F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

GangstaRiB

Re: F1

Bericht door GangstaRiB » di aug 19, 2014 8:52 am

Hij zal ongetwijfeld een goeie courreur zijn, maar het lijkt erop dat Jos wel aardig heeft lopen pushen. Hopen dat ie niet als een nachtkaars uitgaat. Want dan komt ie nooit meer terug in de F1.
Whitey on the moon.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di aug 19, 2014 11:08 am

Hij lijkt toch vooral op zijn talent binnen te zijn gekomen. Als ventje van 8 reed ie 15 en 16-jarigen er al snoeihard af.

Vader Jos heeft hem inderdaad overal mee naartoe gesleept, maar het is vooral het ventje zelf dat een extreem fanatisme in zich heeft zitten. Dat hij passie heeft voor exact dezelfde sport als zijn vader is natuurlijk geen vreemd fenomeen, Daley Blind schopt ook al sinds hij kan lopen tegen een bal.

Voor mij is dit toch inderdaad een reden om volgend jaar weer live naar F1 races te kijken. Over Jos Verstappen kun je de nodige kritische noten kraken, het aantal punten en podiumplaatsen dat hij in al die jaren heeft behaald is erg mager, het aantal races waarin hij uitviel, al dan niet met technische mankementen waren talrijk.
Maar het was wel één van de spectaculairste coureurs om naar te kijken. Eén van de beste starters én regen rijders van het hele veld, ook wanneer hij in zo ongeveer de allertraagste auto reed.

Iniesta

Bericht door Iniesta » di aug 19, 2014 11:49 am

Juist, als hij talent van vader met iets meer gecontroleerd karakter combineert.. Heb altijd wel genoten van Jos.
Jos kan pushen wat id wil, als de teams het talent niet zagen, had hij echt die plek niet gekregen .

GangstaRiB

Bericht door GangstaRiB » di aug 19, 2014 11:53 am

Iniesta schreef:Juist, als hij talent van vader met iets meer gecontroleerd karakter combineert.. Heb altijd wel genoten van Jos.
Jos kan pushen wat id wil, als de teams het talent niet zagen, had hij echt die plek niet gekregen .
Tuurlijk. Maar een talent kan ook domme fouten maken en daarna z'n stoeltje verliezen. En voor je het weet kom je nooit meer binnen. Maar goed, alle succes is em gegund.
Whitey on the moon.

Baseman

Bericht door Baseman » di aug 19, 2014 12:12 pm

Alle grote teams wilden Verstappen jr. binnen halen, dat heeft echt niets te maken met het eventuele pushen van senior. Dat manneke wint al zo ongeveer alles vanaf het moment dat hij is gaan karten, wat hij heeft doorgezet toen hij ging racen. Zijn vader zal ongetwijfeld geholpen hebben, maar je wordt niet zomaar veruit de jongste coureur ooit in de F1. Helemaal niet in deze tijd en al helemaal niet als Nederlander, oftewel zonder grote sponsor(s).

Het maakt in ieder geval de tegenwoordig saaiere F1 weer interessant!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 19, 2014 9:20 pm

Ik ben echt heel benieuwd hoe hij het gaat doen. Z'n resultaten tot nu toe zijn indrukwekkend. Dus het zou me in die zin niet eens verbazen als hij daar gelijk wat goeds laat zien. Maar veel meer dan top 10 moeten we volgens mij niet verwachten met deze auto.

Zou zijn leeftijd nou ook nog een rol spelen bij zijn aanstelling? Ik bedoel, aan publiciteit geen gebrek:

Afbeelding

Het is niet onaantrekkelijk om de jongste coureur ooit aan te stellen. Al snap ik ook wel dat ze dat echt niet doen met een ventje dat er niets van kan.
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma aug 25, 2014 11:28 am

'Van der Garde zeker van Sauber in 2015'

De Formule 1 kleurt volgend seizoen waarschijnlijk nog verder oranje. Na de entree van Christijan Albers (teambaas Caterham) en Max Verstappen (Toro Rosso) keert Giedo van der Garde terug op de grid. Volgens bronnen rond Sauber is zijn stoeltje voor 2015 bevestigd.

Jan-Paul ten Hoopen en Jeroen Schothorst, die samen het management vormen van Giedo van der Garde, hadden het de afgelopen dagen druk. Het duo was op Spa-Francorchamps niet weg te slaan uit het motorhome van Sauber, de Zwitserse renstal waar de Amsterdammer dit seizoen testrijder is. Hoewel ze zich keurig op de vlakte hielden, meldden bronnen dat Van der Garde volgend jaar verzekerd is van een racestoeltje.

Er bestaat volgens ingewijden zelfs een kleine kans dat de testcoureur nog dit seizoen promotie gaat maken. Zo'n scenario hangt af van Adrian Sutil en Saubers mogelijkheden om het contract met de Duitser eventueel te kunnen ontbinden. Sutil (31) schijnt achter te liggen met sponsorbetalingen, daarnaast is Sauber ontevreden over hem.

De veteraan scoorde in twaalf Grands Prix net als teamgenoot Esteban Gutiérrez nog geen WK-punten, die aan het einde van de rit hard nodig zijn om een graai te kunnen doen in de rijk gevulde prijzenpot. Want hoe hoger een team in het constructeurskampioenschap eindigt, des te meer prijzengeld er binnenstroomt.

Het Zwitserse privéteam zit dringend verlegen om geld. De financiële nood schijnt zo hoog te zijn dat sommige werknemers al maanden geen salaris meer zouden hebben ontvangen. Van der Garde (29) zou in dat geval enige uitkomst kunnen bieden. Het is een publiek geheim dat hij via enkele kapitaalkrachtige sponsors over budget beschikt.

Kamui Kobayashi is eveneens een voorname kandidaat om Sutil af te lossen. De Japanner, in de Belgische GP door zijn huidige werkgever Caterham gepasseerd ten faveure van André Lotterer, reed eerder al met succes voor de Zwitserse renstal. Hij neemt geen sponsorgeld mee, maar Sauber hoopt dat zijn ervaring en stuurmanskunsten hem WK-punten en dus ook geld zullen opleveren.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo aug 31, 2014 7:32 pm

Max moet nog wel even wennen....

Afbeelding
Nil volentibus arduum

Duke

Bericht door Duke » do nov 06, 2014 11:10 am

Duke schreef:
'Van der Garde zeker van Sauber in 2015'

De Formule 1 kleurt volgend seizoen waarschijnlijk nog verder oranje. Na de entree van Christijan Albers (teambaas Caterham) en Max Verstappen (Toro Rosso) keert Giedo van der Garde terug op de grid. Volgens bronnen rond Sauber is zijn stoeltje voor 2015 bevestigd.

Jan-Paul ten Hoopen en Jeroen Schothorst, die samen het management vormen van Giedo van der Garde, hadden het de afgelopen dagen druk. Het duo was op Spa-Francorchamps niet weg te slaan uit het motorhome van Sauber, de Zwitserse renstal waar de Amsterdammer dit seizoen testrijder is. Hoewel ze zich keurig op de vlakte hielden, meldden bronnen dat Van der Garde volgend jaar verzekerd is van een racestoeltje.

Er bestaat volgens ingewijden zelfs een kleine kans dat de testcoureur nog dit seizoen promotie gaat maken. Zo'n scenario hangt af van Adrian Sutil en Saubers mogelijkheden om het contract met de Duitser eventueel te kunnen ontbinden. Sutil (31) schijnt achter te liggen met sponsorbetalingen, daarnaast is Sauber ontevreden over hem.

De veteraan scoorde in twaalf Grands Prix net als teamgenoot Esteban Gutiérrez nog geen WK-punten, die aan het einde van de rit hard nodig zijn om een graai te kunnen doen in de rijk gevulde prijzenpot. Want hoe hoger een team in het constructeurskampioenschap eindigt, des te meer prijzengeld er binnenstroomt.

Het Zwitserse privéteam zit dringend verlegen om geld. De financiële nood schijnt zo hoog te zijn dat sommige werknemers al maanden geen salaris meer zouden hebben ontvangen. Van der Garde (29) zou in dat geval enige uitkomst kunnen bieden. Het is een publiek geheim dat hij via enkele kapitaalkrachtige sponsors over budget beschikt.

Kamui Kobayashi is eveneens een voorname kandidaat om Sutil af te lossen. De Japanner, in de Belgische GP door zijn huidige werkgever Caterham gepasseerd ten faveure van André Lotterer, reed eerder al met succes voor de Zwitserse renstal. Hij neemt geen sponsorgeld mee, maar Sauber hoopt dat zijn ervaring en stuurmanskunsten hem WK-punten en dus ook geld zullen opleveren.
http://www.ad.nl
In de F1 is niets zeker, dat blijkt maar weer. Geen stoeltje voor VDG bij Sauber, volgend seizoen. Eén of andere Braziliaan met een goede sponsor heeft het stoeltje gekregen.

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 06, 2014 1:07 pm

Lange leve sponsoren die 15-20 miljoen Euro per jaar willen betalen...
Ook de doodsteek voor deze 'sport', bij de meeste teams zijn sponsoren belangrijker geworden dan het pure talent.
Triest.

Duke

Bericht door Duke » do nov 06, 2014 2:15 pm

Nu is VDG niet echt een voorbeeld van puur talent, maar dat is weer iets anders...

Salvador Dali

Baseman

Bericht door Baseman » do nov 06, 2014 4:11 pm

Dat wilde ik daar inderdaad ook niet mee zeggen, hij zit er ook voornamelijk vanwege zijn hele rijke schoonvader :icon_biggrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za feb 21, 2015 11:38 pm

Max Verstappen heeft zaterdag tijdens de derde testdag van de Formule 1 in Barcelona de tweede tijd genoteerd. De Nederlander reed bovendien de meeste ronden van alle coureurs.

Verstappen klokte in de ochtendsessie nog de snelste tijd met 1.24,739. In de middagsessie wist hij die tijd niet aan te scherpen.

De Limburger legde in zijn Toro Rosso in totaal 129 ronden af op het Circuit de Catalunya.

Pastor Maldonado zette de snelste tijd neer van de derde testdag met 1.24,348. Daarmee was de Venezolaan ruim sneller dan wereldkampioen Lewis Hamilton (1.26,076). De Brit kwam in zijn Mercedes in totaal tot 101 ronden
NU.nl

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma feb 23, 2015 10:24 am

De tijden zeggen nu nog niet zoveel, maar hij zit wel in een betrouwbare wagen. Hij heeft binnen twee seizoenen al meer punten dan pa in z'n F1 carriere gok ik.

Voor het eerst in jaren kijk ik weer uit naar het F1 seizoen. Chauvinisme is me niet vreemd. :ajaxsmiley.gif:
Zijn zusje heeft trouwens ook racetalent. Niet gek met een racende moeder en vader natuurlijk.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 12, 2015 1:32 am

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 12, 2015 9:25 am

Was het niet slimmer geweest om deze rechtzaak wat eerder te voeren? Of drijven ze het bewust op de spits om er zo linksom of rechts meer uit te kunnen halen met de tijdsdruk als wapen.

Ik ben benieuwd hoe ze hier nu uit gaan komen. Zet je nu iemand in de auto die er nog geen meter mee heeft gereden? Daarmee haal je jezelf ook gelijk een nieuw probleem op de hals want dan pleeg je weer contractbreuk met één van de andere coureurs. Die zit er omdat hij via zijn sponsors meer geld heeft binnengebracht en dat hebben ze weer nodig om een seizoen te kunnen uitrijden.

Dit is spannender dan de gemiddelde F1 race.
Nil volentibus arduum

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 12, 2015 9:46 am

Sauber doet er alles aan om de boel te traineren en hoopte zich op tijdsgebrek te beroepen maar de judges trappen er niet in. Appeal wordt dan ook afgewezen. VDG wint ook deze ronde. Mooi om te zien dat hij voor het sportieve gaat en niet voor een afkoopsom. Monisha is messing with the wrong guy! :neutral.gif:

Benieuwd hoe dit afloopt. Als Sauber hem niet opstelt hebben ze een serieus probleem en als ze dat wel doen krijgen ze een rechtzaak van ERI of NAS aan de broek.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door Dubbel op do mar 12, 2015 9:53 am, 1 keer totaal gewijzigd.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 12, 2015 9:47 am

Het gaat wat verder als je de geruchten mag geloven. Stieken is het team van Garde uit op het faillissement van Sauber. Dan kan rijke schoonpa Boekhoorn het team overnemen en scoonzoon van Garde in de auto zetten. :ajaxsmiley.gif:

Ik ga voor het eerst in jaren weer eens F1 volgen, maar wel via het open net. Via de BBC en RTL Duitsland kom ik wel aan live beelden denk ik. :ajaxsmiley.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mar 12, 2015 9:58 am

Kan men eigenlijk niet met 3 rijders gaan racen en dan elke rijder eens in de 3 races reserve zetten?

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 12, 2015 10:16 am

beelzebub schreef:Het gaat wat verder als je de geruchten mag geloven. Stieken is het team van Garde uit op het faillissement van Sauber. Dan kan rijke schoonpa Boekhoorn het team overnemen en scoonzoon van Garde in de auto zetten. :ajaxsmiley.gif:

Ik ga voor het eerst in jaren weer eens F1 volgen, maar wel via het open net. Via de BBC en RTL Duitsland kom ik wel aan live beelden denk ik. :ajaxsmiley.gif:
BBC heeft niet alle live races, die delen ze met Sky.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 12, 2015 10:49 am

Klopt Raymon. 10 stuks. Maar vanaf 1 april zit RTL Duitsland weer in het standaardpakket van UPC. Die hebben wel alles toch?

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 12, 2015 10:53 am

beelzebub schreef:Klopt Raymon. 10 stuks. Maar vanaf 1 april zit RTL Duitsland weer in het standaardpakket van UPC. Die hebben wel alles toch?
Geen flauw idee.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do mar 12, 2015 11:44 am

Ja dus. Ik mis alleen live de aftrap van het seizoen aanstaande zondag dus. :ajaxsmiley.gif:

Code: Selecteer alles

datum – Grand Prix 	Televisiezender/Livestream
15 maart 2015 GP Australië 	Sport 1 		RTL Deutschland
29 maart 2015 GP Maleisië 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
5 april 2015 GP Bahrein 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
19 april 2015 GP China 	Sport 1 		RTL Deutschland
10 mei 2015 GP Spanje 	Sport 1 		RTL Deutschland
24 mei 2015 GP Monaco 	Sport 1 		RTL Deutschland
7 juni 2015 GP Canada 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
21 juni 2015 GP Oostenrijk 	Sport 1 		RTL Deutschland
5 juli 2015 GP Groot-Brittannië 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
19 juli 2015 GP Duitsland 	Sport 1 		RTL Deutschland
26 juli 2015 GP Hongarije 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
23 augustus 2015 GP België 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
6 september 2015 GP Italië 	Sport 1 		RTL Deutschland
20 september 2015 GP Singapore 	Sport 1 		RTL Deutschland
27 september 2015 GP Japan 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
11 oktober 2015 GP Rusland 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
25 oktober 2015 GP Verenigde Staten 	Sport 1 		RTL Deutschland
1 november 2015 GP Mexico 	Sport 1 		RTL Deutschland
15 november 2015 GP Brazilië 	Sport 1 	BBC 	RTL Deutschland
29 november 2015 GP Abu Dhabi 	Sport 1 		RTL Deutschland

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 12, 2015 3:33 pm

En volgens mij kan je dat dan weer op de BBC zien, ik zag tenminste iets van F1 voorbij komen daar dit weekend. Ik weet alleen niet of dat live is. Heb niet naar de tijd gekeken.
Nil volentibus arduum

raymon
Contacteer:

Bericht door raymon » do mar 12, 2015 3:56 pm

Marillion schreef:En volgens mij kan je dat dan weer op de BBC zien, ik zag tenminste iets van F1 voorbij komen daar dit weekend. Ik weet alleen niet of dat live is. Heb niet naar de tijd gekeken.
Volgens mij doet de BBC alleen de samenvatting om 1 uur of zo. Sky Sports zendt deze rechtstreeks uit.

Plaats reactie