Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo aug 30, 2017 8:59 pm

Froome gaat 100% zeker winnen, mits hij geen blessure oploopt.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » wo aug 30, 2017 9:26 pm

Kelderman gaat winnen, is de friste en heeft sterke tijdrit!

Sandro

Bericht door Sandro » wo aug 30, 2017 9:59 pm

Haha ik hoop het met je maar zie het niet gebeuren.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 31, 2017 4:31 pm

Froome gevallen zonder erg, hopelijk wachten ze niet.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 5:26 pm

Ik heb het niet gezien maar begrijp ik nou goed dat de concurrentie niet heeft geprobeerd om tijd te pakken na zijn val? Wat is dat nu weer voor een theekransjes mentaliteit? Gemiste kans om de spanning te verhogen.

Het gaat niet om de verkiezing van de meest ideale schoonzoon op de fiets. Het gaat om de overwinning in een grote ronde. Als Froome niet op zijn fiets weet te blijven zitten moet je gewoon aanvallen. Stuurmanskunst is onderdeel van de sport.

Froome heeft overigens wel bizar vaak iets met zijn fiets. Nu dus voorafgaand aan zijn val eerst weer een fietswissel. Wat is dat toch steeds?
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » do aug 31, 2017 5:52 pm

Volgens mij reed met name blauw van Nibali volle bak. Contador was al weg en reed zeker volle bak, had op een bepaald moment 1.10 op Froome. Jammer dat dat minder is geworden op het einde. Ik had vandaag het idee dat ze er wel voor gingen.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Iniesta

Bericht door Iniesta » do aug 31, 2017 6:52 pm

Marillion schreef:Ik heb het niet gezien maar begrijp ik nou goed dat de concurrentie niet heeft geprobeerd om tijd te pakken na zijn val? Wat is dat nu weer voor een theekransjes mentaliteit? Gemiste kans om de spanning te verhogen.

Het gaat niet om de verkiezing van de meest ideale schoonzoon op de fiets. Het gaat om de overwinning in een grote ronde. Als Froome niet op zijn fiets weet te blijven zitten moet je gewoon aanvallen. Stuurmanskunst is onderdeel van de sport.

Froome heeft overigens wel bizar vaak iets met zijn fiets. Nu dus voorafgaand aan zijn val eerst weer een fietswissel. Wat is dat toch steeds?
Elektrische accu op

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 7:53 pm

Je zou er inderdaad iets van gaan denken. In de Tour gebeurde het ook meerdere keren. Niet zelden ook nog eens op een cruciaal moment.

Wat ik van vandaag een beelden heb teruggezien was niet genoeg om er iets van te vinden. Maar het verschil op de meet is wel heel erg klein als iemand twee keer op het asfalt ligt. Ik begrijp dat er wel wat knechten hebben gereden maar niet de kopmannen zelf. Dat is dan toch wel een gemiste kans. Je moet dan toch gewoon zeker een minuut kunnen pakken lijkt me. Maar goed, misschien vergis ik me en was het in de praktijk niet zo eenvoudig.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do aug 31, 2017 8:01 pm

Hoeveel kilometer was het nog? Lang genoeg om nog minuten te pakken?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do aug 31, 2017 8:05 pm

Tja ze lagen 48 seconden voor nadat het ongelukje met Froome gebeurde, op de streep waren het er amper 20 dan doe je toch wat fout. Volgens mij wisten ze niet goed raad met de situatie terwijl ik zoiets had van gaan met die banaan.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 31, 2017 8:06 pm

Klinkt echt als een gemiste kans. Van een broekie als Kelderman kun je nog wel verwachten dat hij er dan niet als eerste een klap op geeft. Maar van een ervaren en geslepen prof als Nibali verwacht ik beter. Zoveel kansen krijg je niet om Froome pijn te doen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » do aug 31, 2017 8:06 pm

brigade zuid schreef:Tja ze lagen 48 seconden voor nadat het ongelukje met Froome gebeurde, op de streep waren het er amper 20 dan doe je toch wat fout. Volgens mij wisten ze niet goed raad met de situatie terwijl ik zoiets had van gaan met die banaan.
Pffff. Dat is curieus ja.
Wonderlijk. In de Tour ook al.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za sep 02, 2017 3:36 pm

Sandro

Bericht door Sandro » za sep 02, 2017 5:05 pm

brigade zuid schreef:Sam Oomen was in zijn eentje kilometers lang al het werk aan het doen in de groep van de favorieten. Zo kun je toch zelf geen klassement rijden? Ik zou het geloof ik weigeren om voor zo'n flapdrol als Kelderman mn eigen kansen op te offeren.
Tja, Oomen dus uit koers en Kelderman derde in het klassement. Hopelijk is er geen virusje dat heerst in de groep.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za sep 02, 2017 5:12 pm

BZ heeft er kijk op. Wat een flapdrol die Kelderman, staat pas 3e in het AG. Waarom rijdt hij niet al twee weken in de rode trui rond?

Alexander

Bericht door Alexander » zo sep 03, 2017 9:06 am

Toch wel heel knap wat die Kelderman doet. Staat niet eens zover achter Froome na 2 weken koers. Heeft een goede tijdrit in de benen, dus mits fit gaat hij een eind komen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 03, 2017 9:23 am

Absoluut, dit is echt boven verwachting. In de Giro heeft hij al eens top 10 gereden maar de laatste jaren was er altijd wel iets waarom het niet lukte. Zou erg leuk zijn als hij zijn vormpeil tot het einde van de ronde kan vasthouden. Dan is het podium gewoon echt een goede mogelijkheid.

Misschien nog een keer kijken of er een rit te kapen valt. Al zal dat lastig zijn want Angel Lopez is na een slechte start ook in orde en die jongen is veel explosiever dan de rest. Echt een groot talent waar we nog veel van gaan horen als hij wat vaker op zijn fiets blijft zitten.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo sep 03, 2017 12:26 pm

Wie kent Cees de Wolf nog? schreef:BZ heeft er kijk op. Wat een flapdrol die Kelderman, staat pas 3e in het AG. Waarom rijdt hij niet al twee weken in de rode trui rond?
Ik blijf het een zachtgekookt ei vinden, hij heeft al een tijd niks laten zien waardoor de verwachtingen niet al te hoog waren, dan gedijen dat soort jongens nog wel. Op het moment dat zn naam weer een beetje gevestigd is en er weer verwachtingen zijn zul je zien dat hij nergens meer te bekennen is, zie Kruiswijk, zelfde verhaal.

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo sep 03, 2017 1:18 pm

Tja top drie rondrijden in een van de zwaarste sportevenementen die er bestaan en alsnog als zachtgekookt ei door het leven gaan.

zeux

Bericht door zeux » zo sep 03, 2017 4:03 pm

Kruisje over Kruiswijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo sep 03, 2017 4:38 pm

brigade zuid schreef:.....Op het moment dat zn naam weer een beetje gevestigd is en er weer verwachtingen zijn zul je zien dat hij nergens meer te bekennen is.....
Vandaag gelijk een plaatsje gezakt! :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma sep 04, 2017 9:32 am

Die Lopez is nog een gevaarlijke klant voor het podium, hoor. Woensdag en zaterdag kan die jongen zo nog maar 2 minuutjes pakken. Op de tijdrit gaat hij overigens wel inleveren, maar dan nog.

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma sep 04, 2017 9:59 am

Ben benieuwd war Kelderman kan tov nibali in de tijdrit. Nibali maakt niet de meest frisse indruk van de top vijf.

zeux

Bericht door zeux » ma sep 04, 2017 11:42 am

Marillion schreef:
brigade zuid schreef:.....Op het moment dat zn naam weer een beetje gevestigd is en er weer verwachtingen zijn zul je zien dat hij nergens meer te bekennen is.....
Vandaag gelijk een plaatsje gezakt! :smallgrin.gif:
Kon hij niet mee met die Rus? Wilde hij niet mee? Schoot hij te laat in gang in de laatste kilometer om nog wat goed te maken? Kon het hem niet boeien, omdat hij morgen in de tijdrit zijn slag slaat?

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma sep 04, 2017 6:34 pm

Van der Poel prefereert voorlopig mountainbike boven weg

Mathieu van der Poel geeft na het komende veldritseizoen de voorkeur aan de mountainbike boven de weg. De 22-jarige Nederlander stelt zichzelf een medaille op de Olympische Spelen van 2020 in Tokio ten doel. "Voor de Spelen in Tokio lijkt het me redelijk haalbaar om me te plaatsen. Voor mij zal het makkelijker zijn om op de mountainbike naar Tokio te gaan dan voor de wegwedstrijd. Zeker als ik kijk naar de medaillekansen", zei Van der Poel maandag bij de ploegpresentatie van Beobank-Corendon tegenover het AD. De eenmalig wereldkampioen veldrijden maakte begin deze zomer de nodige indruk op de weg. Hij pakte onder meer de eindzege in de Boucles de la Mayenne en schreef bovendien twee etappes op zijn naam in de Franse rittenkoers.

Het zorgde ervoor dat verschillende WorldTour-formaties naar de diensten van Van der Poel informeerden, maar de hoofdrolspeler zelf is daar nog niet zo happig op. "De weg is wel leuk, maar ik vind dat ik nog tijd genoeg heb om die stap te maken. In 2020 ben ik pas 25 jaar en dat vind ik nog steeds jong genoeg. Met een normale carrière kan ik dan nog altijd tien jaar op de weg rijden." Van der Poel richt zich in het voorjaar dan ook volledig op de mountainbike. Hij hoopt in alle wereldbekerwedstrijden van start te kunnen gaan. "Het is nog veel lastiger dan het veldrijden. Op de mountainbike heb ik harder afgezien dan in de cross. De techniek, anderhalf uur volle bak en het is ieder voor zich en niet afwachten zoals op de weg."

Bron: nusport.nl
Gave keuze!

Die jongen volgt gewoon zijn hart en doet wat hij het liefste doet. Ik denk dat hij de juiste combi in huis heeft van techniek, explosiviteit en duurvermogen om hier een succes van te maken. Mooie impuls voor het mountainbiken in Nederland. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie