Wielrennen
Moderator: mods
-
- AT Toto winner 10/11
Dat zeg ik niet.LucaS schreef:Goh, wat 'schattig' dat mensen echt denken dat alleen de wielrenners van tien jaar geleden of degenen die gepakt worden doping gebruiken
Ik zeg dat het onzin is om alleen die goede tijdrit van Rasmussen aan doping te wijten. Tijdritten is een ppsychologische kwaliteit, die alles met moraal en je er toe kunnen zetten te maken heeft.
Het kan best dat Rasmussen doping gebruikt - net als het kan dat hij helemaal schoon is - maar de tijdrit van Rasmussen komt mijns inziens ergens anders vandaan.
Toch raar dat al die dopingzondaars ook over het algemeen maar 1 keer gepakt worden. Zouden ze nou allemaal net die eerste keer gepakt worden? Doping in het wielrennen (en nee, dat ga ik niet bewijzen, maar dat kan je makkelijk zelf opzoeken) is zelden of nooit een individuele zaak. Over het algemeen zijn ploegartsen, ploegbegeleiders en dergelijke erbij betrokken. Je gaat mij niet vertellen dat zij 1 renner uit de ploeg 'helpen' en de rest niet.
I think I lost my fucking headache
-
- AT Toto winner 15/16
Ik heb een collega die vroeger in de begeleiding van van (semi) professionele wielerploegen heeft gezeten, met name in België. Hij vertelde me dat het (uiteraard) in ploegverband gebeurt, het is alleen ongeschreven wet dat de renner individueel de schuld op zich neemt. Ik zal niet beweren dat elke renner gebruikt, maar het is naïef te veronderstellen dat het alleen in het buitenland gebeurt.LucaS schreef:Toch raar dat al die dopingzondaars ook over het algemeen maar 1 keer gepakt worden. Zouden ze nou allemaal net die eerste keer gepakt worden? Doping in het wielrennen (en nee, dat ga ik niet bewijzen, maar dat kan je makkelijk zelf opzoeken) is zelden of nooit een individuele zaak. Over het algemeen zijn ploegartsen, ploegbegeleiders en dergelijke erbij betrokken. Je gaat mij niet vertellen dat zij 1 renner uit de ploeg 'helpen' en de rest niet.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
-
- AT Toto winner 15/16
Weet je wel wat de kenmerken van een coöperatie zijn?joey schreef:Het doet me gewoon niets meer. Nu schijn ik op de banken te moeten gaan staan voor een tot in zijn teennagels gedrogeerde Deen die betaald wordt door een (voor zolang het duurt) Nederlandse bank. Nou, het zal wel.Kaboem schreef:Joey is van het tijdperk Lucien van Impe. Toen zat iedereen nog heerlijk met de uppers op de fiets!
Helaas. Hij is vandaag ook nog gevallen door opdringerige fans, op de laatste beklimming. Als ik die gasten zie rennen met die vlaggen en met die groene handen houd ik mijn hart vast, en wederom is het na vorig jaar (Hushovd) wéér mis gegaan met het publiek. Maar ook zonder die val had hij geen kans meer gemaakt, hoor. Jammer, hij is de een echte karakter-renner. Hier ging Armstrong onderuit door wederom een fan. 2003.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09
Inderdaad. Ook zo vreemd.Kaboem schreef:Boogerd reed trouwens ook al zo'n goede tijdrit. Verdacht!
Pure klimmers zijn maar zelden goede tijdrijders, daarvoor komen ze spiermassa tekort. Maar spiermassa valt wel bij te kweken. Dopinggebruik herken je aan plotseling veel betere prestaties. Zo'n Riis bijvoorbeeld die jarenlang anoniem meereed en opeens de Tour won. Peter Winnen zei het onlangs nog: 'Nadat EPO zijn intrede had gedaan in het peloton, reden renners die me voorheen niet konden bijhouden me opeens voorbij.'
Die Rasmussen is een wandelende pillenpot. Als je dat niet ziet... De Franse ploegleiders willen hem nu ook uit de Tour hebben, hij is totaal geen geloofwaardige winnaar (mocht hij winnen). Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, want hij is inmiddels 'onze' Michael omdat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt. Chauvinisme maakt blind.
Het stinkt aan alle kanten!
Boogerd heeft al eens eerder wel een aardige tijdrit gereden. Afgelopen zaterdag was echt niet de eerste keer.joey schreef:Inderdaad. Ook zo vreemd.
Erg knap dat jij dit allemaal weet Joey. Volgens de reglementen van de UCI is Rasmussen geen dopingzondaar. Ik heb nog wel een hele goede tip voor je, gewoon niet meer in dit topic reageren, geen artikelen meer over de Tour de France lezen en geen programma's met de Tour als onderwerp bekijken.Die Rasmussen is een wandelende pillenpot. Als je dat niet ziet... De Franse ploegleiders willen hem nu ook uit de Tour hebben, hij is totaal geen geloofwaardige winnaar (mocht hij winnen). Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, want hij is inmiddels 'onze' Michael omdat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt. Chauvinisme maakt blind.

-
- AT Toto winner 15/16
Kan nog een leuke etappe worden dit, als het al zo snel op de wagen is. Wat me van de Rabo ploeg op dit moment ff tegenvalt is dat mannen als Boogerd, Dekker en Menchov al zo veel werk moeten doen voor Rasmussen terwijl je in deze vroege fase van de wedstrijd wel wat meer mag verwachten van een Weening, De Groot, Flecha en Niermann.
Hij is helemaal niet onze Michael, maar hij is in ieder geval ook geen Fransman, dat scheelt natuurlijk ook.joey schreef:
Die Rasmussen is een wandelende pillenpot. Als je dat niet ziet... De Franse ploegleiders willen hem nu ook uit de Tour hebben, hij is totaal geen geloofwaardige winnaar (mocht hij winnen). Maar dat mag je natuurlijk niet zeggen, want hij is inmiddels 'onze' Michael omdat hij voor een Nederlandse ploeg rijdt. Chauvinisme maakt blind.

En geen geloofwaardige winnaar? Wie is er dan wel een geloofwaardige winnaar?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali