Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » wo okt 28, 2020 11:49 am

Ja, ik denk dat we Zn openheid over Zn fitheid verwarren met wil om te winnen. Volgens mij heeft hij wel degelijk een enorme wil om te winnen, maar is hij ook realistisch als hij ziet dat het er niet inzit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 28, 2020 11:57 am

Hij komt natuurlijk ook gewoon echt van ver. Heeft overwogen om te stoppen. En ik kan me voorstellen dat het niveau van de concurrentie voor twijfels zorgt als je zo'n Pogacar bijvoorbeeld die tijdrit in de Tour ziet rijden. Zet je zelf een uitstekende tijdrit neer en krijg je zo'n draai om je oren.

Eerst maar eens zien hoe goed hij volgend seizoen kan zijn. Een probleemloze voorbereiding zal al veel goed doen. En dan zijn er genoeg mooie koersen om voor te gaan. Zowel grote rondes als etappekoersen van een week of klassiekers.
Nil volentibus arduum

columbus

Bericht door columbus » wo okt 28, 2020 1:11 pm

Exact. En als zijn vorm nu minder is en wordt 7e in de Tour, dan kan je gewoon zeggen dat het nog steeds een prima renner is

Alexander

Bericht door Alexander » wo okt 28, 2020 1:16 pm

Ik gun het die jongen wel, maar het lijkt er toch sterk op dat hij er mentaal niet helemaal bij is. En dan is het heel lastig om net die 2 procent erbij te krijgen die nodig is om een grote ronde te winnen. De concurrentie is alleen maar sterker geworden. Deze winter wordt een cruciale voor hem.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 28, 2020 3:58 pm

Ineos dunt zo te zien snel uit op deze klim van de 2de categorie.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo okt 28, 2020 4:39 pm

Movistar trekt echt hard door.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » wo okt 28, 2020 5:06 pm

Wat een k-regie van die Spanjaarden. Terwijl de koplopers op het steile stuk zijn naar de afvallers schakelen...

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 28, 2020 5:45 pm

Mooie finale. Wel opmerkelijk dat die Roglic nog steeds zo goed is. Je zou toch denken dat de topvorm nu wel over zou zijn.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 28, 2020 6:48 pm

Weer heerlijk man tegen man. Zeker een mooie finale. :biggthumpup.gif:

Roglic en Carapaz allebei echt gevochten voor iedere meter. Als dat zo doorgaat dan gaan we nog een paar mooie ritten zien. Poels ook vandaag weer goed. Hij mist nog net dat kleine beetje om echt mee te kunnen met de allerbeste renners maar zit er echt wel heel dichtbij. Dat kan zomaar een keer een rit gaan opleveren.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » wo okt 28, 2020 10:50 pm

Marillion schreef:Weer heerlijk man tegen man. Zeker een mooie finale. :biggthumpup.gif:

Roglic en Carapaz allebei echt gevochten voor iedere meter. Als dat zo doorgaat dan gaan we nog een paar mooie ritten zien. Poels ook vandaag weer goed. Hij mist nog net dat kleine beetje om echt mee te kunnen met de allerbeste renners maar zit er echt wel heel dichtbij. Dat kan zomaar een keer een rit gaan opleveren.
Zaterdag en zondag weer finish bergop. Zondag de Angliru! Werd Poels een jaar of 10 geleden 2e achter Cobo en kreeg hij 8 jaar later alsnog de ritwinst vanwege doping van Cobo. Zou mooi zijn als hij zondag op herhaling kan en echt kan winnen :)

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 29, 2020 10:30 am

Zou leuk zijn ja. Dat is wel een hele prestigieuze rit om te winnen. Ik heb alleen de indruk dat hij daarvoor net niet sterk genoeg zal zijn. Wellicht kan het als hij op tijd aanvalt. Hij zal geen minuten ruimte krijgen maar is toch ook geen renner waar de top van het klassement direct op zal reageren.

Vandaag is er niet eens een aankomst bergop. Wat is dat nou? :confused.gif:
Nil volentibus arduum

Nicolai

Bericht door Nicolai » do okt 29, 2020 2:40 pm

Trab schreef:
wo okt 28, 2020 10:50 pm
Marillion schreef:Weer heerlijk man tegen man. Zeker een mooie finale. :biggthumpup.gif:

Zaterdag en zondag weer finish bergop. Zondag de Angliru! Werd Poels een jaar of 10 geleden 2e achter Cobo en kreeg hij 8 jaar later alsnog de ritwinst vanwege doping van Cobo. Zou mooi zijn als hij zondag op herhaling kan en echt kan winnen :)

Poels heeft die ritzege nooit officieel gekregen. Cobo zijn etappezeges zijn alleen verwijderd door de UCI zonder dat iemand in de rituitslag opschoof.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 29, 2020 3:20 pm

Dat zou ook nauwelijks waarde hebben. De vreugde van een etappe zege zit 'm in het feit dat je als eerste over de streep gaat en daarna op het podium met de bloemen staat te zwaaien tussen twee prachtige dames.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » do okt 29, 2020 4:38 pm

Marillion schreef:Zou leuk zijn ja. Dat is wel een hele prestigieuze rit om te winnen. Ik heb alleen de indruk dat hij daarvoor net niet sterk genoeg zal zijn. Wellicht kan het als hij op tijd aanvalt. Hij zal geen minuten ruimte krijgen maar is toch ook geen renner waar de top van het klassement direct op zal reageren.

Vandaag is er niet eens een aankomst bergop. Wat is dat nou? :confused.gif:
Denk dat je werkgever er iets mee te maken heeft :ajaxsmiley.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do okt 29, 2020 6:45 pm

Hmmm...het is morgen weer. En de bergritten gewoon in het weekend. Da's inderdaad verdacht. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 5:09 pm

Roglic nog maar een keer. Ritzege nummer 3.

Wat een klasbak is die jongen toch. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr okt 30, 2020 5:29 pm

Neemt de rode trui weer terug over van Carapaz die nu tweede staat in dezelfde tijd.

Wat een geweldige kustlijn ook daar. Moet geweldig zijn om daar te wonen met uitzicht op de zee. Al weer veel mooie plaatjes gezien van Spanje de afgelopen week.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » vr okt 30, 2020 5:57 pm

Marillion schreef:Neemt de rode trui weer terug over van Carapaz die nu tweede staat in dezelfde tijd.

Wat een geweldige kustlijn ook daar. Moet geweldig zijn om daar te wonen met uitzicht op de zee. Al weer veel mooie plaatjes gezien van Spanje de afgelopen week.
Zeker mooi. Ze brengen ook alles prachtig in beeld. Zowel de koers als de omgeving. Ja Roglic staat geen maat op. Hij won met twee vingers in de neus.

Sandro

Bericht door Sandro » vr okt 30, 2020 10:12 pm

Roglic is een veelvraat, die laat geen kansen liggen. Wel een risico dat hij teveel energie verspilt op deze manier. Was misschien verstandiger om het iets rustiger aan te doen in de slotfase vandaag? We gaan het zien.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr okt 30, 2020 10:30 pm

Heeft nog een tijdrit te goed waar hij op deze concurrenten minimaal een minuut moet kunnen pakken

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 31, 2020 11:05 am

Die jongen heeft wel echt zo'n ontzettend harde kop en is fysiek ook heel taai. Overal fiets 'ie voorin mee. En zelfs na die enorme draai om zijn oren in de Tour tijdrit komt 'ie gewoon weer terug om te winnen. LBL gewonnen, WK om het podium gestreden en nu weer de Vuelta met al drie ritten en kans op de eindzege.

Ik geef 'm volgend jaar een behoorlijk goede kans om alsnog de Tour te winnen. Misschien iets zuiniger zijn in de voorbereiding naar de Tour toe. Klein beetje schaven aan de tactiek van de ploeg. En dan kan hij iedereen verslaan.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 31, 2020 11:13 am

Marillion schreef:Die jongen heeft wel echt zo'n ontzettend harde kop en is fysiek ook heel taai. Overal fiets 'ie voorin mee. En zelfs na die enorme draai om zijn oren in de Tour tijdrit komt 'ie gewoon weer terug om te winnen. LBL gewonnen, WK om het podium gestreden en nu weer de Vuelta met al drie ritten en kans op de eindzege.

Ik geef 'm volgend jaar een behoorlijk goede kans om alsnog de Tour te winnen. Misschien iets zuiniger zijn in de voorbereiding naar de Tour toe. Klein beetje schaven aan de tactiek van de ploeg. En dan kan hij iedereen verslaan.
Niet meer leuk joh zo goed is ie. Hij kan klimmen, afdalen, tijdrijden en sprinten. Gisteren wint ie gewoon met twee fietslengtes.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za okt 31, 2020 11:17 am

Ik denk zelfs dat Roglic misschien wel één van de oorzaken is dat Dumoulin het mentaal wat lastig heeft. Ga er maar aanstaan als je daar kopman moet zijn en je moet jezelf met hem vergelijken. Altijd goed, vrijwel net zo sterk op de goede punten van Dumoulin en ook nog eens explosiever. Als je terug moet komen op niveau en dat is de maatstaf binnen de ploeg dan moet je daar wel mee om kunnen gaan.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » za okt 31, 2020 11:26 am

Marillion schreef:Ik denk zelfs dat Roglic misschien wel één van de oorzaken is dat Dumoulin het mentaal wat lastig heeft. Ga er maar aanstaan als je daar kopman moet zijn en je moet jezelf met hem vergelijken. Altijd goed, vrijwel net zo sterk op de goede punten van Dumoulin en ook nog eens explosiever. Als je terug moet komen op niveau en dat is de maatstaf binnen de ploeg dan moet je daar wel mee om kunnen gaan.
Dat weet ik wel zeker. Voor zijn blessure zat hij op hetzelfde nivo als Roglic. Maar die heeft natuurlijk niet stilgestaan. Je komt niet zomaar weer op hetzelfde nivo. Zie ook Froome. Weet ook niet of Jumbo nu de beste keuze voor hem is. Hij moet natuurlijk geen knecht a la Gesink worden voor Roglic. Maar goed, komende Tour zitten als het goed is weer een paar tijdritten in. Als hij die weer kan perfectioneren en in de bergen de schade beperkt houdt, kan hij de concurrentie met Roglic wellicht weer aan.

elliquido

Bericht door elliquido » za okt 31, 2020 1:10 pm

Overigens een mooie etappe vandaag in spanje
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie