Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » di apr 23, 2019 12:05 pm

Je trok erg grote conclusies op basis van een one liner
Als er vooraan “gewoon” wordt doorgereden, kan wat er nu gebeurde mathematisch niet.
Dat maakt de prestatie van van der Poel er niet minder op, wat hij presteerde heb ik nog niet eerder iemand zien presteren. Het meest knappe is wellicht dat ie het hele groepje die in zn wiel zat er alsnog oplegde, ondanks dat ie 90% van het werk heeft gedaan in de laatste 5km.

Er is door Deceuninck quickstep alleen wel geblunderd door het tempo zo te laten zakken. Op een gegeven moment werden rustig de schoenen nog even strak gezet en kun je zien dat er amper tempo wordt gereden. Logisch dat hij niet met fuglsang in het wiel volle bak wil rijden, maar goed tempo had ook gekund om dan in de laatste 500m maar te gaan pokeren

Zuidema

Bericht door Zuidema » di apr 23, 2019 1:14 pm

Iniesta schreef:Je trok erg grote conclusies op basis van een one liner.
Ik baseerde mij op postings van drie AT-ers, niet op een one-liner. Ik vond het daarin met dat steeds grotere accent op het geknoei van de concurrenten toch wat te bagatelliserend worden naar de megaprestatie van een veelbelovende jonge debutant. Vandaar mijn sneertje daarop. Niks meer, niks minder. En ook zonder grote conclusies bij mijn weten. Mijn ''dankjewel voor de eye-opener' was in ieder geval alleen maar wat ironisch en sarcastisch bedoeld.
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 23, 2019 4:28 pm

De prestatie was gewoon geweldig hoor. Maar er zitten natuurlijk meer aspecten aan zo'n wedstrijdscenario. Dat is wat wielrennen zo mooi maakt.
Nil volentibus arduum

Zuidema

Bericht door Zuidema » di apr 23, 2019 7:02 pm

Marillion schreef:De prestatie was gewoon geweldig hoor. Maar er zitten natuurlijk meer aspecten aan zo'n wedstrijdscenario. Dat is wat wielrennen zo mooi maakt.
Zeker weten. Fascinerende materie. :biggthumpup.gif:
Trab: ''Niet afspelen, maar uitspelen.'' :ajax.gif:

zeux

Bericht door zeux » wo apr 24, 2019 8:14 am

Van der Poel zet grote ploegen aan het denken
Door RAYMOND KERCKHOFFS

ANS - Het goede nieuws voor de deelnemers vandaag aan de start in de Waalse Pijl? Mathieu van der Poel is er, zoals gepland, niet bij. De veelvraat van dit klassieke voorjaar gaat zich de komende weken op het mountainbiken richten, met als doel om in deze discipline volgend jaar zomer in Tokio met olympisch goud te stralen. Door zijn spectaculaire zeges in Dwars door Vlaanderen, Brabantse Pijl en Amstel Gold Race is de Nederlands kampioen echter ook in een buitenwijk van Luik nog hét gesprek van de dag.

Wanneer iemand alle wielerwetten tart, mag je je afvragen of die nog wel te hanteren zijn. Op de ploegleidersvergadering van La Flèche wordt duidelijk dat het voorjaar van de veldrijders Mathieu van der Poel en in iets mindere mate Wout van Aert velen aan het denken heeft gezet. De gevestigde orde, met onder anderen Peter Sagan, Greg van Avermaet, Michal Kwiatkowski en Alejandro Valverde, is de afgelopen weken te kijk gezet door de kampioenen van de moddergevechten.

De klassieke weg richting het voorjaar is voor de meeste wegrenners hetzelfde. De wintermaanden zijn voor de duurtraining en heel langzaam wordt vanaf januari de intensiteit weer opgebouwd. Héél anders dan de opbouw van Van der Poel en Van Aert, die in de koude maanden steevast in een dik uur hun prestaties in het veld moeten neerzetten.

„Die twee laten zien dat al die oude wielerwetten totale bullshit zijn”, vertelt Tom Dumoulin vanaf zijn hoogtestage op Tenerife waar hij zich voorbereidt op de Giro d’Italia. „Mathieu bewijst dat je met een heel andere winter dan de meeste wegrenners dus ook de 250 kilometergrens in de Ronde van Vlaanderen en Amstel Gold Race kan slechten. Zijn basistraining is veel geringer dan die van ons. Het is heel interessant om zijn prestaties onder de loep te nemen en eens te gaan onderzoeken hoe het kan dat hij dit voorjaar zo met de wielerwetten spot.”

"„Het is niet dat hij zo maar iets doet en dat hij in alles slaagt”"
Sunweb-teammanager Iwan Spekenbrink noemt de prestaties van Van der Poel uniek. „Eigenlijk presteert Mathieu al vanaf oktober continu op het hoogste niveau. De hele winter heeft hij bijna alle veldritten gewonnen. Vervolgens wint hij op de weg ook zijn etappes in rittenkoersen en belangrijke eendagskoersen. Natuurlijk rijdt hij daar ook met een plan. Het is niet dat hij zo maar iets doet en dat hij in alles slaagt. Hij kiest ook zijn wedstrijden en trainingen. Topsport is echter geen wetmatigheid. Ieder jaar veranderen er dingen. Los van zijn talent gaan wij zeker de aanpak van Mathieu bestuderen. Voor de monumenten moest je in de vroege winter vooral aan je duur werken. Veelal lange blokken om vervolgens aan de intensiteit te werken. Mathieu doet eigenlijk het tegenovergestelde met alleen maar intensiteit. Daar moet toch iets inzitten. Dit is voer voor iedere ploeg. Hier moet je heel open naar kijken.”

„De prestaties van Van der Poel en Van Aert moeten zeker tegen het licht worden gehouden”, stelt ook sportief directeur Merijn Zeeman van Jumbo-Visma. „Met Wout hebben we nu van dichtbij ervaren hoe hij alles anders aanpakt. In de winter reed hij van cross naar cross, waarbij hij af en toe geen competitie had en dan een duurblokje oppakte. Vanaf begin februari heeft hij pas serieus de wegtrainingen opgepakt en het basiswerk gedaan. Waar anderen Parijs-Nice en Tirreno-Adriatico nodig hebben, stond hij zonder die rittenkoersen met een hoog niveau in de Strade Bianche (3e), Milaan-Sanremo (6e) en Harelbeke (2e). Het is duidelijk dat dit bij hem goed werkt. Al moeten we wel opletten om Mathieu en Wout niet te veel als voorbeeld te nemen. We hebben hier te maken met twee fenomenen, waar Van der Poel er nog eens torenhoog bovenuit steekt.”

Van der Poel wint Amstel Gold Race op sensationele wijze
De meest succesvolle ploeg van dit voorjaar blijft Deceuninck-QuickStep. Voor teammanager Patrick Lefevere zijn de optredens van de crossers Van der Poel en Van Aert zeker geen reden om de wintervoorbereiding van zijn ploeg te veranderen: „We moeten niet vergeten dat voor Mathieu en Wout hun wegseizoen na vandaag voor een tijdje weer stopt. Voor de andere renners loopt het gewoon door. Het is niet ineens dat de cross nu heilig is. Ik ken ook genoeg goede pistiers die na een winter op de wielerbanen formidabel in de klassiekers presteerden. Iedereen moet zich nu niet blind staren op deze prestaties. We hebben met een superfenomeen te maken dat Mathieu van der Poel heet.”

Lefevere blijft erbij dat je voor iedere renner een specifieke inschatting moet maken wat de ideale combinatie tussen rusten, trainen en koersen is. „Ik voel me nu niet geroepen om het anders te doen: we hebben al 24 zeges gepakt, waaronder toevallig ook Milaan-Sanremo en Parijs-Roubaix. En met nu de Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik is het nog niet gedaan.” Telegraaf
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 04, 2019 7:30 pm

Schrijf Roglic maar op voor de Giro. Die is in mega vorm.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 04, 2019 7:49 pm

Ja wellicht te vroeg. Zwaartepunt van de giro ligt in deel 2, pas over 3 weken.
Bernal valt weg, heeft sleutelbeen gebroken. Gaat nu denk ik tussen roglic, Yates en Dumoulin met Roglic licht favouriet denk ik

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 11, 2019 11:35 am

Straks begint de Giro. Doen jullie nog mee aan een poultje?

Ik doe mee aan een spel waarbij je elke etappe 1 renner moet aanwijzen. Een renner kun je maar 1 keer inzetten, dus 21 verschillende renners kies je. 21 eindtijden worden bij elkaar opgeteld. Kies je iemand die niet finisht dan krijg je tijd van de laatste van die etappe.

Is wel leuk, want dan moet je tactisch inzetten. Voor vandaag heb ik Campenaerts gekozen. Roglic en Dumoulin wil ik sowieso niet meteen inzetten maar voor de tijdritten bewaren, of misschien een zware bergetappe.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 11, 2019 12:46 pm

Leuk systeem voor een poule. Ik speel al jaren niet meer omdat ik toch vaak vergeet om het team bij te werken.

Wel weer lekker kijken de komende drie weken uiteraard. Het gaat normaal gesproken een hele spannende strijd worden. Roglic en Yates zijn voor mij op dit moment de grootste favorieten. Dumoulin staat een trede lager maar het is een koers van drie weken dus wellicht piekt hij juist perfect.
Nil volentibus arduum

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » za mei 11, 2019 2:30 pm

Sandro schreef:Roglic en Dumoulin wil ik sowieso niet meteen inzetten maar voor de tijdritten bewaren, of misschien een zware bergetappe.
Ik verwacht weinig van Dumoulin in deze Giro.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za mei 11, 2019 4:05 pm

Bij Nibali rijdt er weer een motor vlak voor hem uit.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 11, 2019 4:23 pm

Niet al te best.
Zegt nog niet heel veel, zwaartepunt van deze giro echt aan het eind dit jaar

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mei 11, 2019 7:15 pm

Zeker niet goed maar ook niet heel slecht genoeg om te panikeren. Dumoulin moet zien dat hij in de loop van de Giro beter gaat worden zodat hij kan pieken in die laatste week. Maar eerlijk is eerlijk, als Roglic drie weken zo blijft rijden dan ben ik bang dat er voor de concurrentie weinig aan te doen is.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 11, 2019 8:37 pm

Ja, roglic in huidige vorm zal niet te kloppen zijn. Maar het duurt nog lang, qua opbouw van de giro is het ook niet wenselijk om nu al je absolute piek te hebben

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za mei 11, 2019 10:33 pm

Is het logisch dat Nibali voor Dumoulin eindigt in de (korte) tijdrit?

Iniesta

Bericht door Iniesta » za mei 11, 2019 10:51 pm

Dumoulin op zn top zal hem wel pakken denk ik. Het was wel een heel specifieke tijdrit, met super explosieve laatste 2 km. Dit is in het voordeel van de echte bergklimmers

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 4:53 pm

Voor wie denkt dat doping in een aantal onderdelen van de sport (bijna) niet meer bestaat, renner uit de Giro gehaald.....

https://www.msn.com/nl-nl/sport/wielrennen/emirates-haalt-molano-uit-ronde-van-itali%C3%AB/ar-AABlsZp

Zag er zuur uit voor Dumoulin. Nu 4.31 minuten achterstand!
Laatst gewijzigd door Cruijff op di mei 14, 2019 4:59 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Sandro

Bericht door Sandro » di mei 14, 2019 4:54 pm

Zijn Giro is snel voorbij.

Pure pech of zat hij teveel van achter?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 5:02 pm

Sandro schreef:Zijn Giro is snel voorbij.

Kansen op de Giro over dus daarom wint hij dit jaar de Tour! :headbang.gif: :headbang.gif: Positief denken!

Weet niet of je hem de valpartij kunt verwijten. Het was een ontzettend grote valpartij met een enorm aantal betrokkenen. Roglic zit nu in zo'n fase die Armstrong, Froome en soms Nibali ook gekend hebben. Overal tussendoor fietsen zonder enige pech of tegenslag.

Is dat geluk? Is dat kwaliteit, of een mix van beiden?

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » di mei 14, 2019 5:02 pm

Sandro schreef:Tom Dumoulin zijn Giro is snel voorbij.
Dus wint hij dit jaar de Tour :ajaxsmiley.gif: positief denken! :headbang.gif: :headbang.gif:

Iniesta

Bericht door Iniesta » di mei 14, 2019 5:57 pm

Valpartij begon behoorlijk voorin door een sukkel vak ineos die achter zich ging kijken

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 14, 2019 7:04 pm

Klassement weg en een pijnlijke knie voor Dumoulin. Lijkt me einde verhaal. Verlies nemen, uit de Giro stappen en een nieuw plan opzetten richting Tour of eventueel Vuelta.

Zonde dat één zo'n moment zoveel impact heeft maar dat hoort helaas een beetje bij de koers.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » di mei 14, 2019 7:10 pm

Afhankelijk van de hersteltijd zou ik nu toch als eerste alles op de tour zetten.
Betrapte me erop dat ik het niet zo heel erg vond van het tijdverlies en alleen hoop dat de blessure niet al te ernstig is.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di mei 14, 2019 7:14 pm

Tour ligt wel voor de hand natuurlijk als de blessure niet teveel in de weg zit. Wel jammer dat er dan weer zo'n Ineos blok klaar staat. Froome, Thomas en Bernal.

Ik baal er wel van. Voorlopig lijkt Roglic echt een maatje te groot voor iedereen maar we waren pas net onderweg. Wie weet wat er nog mogelijk was. Ik hou ook gewoon meer van de Giro. Maar nu het klassement weg is lijkt de keuze helder. Als er uberhaupt al een keuze is met zijn blessure.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » di mei 14, 2019 9:12 pm

Cruijff schreef:
Sandro schreef:Zijn Giro is snel voorbij.

Kansen op de Giro over dus daarom wint hij dit jaar de Tour! :headbang.gif: :headbang.gif: Positief denken!

Weet niet of je hem de valpartij kunt verwijten. Het was een ontzettend grote valpartij met een enorm aantal betrokkenen. Roglic zit nu in zo'n fase die Armstrong, Froome en soms Nibali ook gekend hebben. Overal tussendoor fietsen zonder enige pech of tegenslag.

Is dat geluk? Is dat kwaliteit, of een mix van beiden?
De valpartij was links voorin, degene die rechts voorin reden hadden dus mazzel,
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Plaats reactie