MLB
Moderator: mods
- InnerHarbour
Re: MLB
Vorig jaar hebben we toch ook al niet meer gespeeld? Ik zit alweer in 3 Yahoo league's, vind ik het fijnst, maar als jij een league opent speel ik er gerust nog 1 mee.
YNWA
Dacht dat er nog één was. Maar volgens mij heb je gelijk. Dat krantenforum was opgeheven, niet?InnerHarbour schreef:Vorig jaar hebben we toch ook al niet meer gespeeld? Ik zit alweer in 3 Yahoo league's, vind ik het fijnst, maar als jij een league opent speel ik er gerust nog 1 mee.
Tim is er geloof ik met één bezig. Met spelers van zijn honkbalclub (and me). Kan zijn dat hij die niet vol krijgt.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
- InnerHarbour
- InnerHarbour
De Orioles hebben hoge verwachtingen van Schoop. Brady Anderson, de voormalig speler en huidige vice president of baseball operations, traint op conditie en kracht met die jonge jongens in Calafornia buiten het seizoen. Gebeurt op vrijwillige basis en die is ook over hem te spreken. Hij gaat tweede honk spelen voor Nederland, houdt hem maar in de gaten mocht je het WBC volgen.
Jonathan Schoop has left the team to join the Netherlands in the World Baseball Classic.
"You can see this kid, you look at the size he's put on, his body fat's down," Showalter said. "He had a little bit of the young baby fat that's coming off of him. He spent about a month with Brady (Anderson). It's a good-looking body. This is a guy that profiles. He was the talk of the Arizona Fall League for a while there, the offensive things he did out there. He's had a good off-season and he's going to get a great experience in the WBC. We're real high on him, obviously."
YNWA
- InnerHarbour
Nou met Jimmy Rollings en met blue–collar player Chase Utley is niet veel mis, Chase is weer fit.Phillies is 50/50. Hun verwachte superieure pitching liet hen lelijk in de steek vorig jaar. Die pitchers worden een dagje ouder, maar zitten wel op heel vette contracten. Hun veldspelers zijn ook niet absolute top, op misschien Howard na.
Howard, Lee en Hammels hebben nog een lang contract waar van de laatste niet zo oud is(29). De eerste twee kunnen een probleem worden. Halladay en Utley zijn FA na dit jaar, daarmee schrijven ze 36 miljoen uit de boeken.
YNWA
- InnerHarbour
Ik kwam dit tegen:
while David Wright and minor league catcher Francisco Pena are the only New York Mets representatives.
YNWA
- InnerHarbour
Honkballers sterkste in oefenduel met Cuba
Door: redactie
© epa.
Het Nederlands honkbalteam heeft zondag de tweede oefenwedstrijd in Taiwan als voorbereiding op de World Baseball Classic gewonnen. Oranje zegevierde met 5-0. Zaterdag ging het duel met het team van Taichung University, amateurkampioen van Taiwan, met 10-5 verloren.
Mede dankzij een solo-homerun van Wladimir Balentien versloeg de ploeg van bondscoach Hensley Meulens de Cubanen in Taichung.
Evenals Nederland bereidt Cuba zich voor op de World Baseball Classic. Nederland speelt dinsdag en donderdag nog oefenwedstrijden tegen een Taiwanees All Star team. Zaterdag staat de eerste wedstrijd in de Classic in Taichung op het programma tegen Zuid-Korea.

YNWA
- InnerHarbour
- InnerHarbour
Het TV-geld komt bij jullie ook werkelijk de oren uit zeg, wat een contracten. Vooral die van Hamilton, 32 miljoen als hij 36 en 37 is.
- Pos'n ML Srv Agent Length / Total Value 2013 2014 2015 2016 2017 2018
Wells, Vernon of 11.113 Brian Peters 7 yr/$126M (08-14) $24,642,857 $24.643 FA
Hamilton, Josh of 6.000 Michael Moye 5 yr/$125M (13-17) $17,400,000 $17.400 $25.400 $32.400 $32.400 FA
Weaver, Jered rhp-s 6.129 Scott Boras 5 yr/$85M (12-16) $16,200,000 $16.200 $18.200 $20.200
Pujols, Albert 1b 12.000 Dan Lozano 10 yr/$240M (12-21) $16,000,000 $23.000 $24.000 $25.000 $26.000 $27.000
Wilson, C.J. lhp 7.055 Select Sports Gp 5 yr/$77.5M (12-16) $11,500,000 $16.500 $18.500 $20.500
YNWA
Gelukkig heeft ie altijd puur voor z'n sport geleefd.InnerHarbour schreef:Het TV-geld komt bij jullie ook werkelijk de oren uit zeg, wat een contracten. Vooral die van Hamilton, 32 miljoen als hij 36 en 37 is.

Ik weet wel dat het niet zo werkt in het honkbal maar eigenlijk zou Weaver natuurlijk ruim het meest moeten krijgen. Nu hebje al die oudere spelers met hun dure contracten die betaald krijgen alsof ze in hun beste jaar zitten. Zo'n Hamilton zal het voorlopig wel weer prima vinden en fors tegevallen. Vurnon wells is een fraai role model.
- InnerHarbour
Tja Wells is bij jullie alras minder geworden en Pujols is aan zijn minste seizoen ooit bezig. Voor jou hoop ik niet dat die trant zich doorzet maar eigenlijk is het van de zotte om iemand van 31 (toen) een 10 jarig contract te geven voor 240 miljoen. Wat verwachten ze daar, dat hij na zijn 35st nog meer dan 30 homer staat, het lijkt mij sterk. Laat ik nog even buitenbeschouwing of zijn huidige leeftijd echt klopt en dat hij inmiddels al 12 jaar meeloopt en op zijn 35st, 15. De blessures komen onvermijdelijk.
Nee en dan Mike Trout, wat een geweldig jaar voor een Rookie, moet heerlijk zijn om die te volgen.
Nee en dan Mike Trout, wat een geweldig jaar voor een Rookie, moet heerlijk zijn om die te volgen.

YNWA
Nou!InnerHarbour schreef:Nee en dan Mike Trout, wat een geweldig jaar voor een Rookie, moet heerlijk zijn om die te volgen.
Beste rookie ooit voor de Angels. Mike (en toch ook MarkTrumbo) waren lichtpuntjes. Heb er de ziekte in dat Morales is getrade, dat is ook een held. Gevolg van de Hamilton aq. waardoor het slim werd om hem te ruilen voor een starter. Ik zal de gemiddeldes van Morales en Hamilton nog weleens naast elkaar houden vrees ik. Remember Napoli en Wells.
Het team heeft imo gaten op C en 3B, shaky pen en starters die vorig jaar nogal eens uit vorm waren. Eigenlijk alleen in Weaver een ace. Met Weav, CJ en Vargas wel een behoorlijke basis natuurlijk. Afscheid genomen van Dan Haren, is wel een favoriet van mij maar wat bracht ie weinig...
Mochten we weer onder de A's eindigen dan verwacht ik het einde van het Scioscia tijdperk. Spring training begint al lekker.

- InnerHarbour
Nou dat is nogal wat Dubbel, hoe zitten jullie defensief? Pitching en defence wins zoals ze zeggen. Geen geweldige pitching en als de defence ook niet echt top is zijn jullie een soort PSV. Kopen op aanval en de boel achterin verwaarlozen.Dubbel schreef:Het team heeft imo gaten op C en 3B, shaky pen en starters die vorig jaar nogal eens uit vorm waren.
Eindelijk een gozer die er eerlijk voor uitkomt al begrijp ik dat hij volgens jou voor het verkeerde team speelt.

Greike
YNWA
- InnerHarbour
Vanmorgen tickets gekocht voor de wedstrijd tegen de MFY @ MFY stadium. Echt niks bijzonders 3 hoog achter, $ 86 per stuk . Wel een mooi systeem via ticketmaster, je kan de stoel uitzoeken.
In NYC is volgens mij niets voordelig maar dat weten we. De vorige keer zaten er twee gasten van een jaar of 30 voor me bier te drinken, al snel een flesje of 10 de man van dat laffe Bud light, kost dacht ik 11 dollar als je het van zo'n langskomende vendor neemt, zaten toch als snel 200 dollar weg te slurpen in 7 innings.
In NYC is volgens mij niets voordelig maar dat weten we. De vorige keer zaten er twee gasten van een jaar of 30 voor me bier te drinken, al snel een flesje of 10 de man van dat laffe Bud light, kost dacht ik 11 dollar als je het van zo'n langskomende vendor neemt, zaten toch als snel 200 dollar weg te slurpen in 7 innings.

YNWA
Verdedigend staat het best goed met pujols, kendrick en aybar, dus behalve dan 3b; callaspo. OF met trout, bourjos, hamilton en wells staat ook prima. Catchers ianetta en conger waar ik allebei niet stuk van ben zijn verdedigend beter dan aan slag in elk geval. lol. 3 goeie pitchers en wat redelijke. Ze hebben geinvesteerd in de pen, ik ken die jongens verder niet dus dat is maar hopen. Kampioensteam is het niet maar het moet toch beter gaan dan vorige jaren.InnerHarbour schreef:Nou dat is nogal wat Dubbel, hoe zitten jullie defensief? Pitching en defence wins zoals ze zeggen. Geen geweldige pitching en als de defence ook niet echt top is zijn jullie een soort PSV. Kopen op aanval en de boel achterin verwaarlozen.Dubbel schreef:Het team heeft imo gaten op C en 3B, shaky pen en starters die vorig jaar nogal eens uit vorm waren.
Eerste wedstrijd een prima 5-0 win tegen Korea (regerend Olympisch kampioen en vorige keer finalist in de WBC), vervolgens een kansloos verlies tegen Taiwan en vanochtend gewonnen van Australië. Op naar Japan en Cuba (met Taiwan) in de Tokyo Dome. Dat wordt andere koek.Orioles prospect Jonathan Schoop blasted a two-run homer to power the Kingdom of the Netherlands past Australia, 4-1, on Tuesday in Taiwan. With the win, the Dutch earned a spot in the second round of the World Baseball Classic.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Hihi. Yes, twijfelde of ik dat er nog bij moest zetten. Is ook alweer 2008.Arthur schreef:Dat zul je voorlopig kunnen blijven zeggen, hoe ze verder ook presterenZeux schreef:Korea (regerend Olympisch kampioen)
Overigens won Korea vandaag met 2-3 van Taiwan, maar door een ingewikkelde rekenformule gaat toch Taiwan door.
- InnerHarbour
Granderson en Teixeira missen minstens april en Pay-Rod is niet terug voor de All-star break, dat zijn een heleboel homeruns, de MFY gaan wat doen, kan niet anders, toch?
YNWA
Teixeira speelde een matig 2012 als ik het mij goed herinner, a-rod droeg ook vorig jaar al weinig bij. Granderson is een verlies, maar slechts een maandje. Het wordt allemaal toch pas na de AS-break beslist. Tijd zat voor hem.InnerHarbour schreef:Granderson en Teixeira missen minstens april en Pay-Rod is niet terug voor de All-star break, dat zijn een heleboel homeruns, de MFY gaan wat doen, kan niet anders, toch?
Schoop's big day at plate helps Dutch shock Cuba
Japen en Taiwan staan inmiddels bijna 4 uur te ballen in de Tokyo Dome. Japan maakt net 3-3 in 9de inning op 2 out en 2-2 count. Lekker sfeertje in de Dome.TOKYO -- The Kingdom of the Netherlands' run to the second round was the feel good story of the 2009 World Baseball Classic.
Before everything is said and done, the Dutch may turn out to be the story of the 2013 Classic.
Orioles prospect Jonathan Schoop had a three-run home run in the sixth and finished a triple away from hitting for the cycle to help bring his nation to the brink of a berth in the semifinals with a 6-2 win over Cuba in the first game of the second round on Friday at Tokyo Dome.
"It's a great moment for our country," Netherlands manager Hensley Meulens said. "We have the momentum on our side right now. The guys are playing great. They're scoring first to keep the pressure off the pitching, they play great defense."
The Netherlands will play the winner of the Chinese Taipei-Japan game scheduled later Friday night, on Sunday, and Meulens wasn't concerned about which of the Asian nations his team would face.
"We have to play the better team anyway," he said. "The best team is going to win this game. We have to play good to beat them."
Cuba was left to rue a multitude of missed opportunities, and manager Victor Mesa was less than pleased after the game.
"I don't think they're a very good team, to be honest," Mesa said through a translator when asked for his impression of the Dutch. "I think we could've scored more. I think we should've scored four or five more runs."
Meulens felt his team, which left 14 runners on base, left a few runs in the field as well.
"We hit good today," Meulens said. "We could've scored a lot more runs. We had the bases loaded with no outs (in the seventh) and we didn't score. Line drive, hard hit, right at the third baseman, then a popup and then a ground ball."
Schoop had a productive night in the field at second base, and was 3-for-6 at the plate, driving in four runs with a three-run homer and an RBI double.
"Maybe I just see the ball well, and try to put the ball in play" Schoop said. "I feel comfortable everyday."
Curt Smith hit a solo home run for the Dutch, Braves shortstop Andrelton Simmons had an RBI single among his two hits, and former Braves all-Star Andruw Jones was 2-for-4 with a walk.
Starter Diegomar Markwell threw six innings of one-run ball, allowing nine hits and a walk, to earn the win.
He's now helped the Kingdom of the Netherlands dispatch two of the world's premier baseball-playing nations during the Classic. Markwell limited Korea to a pair of hits over four scoreless innings in a 5-0 in his team's opening game.
"I'm very happy," Markwell said. "I started off up in the zone, and the Cuban guys were very aggressive. Then in the third inning, I started to adjust."
Markwell had plenty of help in this one, with his defense converting five double plays behind him, four of which were turned by shortstop Simmons and Schoop. Simmons also caught a popup after center fielder Roger Bernadina lost it and rifled to first for a double play that Meulens called "one of the greatest plays I've ever seen."
Picking up the win in Japan may have been extra sweet for Meulens, who won a Japan Series in 1995 with Nippon Professional baseball's Yakult Swallows, who play at Tokyo's Jingu Stadium.
"For me personally it was good to see my friends here in Tokyo and also reminisce about the good old days from winning a championship in Japan," Meulens said. "Hopefully we'll win one again this time."
The loss sends the Cubans into an elimination game against either Chinese Taipei or Japan.
Cuban starter Ismel Jimenez wasn't able to duplicate his solid outing against Brazil in the first round, walking two batters in the first, and allowing two runs on four hits in the second.
Jimenez lasted 1 2/3 innings and gave up a pair of runs on two hits.
Alfredo Despaigne and Yulieski Gourriel each homered for the Cubans in the loss.
"My batting is good compared to the last couple of days," Gourriel said. "I hope I can contribute more in tomorrow's game.
Smith opened the second with a home run to left-center that put the Dutch ahead, 1-0. Kalian Sams followed with a double and took third on Dashenko Ricardo's sacrifice bunt. Simmons drove the runner in with a single up the middle to make the score 2-0.
Despaigne led off the bottom half of the inning with a solo home run to right.
The Cubans had fallen behind, 5-1, by the time Gourriel took reliever Leon Boyd deep to center in the seventh.
Simmons led off the eighth with a single to left, and Schoop drove him in with a double to make the score 6-2.
Japan wint van Taiwan in de 10de (bijna 5 uur!).
Nederland-Japan over twee dagen. Tricky game in een uitverkochte Tokyo Dome. En dat geeft een boel lawaai kan ik je zeggen.
Nederland-Japan over twee dagen. Tricky game in een uitverkochte Tokyo Dome. En dat geeft een boel lawaai kan ik je zeggen.