Heeft het interview toch nog wat ogen geopend.
Wat heeft deze post met wielrennen te maken?

Moderator: mods
Je probeert nu je gelijk te halen obv een interview met Kelderman en maakt mij uit voor no-brainer om mijn opmerking over het uit de wind rijden. Mag hoor, boeit me niet. De discussie ging of hij al dan niet de giro had gewonnen als Hindley op hem had gewacht. Ik denk van niet. Hij zegt nu dat zijn zelfvertrouwen weg was doordat zijn ploeg hem niet steunde en dat hij daarom de laatste bergetappe ook niet meer mee kon. Dat kan, maar ik vind het slap. Je kan ook denken godverdomme ik zal ze weleens laten zien in die laatste bergrit wie de kopman is. Feit is dat hij vanaf week twee minder was als Hindley in de bergen. Die hield zich toen nog in, maar op het moment dat Kelderman loste hield het op. Hij heeft een prima giro gereden maar hij duurde net te lang. Geef dat gewoon toen en ga geen slappe excuses zoeken. Zelfvertrouwen haal je uit jezelf, daar heb je anderen niet voor nodig.Jöhnk schreef:Grappig. Ik lees nu her en der andere verhalen dan destijds. Van ‘hij was gewoon niet goed genoeg om te winnen’ naar ‘hij had meer kans gehad als Hindley had gewacht’. En van ‘je moet zelf trappen‘ naar ‘hij was misschien iets meer uitgerust aan de slotklim begonnen’.
Heeft het interview toch nog wat ogen geopend.
Wat een prachtige race! Dacht dat mvp het niet zou redden maar wat een laatste ronde! Echt kippenvel. Respect ook voor de 21-jarige pidcock. Wat een talent is dat ook.Marillion schreef:
Voor de liefhebbers van cyclo-cross: Zondag wat mij betreft de mooiste wedstrijd van het jaar. De Citadel cross van Namen. En het is lang geleden dat er zoveel toppers tegen elkaar gingen strijden. Van der Poel, Van Aert, Pidcock, Iserbyt en Aerts kunnen daar in principe allemaal voor de zege rijden. Start is om 15u!
Ik kende die Pidcock niet zo goed, maar schijnt echt een supertalent te zijn. Parijs Roubaix gewonnen bij de beloftes en als junior, de giro de Italia en hij kan ook nog tijdrijden en mountainbiken. Dat gaan nog mooie duels worden. Ook in Tokio. :)Iniesta schreef:Mooie nu is ook dat je weet dat dit echt de absolute top in wielrennen is
Dat geeft het toch een extra dimensie
Drie jaar geleden hadden we waarschijnlijk gedacht dat wat zo n Pidcock presteert, niet zoveel voorstelt. Het is maar veldrijden. :)
Precies dit. Had wel een beetje met Wilco te doen, trouwens.Marillion schreef: ↑za dec 19, 2020 5:25 pmHet enige dat je met zekerheid kunt zeggen is dat hij een betere kans had gehad om te winnen wanneer Hindley op hem had gewacht. Meer niet. Maar ik ga die discussie niet nog een keer herhalen. Alle argumenten zijn al meerdere keren aan bod gekomen.
Als je precies wilt weten hoe hij erover dacht tijdens de verschillende momenten raad ik aan om de podcast te luisteren met dit hele interview (In het wiel podcast). Kan ieder een uur lang zichzelf gelijk geven.
Vooral in zo'n podcast komt hij wel heel sullig over inderdaad. En hij begon nog wel met te zeggen dat hij altijd zegt waar het op staat en dat hij daar best hard in is haha.
Wat heet. Ploeg zou met vertrek van Dumoulin zwaar verzwakt zijn. Maar rijden een uitstekend jaar. Het is geen ploeg-voor-alleen-de-Nederlanders hé. Hindley is gewoon één van de coureurs die uitzicht op de eindzege had. Tweede en derde in de Giro. Er zijn ploegen die daar voor zouden tekenen...Marillion schreef: ↑di dec 22, 2020 2:29 pmWat Spekenbrink betreft. Die doet toch echt wel het een en ander goed. Meerdere keren heeft hij zijn ploeg weten om te bouwen om daarna succesvol te zijn. Het herkennen en doorontwikkelen van talent gaat daar prima. Ik krijg wel de indruk dat communicatie niet z'n sterke punt is.
Dat dus. En een vrij dominante vrouw.Marillion schreef: ↑di dec 22, 2020 2:29 pmWat Spekenbrink betreft. Die doet toch echt wel het een en ander goed. Meerdere keren heeft hij zijn ploeg weten om te bouwen om daarna succesvol te zijn. Het herkennen en doorontwikkelen van talent gaat daar prima. Ik krijg wel de indruk dat communicatie niet z'n sterke punt is.
Cool! Weer iets om naar uit te kijken nu het voetbal stopt. Morgen skiberg. 1x klimmen, 1x lopen. Van Aert schijnt er vaak te trainen. Volgens mij is van aert de betere loper van de twee. Mathieu is technisch weer ongeëvenaard. In die afdaling door de modder afgelopen weekend was hij de enige die in de pedalen kon blijven. Benieuwd morgen. Ze rijden er wel veel achterelkaar zeg.Marillion schreef:Ja, en zaterdag en zondag weer met Pidcock erbij.![]()
Zie: https://sporza.be/nl/2020/10/29/veldrit ... 985300011/
Vanmiddag was er ook één. Die had ik bijna over het hoofd gezien. Spannend was 't niet. Van der Poel speels naar de winst en Pidcock slechts derde. Dit parcours lag 'm wat minder maar ik denk dat hij ook niet helemaal voluit ging. Net als Mathieu maar die is op minder dan honderd procent ook gewoon te goed voor de rest als de top er niet is of er niet helemaal voor gaat.
Voor een spannende cross hebben we het nodige klimwerk nodig om Pidcock voorin mee te laten doen. Van Aert is meer allround. Dit gaat nog een paar keer leuk worden tot en met het WK.
Ik denk dat Kelderman veel te makkelijk is. De gemiddelde kopman was volledig over de zeik gegaan als hij alleen was gelaten virtueel drie minuten voorsprongJöhnk schreef:Ik denk dat Kelderman wel een vrij moeilijk persoon is, eigenlijk. Hoe die wagen hem toen voorbij scheurde in de koninginne-etappe... dat verraadt het een en ander over de discussie die eerder plaatsvond.