Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » ma okt 05, 2020 9:39 pm

Jep, hier bewegende beelden ervan:
https://twitter.com/laflammerouge16/sta ... 6713658370

Zéér onfortuinlijk hoe die bidon precies onder zijn wiel terechtkomt, redelijk veel renners fietsen er langs, een aantal renners hebben die bidon met hun voorwiel ook aangetikt waardoor ie naar de kant van de weg waar Thomas reed rolde.

Het is ook echt wel een serieus harde klapper.

zeux

Bericht door zeux » ma okt 05, 2020 9:52 pm

Marillion schreef:
ma okt 05, 2020 6:13 pm
Ik zie overigens dat ik Harm Vanhoucke en Gijs van Hoecke door elkaar heb gehaald. Deze jongen ken ik dus niet.
Zie dat hij Piccolo Lombardia heeft gewonnen dus dan kan hij wel wat. Dat is één van de graadmeters voor talent.

Dat Kelderman er gewoon eens een klap op geeft was erg leuk ja. Probeer het maar. Als je zo een paar keer wat seconden weet te verzamelen kan dat altijd van pas komen. Zegt wel iets over zijn gemoed. Hij zal zich goed voelen. Kruijswijk bleef er op karakter aanhangen. Als hij dat lang genoeg vol kan houden kan dat richting die zware slotweek zomaar iets interessant worden.

Maar wat valt er nog te zeggen een paar uur nadat we Thomas en Yates erdoor zien zakken. De twee grote favorieten.

EDIT

Thomas is gevallen door een drinkbus die onder zijn achterwiel terechtkwam. In de neutralisatie dus. Hoe ongelukkig kun je zijn.
Van wie was die bus?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di okt 06, 2020 3:19 am

Marillion schreef:
zeux schreef:
ma okt 05, 2020 3:43 pm
Kende jij die Vanhoucke?
Heeft een achtergrond als baanrenner. Volgens mij heeft 'ie zelfs nog even voor Jumbo gereden (zonder weinig indruk te maken). Verwacht niet dat hij dit zo drie weken gaat doen maar hij verrast wel positief.

Ik ben erg benieuwd naar het verhaal van Yates. Ploeg op kop en er dan zo vroeg doorheen zakken. Thomas is gevallen maar hij niet. Lijkt me gewoon een ouderwetse jour sans.
Gerucht ging dat Yates corona heeft gehad.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 6:34 am

zeux schreef:
ma okt 05, 2020 9:52 pm
....
Van wie was die bus?
Gaan we denk ik nooit achterkomen. Er vlogen er meerdere door de lucht. Volgens mij reden ze tijdens de neutralisatie over een pleintje met kassei achtige stenen of in ieder geval heel slecht wegdek. Omdat er aankomst bergop was hebben veel renners vermoedelijk bidonhouders van carbon gestoken want die zijn lichter. Nadeel van die dingen is dat een bidon iets minder goed vast zit.

Heb je de afgelopen maanden alles tot in de details voorbereid. Kosten nog moeite gespaard en dan struikel je hierover.

Wat Yates betreft. Verhaal zou ook kunnen zijn dat de combinatie van nattigheid tijdens de koers en stevige wind op de open stukken voor en op de Etna hem heeft doen afkoelen. Als dit echt een incident was en hij verder wel heel goed zijn dan acht ik 'm nog niet volstrekt kansloos. Zo heel sterk is het deelnemersveld niet.

Dit lijkt me voor iedere renner die normaal niet snel een grote ronde zou winnen ook de kans bij uitstek om eens te stunten.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » di okt 06, 2020 6:48 am

Waar ging dat gerucht?

Alexander

Bericht door Alexander » di okt 06, 2020 9:52 am

Zo een Kelderman en Kruiswijk hebben echt een levensgrote kans om de Giro nu te winnen hè. Zo groot gaan ze in hun hele carrière niet meer krijgen vermoed ik zo. Beide hebben geen sterke ploeg mee dus zullen het zelf moeten doen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 12:26 pm

Ja, absoluut. Categorie Once in a lifetime. Al is het voor Kruijswijk eigenlijk de tweede kans. De Giro is al niet heel sterk bezet en nu vallen er ook nog eens kanshebbers weg. Dat zijn de kansen waarop je wacht als ronderenner uit de tweede lijn. Al hou ik bij Yates nog een slag om de arm. Wanneer het een op zichzelf staande slechte dag was en hij in vorm is zou hij nog kunnen terugkeren. Want Yates is een renner die aanvallend het verschil kan maken.

Als ik nu geld op iemand moet zetten is het overigens op Lo Squallo, de Haai van Messina. Nibali heeft de benodigde ervaring. Weet wat je moet doen om een grote ronde te winnen. En zo uit m'n hoofd ook een ploeg die hem voldoende moet kunnen helpen.

Thomas overigens definitief naar huis. Blijkt gisteren een bekkenbreuk te hebben opgelopen.
Nil volentibus arduum

Trab
AT Toto winner 04/05

Bericht door Trab » di okt 06, 2020 1:00 pm

Marillion schreef:Ja, absoluut. Categorie Once in a lifetime. Al is het voor Kruijswijk eigenlijk de tweede kans. De Giro is al niet heel sterk bezet en nu vallen er ook nog eens kanshebbers weg. Dat zijn de kansen waarop je wacht als ronderenner uit de tweede lijn. Al hou ik bij Yates nog een slag om de arm. Wanneer het een op zichzelf staande slechte dag was en hij in vorm is zou hij nog kunnen terugkeren. Want Yates is een renner die aanvallend het verschil kan maken.

Als ik nu geld op iemand moet zetten is het overigens op Lo Squallo, de Haai van Messina. Nibali heeft de benodigde ervaring. Weet wat je moet doen om een grote ronde te winnen. En zo uit m'n hoofd ook een ploeg die hem voldoende moet kunnen helpen.

Thomas overigens definitief naar huis. Blijkt gisteren een bekkenbreuk te hebben opgelopen.
Ik zie toch meer Fuglsang als de favoriet. Maar hoop natuurlijk op Kelderman of Kruiswijk.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Iniesta

Bericht door Iniesta » di okt 06, 2020 2:32 pm

Denk inderdaad dat fuglsang de favouriet is nu, met wellicht kruiswijk daarna als hij in staat is zn gebruikelijke sterke derde week te tonen

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 2:36 pm

Fuglsang heeft zo uit m'n hoofd nog nooit top 5 gereden in een grote ronde. Wat dat betreft is Kruijswijk een stabielere factor.

Nibali weet echt wat er nodig is om een grote ronde te winnen. Bovendien heeft hij alles op deze koers gezet wat betreft zijn voorbereiding. Dat maakt 'm voor mij de grote favoriet.

Aan de andere kant. Wat zijn zekerheden in deze Giro?
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2020 2:40 pm

Gaviria komt niet echt dichter. Lijkt niet dat ze het halen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2020 3:27 pm

Wat gebeurde daar nou na de finish? Deden die Italianen nou de hekken te vroeg dicht?

En wat een waardeloze tijdmeting. Pas op het allerlaatst info over achterstand groep-Gaviria. Over groep-Viviani helemaal nooit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 4:03 pm

Helikopter vloog te laag. Het is echt weer in alle opzichten een ouderwetse Giro. Regelmatig chaos troef.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2020 4:09 pm

Marillion schreef:
di okt 06, 2020 4:03 pm
Helikopter vloog te laag. Het is echt weer in alle opzichten een ouderwetse Giro. Regelmatig chaos troef.
Hoe krijgen ze het voor elkaar...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 4:12 pm

Ja, bizar dit. Helikopter te laag en daardoor schieten hekken los. Echt niet te geloven.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » di okt 06, 2020 4:13 pm

Wel nu al een veel leukere koers dan de Tour.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 4:19 pm

Dat is eigenlijk altijd het geval omdat er veel minder controle is. Daar helpt het meer avontuurlijke karakter van het parcours soms ook nog aan mee.

En een beetje chaos en furie heeft ook wel z'n charme. Maar zoiets als dit kan echt niet. Vini Zabu is nu waarschijnlijk twee renners kwijt en met een beetje pech loopt dit echt serieus verkeerd af.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » di okt 06, 2020 5:45 pm

Slechts 1 keer top tien in vijftien grote rondes, had beter verwacht
Heeft sinds vorig jaar wel nog een stap gemaakt qua niveau in klassiekers

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di okt 06, 2020 6:29 pm

Ja, valt tegen hé? Fietst al jaren overal vooraan maar echt grote uitslagen in een grote ronde zijn er niet bij. Hij is nog nooit drie weken top geweest. In de klassiekers heeft hij de laatste jaren nog wel een stap gezet maar dat is iets anders dan drie weken geen slechte dag hebben.

Voor de slotweek is het overigens ook nog afwachten wat er van de ritten terecht gaat komen. Het is natuurlijk straks voorbij half oktober. Op de Stelvio ligt nu bijvoorbeeld gewoon sneeuw. Dat kan straks anders zijn maar ze zullen zeker rekening houden met een alternatief parcours. Wil niet zeggen dat het dan makkelijk gaat worden. Er liggen genoeg lastige beklimmingen waar je niet zo hoog komt. Maar het kan wel een voordeel of nadeel voor een bepaald type renner zijn.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » di okt 06, 2020 8:22 pm

Marillion schreef:Ja, absoluut. Categorie Once in a lifetime. Al is het voor Kruijswijk eigenlijk de tweede kans..
:smallgrin.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo okt 07, 2020 3:22 pm

Mooie coup tot nu toe van Ganna.

zeux

Bericht door zeux » wo okt 07, 2020 4:03 pm

Flip uit op revanche?

zeux

Bericht door zeux » wo okt 07, 2020 4:16 pm

Poel verkeerd gepositioneerd.

Alexander

Bericht door Alexander » wo okt 07, 2020 4:23 pm

2 leuke finales gezien. Slecht afgemaakt door van der Poel, maar kan een keer gebeuren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo okt 07, 2020 4:24 pm

Ja, maar of dat zo erg is? Misschien maar goed dat hij niet ineens alle koersen pakt. Anders gaat echt iedereen straks tegen 'm rijden en dan is het toch lastig winnen. De hoofdprijs dit seizoen moet toch Vlaanderen en/of Roubaix zijn mits dat doorgaat.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie