Zometeen om 23.00 uur in het programma van Mart Smeets komt de voorzitter van de UCI, ben benieuwd wat ie te melden heeft.Duke schreef: Er zijn nu trouwens ook al verdenkingen tegen Contador, hij zou tot de stal van Fuentes hebben behoord. Wie is er dan nog zonder verdenking? Moreau, omdat ie door het ijs zakt? Andere jaren richtte Rasmussen zich op de bolletjestrui, en verspilde daar energie aan door steeds mee te sprinten. Nu richt hij zich op het geel, en wordt hij volledig gesteund door zijn ploeg. De reglementen geven aan dat hij alleen een waarschuwing krijgt, verder niets. Ik kan me dus niet voorstellen wat de UCI kan doen.
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
-
- AT Toto winner 15/16
Dan kun je dus ook zeggen:joey schreef:Nee. Maar de wielerwereld is niet normaal en dit is er alleen maar één uiting van. Waarom worden sommige renners gepakt en andere niet, terwijl ze allemaal gebruiken?
Nee. Maar Marokkanen zijn niet normaal. Waarom worden sommige Marokkanen gepakt en anderen niet, terwijl ze allemaal crimineel zijn.
-
- AT Toto winner 15/16
joey is altijd de man van de nuances. ''Zullen we eerst niet even wachten tot we weten wat er daadwerkelijk gebeurd is''. En nu strooit hij zelf met beweringen die nergens op gebaseerd zijn. Waarom andere ongenuanceerde meningen dan altijd aanvallen in ''Het debat'', joey?
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Boogerd is een prima renner, en een prachtmens. Ik geniet altijd van zijn interviews na de koers. Jammer dat hij stopt. Als hij kopman was geweest, had hij heel wat gepresteerd. Ik durf te zeggen dat hij 2006 en 2007 dan in de top 10 gekomen was.
Ben je mij aan het demoniseren, Beloki?
Wielrenners vormen een specifieke groep waaraan specifieke lichamelijke eisen worden gesteld. Je kunt ze niet vergelijken met 'de Marokkanen'.
Meer in het algemeen, mijn uitgangspunt is anders dan dat van jullie. Jullie geloven (willen geloven) in de onschuld van de renners, ik geloof daar totaal niet in. Ik baseer me o.a. op verklaringen van renners en oud-renners. Van Peter Winnen bijvoorbeeld, of onlangs van Jaksche:
Ik voel meer voor de opvatting van WeekendCees, die stelt: 'Mij maakt het niet uit, ik vind de sport mooi. Eigen verantwoordelijkheid, zo kun je het zien. WC loopt tenminste niet weg voor de feiten. Die feiten zijn dat in de wielersport altijd is gebruikt. Peter Post heeft onlangs nog toegegeven dat hij gedrogeerd heeft rondgereden. Heel veel anderen zijn destijds gepakt, zelfs met die flutcontroles van toen. Doping hoort bij de wielersport, doping gebruiken maakt onderdeel uit van de wielercultuur. De middelen zijn alleen nóg zwaarder geworden, want EPO-gebruik is levensbedreigend.

Wielrenners vormen een specifieke groep waaraan specifieke lichamelijke eisen worden gesteld. Je kunt ze niet vergelijken met 'de Marokkanen'.
Meer in het algemeen, mijn uitgangspunt is anders dan dat van jullie. Jullie geloven (willen geloven) in de onschuld van de renners, ik geloof daar totaal niet in. Ik baseer me o.a. op verklaringen van renners en oud-renners. Van Peter Winnen bijvoorbeeld, of onlangs van Jaksche:
Epo, groeihormonen, insuline, corticoïden. Het is slechts een kleine greep uit de apothekerskast die Jörg Jaksche jarenlang met zich meezeulde om zich als coureur staande te houden en om zijn prestaties te verbeteren.
In dienst van Polti bediende hij zich in 1997 voor de eerste keer van Epo. ,,We hadden net onze intrek genomen in een hotel aan het Bodenmeer, vlak voor de start van de Ronde van Zwitserland. Gianluigi Stanga, de manager van de ploeg (tegenwoordig de baas bij Milram, red.) zei me dat hij wilde beginnen met de behandeling. Hij wilde er achter komen welke uitwerking de verschillende producten zouden hebben. Wat hij bedoelde was: we laten je nu even zien hoe de wielersport in elkaar steekt. Een verzorger spoot ’savonds de Epo in.’’
,,Ik vond doping asociaal. Maar dat gevoel verdween snel. Je went eraan. Zeker toen de resultaten, kwamen, werd het gewoon. Het is zoals Bjarne Riis onlangs zei bij zijn bekentenis: de medicijnen waren voor dagelijks gebruik.’’
Na het Festina-schandaal wilde ik stoppen met doping, bang als ik was te worden gesnapt bij een controle door de politie. De Tour van 1999 reed ik daarom zonder producten: ik eindigde als 80ste. Het was goed merkbaar in de koers. Ik moest veel harder knokken om bij te blijven en het herstel tussen etappes verliep veel moeizamer. Ik werd zelfs bang dat ik in de slotfase van een koers al zou worden gelost bij het oprijden van een brug.’’
,,Had je vers bloed gekregen, dan kon je de volgende dag veel langer vooraan meerijden. De pijn was niet minder, maar de pijngrens lag veel hoger,’’ aldus Jaksche.
Hele volksstammen vooraanstaande renners zijn het afgelopen decennium op doping of drugs gepakt. Ullrich. Virenque. Landis. VDB. Pantani met zijn afkickverschijnselen. Armstrong, maar toch niet. Riis heeft bekend doping te hebben gebruikt. Zabel ook. De hele PDM ploeg moest de tour verlaten, zogenaamd na een bedorven voedingssupplement. De lijst is nog veel en veel langer. Dopinggebruik hoort bij de wielercultuur. Het is zó hypocriet om nu bijvoorbeeld alleen de Telekom-ploeg te slachtofferen. De rest gebruikt ook.Wielrennen is niet leuk, zo betoogt Jaksche in Der Spiegel. ,,Het doet altijd pijn. Om die tegen te gaan gebruikten we eerst cortisonen, later Epo en uiteindelijk verrijkt bloed. Een voetballer kan negentig minuten afwezig zijn. Als hij alsnog de winnende goal maakt, is hij de held. Ben je coureur, dan word je in 99 van de 100 koersen afgeserveerd.’’
Ik voel meer voor de opvatting van WeekendCees, die stelt: 'Mij maakt het niet uit, ik vind de sport mooi. Eigen verantwoordelijkheid, zo kun je het zien. WC loopt tenminste niet weg voor de feiten. Die feiten zijn dat in de wielersport altijd is gebruikt. Peter Post heeft onlangs nog toegegeven dat hij gedrogeerd heeft rondgereden. Heel veel anderen zijn destijds gepakt, zelfs met die flutcontroles van toen. Doping hoort bij de wielersport, doping gebruiken maakt onderdeel uit van de wielercultuur. De middelen zijn alleen nóg zwaarder geworden, want EPO-gebruik is levensbedreigend.
Het stinkt aan alle kanten!
Alleen jammer dat Mart Smeets niet durfde te vragen waar die uitspraak van McQuaid dan op sloeg dat hij liever een andere winnaar dan Rasmussen zag.brigade zuid schreef:Oke de voorzitter van de UCI heeft net gesproken.. Rasmussen heeft niks verkeerds gedaan, alle controles negatief, mag gewoon starten woensdag, kortom niks aan het handje.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
De T.UCI-baas McQuaid hoopt op verlies gele trui
Rasmussen vogelvrij
LOUDENVIELLE, dinsdag
Steeds meer instanties keren zich tegen Michael Rasmussen, de geletruidrager in de Tour de France. De voorzitter van de internationale wielerunie UCI, Pat McQuaid, verklaarde dat hij hoopt dat de kopman van de Rabobank-formatie de Tour de France niet wint.
„Voor het imago van de sport zou het beter zijn wanneer een jonge renner zegeviert”, zei McQuaid. De Deen is volgens McQuaid de enige renner in deze Tour die extra aandacht heeft van de UCI.
Het Deense antidopingagentschap benadrukte dat Rasmussen liefst 22 dagen spoorloos was voor de dopingspeurders. De huidige geletruidrager heeft nooit aangegeven waar hij in de periode van 4 tot en met 26 juni verbleef. In die weken verbleef Rasmussen bij zijn schoonouders in Mexico. De brief die hij naar de UCI had gestuurd, is veel te laat aangekomen, terwijl hij in Mexico geen computer tot zijn beschikking had, luidde het excuus van de Deen.
Frankrijks machtigste sportkrant L’Equipe, die verbonden is aan de Tourorganisatie, opende frontaal de aanval op de wielrenner.
De krant plaatst grote vraagtekens bij de prestaties van de klimmer. „Rasmussen is geen goede Tourwinnaar”, staat in een hoofdartikel.
In de Tour voeren alle Franse ploegleiders de druk op Rabobank-manager Theo de Rooij enorm op om Rasmussen alsnog uit de strijd te nemen. Een week voor de Tourstart werd De Rooij op de hoogte gebracht van de overtredingen van Rasmussen. Volgens de regels hoeft Rabo Rasmussen niet te schorsen, maar de Franse teams vinden dat de Nederlandse ploeg geen rekening houdt met de ethiek van de ploegen, die juist nu een voorbeeld moeten vormen om het besmeurde imago van de wielersport op te schonen. De Rooij verweert zich dat er nog tientallen renners met een waarschuwing in de karavaan fietsen.
De Rooij werd gistermorgen bij Patrice Clerc en Christian Prud’homme van de Tourdirectie ontboden en had een onderhoud van een kwartier. Over de inhoud werden geen mededelingen gedaan.
Over alle kritiek haalde Rasmussen zijn schouders op: „Sinds ik in oktober hersteld ben van mijn gebroken heup heb ik alleen maar gewerkt om deze Tour te kunnen winnen. Ik ben nu niet van plan om daarmee te stoppen.”
Blij met de punten ...
joey, dat zijn voorbeelden van renners die hebben gebruikt. En dat zijn er genoeg, dat geef ik toe. Te veel zelfs. Maar jij beweerd dat iedere renner in het huidige peleton gebruikt. Dat is gewoon ongenuanceerd en slaat nergens op. Omdat kracht bij te zetten haal je wat voorbeelden uit het verleden aan. Ik kan ook zeggen dat alle Marrokanen crimineel zijn en dan wat krantenstukjes uit 2005 citeren waarin staat dat een Marrokaan een fiets jat. Maar dat versterkt mijn stelling op geen enkele manier.
-
Zoals ik al eerder zei, die vergelijking gaat mank. Wielrenners vormen een specifieke groep, waaraan bepaalde eisen op fysiek gebied worden gesteld. Doping heeft te maken met levensstijl. Ik heb nooit gezegd dat jonge, blanke mannen doping nemen.Beloki schreef:Ik kan ook zeggen dat alle Marrokanen crimineel zijn en dan wat krantenstukjes uit 2005 citeren waarin staat dat een Marrokaan een fiets jat. Maar dat versterkt mijn stelling op geen enkele manier.
Nu doe jij net alsof er alleen in het verleden doping is gepakt, maar zelfs deze tour is al weer iemand betrapt. Iemand die zo stom was om zich te laten betrappen dus. Controles zullen altijd achter de feiten aan lopen. Er zijn altijd weer nieuwe middelen en nieuwe methodes om dopinggebruik te camoufleren. Dat is ook het zwakke punt in de redenering dat renners nooit iets genomen kunnen hebben omdat ze nooit zijn betrapt. Tegen de tijd dat middelen kunnen worden opgespoord en met terugwerkende kracht kan worden vastgesteld dat een renner positief was, kun je altijd roepen: ja, dat was tóen. Nu gebeurt dat niet meer. [/b]
Op getuigenissen van renners (bijvoorbeeld Jaksche en Winnen) die stellen dat doping dermate prestatieverhogend is dat je niet mee kunt als je niet gebruikt. Verder op het feit dat (bijna) alle grote renners van de afgelopen tien, vijftien jaar (Riis, Ullrich, Armstrong, Landis, Virenque, etc. etc) en zelfs hele ploegen in opspraak zijn geraakt wegens dopinggebruik.
Kijk, wielrenners kunnen zielig doen over het feit dat aan hun integriteit wordt getwijfeld, maar dat hebben ze (als beroepsgroep) zelf in de hand gewerkt. Hoeveel renners hebben met een stalen gezicht staan liegen voor de camera, terwijl ze uiteindelijk 'gewoon' positief bleken te zijn? Niet een paar, maar hele volksstammen.
Kijk, wielrenners kunnen zielig doen over het feit dat aan hun integriteit wordt getwijfeld, maar dat hebben ze (als beroepsgroep) zelf in de hand gewerkt. Hoeveel renners hebben met een stalen gezicht staan liegen voor de camera, terwijl ze uiteindelijk 'gewoon' positief bleken te zijn? Niet een paar, maar hele volksstammen.
Niet geheel toevallig gebruikte Jaksche zelf ook en was hij geen bijzonder groot renner. Dat hij niet mee kon zonder doping, zegt natuurlijk niet alles. Je wilt niet weten hoeveel die gasten trainen. Ik geloof eerder een schone Boogerd dan een dopingzondaar als Jaksche die zegt dat je niet zonder kon.
Virenque een groot renner? Dat was toch die gast die elke tour één rit won en daarmee de bollen won? En Armstrong is in opspraak geraakt ja, maar zelfs jaren na dato kunnen ze nog niks bewijzen. Zoals Bruyneel van Discovery (ploegleider) tegen Rasmussen zei: ''Trek je er niks van aan, dat hebben ze ook zeven jaar bij ons gedaan''. Omtrent het gespeculeer rond doping. Nog nooit is er ook maar één bewijs tegen Armstrong geweest. Het is gewoon geroepen door wat Franse frusto's. Als een Volkskrant journalist nu opeens roept dat Stam opnieuw aan de doping zit, geloof je dat dan ook klakkeloos?
Niet geheel toevallig zijn het altijd de mindere goden die gebruiken. Uitzonderingen daargelaten.
Virenque een groot renner? Dat was toch die gast die elke tour één rit won en daarmee de bollen won? En Armstrong is in opspraak geraakt ja, maar zelfs jaren na dato kunnen ze nog niks bewijzen. Zoals Bruyneel van Discovery (ploegleider) tegen Rasmussen zei: ''Trek je er niks van aan, dat hebben ze ook zeven jaar bij ons gedaan''. Omtrent het gespeculeer rond doping. Nog nooit is er ook maar één bewijs tegen Armstrong geweest. Het is gewoon geroepen door wat Franse frusto's. Als een Volkskrant journalist nu opeens roept dat Stam opnieuw aan de doping zit, geloof je dat dan ook klakkeloos?
Niet geheel toevallig zijn het altijd de mindere goden die gebruiken. Uitzonderingen daargelaten.
Riis, Landis, Virenque? Minder goden?
Volgens mij staat het vast dat doping dermate prestatieverhogend werkt, dat niet-gebruikers kansloos zijn, zeker in een ronde als de tour. Stond laatst ook een heel artikel in dat nieuwe wetenschappelijke tijdschrift, o.a. ook over maskeren, helaas niet online te vinden.
Volgens mij staat het vast dat doping dermate prestatieverhogend werkt, dat niet-gebruikers kansloos zijn, zeker in een ronde als de tour. Stond laatst ook een heel artikel in dat nieuwe wetenschappelijke tijdschrift, o.a. ook over maskeren, helaas niet online te vinden.
I think I lost my fucking headache
Mwah, er zitten toch een paar tourwinnaars bij.
Winnen zei ook: 'Het is geen toeval dat Breukink en ik na een aardige start zijn teruggezakt naar de middenmoot. Wij hadden een goede opleiding, wij wilden niet alles gebruiken wat anderen wel gebruikten.' Waarmee hij dus niet zegt dat hij niets gebruikte.
De nieuwste pijl in de boog van de frauduleuze renners en ploegleiders is de 'hetze-variant'. Zijzelf doen niets, maar die gemene pers, met name de Franse, zoekt spijkers op laag water. Tegen zulke renners en ploegleiders zou ik willen zeggen: eigen schuld, dikke bult. Natuurlijk zoekt de pers naar verhalen. Logisch gezien alles wat er de laatste tijd naar buiten gekomen is.
Winnen zei ook: 'Het is geen toeval dat Breukink en ik na een aardige start zijn teruggezakt naar de middenmoot. Wij hadden een goede opleiding, wij wilden niet alles gebruiken wat anderen wel gebruikten.' Waarmee hij dus niet zegt dat hij niets gebruikte.
De nieuwste pijl in de boog van de frauduleuze renners en ploegleiders is de 'hetze-variant'. Zijzelf doen niets, maar die gemene pers, met name de Franse, zoekt spijkers op laag water. Tegen zulke renners en ploegleiders zou ik willen zeggen: eigen schuld, dikke bult. Natuurlijk zoekt de pers naar verhalen. Logisch gezien alles wat er de laatste tijd naar buiten gekomen is.
-
-
Dat zegt dus niets, Jack.
Zoals gezegd, dopingvorsers lopen altijd achter de feiten aan.LucaS schreef:Volgens mij staat het vast dat doping dermate prestatieverhogend werkt, dat niet-gebruikers kansloos zijn, zeker in een ronde als de tour. Stond laatst ook een heel artikel in dat nieuwe wetenschappelijke tijdschrift, o.a. ook over maskeren, helaas niet online te vinden.
-