F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: F1

Bericht door Ramona » di jul 28, 2009 9:49 pm

Could be...

...ze kunnen die testrijder ervaring op laten doen...maar ja...Massa komt wellicht sneller terug dan verwacht...en elk puntje telt.

Frank

Bericht door Frank » di jul 28, 2009 9:58 pm

Elk puntje telt... waarvoor? Hebben ze nog hoop op het kampioenschap? Kan het me eigenlijk niet voorstellen.
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Ramona

Bericht door Ramona » wo jul 29, 2009 6:39 am

Nee, kampioenschap lijkt mij ook wat moeilijk idd. Maar wat te denken van 3e blijven bij de teams?

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » wo jul 29, 2009 9:59 am

Formule 1: BMW: ‘Na dit seizoen stoppen we inderdaad met F1’

BMW stopt na dit seizoen inderdaad met de Formule 1. Dat maakte de Duitse firma vandaag officieel bekend tijdens een persconferentie op het hoofdkantoor in München.

Het kan verkeren in de Formule 1. Vorig seizoen vierde de renstal nog zijn eerste overwinning in de F1, toen Robert Kubica in Montreal een fraaie winst pakte. De Pool streed ook lange tijd mee om de wereldtitel en eindigde uiteindelijk als derde in het kampioenschap. Nog geen jaar later is alles anders. BMW scoort amper punten en bivakkeert in de onopvallende zone. Dit is één van de redenen waarom BMW zich binnenkort terugtrekt.

Nieuwe strategie
Dr. Norbert Reithofer, voorzitter van de raad van BMW, stelde vandaag dat de beslissing om te stoppen met de F1 tevens is gemaakt nadat de toekomststrategie van het bedrijf opnieuw is vastgesteld. ,,Het was uiteraard een moeilijke beslissing om te stoppen’’, zei hij vandaag. ,,Maar we willen ons als bedrijf meer richten op de betrouwbaarheid en duurzaamheid van onze straatauto’s, alsmede het milieuaspect. Op dit vlak willen we onze leidende rol blijven vervullen. Onze Formule 1 avontuur heeft momenteel geen prioriteit meer.’’

‘Jammer’
Mario Theissen, de teambaas van de Formule 1 stal, noemt het jammer dat BMW gaat stoppen met de F1. ,,Wij van het team waren graag doorgegaan in 2010. We willen graag laten zien dat het onsuccesvolle 2009 slechts een incident is na drie succesvolle seizoenen. Ik snap daarentegen vanuit het bedrijfsoogpunt van BMW waarom men er een punt achterzet. Wij als F1 team zullen ons nu moeten focussen op de resterende races van dit jaar. Door te knokken hoop ik dat de we de Formule 1 met goede resultaten vaarwel kunnen zeggen.’’

Rally
Coureurs Robert Kubica en Nick Heidfeld zullen dus op zoek moeten naar een nieuwe uitdaging. Wellicht dat Kubica die gaat vinden in de rallysport. De Pool heeft zich onlangs uitgelaten dat hij graag eens een race in het WK rally zou willen rijden. Ferrari-coureur Kimi Raikkonen heeft de rallysport inmiddels al ontdekt.

Autosport
BMW trekt zich overigens niet totaal terug uit de autosport. Zo zal de firma uit Beieren onder meer actief blijven in de WTCC. Ook de Formule BMW, waar dit seizoen Robin Frijns en Jack te Braak aan meedoen, blijft bestaan.
www.autosport.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 29, 2009 6:06 pm

Schumacher terug in de F1, zo meldt Telesport.

Ramona

Bericht door Ramona » wo jul 29, 2009 6:08 pm

Je bent me net voor...
...maar leuk leuk... :cheer.gif:
Michael Schumacher terug in Formule 1
Uitgegeven: 29 juli 2009 18:57
Laatst gewijzigd: 29 juli 2009 19:01

HAMBURG - Michael Schumacher keert na bijna drie jaar terug in de Formule 1. De 40-jarige Duitser maakte woensdagavond op zijn website bekend dat hij Felipe Massa op 23 augustus tijdens de Grote Prijs van Valencia vervangt.

De Braziliaanse coureur van Ferrari crashte zaterdag tijdens de kwalificatie voor de Grote Prijs van Hongarije. Hij ontwaakte maandag uit kunstmatige coma maar mag voorlopig niet racen.

Schumacher beëindigde zijn loopbaan in oktober 2006. Hij won zeven wereldtitels en kwam 91 keer als eerste bij een Grote Prijs over de streep.

Nu.nl

Frank

Bericht door Frank » wo jul 29, 2009 6:25 pm

Ik snap het echt niet.... Hebben ze een keer de kans om de testrijder weer te laten rijden (wat doen die eigenlijk nu ze tijdens het seizoen niet meer mogen testen) en ten minste enige ervaring op te doen, halen ze zo'n oudje weer van stal.

Ik zou als ik Gene of Badoer was heel snel mijn conclusies trekken (tenzij het geld veel goed maakt natuurlijk... :smallgrin.gif: )
Hoe kun je mensen doden, als in Gods gebod staat: 'Gij zult niet doden'? Lev Tolstoj

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr jul 31, 2009 6:41 pm

Dat ze die moordenaar nog toelaten.. was zo blij dat hij eindelijk van de baan was.

Frank

Bericht door Frank » vr jul 31, 2009 6:49 pm

Ik ben geen fan van Schumacher, maar een moordenaar snap ik niet?

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » ma aug 03, 2009 4:16 pm

Frank schreef:Ik ben geen fan van Schumacher, maar een moordenaar snap ik niet?
Bewust ten ksoten van alles en iedereen kampioen willen worden..

Hill er met opzet aftikken.. wat als hij harder was gecrashed? senna was nog niet lang daarvpoor dood verongelukt. En wat te denken van Villeneuve.. Op hoge snelheid wilde hij zijn rivaal er ff afknallen door flink op hem in te sturen.

Hij mag dan wel 7x kampioen zijn geworden, maar hij had eigenlijk al heel lang geschorst moeten zijn voor z'n leven.

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 06, 2009 8:08 am

Levenslang had-ie moeten hebben...
Ga toch weg; hij is geen heilig boontje; maar dat is er geen een in de F1!
Special: Return of the Mac
06 augustus 2009

Als we er even vanuit gaan dat zijn nek niet voor onvoorziene problemen gaat zorgen, zal Michael Schumacher in Valencia zijn rentree maken in de Formule 1. Op het moment dat je denkt dat het jaar 2009 eindelijk wat rustiger gaat worden, krijg je dit.

Michael Schumacher. Alleen die naam al doet hordes Duitse fans ontsteken in zang en dans. Niet alleen Duitse fans, trouwens. Overal op de wereld heeft Schumacher aanhangers. Devote fans die zijn vertrek betreurden en altijd stilletjes bleven hopen op een terugkeer. Toen Felipe Massa in Hongarije wonder boven wonder aan de dood ontsnapte, klonk zijn naam eigenlijk direct als vervanger. Voor het gros van de paddock was dat een soort 'wens is de vader van de gedachte' en ook manager Willi Weber wist niet hoe snel hij de geruchten moest ontzenuwen.

En toch, na een babbeltje met Luca di Montezemolo, gaan we Schumacher in Valencia weer op de grid zien. Mazzel voor de organisatoren, want met de mogelijke schorsing van Renault, zorgt dit voor een enorme toename in de kaartverkoop. En waarschijnlijk zal het niet bij Valencia blijven. Spa-Francorchamps is namelijk slechts een week later en gezien de ligging van het circuit, mag je verwachten dat vele Duitse en Nederlandse fans toch even de portemonnee trekken. Buitenkansje.

Badoer

Maar waarom juist Schumacher? Waarom niet Luca Badoer of Marce Gené? Je zou bijna medelijden krijgen met Badoer. Al sinds jaar en dag testrijder bij Ferrari, maar nooit op de grid. In 1999 kreeg Mika Salo de voorkeur en nu Schumacher. Dat Badoer nu niet gekozen wordt is echter wel vrij logisch. Hij heeft al tien jaar geen Formule 1-race gereden en doet naast het testwerk voor Ferrari eigenlijk geen races. Gené wel, die reed nog in Le Mans, maar blijkbaar acht de Ferrari-top hem niet snel genoeg.

Is het misschien om Kimi Raikkonen te kietelen? De Fin maakt het laatste jaar een vrij lusteloze indruk en de komst van zijn voorganger zou net even het vuur terug kunnen brengen. Raikkonen zal het maar niks vinden dat Schumacher naast hem komt rijden en als de Duitser sneller blijkt, is dat een serieuze deuk in de reputatie van Kimi.

De naam van Fernando Alonso gonsde ook al even over de paddock, maar dat zou gewoon respectloos zijn tegenover Felipe Massa. Ferrari zou dan zijn mogelijke opvolger al in de auto hebben, terwijl hij met een dik oog in Brazilië zit, blij dat hij nog leeft. Schumacher is daarentegen geen bedreiging, die gaat echt geen full-time comeback maken. Zodra Massa weer hersteld is, stapt de Duitser opzij.

De komst van Schumacher is geweldig nieuws, of je nou fan bent of niet. Nieuwe talenten, zoals Lewis Hamilton en Sebastian Vettel, mogen het opnemen tegen de meest succesvolle coureur aller tijden. Het is om van te smullen.

http://f1.gpupdate.net/nl/

:dance.gif:

Duke

Bericht door Duke » do aug 06, 2009 8:11 am

:excited.gif:

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 06, 2009 8:17 am

Wat?

Duke

Bericht door Duke » do aug 06, 2009 8:19 am

Je kent mijn mening over de terugkeer van Schumacher toch? Ik ben geen fan van hem, en dit vind ik een zwaktebod.

Salvador Dali

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 06, 2009 8:21 am

Ah oki...op die manier...

Ik kan niet wachten op daarentegen...hopelijk kan ik het ook zien op mijn vakantieadres; er zit iig tv in ons app. ... :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif: :eusa_pray.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » do aug 06, 2009 6:43 pm

Ramona schreef:Levenslang had-ie moeten hebben...
Ga toch weg; hij is geen heilig boontje; maar dat is er geen een in de F1!
Dus als Hill of Villeneuve was verongelukt was het gewoon heel normaal geweest en moet het beschouwd worden als normaal in de racerij?

Ramona

Bericht door Ramona » do aug 06, 2009 7:11 pm

ja, tuurlijk... :excited.gif:

Maar zo zwart-wit als jij het stelt was het niet, dacht ik en verschilden de meningen daarin; verder heb ik geen zin me daarin nog te gaan verdiepen. Niemand is heilig en breek me de bek niet los over Villeneuve, maar boeien verder... Heden is en mensen maken fouten, worden gestraft, leren en dat heeft Schumi in mijn ogen gedaan, dus tja...next.

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 07, 2009 7:48 pm

Ik heb anders villeneuve nog nooit iemand met opzet van de baan zien rammen..

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 07, 2009 8:22 pm

In mijn beleving was hij ook niet vies om ff een tikkie uit te delen door af te snijden of extra in te sturen... maar dat ga ik niet onderbouwen door speurwerk... :blush.gif:

Wat denk je als Schumi rijdt... 1, 2 of 3? :666.gif:

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 07, 2009 8:27 pm

Ramona schreef:In mijn beleving was hij ook niet vies om ff een tikkie uit te delen door af te snijden of extra in te sturen... maar dat ga ik niet onderbouwen door speurwerk... :blush.gif:

Wat denk je als Schumi rijdt... 1, 2 of 3? :666.gif:
Ik was groot fan van VIlleneuve en kan je garanderen dat hij niet zo was.. Hij was juist de coureur die altijd als eerste op veiligheid hamerde.. Niet gek naar het verlies van zijn vader op Zolder.

Ik denk dat Schumacher na 2 races de auto veel beter heeft gemaakt dan welke ferrari coureur dan ook dat in 1 heel jaar zou doen. ZIjn racekwaliteiten zijn gewoon formidabel.. denk dat hij nog wel een paar zeges pakt.

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 07, 2009 8:33 pm

Ok...dan neem ik de woorden over Villeneuve graag terug...

Ben benieuwd...zou wel erg indrukwekkend zijn iig; maar geen idee ook wanneer Massa zijn stoeltje weer terug kan krijgen...

Daily Blind

Bericht door Daily Blind » vr aug 07, 2009 8:45 pm

Ramona schreef:Ok...dan neem ik de woorden over Villeneuve graag terug...

Ben benieuwd...zou wel erg indrukwekkend zijn iig; maar geen idee ook wanneer Massa zijn stoeltje weer terug kan krijgen...
Die racet dit seizoen niet meer.. onverantwoord met al die G krachten naar een schedelbreuk..

Ramona

Bericht door Ramona » vr aug 07, 2009 9:05 pm

Hij dacht/denkt? daar zelf anders over...
...brrrrr...die wond met hechtingen zag er heftig uit... :excited.gif:

Ramona

Bericht door Ramona » ma aug 10, 2009 10:52 am

Go, Schumi!!! :onfire.gif:

Grand Prix Europa
21 aug.

10:00-11:30 1e vrije training
14:00-15:30 2e vrije training
22 aug.
11:00-12:00 3e vrije training
14:00-15:00 Kwalificatie
aug.
14:00 Race
Schumacher krijgt gloednieuwe helm van Schubert

Afbeelding

10 augustus 2009

Helmfabrikant Schubert heeft voor de terugkeer van Michael Schumacher een hagelnieuwe helm gefabriceerd. Het is een ultralichte helm met zeven sterren, eentje voor elke wereldtitel, die behoort tot de nieuwste generatie. Kosten: 12.000 euro.

De helm is gemaakt naar aanleiding van het ongeluk van Felipe Massa, die in Hongarije op hoge snelheid een metalen veer in het gezicht kreeg en daarbij een schedelbreuk opliep. Schubert heeft snel gehandeld en denkt nu een nog veiligere helm te hebben. "We hebben een titanium schijf aangebracht op de plek waar het vizier vastzit aan de helm", liet Oliver Schimpf van Schubert weten aan Bild. "Hiervoor was dat alleen plastic. Het is een reactie op het ongeluk."

http://f1.gpupdate.net/

Ramona

Bericht door Ramona » di aug 11, 2009 9:02 am

Fok...jammer...
Michael Schumacher blaast F1-comeback af
11 augustus 2009

De comeback van Michael Schumacher is van de baan. De Duitser heeft teveel last van zijn nek, een overblijfsel van een motorongeluk in februari, en is niet in staat om weer te gaan racen in de Formule 1, waar de g-krachten enorm zijn.

"Gisteravond heb ik Ferrari-president Luca di Montezemolo en teambaas Stefano Domenicali moeten informeren dat ik helaas niet kan invallen voor Felipe", liet de Duitser weten op zijn website. "Ik heb er echt alles aan gedaan om mijn terugkeer mogelijk te maken, maar tot mijn spijt is het niet gelukt. Helaas hebben we de pijn die ik kreeg tijdens de test in Mugello niet kunnen verhelpen, ondanks het feit dat we op medicinaal en therapeutisch gebied alles hebben geprobeerd."

"De consequenties van de verwondingen die ik opliep in mijn motorongeluk in februari, breuken in de nek en bij het hoofd, zijn nog steeds te zwaar. Daarom kan mijn nek de enorme krachten van een Formule 1-auto nog niet aan. Dit is een duidelijk resultaat van de onderzoeken die we in de afgelopen twee weken hebben gedaan. Aangezien er geen verbetering was na de dag in Mugello, heb ik besloten om de definitieve test gisteren te doen."

"Ik ben diep, diep teleurgesteld. Het spijt me enorm voor Ferrari en alle fans die hun vingers voor mij gekruist hielden. Ik kan alleen maar herhalen dat ik alles heb gedaan wat in mijn macht lag. Het enige wat ik nu nog kan doen, is duimen voor het hele team in de komende races."

http://f1.gpupdate.net/nl

Plaats reactie