Wat ben jij dan, de Pravda? Volgens mij wordt mijn mening door veel analisten gedeeld, ik zat gisteravond nog even Sporza te kijken en daar iig wel.Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:Jij bent echt de Volkskrant van AT.brigade zuid schreef:Groenewegen zat zelf veel te ver van achteren.
Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 15/16
Re: Wielrennen
Geweldige overwinning inderdaad van Teunissen.
Zowel bij Vive de Velo als bij De Avondetappe toonden ze beelden van een verkeersagent die op een wel heel onhandige plek stond pal voor de valpartij van Groenewegen.
Zowel bij Vive de Velo als bij De Avondetappe toonden ze beelden van een verkeersagent die op een wel heel onhandige plek stond pal voor de valpartij van Groenewegen.
Indrukwekkende winst in de ploegentijdrit voor Jumbo-Visma. Die mannen hebben hun start niet gemist!
Mooi onderdeel om te zien altijd. Renners die na een bocht alle zeilen moeten bijzetten om er niet af te waaien. En soms is een gat van 1 meter 63 toch net te groot.

Mooi onderdeel om te zien altijd. Renners die na een bocht alle zeilen moeten bijzetten om er niet af te waaien. En soms is een gat van 1 meter 63 toch net te groot.
Nil volentibus arduum
Kruiswijk niet zo sterk helaas. Die verliest een halve minuut op de eerste klim.
Toch lekker die bonus vanuit de ploegentijdrit, voorheen had ie dan alweer een minuut aan zn broek na eerste berg
Zo n aankomst vandaag is alles wat hem niet ligt. Eerste week tour, niet al te hoog, extreem steil.
Nu pas over een week de eerstvolgende bergrit, waar bij finish niet eens bergop ligt. Daarna tijdrit waar hij tov veel concurrenten tijd kan pakken en pas van die zaterdag begint het echte werk.
Zo n aankomst vandaag is alles wat hem niet ligt. Eerste week tour, niet al te hoog, extreem steil.
Nu pas over een week de eerstvolgende bergrit, waar bij finish niet eens bergop ligt. Daarna tijdrit waar hij tov veel concurrenten tijd kan pakken en pas van die zaterdag begint het echte werk.
Iets dichterbij was wel fijn geweest en in die zin zal dit iets tegenvallen. Maar op zich was dit tijdverlies inderdaad wel verwacht. Een korte explosieve finish op een steile aankomst is gewoon niet zo zijn specialiteit. Als het gaat om de strijd om een podiumplaats staat hij er nog prima voor.
Thomas was wel een verrassing ondanks dat hij juist wel aanleg heeft voor zo'n explosieve finish. Maar de strijd tussen Thomas en Bernal is echt nog niet gestreden. Kan Thomas het straks ook in het hooggebergte met langere inspanningen? Zou wel straf zijn als hij toch weer in zo'n goede vorm is gekomen.
Thomas was wel een verrassing ondanks dat hij juist wel aanleg heeft voor zo'n explosieve finish. Maar de strijd tussen Thomas en Bernal is echt nog niet gestreden. Kan Thomas het straks ook in het hooggebergte met langere inspanningen? Zou wel straf zijn als hij toch weer in zo'n goede vorm is gekomen.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Vond de theorie van Zonneveld/Dekker wel aardig. Het zegt nog weinig, want inderdaad een explosief stukje, maar het is niet per sé positief dat hij nu al zo goed in vorm is. Gelet op zijn matige voorbereiding is het nog maar de vraag of hij dit niveau over 2 weken nog steeds heeft. Eerder niet dan wel.
De concurrentie heeft in die zin wel iets kunnen leren. Net als vorig jaar lijkt Thomas weer heel sterk in finales. Als je hem dus wil aanvallen moet je niet wachten tot de laatste 2 of 3 kilometer. De vervolgvraag is dan natuurlijk hoe sterk Ineos straks weer is. Heeft een vroege aanval kans van slagen? Tegenstanders van Ineos zouden eigenlijk moeten samenwerken. Maar ja, dat gaat natuurlijk niet gebeuren.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
2 tot 3 kilometer is wel cruciaal in deze, want aan de voet van de klim ging Movistar met een verwoestend tempo op kop rijden. Overigens zat daar geen enkel plan achter, want na het afzwaaien van van Valverde keken Landa en Quintana elkaar aan en bleven ze hangen. Valverde keert terug en daarna kwam die aanval van Landa. Veel te laat (of te vroeg, het is maar hoe je er naar kijkt) natuurlijk. Als je dan dus aan gaat op 3 kilometer van de meet, dan weet je dat de Ineos trein de powermeters erbij pakt en dat ze een tempo gaan rijden waarvan ze zeker weten dat jij (Landa) niet heel ver komt. Dan is het dus eigenlijk al te laat. En in die laatste kilometer heeft dus niemand een betere punch dan Thomas. Alaphilippe allicht, maar die ging dan weer net te vroeg. Sowieso zal Alaf in het hooggebergte geen grote rol van betekenis spelen.
Ineos was sterk genoeg. Poels moest er vroeg af, maar zal in de laatste week wel weer goed zijn. Overigens zijn de bergetappes met een finish in het dal ook wel weer interessant. Zou maar zo kunnen dat een Landa of een Yates net wat meer risico's durven te nemen dan een Thomas.
Ineos was sterk genoeg. Poels moest er vroeg af, maar zal in de laatste week wel weer goed zijn. Overigens zijn de bergetappes met een finish in het dal ook wel weer interessant. Zou maar zo kunnen dat een Landa of een Yates net wat meer risico's durven te nemen dan een Thomas.
- raymon
- Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
- Contacteer:
Mooie overwinning van Groenewegen. Kwam laat in positie volgens mij maar maakt het mooi af. Bandlengte voorsprong op Ewan, die zowat op z'n voorwiel de laatste 100 meter reed.
Vind dat sprinten mooi om te zien maar mijn god wat een risico nemen die gasten
Vind dat sprinten mooi om te zien maar mijn god wat een risico nemen die gasten

"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"
Groenewegen met nummer drie voor Jumbo Visma. Hij wint nipt voor Ewan.
Wat een duw en trekwerk weer in het laatste rechte stuk. Echt niet flauw maar gelukkig ging het deze keer goed.
Wat een duw en trekwerk weer in het laatste rechte stuk. Echt niet flauw maar gelukkig ging het deze keer goed.
Nil volentibus arduum
Leuke gozer ook. Komt goed over, welbespraakt.
Die Wout v Aert is wel bizar goed he.
Die Wout v Aert is wel bizar goed he.

Ja, wat een beurt was dat.
Super mix hebben se nu van renners van waarde voor zo n sprint maar ook prima later te gebruiken voor klassementsrenners
En van Aert komende dagen wellicht voor eigen succes
Super mix hebben se nu van renners van waarde voor zo n sprint maar ook prima later te gebruiken voor klassementsrenners
En van Aert komende dagen wellicht voor eigen succes
Zeker, en het leukste daarvan is dat Van der Poel nog een klasse beter is.
Van Aert heeft echt een geweldige motor. Zoveel inhoud. Hij en Van der Poel hebben de sport echt een impuls gegeven.
Diezelfde Van der Poel is overigens op het moment alweer aan het strijden om de overwinning in de shorttrack race van de MTB wereldbeker in Le Gets. De vakantie zit er dus alweer op.
Diezelfde Van der Poel is overigens op het moment alweer aan het strijden om de overwinning in de shorttrack race van de MTB wereldbeker in Le Gets. De vakantie zit er dus alweer op.
Nil volentibus arduum
...en wint uiteraard. Niet te geloven die gast.Marillion schreef: Diezelfde Van der Poel is overigens op het moment alweer aan het strijden om de overwinning in de shorttrack race van de MTB wereldbeker in Le Gets. De vakantie zit er dus alweer op.

Nil volentibus arduum
Amsterdammer he.wimpey schreef:Leuke gozer ook. Komt goed over, welbespraakt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Thomas de Gendt. Wat een ongekende prestatie vandaag.
De hele dag in de aanval met een kleine groep. Dan één voor één deze erkende hardrijders lossen en standhouden in de finale. Als die mens zijn dag heeft is er geen houden aan.

De hele dag in de aanval met een kleine groep. Dan één voor één deze erkende hardrijders lossen en standhouden in de finale. Als die mens zijn dag heeft is er geen houden aan.
Nil volentibus arduum
Ik had in het wielerspel waar ik aan mee doe, waarin je slechts 1 renner mag kiezen, gekozen voor De Gendt. Was een risico want de eindtijd telt, maar soms betaalt een risico zich uit
Wat een geweldenaar is dit zeg. Neem ik mijn virtuele pet diep voor af.
Wat een geweldenaar is dit zeg. Neem ik mijn virtuele pet diep voor af.
Wat een verwennerij deze Tour. Dit was echt het enige dat er nog ontbrak.
Ik was vanmiddag gewoon aan het werk. Af en toe op de achtergrond even kijken naar het verloop van de rit. En jawel, ineens code Rood. Waaiers!!
Alles aan de kant en koers kijken. Dit is toch echt net zo mooi als de zwaarste bergritten. Renners die je zo uit een groep ziet waaien. Paniek, hergroeperen, achtervolgen, aanvallen. Alles tegelijk. De groep Pinot kwam op enig moment terug tot bijna 10 seconden en toen was het ineens gedaan. Binnen op 1:40.
Wout van Aert legt dan op het einde vd dag ook nog even gewoon alle overgebleven sprinters erop na zo'n zware week en deze zware rit. En Kruijswijk netjes mee in de eerste groep.Wat gaat het die ploeg voor de wind.
Ik was vanmiddag gewoon aan het werk. Af en toe op de achtergrond even kijken naar het verloop van de rit. En jawel, ineens code Rood. Waaiers!!
Alles aan de kant en koers kijken. Dit is toch echt net zo mooi als de zwaarste bergritten. Renners die je zo uit een groep ziet waaien. Paniek, hergroeperen, achtervolgen, aanvallen. Alles tegelijk. De groep Pinot kwam op enig moment terug tot bijna 10 seconden en toen was het ineens gedaan. Binnen op 1:40.
Wout van Aert legt dan op het einde vd dag ook nog even gewoon alle overgebleven sprinters erop na zo'n zware week en deze zware rit. En Kruijswijk netjes mee in de eerste groep.Wat gaat het die ploeg voor de wind.

Nil volentibus arduum
Morgen kan iedereen bijkomen van deze week. Als ik kruiswijk was zou ik het wiel en rugnummer van Thomas inprenten en proberen deze de komende 2 weken te houden en vooral niets zelf doen.
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Ik baalde al dat pinot en co weer terug leken te komen, maar plotseling was het klaar.
Mooie is dat iedereen op kantoor voorzichtig aan me vraagt of ik in een call zit met Mn headset, terwijl is vol spanning de koers volg
Mooie is dat iedereen op kantoor voorzichtig aan me vraagt of ik in een call zit met Mn headset, terwijl is vol spanning de koers volg
Sunweb de schlemiel? Matthews weer niet, terwijl de ploeg op kop sleurde?Marillion schreef:Wat een verwennerij deze Tour. Dit was echt het enige dat er nog ontbrak.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Goede tactiek is dat idd, headset opzetten. Denken collega's dat je in gesprek bent. Ik ken er meer die dat doen.
Timing was dramatisch. Als je zo'n trein opzet dan moet je niet blijven wachten tot de anderen er overheen gaan. In plaats daarvan neem je zelf het initiatief. Anders hoef je niet je hele ploeg op kop te zetten.zeux schreef: Sunweb de schlemiel? Matthews weer niet, terwijl de ploeg op kop sleurde?
Nil volentibus arduum