet over een ongetraind en onervaren persoon die ineens naar beneden moet. Echt, als dit geen afgang is dan gaat er nooit meer ééntje plaatsvinden in de sport.
Nil volentibus arduum
Na de faal van Kramer en de faalangst van van Calker zal Nederland op 6 medailles blijven steken denk ik. Sauerbreij speelt het weer niet klaar en de shorttrackers verrassen ook niet meer denk ik.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
De shorttracker hebben ook niet echt een kans, maar van Sauerbreij verwacht ik persoonlijk wel wat.beelzebub schreef:Na de faal van Kramer en de faalangst van van Calker zal Nederland op 6 medailles blijven steken denk ik. Sauerbreij speelt het weer niet klaar en de shorttrackers verrassen ook niet meer denk ik.
Fijn die gevolgen voor zijn team genoten.Maar jij gaat wel heel gemakkkelijk voorbij aan het punt dat ie, als BESTUURDER, in zo'n bobslee stapt en met meer als 140 km. per/u. naar beneden raast en er iets verkeerd gaat ( door zijn angst ) er desastreuze dingen kunnen gebeuren.En dan heb ik het niet over een gekneusde teen.Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant is dit natuurlijk ook een stap waarvoor je in zekere zin respect dient te hebben.Deze baan staat vanaf minuut een ter discussie omdat ie veel gevaarlijker blijkt te zijn dan men dacht ( geloof dat het de derde keer is dat hij aangepast wordt ) .. dus achter je Pc roepen dat het een loser is is mij toch iets te gemakkelijk ...Marillion schreef:Kijk, als je om wat voor reden dan ook echt niet durft dan moet je ook maar niet gaan. Je bent dan immers toch kansloos voor een goed resultaat en als je bang bent dat het mis gaat dan zul je ook wel op z'n kant gaan.999 schreef:Ben benieuwd wat jij zou zeggen als ie wel naar beneden had gegaan en er een paar man verongelukt waren ...Marillion schreef:Tjezus, dit is wel een afgang hoor. Er is door verschillende mensen en bedrijven een bak met tijd en geld ingestoken en dan loopt de piloot vlak voor de wedstrijd waar het om gaat weg omdat hij niet naar beneden durft. Typisch gevalletje ongeschikt.
Maar hij is een sportman en besluit op het allerlaatste moment om zich terug te trekken voor de spelen. Dat heeft nogal wat gevolgen voor zijn teamgenoten en de mensen die het mogelijk hebben gemaakt dat ze daar met zo'n nieuwe slee aan de start kunnen staan. Daar is een hoop tijd en geld in gaan zitten. Bovendien hebben we het hier niet over een ongetraind en onervaren persoon die ineens naar beneden moet. Echt, als dit geen afgang is dan gaat er nooit meer ééntje plaatsvinden in de sport.
Oja, die dode bobsleeër op de training nog voordat de spelen waren begonnen was ook niet ongetraind ..
Blij met de punten ...
Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie ze haar board heeft laten waxen.Hoeladans schreef:De shorttracker hebben ook niet echt een kans, maar van Sauerbreij verwacht ik persoonlijk wel wat.beelzebub schreef:Na de faal van Kramer en de faalangst van van Calker zal Nederland op 6 medailles blijven steken denk ik. Sauerbreij speelt het weer niet klaar en de shorttrackers verrassen ook niet meer denk ik.

Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!
Beetje kinderachtig. Dat is dus 1x misgegaan, 8 jaar geleden. Om daar nu elke keer weer over te beginnen...Khraa schreef:Het hangt er natuurlijk wel vanaf wie ze haar board heeft laten waxen.Hoeladans schreef:De shorttracker hebben ook niet echt een kans, maar van Sauerbreij verwacht ik persoonlijk wel wat.beelzebub schreef:Na de faal van Kramer en de faalangst van van Calker zal Nederland op 6 medailles blijven steken denk ik. Sauerbreij speelt het weer niet klaar en de shorttrackers verrassen ook niet meer denk ik.
Ze heeft nu een Japanner die dat voor haar doet, en daar werkt ze al heel lang goed mee samen.
Laatst gewijzigd door Hoeladans op wo feb 24, 2010 1:44 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jinne
- Site Admin
Die wax blijft er wel achtervolgen. Wanneer moet ze trouwens in actie komen? We zijn al over de helft van de OS en ik heb nog niks van haar gehoord.
Nee, daar ga ik niet gemakkelijk aan voorbij. Ik geef zelfs aan dat hij inderdaad maar niet naar beneden moet gaan als hij niet durft want dan win je toch niks en is de kans dat het misgaat groot. En ik snap ook best dat het voor hem persoonlijk een drama is en dat het op zichzelf ook wel weer een dappere beslissing is.999 schreef:
Fijn die gevolgen voor zijn team genoten.Maar jij gaat wel heel gemakkkelijk voorbij aan het punt dat ie, als BESTUURDER, in zo'n bobslee stapt en met meer als 140 km. per/u. naar beneden raast en er iets verkeerd gaat ( door zijn angst ) er desastreuze dingen kunnen gebeuren.En dan heb ik het niet over een gekneusde teen.Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant is dit natuurlijk ook een stap waarvoor je in zekere zin respect dient te hebben.Deze baan staat vanaf minuut een ter discussie omdat ie veel gevaarlijker blijkt te zijn dan men dacht ( geloof dat het de derde keer is dat hij aangepast wordt ) .. dus achter je Pc roepen dat het een loser is is mij toch iets te gemakkelijk ...
Oja, die dode bobsleeër op de training nog voordat de spelen waren begonnen was ook niet ongetraind ..
En toch is het als je het zo van buitenaf bekijkt los van het persoonlijke leed in mijn ogen wel degelijk een afgang. Hij is een topsporter die gewend is aan deze snelheden. Niet de eerste de beste nederlander die thuis naar de tv zit te kijken. Die risico's horen bij de sport. En als je topsport bedrijft dan accepteer je in principe de risico's die erbij komen kijken. Overigens zijn de risico's op zwaar letsel bij een viermansbob echt vele malen kleiner als je het vergelijkt met een rodelaar.
Het is alsof de kopman van een ploeg in de beslissende fase van de tour de france ineens afstapt omdat hij na wat eerdere hachelijke momenten ineens niet meer durft te dalen. Een persoonlijk drama maar voor iemand in die functie toch ook wel een afgang.
Nil volentibus arduum
Misschien een afgang als topsporter, maar als mens die verantwoording moet nemen voor zijn medesporters een moedige keuze .. of laat jij imand die zich niet bekwaam voelt om zijn vrienden met de auto naar huis te rijden toch instappen onder het motto .. tis toch een dure auto en die moet hoe dan ook rijden ?.Marillion schreef:Nee, daar ga ik niet gemakkelijk aan voorbij. Ik geef zelfs aan dat hij inderdaad maar niet naar beneden moet gaan als hij niet durft want dan win je toch niks en is de kans dat het misgaat groot. En ik snap ook best dat het voor hem persoonlijk een drama is en dat het op zichzelf ook wel weer een dappere beslissing is.999 schreef:
Fijn die gevolgen voor zijn team genoten.Maar jij gaat wel heel gemakkkelijk voorbij aan het punt dat ie, als BESTUURDER, in zo'n bobslee stapt en met meer als 140 km. per/u. naar beneden raast en er iets verkeerd gaat ( door zijn angst ) er desastreuze dingen kunnen gebeuren.En dan heb ik het niet over een gekneusde teen.Ik begrijp wat je bedoelt, maar aan de andere kant is dit natuurlijk ook een stap waarvoor je in zekere zin respect dient te hebben.Deze baan staat vanaf minuut een ter discussie omdat ie veel gevaarlijker blijkt te zijn dan men dacht ( geloof dat het de derde keer is dat hij aangepast wordt ) .. dus achter je Pc roepen dat het een loser is is mij toch iets te gemakkelijk ...
En toch is het als je het zo van buitenaf bekijkt los van het persoonlijke leed in mijn ogen wel degelijk een afgang. Hij is een topsporter die gewend is aan deze snelheden. Niet de eerste de beste nederlander die thuis naar de tv zit te kijken. Die risico's horen bij de sport. En als je topsport bedrijft dan accepteer je in principe de risico's die erbij komen kijken. Overigens zijn de risico's op zwaar letsel bij een viermansbob echt vele malen kleiner als je het vergelijkt met een rodelaar.
Het is alsof de kopman van een ploeg in de beslissende fase van de tour de france ineens afstapt omdat hij na wat eerdere hachelijke momenten ineens niet meer durft te dalen. Een persoonlijk drama maar voor iemand in die functie toch ook wel een afgang.
Trouwens topsporters zijn ook mensen .. geen robots .. al willen velen dat wel doen geloven ...
Blij met de punten ...
-
- AT Toto winner 15/16
De lichaamstaal van Sybren Jansma die naast hem stond sprak boekdelen.. hij zal wel gedacht hebben, ik ren me suf bij die start alleen jammer dat ik met zo'n brokkenpiloot naar beneden moet.Marillion schreef: Ik had na de problemen met de tweemansbob al geen vertrouwen in een goede prestatie meer. En het interview wat hij na afloop gaf was ook niet bemoedigend.
Tja, je bent een team, dus als je stuurman faalt, faal je met zijn allen! 

I think I lost my fucking headache
Adolf Glas is het er niet helemaal mee eens. 

- Jinne
- Site Admin
Dan heeft Van Calker de mazzel dat hij de ballen niet meer heeft om naar beneden te gaan.
-
- AT Toto winner 15/16
100% eens met Glas trouwens hoor. Echt ongelooflijk dit.
Straks na het schaatsen een persconferentie trouwens.
Straks na het schaatsen een persconferentie trouwens.