Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo jul 23, 2017 6:20 pm

Wat een magistrale sprint. Dik gewonnen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

elliquido

Bericht door elliquido » zo jul 23, 2017 6:21 pm

Wat een grote meneren sprint. Klasse....
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 23, 2017 6:22 pm

Lekker hoor!

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 23, 2017 6:23 pm

Amai, dat was echt een indrukwekkende sprint van Groenewegen zeg. Echt van heel ver begonnen en dan zo stand houden. Super voor die jongen! :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 23, 2017 6:25 pm

Moet ik Mn woorden toch terugnemen voor wat betreft Groenewegen, grote klasse dit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 23, 2017 6:29 pm

Het duel vlak voor de laatste bocht om in het juiste wiel te komen was stevig. Echt schouder tegen schouder. Daar hield hij heel goed zijn positie vast. Hij kon nu eindelijk eens van voren zijn sprint beginnen. Zo zie je maar dat je beter van iets te ver kunt gaan dan dat je helemaal van achteruit moet komen. Maar dat hij zijn snelheid zo vast kon houden op het einde van drie weken koers is voor zo'n jonge gast echt wel heel sterk.

Loopt Lotto Jumbo dus gewoon weg met twee dagzeges. Daar gaat vanavond wel een flesje champagne open.
Nil volentibus arduum

Giacomo Puccini

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 23, 2017 6:56 pm

Groenewegen super gedaan!!

Franse K regie, ze kunnen daar ook werkelijk niks.

Hoogtijdagen voor het Nederlandse wielrennen hoor.
Ajax!

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 23, 2017 7:01 pm

Ben net naar gemeente ronde venen verhuisd en heb vroeger in Zuidhorn gewoon, ik zie een duidelijke winning link!!! Maar wat een sterke sprint.
Onzin ook om te roepen dat ie te vroeg op kop kwam, volgens mij zijn ee meeste sprints daar de laatste jaren op deze wijze gewonnen.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 23, 2017 7:39 pm

Iniesta schreef:Ben net naar gemeente ronde venen verhuisd en heb vroeger in Zuidhorn gewoon, ik zie een duidelijke winning link!!! Maar wat een sterke sprint.
Onzin ook om te roepen dat ie te vroeg op kop kwam, volgens mij zijn ee meeste sprints daar de laatste jaren op deze wijze gewonnen.

Niet helemaal. Ik geloof dat Thijs net zei dat alleen Cavendish van zo ver op de Champs een sprint heeft gewonnen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jul 23, 2017 7:42 pm

Lotto twee zeges, Mollema een rit, Groenewegen een rit en Sunweb (met toch een fors Nederlandse inbreng) met een magistrale Tour. Nederlanders doen het prima dit jaar.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 23, 2017 7:52 pm

zeux schreef:Lotto twee zeges, Mollema een rit, Groenewegen een rit en Sunweb (met toch een fors Nederlandse inbreng) met een magistrale Tour. Nederlanders doen het prima dit jaar.
Er was al een aantal jaren een opgaande lijn te zien bij de Nederlanders en die heeft zich doorgezet dit jaar, in de Giro en Tour. En het mooie is dat het succes komt van renners die nog heel wat jaartjes te gaan hebben.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 23, 2017 8:03 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:Lotto twee zeges, Mollema een rit, Groenewegen een rit en Sunweb (met toch een fors Nederlandse inbreng) met een magistrale Tour. Nederlanders doen het prima dit jaar.
Er was al een aantal jaren een opgaande lijn te zien bij de Nederlanders en die heeft zich doorgezet dit jaar, in de Giro en Tour. En het mooie is dat het succes komt van renners die nog heel wat jaartjes te gaan hebben.
Kelderman straks nog in Vuelta?

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 23, 2017 8:55 pm

zeux schreef:
Iniesta schreef:Ben net naar gemeente ronde venen verhuisd en heb vroeger in Zuidhorn gewoon, ik zie een duidelijke winning link!!! Maar wat een sterke sprint.

Niet helemaal. Ik geloof dat Thijs net zei dat alleen Cavendish van zo ver op de Champs een sprint heeft gewonnen.
was wellicht inderdaad wel erg vroeg, maar de sprints worden daar meestal wel gewonnen door degene die voorin zit na de laatste bocht en als eerste aangaat.
Hoe dan ook, geweldige sprint!

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo jul 23, 2017 8:55 pm

zeux schreef:

was wellicht inderdaad wel erg vroeg, maar de sprints worden daar meestal wel gewonnen door degene die voorin zit na de laatste bocht en als eerste aangaat.
Hoe dan ook, geweldige sprint!

zeux

Bericht door zeux » zo jul 23, 2017 8:57 pm

Iniesta schreef:Hoe dan ook, geweldige sprint!
Ik denk dat Dylan zijn status als sprinter hiermee flink heeft verhoogd.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 23, 2017 10:16 pm

Hopelijk is de Tour organisatie niet zo laf om in de toekomst heel weinig tijdritkilometers in het schema op te nemen omdat Bardet niet kan tijdrijden. Als je twee tijdritjes zou hebben heeft Dumoulin echt een grote kans om de Tour te winnen. Ik zat net nog even Vive le velo te kijken op de Belg en daar zijn ze ook zeer positief over de kansen van Dumoulin, ze zien in hem de enige die Froome kan verslaan en zien het ook als een groot voordeel voor Tom dat Sky altijd in 1 tempo een berg oprijdt, hetgeen gunstig is voor Dumoulin. Toch ben ik zeer bang dat het volgend jaar armoe troef is wat betreft tijdritkilometers, kun je nagaan in de tijd van Indurain had je wel drie tijdritten, sommige van 50 kilometer of meer.

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » ma jul 24, 2017 12:27 am

Ok. Dan wint Bardet in 2018 de Tour wegens gebrek aan tijdritkilometers (oh nee, Quintana) en Dumoulin in 2019.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 24, 2017 6:37 am

Even los van het aantal tijdritkilometers, die ploegentijdrit is natuurlijk in het voordeel van de betere ploegen. Ben benieuwd of dat Dumoulin een keer gaat verleiden om te verkassen.

Vind het overigens helemaal geen goede ontwikkeling. Doodzonde bijvoorbeeld dat Landa bij Sky zit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 24, 2017 6:41 am

Je moet bij het beoordelen van de kansen van Dumoulin kijken naar het totale plaatje. Dit jaar zaten er ook weinig tijdrit kilometers in het parcours van de Tour en toch is daar het gat gemaakt. Al op de eerste dag zelfs. De Giro had meer tijdrit kilometers (67 om 36) maar ook aanzienlijk meer aankomsten bergop.

Het lijkt me sterk dat het nog veel minder dan 36km gaat worden. Al kan het inderdaad nog zijn dat ze er dan voor kiezen om er een ploegentijdrit bij te steken in plaats van een individuele tijdrit. Het is dus voor Sunweb zaak om ook daar goed in te zijn. Een klimtijdrit in plaats van een vlakke tijdrit zou ook nog kunnen.

Dumoulin, wanneer zo goed als dit jaar in de Giro, had in deze Tour en met deze tegenstand podium gereden. Nu nog zien dat hij dit niveau volgend jaar weer heeft. En het liefst nog iets beter natuurlijk.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 24, 2017 7:29 am

Volgend jaar zit er een ploegentijdrit van 35 km bij. Maar goed, dat zegt nog niks over de Tours die daarna komen. Heb het idee dat ze een beetje proberen af te wisselen.

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 24, 2017 10:38 am

Sandro_Calaaabro schreef:Even los van het aantal tijdritkilometers, die ploegentijdrit is natuurlijk in het voordeel van de betere ploegen. Ben benieuwd of dat Dumoulin een keer gaat verleiden om te verkassen.

Vind het overigens helemaal geen goede ontwikkeling. Doodzonde bijvoorbeeld dat Landa bij Sky zit.
Landa naar Movistar en Quintana naar Sky of Astana is het gerucht. Aru dan naar UAD.

Overigens heeft Dumoulin natuurlijk een prima team voor een ploegentijdrit.

Lastig om in te schatten of Dumoulin podium had gehaald. Met alle wetenschap van nu waarschijnlijk wel, maar had hij ook afgerekend met Valverde en Porte (als die op hun fiets waren blijven zitten)? Ik denk namelijk dat één van beide heren de Tour had gewonnen...als....

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » ma jul 24, 2017 10:48 am

Sunweb hoort bij de beste drie ploegen van het peloton.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 24, 2017 11:09 am

Jöhnk schreef:Sunweb hoort bij de beste drie ploegen van het peloton.
Kan wel zo zijn, maar toch zie ik een ploegentijdrit als nadeel voor Dumoulin. Omdat het ten koste gaat van individuele tijdritkilometers waarin hij veel meer verschil kan maken. Verschil dat hij nodig heeft om de Tour te kunnen winnen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 24, 2017 11:32 am

Mee eens, in een ploegentijdrit krijgt Sunweb van teams als Sky en Movistar gewoon klop. Dumoulin heeft véél meer baat bij een individuele tijdrit. Er zullen niet nog minder tijdrit kilometers zijn dan dit jaar, maar als ze het deels gieten in een ploegentijdrit heeft hij er wel minder baat bij.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 24, 2017 12:06 pm

Het is overigens veel interessanter om eens in de zoomen op de samenstelling van het team van Sunweb. Ik geloof er geen snars van dat Barguil daar volgend nog rijdt bijvoorbeeld. No way dat ze twee kapiteins op één schip gaan accepteren voor de Tour. Hij zal dus wel lekker naar die ploeg van Pineau vertrekken (Vital).

Wil je met Sunweb echt meedoen in de Tour, dan zul je een ijzervreter moeten toevoegen. Niveau Kwiatkowski.

Plaats reactie