MLB

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

InnerHarbour

Re: MLB

Bericht door InnerHarbour » ma feb 11, 2013 5:34 pm

Heb je al Apple TV?
YNWA

zeux

Bericht door zeux » ma feb 11, 2013 5:44 pm

InnerHarbour schreef:Heb je al Apple TV?
Staat klaar, moet ik nog installeren. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do feb 14, 2013 5:43 pm

Team NL; hebben ze echt verloren van een community college? :confused.gif:

zeux

Bericht door zeux » do feb 14, 2013 6:03 pm

Dubbel schreef:Team NL; hebben ze echt verloren van een community college? :confused.gif:
Zie dat Danny Rombley ook speelde. Die zit volgens mij niet eens bij de WBC-selectie.

Geloof dat dit vooral hoofdklasse-jongens waren, aangevuld met wat spelers uit de lower Minor Leagues. Dat is ook het niveau dan. Is nog niet het team waarmee ze naar Taiwan gaan volgens mij.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 15, 2013 1:39 pm

Dubbel schreef:Team NL
Je kan echt zien dat jij al een tijdje in de VS woont Dubbel. :ajaxsmiley.gif:

Kevin Youkilis gooit er ook even een fijne binnenkomer uit. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 15, 2013 1:43 pm

InnerHarbour schreef:
Dubbel schreef:Team NL
Je kan echt zien dat jij al een tijdje in de VS woont Dubbel. :ajaxsmiley.gif:

Kevin Youkilis gooit er ook even een fijne binnenkomer uit. :hypocrite.gif:
Hats off to Youk.

Heel terecht dat hij niet zijn Boston-jaren in de plomp gooit om Yankee-fans te plezieren.
In ieder geval gezellig daar op camp. :-)

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2013 7:33 am

Een klassieker in een modern jasje. :ajaxsmiley.gif:

Who
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2013 7:43 am

Voor Jurrjens is het een minor league deal geworden met een uitnodiging voor spring training. De Orioles zijn niet gerust op zijn zijn rechterknie. We gaan zien of hij het haalt.

Roch
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2013 9:32 am

Zeux schreef:MLB-tv aangeschaft! (inclusief een MiLB-abo voor maar € 15 extra).
Kreeg vanmorgen de bevestiging dat mijn premium pakket weer ingaat. Als trouwe kijker $ 124 ipv $ 129, we zijn er klaar voor! :blub.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 16, 2013 1:39 pm

Can you spell “Damage control”? :ajaxsmiley.gif:
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » zo feb 17, 2013 8:19 pm

Net kaartjes gekocht voor de Phillies tegen de Mets. Vak 130 via Stubhub aan de Wright zijn kant. Slapen in het HD Inn op loopafstand. Heb er zin in.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » zo feb 17, 2013 8:52 pm

InnerHarbour schreef:Net kaartjes gekocht voor de Phillies tegen de Mets. Vak 130 via Stubhub aan de Wright zijn kant. Slapen in het HD Inn op loopafstand. Heb er zin in.
Ik ga begin mei weer. Kaartjes nog niet gekocht, mar dat komt vanzelf. Stond vorige keer op bleechers bij Yankees. Beviel wel!!!

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » di feb 19, 2013 10:22 am

Alci

Hier snap ik niets van, van dit soort gasten, jarenlang je geld er gepakt je bent weg en dan natrappen.

Veel succes met die klootzak Dubbel. :excited.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 22, 2013 11:01 am

Selectie Nederland voor World Baseball Classic bekendgemaakt

HOOFDDORP - Bondscoach Hensley Meulens heeft de definitieve selectie van het Nederlands honkbalteam voor de World Baseball Classic bekendgemaakt.

Het team bestaat uit 28 spelers, zo meldt de KNBSB donderdag. Negen spelers staan onder contract bij clubs in de Nederlandse hoofdklasse.
Neptunus-speler Dwayne Kemp reist als reservespeler mee naar Taiwan. Tom Stuifbergen, die kampt met een lichte schouderblessure, zit wel gewoon in de selectie.
Jair Jurrjens en Jurickson Profar haakten eerder al definitief af en hetzelfde geldt nu voor Kenley Jansen en Juan Carlos Sulbaran. Eerder meldde Rick van den Hurk zich af voor de WBC.

Nederland reist woensdag naar de Taiwanese stad Taichung, waar het op 2 maart in de eerste ronde van de WBC speelt tegen Zuid-Korea. Daarnaast speelt Oranje ook nog tegen Taiwan (3 maart) en Australië (5 maart).
De nummers één en twee plaatsen zich voor de tweede ronde die van 8 tot en met 12 maart in Tokyo wordt gehouden. De halve finales (17 en 18 maart) en de finale (19 maart) worden in San Francisco gespeeld.

De definitieve selectie:
Pitchers: Balentina, Bergman, Boyd, Cordemans, Van Driel, Heijstek, Isenia, Markwell, Martis, Van Mil, Pawelek, Stuifbergen, Yntema
Catchers: De Cuba, Nooij, Ricardo
Infield: Bogaerts, De Caster, Duursma, Schoop, Simmons, Smith, Statia
Outfield: Balentien, Bernadina, Jones, Oduber, Sams
Door: NUsport
Eerste keer dat Danny Rombley niet mee gaat. En jammer dat Nick Urbanus er net bij zit, echt een talent.
Zitten ook een aantal Orioles tussen IH, als ik me niet vergis. :smile-ajax.gif:

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 22, 2013 1:00 pm

Als ik de namen zo bekijk kunnen we het eigenlijk beter het Nederlands Antillen team noemen, zonder die gasten stelt het weinig voor.

Roger Bernadina, van de sterke Nats, is wel de beste die er bijzit mag ik aannemen.

Schoop is van de Orioles, een talent waarmee het nog alle kanten op kan en Isenia die heeft, zover ik kan nagaan, alleen nog maar in de Dominican Summer League gegooid. Ik weet niets van hem en ook niet wat de Orioles van plan met hem zijn na de WBC.

BTW, wek je me als dat voorbereidingstoernooitje afgelopen is, dan kan het echte werk beginnen. :hypocrite.gif:
YNWA

jabu

Bericht door jabu » vr feb 22, 2013 2:17 pm

Alleen bestaan de Nederlandse Antillen al ruim twee jaar niet meer.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr feb 22, 2013 4:00 pm

Leveren de Mets nog iemand aan de WBC buiten Wright Zeux?
YNWA

zeux

Bericht door zeux » vr feb 22, 2013 4:56 pm

InnerHarbour schreef:Leveren de Mets nog iemand aan de WBC buiten Wright Zeux?
To be honest: geen idee. Dickey besloot al mee te doen toen hij nog een Met was, maar die zijn we kwijt. :ajaxsmiley.gif:

En Santana mag niet van Alderson (en terecht).

zeux

Bericht door zeux » vr feb 22, 2013 9:25 pm

Dit blijft toch de mafste deal die de Mets ooit gesloten hebben:
Adam Rubin ‏@AdamRubinESPN
Bonilla receives annual summer payments from #Mets of $1,193,248.20 through 2035 as part of deferred compensation from his playing days.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 23, 2013 10:33 am

Huh? Dit heb ik even gemist, het enige dat ik van Bonilla weet is dat hij het een korte periode goed gedaan heeft bij de Orioles, dat hij dan weer erg goed was en dan weer minder, (Steroids?) en dat het een pain in the ass was maar het verhaal over 1 miljoen tot 20135 is nieuw voor me, vertel.
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za feb 23, 2013 10:54 am

Mets wilden Bonilla kwijt in 2000, maar hadden geen 5.9 miljoen dollar om hem te dumpen. Ideetje: stel de betaling 11 jaar uit en betaal dat bedrag dan over een langere periode - with interest of 8% - terug. En dat komt neer op deze 1.2 miljoen per jaar tot 2035...

HIER staat het hele verhaal.

Met dit als de meest saillante passage:
Mr. Bonilla's second tenure with the Mets was far briefer, but no better, than his first. He hit just .160 with four home runs in 60 games in 1999. He feuded with manager Bobby Valentine. In perhaps his most memorable transgression, he played cards with teammate Rickey Henderson as the Mets lost the deciding game of the National League Championship Series in Atlanta. The Mets didn't want him around any longer, and Mr. Bonilla wanted the freedom to pursue another contract with another team, but the Mets were still on the hook for the $5.9 million due Mr. Bonilla in 2000.
En dit verhaal maakt het nog funnier (wat ik ook niet wist):
Only years later would it become clear why Wilpon went for the deferral: The $5.9 million went into a Madoff account, which was theoretically supposed to collect a double-digit interest rate over the life of the agreement. Only about an 8 percent return would have been needed to pay Bonilla his $1.2 million a year from 2011 to 2035. The Mets did the math and figured they'd be able to turn a $60-70 million profit on the arrangement.

Of course, we know what happened next. Not quite three years before the payments were to start, Madoff's Ponzi scheme blew sky-high. Wilpon's investments were gone, as was much of his income. Seduced by the prospect of turning a $5.9 million debt into 10 times as much free money, the Mets didn't have a dime set aside for the $29,831,205 they'd guaranteed Bonilla. In fact, without an emergency loan procured from MLB, they might not have been able to make the first payment.
Nice organisation ey? :headbang.gif:

Geloof dat het allemaal nu wel iets steviger staat...

zeux

Bericht door zeux » za feb 23, 2013 3:03 pm

Hmmmmmm...

Geen goed nieuws over Santana. Was te verwachten.

Santana may not be ready for start of season.

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 23, 2013 3:08 pm

Geweldig verhaal, wat een zooitje. Slechter kan het natuurlijk nauwelijks meer gaan. Ik lees dat die Wilpon familie al in 1986 in bed lagen met Madoff en dat ze in tegenstelling tot eerdere berichten helemaal geen geld verloren hebben eraan maar 300 miljoen ‘gewonnen’. Met Picards hebben ze een overeenstemming van 162 miljoen.

Wright moet erg van NYC en de Mets houden aangezien de verwachting toch niet is dat ze snel terug zijn. Oke het is niet onmogelijk om er weer een bak met geld in te gooien maar ik zie dat niet weer gebeuren. Jullie farm staat niet best bekend en de Nats hebben een heel goede basis neergezet met hen jarenlange first draft pick. Atlanta blijft goed ook dit jaar verwacht ik veel van ze. De Phillies hebben diepe zakken en goede pitching, zou er de komende jaren maar niet teveel van verwachten, dat gaat even duren voordat het beter wordt. Voordeel is wel dat je die jaren goed kan draften. Oh ik kijk het even na en jullie zitten nog op de 11de plaats, valt tegen. Als je in augustus van dit jaar ziet dat je weer rond die plek zit kan je beter de handdoek gooien en zorgen dat je nog wat plaatsen zakt. Meer dan een vierde plaats zie ik er de voorlopig niet van komen.
YNWA

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za feb 23, 2013 3:26 pm

Zeux schreef:Hmmmmmm...

Geen goed nieuws over Santana. Was te verwachten.

Santana may not be ready for start of season.
Ben bang dat het beste er flink af is bij hem, is niet vreemd, dit wordt zijn 14de seizoen in de Majors, dan komt vanzelf de slijtage. Begon toen hij 20 was wordt in maart 34 of misschien zelfs nog wel wat ouder. :hypocrite.gif:
YNWA

zeux

Bericht door zeux » za feb 23, 2013 4:15 pm

InnerHarbour schreef:Geweldig verhaal, wat een zooitje. Slechter kan het natuurlijk nauwelijks meer gaan. Ik lees dat die Wilpon familie al in 1986 in bed lagen met Madoff en dat ze in tegenstelling tot eerdere berichten helemaal geen geld verloren hebben eraan maar 300 miljoen ‘gewonnen’. Met Picards hebben ze een overeenstemming van 162 miljoen.

Wright moet erg van NYC en de Mets houden aangezien de verwachting toch niet is dat ze snel terug zijn. Oke het is niet onmogelijk om er weer een bak met geld in te gooien maar ik zie dat niet weer gebeuren. Jullie farm staat niet best bekend en de Nats hebben een heel goede basis neergezet met hen jarenlange first draft pick. Atlanta blijft goed ook dit jaar verwacht ik veel van ze. De Phillies hebben diepe zakken en goede pitching, zou er de komende jaren maar niet teveel van verwachten, dat gaat even duren voordat het beter wordt. Voordeel is wel dat je die jaren goed kan draften. Oh ik kijk het even na en jullie zitten nog op de 11de plaats, valt tegen. Als je in augustus van dit jaar ziet dat je weer rond die plek zit kan je beter de handdoek gooien en zorgen dat je nog wat plaatsen zakt. Meer dan een vierde plaats zie ik er de voorlopig niet van komen.
Ja, Nats en Atlanta hebben het goed voor elkaar. Zeker Nats. Knap gedaan.

Phillies is 50/50. Hun verwachte superieure pitching liet hen lelijk in de steek vorig jaar. Die pitchers worden een dagje ouder, maar zitten wel op heel vette contracten. Hun veldspelers zijn ook niet absolute top, op misschien Howard na.

Mets. Tja. 2013 gaat het zeker niet worden. 2014, hopelijk komen ze dan dichterbij. Ze hebben nu nog last van de contracten van Bay en Santana. Bay is weg, maar zijn salaris moeten ze dit jaar nog eten. Santana is waarschijnlijk dood hout.
Pitching zit verder op zich wel goed, zeker voor de langere termijn. Goeie jonge jonens die eraan zitten te komen.
Het infield is niet zo heel verkeerd: Wright, Davis, Tejada, Murphy, met nog wat jonge jongens daarachter die een rol kunnen spelen. Murphy is als 2B defensief nog steeds niet sterk, maar verbetert wel langzaam. Offensief draagt hij veel bij. Tejada is net andersom. Die is defensief beter dan offensief.
Catching was een probleem de laatste jaren. Die trade van Dickey naar de Blue Jays heeft d'Arnaud opgeleverd, schijnt wel een echt goeie te zijn (er zijn mensen die hem vergelijken met Piazza, al vind ik dat altijd link).
Het grote probleem is het outfield. Duda, Nieuwenhuis zijn gewoon niet zo heel erg sterk, zeker niet defensief. Er is de hoop dat het nog wel wat beter kan worden (zeker Nieuwenhuis is nog jong), maar hier zullen in de komende winter echt mannen gekocht moeten gaan worden. Dan is het budget er ook, doordat Bay en Santana uit de boeken gaan en er afgelopen winter geen grote signings waren.
Bullpen heb ik eerlijk gezegd niet echt zicht op.

Mets heeft een (heel) jong team, dat nog wel stappen kan maken het komende jaar. In 2014 in ieder geval een winnend seizoen draaien en dan hopelijk in '15 weer meedoen voor de playoffs.

Drafting blijft ook een prioriteit. Daarom is Bourn ook niet gehaald: hadden ze de first round pick moeten opgeven. Wilden ze - terecht - niet.

Plaats reactie