Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Vandaag begin van het WK met de ploegentijdrit bij zowel de heren als de dames. Kijken of Quick Step met Terpstra de titel weer weet te pakken.
En dan is het woensdag de beurt aan Dumoulin in de individuele tijdrit. Parcours is geschikt voor hem dus met de juiste vorm moet het hier kunnen gebeuren.
En dan is het woensdag de beurt aan Dumoulin in de individuele tijdrit. Parcours is geschikt voor hem dus met de juiste vorm moet het hier kunnen gebeuren.
Nil volentibus arduum
Wat een schitterend parcours zeg! Ze zouden vaker in Noorwegen moeten rijden.
Ja, prachtig. En bijzonder veelzijdig ook. Er is ruimte voor de koers, de natuur is indrukwekkend mooi en je kunt vlakke stukken treffen maar ook bijzonder veel klimwerk. Heb er een paar jaar terug een etappekoers gereden en had niet verwacht dat je daar zo veel en lastig moest klimmen. Google maar eens op 'Juvasshytta'.
Overigens is er met de Arctic race of Norway recent wel een koers bijgekomen daar.

Overigens is er met de Arctic race of Norway recent wel een koers bijgekomen daar.
Nil volentibus arduum
Begrijp ik goed dat ieder land een commerciële ploeg heeft afgevaardigd?
Lotto Jumbo voor NL?
(heb dit totaal niet gevolgd tot nu toe)
Lotto Jumbo voor NL?
(heb dit totaal niet gevolgd tot nu toe)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Nee, dit is gewoon een reguliere ploegenwedstrijd. Alleen je bent niet verplicht om te komen dus er zijn een aantal teams die niet meedoen omdat ze inschatten toch geen kans te hebben. Ze besparen dan de uitgaven van deelname.
Nil volentibus arduum
Ok, ik zit te kijken op Eurosport. Staan wel vlaggetjes voor. Nederland 1 (Sunweb, dat is toch een Duits team?) en 2 (Boels).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
De vrouwenploeg heeft een Nederlandse licentie en de mannenploeg een Duitse licentie. Dat is om het overzichtelijk te houden. 

Nil volentibus arduum
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Is afhankelijk van meest voorkomende nationaliteiten; er zijn 4 Nederlandse dames in dat team. Vandaar Nederlands team. Netjes wel 1 en 2!

Marillion schreef:De vrouwenploeg heeft een Nederlandse licentie en de mannenploeg een Duitse licentie. Dat is om het overzichtelijk te houden.

Ondertussen winnen Dumoulin, Kelderman en Oomen met Sunweb de ploegentijdrit.
Geweldig knappe prestatie was dat. Het verschil gemaakt op de klim en de tijdrit goed ingedeeld. Dit zal Dumoulin ook veel vertrouwen geven voor woensdag. 

Nil volentibus arduum
Ik zit naar de presentatie van het nieuwe parcours van de Giro d'Italia te kijken. Als Dumoulin zijn overwinning wil verdedigen zal hij naar Israel moeten want daar vinden de eerste drie etappes plaats. Blijft toch zonde dit soort uitstapjes. Er is meer dan genoeg Italië om drie weken mee te vullen. Wat dat betreft was de afgelopen editie een verademing.
Dit is overigens de eerste keer dat een grote ronde buiten Europa start. Ik ben bang dat het bepaald niet de laatste keer is.
Dit is overigens de eerste keer dat een grote ronde buiten Europa start. Ik ben bang dat het bepaald niet de laatste keer is.
Nil volentibus arduum
De volgende wereldtitel: Annemiek van Vleuten wint de tijdrit voor Anna van der Breggen. 

Nil volentibus arduum
Opvallend dat Oomen deel uitmaakte van die ploeg, en bijvoorbeeld Arndt (zevende in tijdrit Tour de France) niet. Blijkbaar kan die jongen behalve klimmen ook een houtje tijdrijden. Hij kwam trouwens bij de eerste vier over de streep, dus maakte het helemaal waar.zeux schreef:Ondertussen winnen Dumoulin, Kelderman en Oomen met Sunweb de ploegentijdrit.

Vandaag dus de tijdrit voor de mannen. Het parcours is vrij bijzonder. Ik heb eigenlijk nog nooit zoiets gezien. Eerst 27 kilometer over een glooiend parcours en tot slot vier kilometer aan 10 procent omhoog. Dat wordt sowieso spectaculair.
Favorieten? Dumoulin maakt een goede kans maar mijn geheimfavoriet is Kwiatkowski, als hij meedoet.
Schrijf Froome en Roglic ook maar op als kandidaat voor goud.
Normaal gesproken zou je ook Rohan Denis opschrijven maar ik denk dat het parcours hem onvoldoende ligt om voor de winst te gaan. Dat is ook van toepassing op Tony Martin. Misschien kan Küng nog verrassen en Kelderman zal ook goed rijden.
Normaal gesproken zou je ook Rohan Denis opschrijven maar ik denk dat het parcours hem onvoldoende ligt om voor de winst te gaan. Dat is ook van toepassing op Tony Martin. Misschien kan Küng nog verrassen en Kelderman zal ook goed rijden.
Nil volentibus arduum
Net even naar de starttijden gekeken. Kwiatkowski doet niet mee. Bodnar is de troef van Polen.
Nil volentibus arduum
Oh, jammer. Vreemd wel.
Voor Nederland had ik trouwens liever Poels dan Kelderman gezien op dit parcours.
Dumoulin start 1.5 minuten na Froome. Dat kan best interessant worden, want Froome zal zoals gewoonlijk behoudend beginnen.
Voor Nederland had ik trouwens liever Poels dan Kelderman gezien op dit parcours.
Dumoulin start 1.5 minuten na Froome. Dat kan best interessant worden, want Froome zal zoals gewoonlijk behoudend beginnen.
Dumoulin start om 17.02 uur. bz kennende zal hij deze datum al wel weer een tijd terug hebben aangestreept in de werkagenda en een deel van de middag vrij genomen hebben van 't werk. 

Nu... Bodnar ligt al op z'n snufferd.
In de eerste bocht, toch?
In de eerste bocht, toch?
Mooi die tijdsverschillen live in beeld. Leuker dan wachten op die tussenmeetpunten.
En fijn dat gedisciplineerde publiek dat aan de rand van het asfalt blijft.
-
- AT Toto winner 15/16
Verdomme het begint te regenen.
Dat is klote ja.brigade zuid schreef:Verdomme het begint te regenen.
-
- AT Toto winner 15/16
Dit gaat invloed hebben, kutzooi.
Op het bergje maakt het niet zo uit, maar op het vlakke is het zeker van invloed.