Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 01, 2018 9:34 pm

Ik heb echt genoten. Wat een geweldige zege van Terpstra. Zware omstandigheden, slim maar ook gewoon heel sterk gereden. Nibali counteren en achterlaten, dan het gat naar de kopgroep overbruggen. Gelijk de slag maken op de Oude Kwaremont en solo standhouden. Dan ben je dus echt de beste van de dag!

De concurrentie zal moeten nadenken over hoe ze het volgende week onderweg naar Roubaix moeten gaan aanpakken. Want anders gaat Quick Step ook daar winnen. En dan zou het zomaar eens een dubbelslag van Terpstra kunnen zijn want hij lijkt de beste van die ploeg.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » zo apr 01, 2018 10:50 pm

Denk je niet dan ze dan de kaarten op Gilbert zetten, die prima afstopwerk deed in de achtervolgende groep vandaag? Kan Terpstra voor hem terug doen in de Hel van het Noorden...

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma apr 02, 2018 9:39 am

Gilbert was goed, maar leek me niet de sterkste van de achtervolgende groep. Sagan, Benoot en Vanmarcke waren de sterksten van de achtervolgende groep. Daarnaast is Paris Roubaix een wat lastigere koers voor Gilbert. Oftewel, ik denk dat ze gewoon weer gaan kijken wie de sterkste benen heeft bij Quick Step. Dat kan Gilbert zijn, maar ik sluit niet uit dat Terpstra of zelfs Stybar er wat beter uitkomen zondag. Gisteren was Terpstra overduidelijk de beste. Die aanval op de Hotondberg was indrukwekkend en het 'speelse gemak' hoe hij de Koppenberg opreed was nog indrukwekkender. Als je dan in de finale nog zo de Oude Kwaremont opknalt, dan heb je geweldige benen en ben je echt de aller- allersterkste.

Als ik geld zou moeten inzetten, dan zou ik het op Terpstra of Vanmarcke zetten. Vanmarcke jongen viel twee keer en had natuurlijk veel last van het ploegenspel van Quick Step. Ik verwacht dat QS het volgende week wat minder weten te controleren. Zal toch wat meer man tegen man worden. Ook Naesen lag volgens mij geregeld op het asfalt dus die sluit ik ook niet uit. Wordt weer mooi.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma apr 02, 2018 10:56 am

Ze zullen het Gilbert binnen de ploeg zeker gunnen. Maar dat is nog iets anders dan dat ze hem in een zetel naar de overwinning kunnen en willen rijden. Juist het ploegenspel is de grote kracht van Quick Step. Natuurlijk willen die mannen allemaal zelf graag een koers winnen maar ze werken echt voor elkaar. De ene keer profiteert Terpstra daarvan, de volgende keer Lampaert en dan weer Gilbert of nog een ander. Kijk maar eens hoeveel verschillende renners uit die ploeg al hebben gewonnen.

Die cultuur maakt dat je voor elkaar door het vuur gaat omdat je weet dat een ander voor jou hetzelfde doet. Vergelijk dat eens met Sky. Die hadden gisteren Kwiatkowski, Stannard, Moscon en Van Baarle rijden. Dat is in principe net zo'n sterk blok alleen koersen die niet als collectief.

Het grote voordeel voor Terpstra is dat hij op het moment de sterkste lijkt van het blok Quick Step renners. En in Roubaix wint vaak de sterkste. De tegenstanders zullen met een plan moeten komen. Op tijd aanvallen bijvoorbeeld. En je kunt ook proberen om met "de juiste Quick Step renner" weg te zijn. Want wat doet Quick Step als je in de aanval bent met Stybar? Die jongen is ook heel sterk maar wint toch niet gemakkelijk.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » ma apr 02, 2018 12:04 pm

Het blok Sky is ook niet heel top in vorm, trouwens. Kwiatkowski zakte er wat mij betreft al vrij vroeg doorheen. Moscon zag ik een aantal keren hard koersen op momenten dat het niet echt nodig was.

Ik zag trouwens de stats van Keisse. Als je dan de koers hard wil maken, dan is het wel lekker als je zo'n jongen ziet beuken. Mijn hemel wat reed die gozer hard in het begin.

Maar je hebt wel gelijk natuurlijk. Van het team van Vanmarcke had ik ook veel meer van verwacht. Langeveld was de enige die zich liet zien, maar de rest was onzichtbaar. Zo'n Modolo kan die top-10 van vorig jaar geen enkel vervolg geven.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » ma apr 02, 2018 1:02 pm

Sky onder het vergrootglas en opeens koersen ze minder? Je zou er bijna wat van gaan denken.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma apr 02, 2018 7:59 pm

Die richten zich toch met name op de 3 grote ronden?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di apr 03, 2018 6:37 pm

Voor een belangrijk deel wel. Maar ze hebben ook wel een ploeg voor de klassiekers. Hun benadering is echter wel anders in vergelijking met Quick Step. Sky werkt echt met de traditionele aanpak met één kopman. De teamaanpak zoals Lefevre die toepast zie je vrijwel nergens anders terug.
Nil volentibus arduum

Jinne
Site Admin

Bericht door Jinne » do apr 05, 2018 5:46 am

Magere jaren in het voetbal, succes op de fiets. Net als begin jaren 80. Ongekende oogst al dit seizoen.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » ma apr 09, 2018 6:56 am

Heeel heftig: Goolaerts overlijdt na hartstilstand tijdens Parijs-Roubaix

R.I.P., Michael Goolaerts

Moet je wel door laten rijden?

peter

Bericht door peter » ma apr 16, 2018 6:16 pm

Gisteren wel even wennen aan het nieuwe parcours. Kregen een bijzondere finale voorgeschoteld, waarin een groep het verschil wist te maken op de Cauberg. Nadeel is alleen dat die Geulhemmer- en die Bemelerberg vervolgens heel kort zijn en waar je echt niet los weet te komen. Daarmee wordt het een tactisch steekspel en dat heeft Astana heel aardig gedaan. De grote jongens keken naar elkaar en Valgren profiteerde maximaal. Wel leuk op die smalle weggetjes, maar ik wil het nog wel eens zien als die groep iets groter blijft. Ik zag Alaphilippe ook een keer bijna de greppel in stuiteren.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 04, 2018 3:44 pm

De Giro is onderweg. Dumoulin met startnummer 1 en in de regenboogtrui direct winnaar van de openingstijdrit. Morgen dus in de roze leiderstrui al zal hij meer interesse hebben in de tijdswinst die hij op de concurrentie heeft gepakt.

Mooie start! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mei 04, 2018 4:02 pm

Op een aantal klassementsrenners heeft hij al best een mooie voorsprong, ik zeg aanhaken bij de Sky-trein en volgen maar.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mei 04, 2018 4:10 pm

Ja, dat zou interessant kunnen worden. De tactiek die Sky normaal hanteert ligt Dumoulin prima. En voorlopig lijkt het er op dat hij zijn vorm op tijd op het juiste niveau heeft. De start is in ieder geval goed.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » vr mei 04, 2018 11:21 pm

Waanzinnig knap van Tom om er op de eerste afspraak direct weer te staan.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » do mei 10, 2018 3:22 pm

Gaat Gesink een kans maken vandaag?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

zeux

Bericht door zeux » do mei 10, 2018 3:37 pm

Leuke finale.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » do mei 10, 2018 3:43 pm

Zien we dat vaker dat renners de motard 'in moeten halen' ipv van dat hij uit de weg blijft en ernaast rijdt?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » do mei 10, 2018 4:04 pm

Het lijkt er op dat Gesink tot een stijgingspercentage van 6-7% mee kan, maar daarboven moet laten gaan.

zeux

Bericht door zeux » do mei 10, 2018 4:05 pm

Oomen/Dumoulin moeten wel alert blijven...

zeux

Bericht door zeux » do mei 10, 2018 4:19 pm

Krijg niet het idee dat Dumoulin 'maximaal' is gegaan, liet gaatjes vallen en geloofde het wel met Yates/Chavez.

Of het was zwakte. :-)

We zullen het zien. Erg vroeg in de ronde nog, met de laatste week voor de echte inspanningen.

Het hebben van de roze trui geeft ook druk, zowel voor hemzelf als voor de ploeg die continu moet rijden.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do mei 10, 2018 4:26 pm

Volgens mij was het van niet beter kunnen. Yates was ijzersterk.

peter

Bericht door peter » do mei 10, 2018 4:48 pm

Die versnelling van yates was indrukwekkend. Erg sterk staaltje van die gozer. Gelet op het team en zijn benen is hij nu de grote favoriet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mei 10, 2018 8:57 pm

Het was weer genieten vandaag. Wat een heerlijke finale met veel verschillende aanvallers. Genieten, ook van het mooie Sicilië! :biggthumpup.gif:

Yates is inderdaad heel sterk. Daarbij heeft hij ook een hele sterke ploeg. Maar het ligt natuurlijk allemaal nog op een zakdoek. Er komen nog meer dan genoeg zware dagen aan.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za mei 12, 2018 1:44 pm

Ik vind het commentaar duo Jeroen en Karsten wel leuk om naar de luisteren op Eurosport.

Gelukkig maar, want er gebeurt even niet zoveel.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Plaats reactie