Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2017 8:18 pm

Positioneren is ook nog iets. Daar hebben die mannen wat meer ervaring mee op zo'n aankomst. Maar Groenewegen heeft absoluut een kans. We gaan het zien zondag.

Leuk die verhalen van (ex) ploeggenoten over Roglic. Dat hij vorig jaar en volgens mij ook nu nog continu met vragen komt. Op het eerste trainingskamp gelijk met Gesink mee omhoog. En bij zijn gewonnen tijdrit in de Giro aan Tankink vragen hoe hij dat moest doen omdat hij nog nooit zo'n tijdrit had gereden. Dit was logischerwijs ook de eerste keer dat hij de Galibier zag.

Hopelijk morgen nog een mooie bergrit. Schrijf Contador maar weer op voor de aanval. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » wo jul 19, 2017 8:38 pm

Leuke kerel die Roglic, vanmiddag met de Telemark landing op het podium, verwijzend naar zijn schansspring verleden. Lotto Jumbo heeft goud in handen.

Sandro

Bericht door Sandro » wo jul 19, 2017 8:58 pm

Goud in handen? Hangt ervan af wat je ermee bedoelt. Absoluut een goede investering geweest natuurlijk, maar persoonlijk lijkt het me sterk dat hij in de grote rondes een serieuze factor gaat spelen. Daarvoor heeft hij in mijn ogen veel te weinig ervaring op toch al 27 jarige leeftijd. Maar we zien wat hij nu al kan en dat is super.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » wo jul 19, 2017 9:01 pm

Die jongen fietst pas 2 jaar op hoog niveau. Moet je eens nagaan waar hij over 3 jaar kan staan. Ik durf de stelling wel aan dat hij dan een podiumplek haalt in een grote ronde.

Ik vind die Uran wel erg jammerlijk rijden, trouwens. Een speldenprik zou al leuk zijn...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » wo jul 19, 2017 9:05 pm

Kristoff is ook zwaar gehavend na de etappe van vandaag. Gevallen na de eerste beklimming.

Bij Roglic zit er in ieder geval een goede motor in. Hij heeft zich al bewezen in korte etappekoersen maar een grote ronde is nog wel even iets anders. Daar komt ook veel meer bij kijken dan alleen maar hard fietsen. Het is in ieder geval interessant om zijn ontwikkeling te volgen de komende jaren.
Nil volentibus arduum

elliquido

Bericht door elliquido » wo jul 19, 2017 9:19 pm

kan hard bergop en is zeer goed in tijdrijden... absolute kanshebber komende jaren
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Bericht door Ramona » do jul 20, 2017 11:46 am

zeux

Bericht door zeux » do jul 20, 2017 3:30 pm

Why the F doet AG2R al dit werk voor Sky?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07

Bericht door Jöhnk » do jul 20, 2017 3:47 pm

Froome heeft er toch juist baat bij als de bonificatieseconden weg zijn? :confused.gif:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 20, 2017 3:56 pm

Ik mag toch hopen dat er zometeen vuurwerk komt om het geel.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 20, 2017 4:26 pm

Rijden Landa! Fuck Sky en Froome

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 20, 2017 5:30 pm

Gek is dat. Drie renners binnen 30 seconden diep in de derde week van de Tour. En toch heb je geen moment het idee dat het echt spannend gaat worden. De verschillen zijn echt niet zo groot maar Froome is overal gezien net een fractie sterker. Het is natuurlijk wel zo dat elke lekke band of een ongelukkig moment nog fataal kan zijn. Ook in de tijdrit. Maar normaal gesproken is het alleen nog de vraag of Bardet danwel Uran de 2e plek pakt.

Sunweb heeft ondertussen echt wel een briljante Tour. Vier ritten gepakt en twee truien wanneer beide renners heel blijven. Dat is echt een heel mooi vervolg op de Giro zege van Dumoulin.
Ja, het is er van harte gegund! Mooie prestatie weer.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 20, 2017 6:08 pm

Wel apart dat die dames van de week nog een keer op mogen draven voor een achtervolging maar dat het rondje op de Champs Elysees er niet meer is, dat vond ik wel geinig om te zien altijd en je bereikt een groot kijkerspubliek.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 21, 2017 1:17 pm

Gaat nu dan eindelijk een groep vooruit standhouden? 20 rijders weg (usual suspects) met oa Boasson Hagen en Swift. Kittel is weg, dus Quick Step zal niet rijden. Ploeg Greipel heeft Gallopin en De Gendt (as ever) vooraan, dus eigenlijk blijven alleen Lotto Jumbo voor Groenewegen en Sunweg voor Matthews over om straks op de vluchters te jagen. Kan me niet voorstellen dat Sunweb dat gaat doen, met alle successen die ze al hebben behaald èn de inspanningen die ze al hebben gedaan. Blijft alleen Lotto over volgens mij en dat wordt hem dan niet. Groep heeft al 7,5 minuut voorsprong.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 21, 2017 2:24 pm

En ruim een uur later is er helemaal niets veranderd aan die situatie.

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 21, 2017 2:26 pm

"Questioned by FranceTelevisions, Team Sky's sport director Nicolas Portal declared: “We've let the gap to the breakaway increase to eight minutes but it has decreased against our will. We want it to go up again. We certainly don't want a bunch sprint finish. It would be a risky finale. We're not interested in bringing the peloton back. We want this stage to be the easiest possible but there's a lot of head wind. Tomorrow, Chris [Froome] has no right to fail. It'll be one of the time trials of his life.”
Interessant (en logisch).
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » vr jul 21, 2017 2:27 pm

Sandro_Calaaabro schreef:En ruim een uur later is er helemaal niets veranderd aan die situatie.
Kijken hoe gras groeit net zoals schaatsen.
YNWA

raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Contacteer:

Bericht door raymon » vr jul 21, 2017 2:52 pm

Wat zijn de kansen van Mollema? Uiteraard niet de snelste sprinter :smallgrin.gif: maar kan hij nog wat op de 3de categorie berg(je) en dan weg blijven? Hij kan natuurlijk wel een beetje tijdrijden dus als hij een gaatje krijgt misschien houdt ie het vol?
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 21, 2017 4:21 pm

Mollema moet teveel werk leveren nu. Dat gaat 'em niet worden.

zeux

Bericht door zeux » vr jul 21, 2017 5:26 pm

Knap stukje werk van Boasson Hagen. Arndt uit het wiel rijden. Gewoon gas geven. :smile-ajax.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 21, 2017 7:17 pm

Dat zie je niet vaak. Reglementair uit het wiel gereden zou Jean Nelissen hebben gezegd. Ik denk dat iedereen tevreden is met Boasson Hagen als etappewinnaar. Zat er eerder al extreem dichtbij, heeft het niet gestolen en is ook nog eens een hele sympathieke gast.

Wat mij betreft is hij zondag ook een grote kanshebber. Normaal gesproken hoort hij niet bij de allersnelste sprinters. Maar hij heeft al een paar uitstekende sprints laten zien en als je zo'n finale als deze kunt rijden ben je echt nog heel erg goed.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 22, 2017 9:28 am

Vandaag de tijdrit, parcoursverkenning 2.0 in kamp Lotto Jumbo:

Afbeelding
Virtual reality moet Roglic helpen in jacht op tijdritzege in Marseille

Wanneer kanshebber Primoz Roglic zaterdag in de Tour de France aan de start verschijnt van de tijdrit in Marseille, heeft de Sloveen van Lotto-Jumbo het parcours al verschillende keren gereden. Niet op de fiets, maar vanuit het bed op zijn hotelkamer. Lotto-Jumbo is deze Tour begonnen met het gebruiken van een virtual reality-bril, in de hoop dat dat de renners van de Nederlandse ploeg een paar cruciale seconden winst oplevert in tijdritten.

Jos van Emden en Roglic hadden bijna drie weken geleden bij de openingstijdrit in Düsseldorf de primeur, volgens hun ploeg van het hele peloton. "Niemand doet dit. We zijn de eersten", is Richard Plugge, de algemeen directeur van Lotto-Jumbo, stellig in gesprek met NUsport. "Maar het zal me niet verbazen als andere ploegen het inmiddels ook getest hebben en een virtual reality-bril gaan gebruiken voor de tijdrijdt in Marseille. En dat is prima." Jonathan Vaughters, teambaas van het Amerikaanse Cannondale-Drapac, noemt virtual reality (VR) "zeker interessant". "Lotto-Jumbo is zeer creatief met zijn technologische ontwikkelingen", zegt de Amerikaan.

"Maar VR is niet iets wat ik snel bij mijn eigen team zal gebruiken", vervolgt Vaughters, wiens kopman Rigoberto Uran derde staat in het klassement. "Ik vind namelijk dat je ook de weg moet voelen als je je voorbereidt op een tijdrit. Maar ideeën als deze helpen onze sport wel vooruit en het zal ongetwijfeld gekopieerd worden door andere ploegen."

Valpartijen
In Düsseldorf liepen Van Emden en Roglic direct tegen een probleem op van het nieuwe technologische hulpmiddel: natte wegen nabootsen is erg lastig. Roglic was een van de vele renners die vielen op het gladde Duitse asfalt en Van Emden, die in de negende etappe van de Tour vermoeid afstapte, vergooide zijn kansen op de ritzege door te voorzichtig door de bochten te gaan. "Virtual reality voorkomt jammer genoeg geen valpartijen", aldus Merijn Zeeman, sportief directeur van Lotto-Jumbo en als bewegingswetenschapper de man die het nieuwe project in goede banen moet leiden.

Wat VR wel doet, is renners een kans geven om zonder inspanning en zonder een logistieke nachtmerrie een tijdritparcours te verkennen alsof ze op de fiets zitten. "Bij een openingstijdrit is de verkenning meestal wel goed te doen, omdat je wat meer tijd hebt", zegt Zeeman. "Maar voor een tijdrit als in Marseille is het parcours verkennen een stuk lastiger. Vrijdag moesten de renners namelijk eerst nog een etappe rijden en zaterdagochtend zijn waarschijnlijk alle wegen al geblokkeerd. Dan is het een crime om een goede verkeninning voor elkaar te krijgen. Virtual reality kan daar enorm bij helpen."

Plugge: "In de oude situatie moesten de renners het tijdritparcours na één keer rijden in hun hoofd hebben en gingen ze het vervolgens met de ogen dicht visualiseren. Virtual reality is een manier om het visualiseren niet met de ogen dicht te doen. Met een VR-bril kun je het parcours twee, drie, misschien zelfs wel vier keer bekijken terwijl je op bed ligt."

Achtbaan
De eerste keer dat Roglic een virtual reality-bril opzette, wist hij niet wat hij meemaakte. "Het was bijna alsof ik in een achtbaan zat", stelt de 27-jarige Sloveen, die dit jaar al een tijdrit won in de Ronde van Romandië en de Ster ZLM Toer en woensdag zegevierde in de zeventiende etappe van de Tour. "Je kunt 360 graden om je heen kijken, dat is echt een bijzondere ervaring."

Het feit dat je naar voren, naar achteren, naar links, naar rechts en overal ertussenin kan kijken, moet volgens Lotto-Jumbo precies het voordeel zijn van VR ten opzichte van 'gewoon' visualiseren. "Met virtual reality kun je precies zien en voelen hoe de bochten lopen en dat is toch vaak heel anders dan als je het parcours op een video kijkt op een laptop", aldus Zeeman. "Het is bizar, met zo'n ding op is het echt net alsof je er middenin staat."

Volgens de sportief directeur is Roglic bij uitstek geschikt voor de nieuwe techniek, omdat hij in een vorig (sport)leven schansspringer was. "Bij die sport is visualiseren heel belangrijk, dus hij heeft daar heel veel ervaring mee." Of virtual reality Roglic zaterdag in de 22,5 kilometer lange tijdrit in Marseille aan de zege kan helpen en of de invloed van VR überhaupt in tijd is uit te drukken, blijft voorlopig de vraag.

"We zijn het allemaal nog aan het ontdekken", geeft Zeeman toe. "Het is nog niet perfect, we zitten in het proces om het te finetunen. Ik steek er mijn hand nog niet voor in het vuur, maar we zijn er druk mee bezig om het allemaal goed voor elkaar te krijgen."

Bron: nusport.nl
Nil volentibus arduum

InnerHarbour

Bericht door InnerHarbour » za jul 22, 2017 10:00 am

Tis morgen toch afgelopen hè..... :hypocrite.gif:
YNWA

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 22, 2017 10:03 am

Parcoursverkenning. Dat doet me nog denken aan gisteren. Er kozen er maar twee de kortste weg op de rotonde en dat was het beslissende moment. Ik weet dat er nog een aantal km te gaan was; als deze rotonde op enkele honderden meters van de finish had gelegen dan was het ongetwijfeld beter verkend. Maar toch wel opmerkelijk dat 90% de langste weg nam.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 22, 2017 3:01 pm

InnerHarbour schreef:Tis morgen toch afgelopen hè..... :hypocrite.gif:
Vandaag is anders wel een kijktip bij uitstek hoor. Renners die één voor één hetzelfde stukje parcours doen zonder dat je kunt zien of iemand nu hard gaat of niet. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Plaats reactie