Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Darten

Bericht door Sandro » za mei 14, 2016 7:21 pm

Cruijff schreef:Idd Co Stompé, voormalig trambestuurder, is Amsterdammer, maar die plaatst zich anno 2016 zelfs niet eens meer voor het WK van de BDO. :excited.gif:
Klopt, en Scholten is al gestopt. Dat is echt de oude garde, maar denk wel dat de huidige generatie met die gasten is opgegroeid en dan heb je veel meer Zuid Hollanders om naar op te kijken dan Noord Hollanders.
Cruijff schreef:Een aantal van die Duitse darters zijn wel echt talentvol, maar op de laatste WK's verloren ze steeds in de 1e ronde. Dat schiet niet op.
Ik kan me zo alleen Max Hopp voor de geest halen. Die wordt al jarenlang als groot talent gezien. Is nog steeds jong, maar toch had je wel mogen verwachten dat hij inmiddels wat progressie geboekt zou hebben. Dat heeft hij in mijn ogen niet. Verder hebben ze nog wat oudere spelers die aardig kunnen darten (Artut), maar dat is zeker de toekomst niet en is ook niet goed genoeg om op het hoogste podium potten te kunnen breken.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za mei 14, 2016 7:35 pm

Ja, zowel die Hopp als die Artut vallen al een aantal jaren op rij tegen.
Hebben ze een relatief makkelijke loting, vliegen ze er alsnog meteen uit.

(En kijk, zowaar gaat het in dit topic nu echt over darts, en niet over 'bordjesmannen')

Sandro

Bericht door Sandro » do mei 19, 2016 7:15 pm

De finale avond van de PL staat op het punt van beginnen. Van Gerwen tegen Lewis is de eerste halve finale. Maakt mij eerlijk gezegd niet zoveel uit wie er wint. Lewis is een natuurtalent en een hele leuke gast namelijk.

beelzebub

Bericht door beelzebub » wo mei 25, 2016 2:22 pm

Staat geen maat op MvG. Hopelijk wel op zijn buik. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

ferry

Bericht door ferry » zo jun 05, 2016 12:58 pm

The World Cup of Darts is bezig. Barney en MvG spelen in een team voor Nederland. Dat is best wel lachen hoor; hier bijvoorbeeld een Chinees die 3x triple 19 gooide tegen Lewis, en dat vierde alsof ie de partij had gewonnen:
https://amp.twimg.com/v/0f54860b-f032-4 ... 2a05f91af0 :biggrin.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 05, 2016 1:39 pm

Ja, dat soort taferelen zie je ook vaak terug komen in de voorrondes van het WK. Zoals deze op het afgelopen WK:

https://www.youtube.com/watch?v=VfCRibrgEcU

Die chinees begint de partij met een pijl laag in de 18, maar gaat daarna best lekker verder. Maar vanaf minuut 3 in dit filmpje gaat alles mis :biggrin.gif: Hij gooit zich eerst dood op 133. Hij krijgt daarna nog een kans omdat z'n tegenstander ver achter staat. In die beurt mikt hij op de triple 19, maar gooit hij ver buiten het bord en ook nog eens aan de verkeerde kant. Ik lag echt in een deuk toen ik dat live zag gebeuren.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 1:43 pm

Vind dit altijd wel een leuk toernooi. Bestaat nog niet zo heel lang, de allereerste editie won Barney nog samen met Co Stompé. :smile-ajax.gif:
Sandro_Calaaabro schreef: https://www.youtube.com/watch?v=VfCRibrgEcU

Die chinees begint de partij met een pijl laag in de 18, maar gaat daarna best lekker verder. Maar vanaf minuut 3 in dit filmpje gaat alles mis :biggrin.gif:
Hahaha. :biggrin.gif:

ferry

Bericht door ferry » zo jun 05, 2016 2:43 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Ja, dat soort taferelen zie je ook vaak terug komen in de voorrondes van het WK. Zoals deze op het afgelopen WK:

Die chinees begint de partij met een pijl laag in de 18, maar gaat daarna best lekker verder. Maar vanaf minuut 3 in dit filmpje gaat alles mis :biggrin.gif: Hij gooit zich eerst dood op 133. Hij krijgt daarna nog een kans omdat z'n tegenstander ver achter staat. In die beurt mikt hij op de triple 19, maar gooit hij ver buiten het bord en ook nog eens aan de verkeerde kant. Ik lag echt in een deuk toen ik dat live zag gebeuren.
:drecul.gif: Heerlijk. Hij mist gewoon het bord! Geweldig.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 05, 2016 6:46 pm

Vanavond in de halve finale de derby der lage landen en daarna de finale waarschijnlijk tegen Engeland. Vanaf 20:00 live op RTL.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 7:16 pm

Ferry schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:Ja, dat soort taferelen zie je ook vaak terug komen in de voorrondes van het WK. Zoals deze op het afgelopen WK:

:drecul.gif: Heerlijk. Hij mist gewoon het bord! Geweldig.

Ja heerlijk hè. :biggrin.gif:
Ik heb zelf ook weleens het bord gemist wanneer ik op een dubbel mikte, maar hij mikt hier op een enkele 19. :smallgrin.gif:

De volgende hit / advise link die ik op Youtube krijg is: Worst Leg of Darts EVER? - Vincent van der Voort
https://www.youtube.com/watch?v=1JediDjOidQ

Sandro

Bericht door Sandro » zo jun 05, 2016 7:47 pm

Ik heb zelfs een keer gezien dat een dart het bord of de muur erom heen niet eens haalde :smallgrin.gif: Staat ergens op YouTube.

Van der Voort verloor die wedstrijd tegen Suljovic trouwens terwijl hij er riant voor stond. Zoals zo vaak, zeker in die tijd, laat hij z'n koppie heel snel hangen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jun 05, 2016 8:23 pm

https://youtu.be/CgH66UbqDJg

Darteritus, het blijft leuk.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 11:05 pm

Ai, de Engelsen pakken de finale met 3-2. Het zag er goed uit voor Nederland toen ze na de dubbel met 2-1 voor stonden. Van Gerwen gooide in de finale helemaal niets en stond met tranen in de ogen na afloop het interview te geven.

Ik kreeg er al een slecht gevoel bij toen Van Barneveld in de 3e leg tegen Taylor verzuimde met 2-1 voor te komen. Was voor Barney zijn vertrouwen wel heel erg lekker geweest als hij zo ongeveer helemaal in zijn eentje die finale zou hebben gewonnen, dat had ik hem wel gegund.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo jun 05, 2016 11:11 pm

Oh jee een Nederlands vertegenwoordigend team verliest een finale, je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:
YNWA

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jun 05, 2016 11:18 pm

InnerHarbour schreef:Oh jee een Nederlands vertegenwoordigend team verliest een finale, je verwacht het niet hè. :smallgrin.gif:
Inkoppertje. :smile-ajax.gif:

Als je hun finale statistieken sinds het begin van het toernooi erbij neemt, hebben ze een flink positief winstsaldo. Zelfs met in het verleden Co Stompé in het team. :smallgrin.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jun 06, 2016 11:33 am

Van Gerwen: 'Ik ben er kapot van'

Afbeelding
© Screenshot RTL7 Michael van Gerwen houdt het niet droog.

"Ik heb mezelf en Raymond teleurgesteld, ik ben er kapot van", sprak een zwaar geëmotioneerde Michael van Gerwen met tranen in zijn ogen na de nederlaag van Nederland tegen Engeland in de finale van de World Cup of Darts. "Ik heb gewoon niet goed gespeeld en dat kan ik mezelf kwalijk nemen."

"Het waren korte wedstrijden en dan kom je niet echt in je spel", zocht Mighty Mike bij RTL7 naar een verklaring voor zijn verlies in de beslissende partij tegen Adrian Lewis. "Het was er gewoon niet. Raymond stond goed te gooien en ik liet het gewoon afweten. Raymond had ook kansen tegen Phil Taylor, dat lukte niet en daarna kon ik het ook niet rondbreien tegen Lewis. Ik ben er helemaal ziek van."

"Ik was gewoon bar en boos slecht, punt uit", ging Van Gerwen verder. "Dat kan ik alleen mezelf verwijten. Dan heb ik het helemaal gehad met mezelf. Ik had tegen het einde woorden met Lewis, maar heeft geen zin om daar nu op in te gaan. Iedereen ziet wat hij deed, maar je moet altijd naar jezelf kijken.”

De Brabander leek zich vooral te ergeren aan het juichen van Lewis tijdens de partij.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 18, 2016 8:49 pm

Barney heeft een fortuin betaald aan haarimplantaties maar geholpen heeft het niet. Ziet er niet uit zo, geen haar op z'n hoofd maar wel dat dikke litteken van oor tot oor op z'n achterhoofd :smallgrin.gif:

Vind ik wel tekenend voor zijn persoon trouwens.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma jul 18, 2016 9:11 pm

En dan verliest ie ook nog..

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 11:27 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Barney heeft een fortuin betaald aan haarimplantaties maar geholpen heeft het niet. Ziet er niet uit zo, geen haar op z'n hoofd maar wel dat dikke litteken van oor tot oor op z'n achterhoofd :smallgrin.gif:

Vind ik wel tekenend voor zijn persoon trouwens.
Haha in de jaren dat 'Phil Taylor' nog duidelijk de nummer 1 was en Barney de nummer 2 zat Barney op een gegeven moment met een imago probleem én met een aardige vormdip.
Phil Taylor nodigde hem uit om bij hem thuis een paar weken te komen logeren, samen op de training naar een hoger niveau te groeien net in de aanloop naar de grotere toernooien (je had in die tijd nog een minder volle agenda).

Een journalist vroeg aan Barney of Taylor dat deed omdat hij zo sympathiek is, of dat hij ook zijn concurrent in de gaten wilde houden. Barney gaf een antwoord waarin hij het voor Taylor opnam, 'Phil is gewoon ook echt een aardige vent'. Omdat de interviewer verder gaan vragen meer had viel er een pijnlijke stilte. Dus voegde Barney zelf nog toe: 'Maar dat ben ik ook.'

Toch altijd dat stuk onzekerheid. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » wo jul 20, 2016 12:21 pm

Michael van Gerwen is dinsdag doorgedrongen tot de kwartfinales van de World Matchplay Darts. De Nederlandse titelverdediger was met 11-3 te sterk voor Kyle Anderson.

In de eerste ronde was 'Mighty Mike' al over Jamie Caven uit Engeland heen gewalst: 10-0.

Na zijn overtuigende overwinning op de Australiër mag de 27-jarige Brabander het bij de laatste acht opnemen tegen Dave Chisnall. De Engelsman rekende in de tweede ronde af met de Schot Robert Thornton (11-2).

Van Gerwen, als eerste geplaatst in Blackpool, is de enige Nederlander die nog actief is op de World Matchplay. Voor Raymond van Barneveld, Jelle Klaasen, Vincent van der Voort en Benito van de Pas was de eerste ronde het eindstation.

Adrian Lewis zegevierde in de beladen ontmoeting met Gerwyn Price (11-5). Het Britse onderonsje was pikant omdat de Brit en de Welshman in de aanloop naar het duel weinig vleiend over elkaar spraken op Twitter.

Dat laatste heb ik ff gemist. :smile-ajax.gif:
Volgt of achterhaalt Sandro (met terugwerkende kracht) dat soort dingen wel?

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 20, 2016 12:54 pm

Dat had ik wel mee gekregen. Al is het niet duidelijk geworden wat de aanleiding was voor dat gedoe op twitter. Had zelf het idee dat het wellicht gewoon om publiciteit te doen was. Het was misschien ook niet geheel toevallig de laatste partij van de avond.

Aparte gast die Pryce trouwens. Is een voormalig professioneel rugbyspeler van 31 jaar oud en zo ziet hij er ook uit. Daar moet je als Lewis zijnde geen fysieke ruzie mee hebben. Hij is ook niet van onbesproken gedrag. Is in een pubfight een keer behoorlijk zwaar gewond geraakt:
In 2010, Price was punched outside a pub in Bargoed which required 42 stitches to his forehead and five to his chin, as well as suffering a brain haemorrhage and nerve damage to an eyebrow. His attacker received a 12-month jail term. Price also received a suspended sentence for assaulting another man in a related incident.

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 23, 2016 7:22 pm

De halve finale van het World Matchplay Van Gerwen - Lewis is net begonnen, te zien op RTL 7. Ik denk dat Van Gerwen ruim gaat winnen.

ferry

Bericht door ferry » za jul 23, 2016 7:27 pm

Strak begin... Matig eind van de 1e sessie. Toch gaat ie dit wel pakken hoor.

ferry

Bericht door ferry » zo jul 24, 2016 8:51 pm

En van Gerwen wint weer een tournooi. Taylor probeerde hem uit z'n spel te halen. hoewel niet zo duidelijk als Lewis dat probeerde. De 'gevestigde orde' wordt Van Gerwen een beetje zat, zo lijkt het. :smallgrin.gif:
Het moet ook irritant zijn, die Shrek die gewoon triples en doubles blijft gooien, jaar na jaar nu.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 24, 2016 9:02 pm

Wat was Taylor nou allemaal aan het doen. Kinderachtig. Hij weet het allemaal ook niet meer.

Plaats reactie