Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Iniesta

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » do jul 06, 2017 6:44 pm

Dan klopt ie toch twee snellere sprinters vandaag...

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 06, 2017 6:48 pm

Dat ze het met hem proberen is wat mij betreft wel te verdedigen hoor. Groenewegen is echt wel een talent en een sprinter met potentie. Alleen verwachten we in Nederland nogal snel te veel. Hij hoort in ieder geval op dit moment echt nog niet bij de beste sprinters en iedereen wil hier winnen dus alleen al jezelf positioneren voor de sprint is al een heel ander verhaal dan in vrijwel iedere andere koers. Als je daar aan wil wennen en beter wil worden moet je meedoen.

En daar komt nog de vraag bij wat je anders doet. Kijk naar het parcours en het wedstrijdverloop. Iedere ontsnapping is bij voorbaat kansloos. Je ziet ook niet eens een gevecht ontstaan om in de vlucht van de dag te komen. Het is bij de start wegrijden en die groep (of zelfs een eenling) krijgt direct de ruimte. Meer interesse is er niet. Enkel van ploegen die dan een dag in beeld willen rijden. Natuurlijk kunnen ze Jos van Emden meesturen in zo'n groepje maar je weet vooraf dat het voor niets is. Voor Lotto Jumbo is het echt wachten op het tweede gedeelte van de Tour waar ze een paar kandidaten hebben die voor een dagzege kunnen gaan. Tot die tijd is het proberen met Groenewegen en hopen dat al die kwartjes wel een keer goed vallen. Hoe klein die kans ook is.

Hopelijk kijkt de organisatie van de Tour nog eens kritisch naar het rittenschema. Het is echt dodelijk saai en voorspelbaar. Het is al vaak gezegd maar vergelijk dit nu eens met de Giro of Vuelta. Een wereld van verschil.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » do jul 06, 2017 7:49 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Geen fuck aan die sprintersetappes.
Zouden ze hier nou niks op kunnen verzinnen? Misschien moeten ze het gewoon verbieden of dat je drie etappes aanwijst die voor de sprinters zijn, in Parijs en nog twee en bij de overige etappes wordt er geen winnaar uitgeroepen als het peleton in zijn geheel over de finish komt.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do jul 06, 2017 8:30 pm

Ik heb deze week wel al tot twee keer toe heerlijk wat bijgeslapen op de bank met de etappe op de achtergrond. Het laatste wat ik vanmiddag meekreeg waren de reisperikelen van Michel Wuyts en José de Cauwer, hun bestemming kwam maarliefst 8 keer voor in het navigatiesysteem en ze kozen de verkeerde plaats. :smallgrin.gif:

Vlak voor de finale belde een collega me nog wakker dus ik kon de sprint nog even meepakken. Morgen zal weer net zo saai zijn en dan gaat er zaterdag als het goed is wel wat gebeuren.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do jul 06, 2017 9:11 pm

Moet wel zeggen dat deze Tour de overtreffende trap is. De afgelopen jaren hadden we nog wel wat heerlijke etappes met klinkers, heuvels, wind en dergelijke. Dit jaar is het echt sneu gesteld qua parcours. Dikke vette min.

beelzebub

Bericht door beelzebub » do jul 06, 2017 10:58 pm

Marillion schreef:Ik heb deze week wel al tot twee keer toe heerlijk wat bijgeslapen op de bank met de etappe op de achtergrond. Het laatste wat ik vanmiddag meekreeg waren de reisperikelen van Michel Wuyts en José de Cauwer, hun bestemming kwam maarliefst 8 keer voor in het navigatiesysteem en ze kozen de verkeerde plaats. :smallgrin.gif:

Vlak voor de finale belde een collega me nog wakker dus ik kon de sprint nog even meepakken. Morgen zal weer net zo saai zijn en dan gaat er zaterdag als het goed is wel wat gebeuren.
En dat noem je dan thuiswerken? :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 07, 2017 6:43 am

Precies. :smallgrin.gif:

Al moet ik er wel bijvertellen dat ze mij afrekenen op resultaat. Hoe en wanneer ik dat voor elkaar krijg is mijn probleem. Werk je slim en heb je er geen bezwaar tegen om 's avonds of in het weekend ook eens wat te doen dan kun je dus tijd vrij maken om door de weeks ook eens andere prioriteiten te stellen. Zoals een tukje onder het genot van het gebabbel van Michel en José. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 07, 2017 8:12 am

Herkenbaar.

Van Kooten en de Bie over thuiswerken in 1986 (!!)
https://www.youtube.com/watch?v=1BRdXm4CIh8
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr jul 07, 2017 5:34 pm

Van Kooten en De Bie waren hun tijd ver vooruit. :biggthumpup.gif:

Ondertussen in de Tour. Derde keer Marcel Kittel. Al moet ik zeggen dat ik het niet zie op basis van deze foto:

Afbeelding

Daar rij je dan dik 200km voor. Ik zou zeggen gelijkspel en een playoff. Laat die twee de rit nog maar eens over rijden man tegen man. :smile-ajax.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » vr jul 07, 2017 6:43 pm

 Groenewegen overdenkt strategie  

Dylan Groenewegen werd bij de drie massasprints deze Tour een keer vijfde en een keer zesde en zesde werd hij ook in de zevende rit.Een podiumplaats was opnieuw ver weg en de Lotto-Jumborenner denkt nu na over een andere strategie. "Misschien moet ik gewoon een keer gaan sprinten en dan maar kijken waar het schip strandt.Nu ging ik pas staan op 150 meter van de finish staan.Misschien moet ik maar eens denken dat de andere sprinters ook wel eens moe worden."

Groenewegen:"Het was een vrij snelle en lange sprint en ik zat in het wiel van Kristoff.Dat was goed.Alleen had ik dit geen geen geweldige benen.Ze voelden eigenlijk best wel gaar."

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 08, 2017 7:10 am

Dit is de verder ingezoomde foto.
Afbeelding

Als je die noooooog verder inzoomt dan lijk ik te zien dat Kittel precies helemaal op de lijn zit en Boasson Hagen een heel klein stukje minder. Maar hoe close kan het zijn.

zeux

Bericht door zeux » za jul 08, 2017 2:36 pm

Leuke rit vandaag!!!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » za jul 08, 2017 3:28 pm

Gesink in ieder geval in de slag.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 08, 2017 3:30 pm

Mooi. Kom op Gesink.

zeux

Bericht door zeux » za jul 08, 2017 3:49 pm

Gesink kan nog niet profiteren van de krampaanval bij Calmejane.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 08, 2017 3:50 pm

Valt me toch tegen dat Gesink hier niet wint.

zeux

Bericht door zeux » za jul 08, 2017 3:55 pm

En Calmejane wint een prachtige etappe. Met Gesink op twee.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » za jul 08, 2017 3:57 pm

Van de kopgroep was Gesink op papier de beste klimmer, dus enorm jammer dat hij niet gewonnen heeft.

peter

Bericht door peter » za jul 08, 2017 6:31 pm

Wat een etappe. Laatste 2 uur gekeken en me geen moment verveeld.

Calmejane is een heel groot talent. Is echt geen schande als je daar achter eindigt. Sterker nog, op basis van zijn prestaties dit jaar was hij ook wel de te kloppen man. Erg goede koers van Gesink gezien, trouwens. Heel erg goed gereden.

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 08, 2017 6:48 pm

Even advocaat van de duivel, maar wat deed Gesink zo goed dan? Hij heeft maar een paar kansen en deze heeft hij niet gepakt.

peter

Bericht door peter » za jul 08, 2017 7:33 pm

Hij liet zich niet gek maken door het spervuur aan demarrages. Heel goed om eigen tempo te rijden en kalm ge blijven. Het feit dat hij op het vlakke in de kopgroep zat is ook knap. Calmejane zat er ook nog met twee ploeggenoten hè. Dat koerst ook even anders.

Vergeet niet dat er een bizar hard tempo werd gereden. 47 per uur in de eerste twee uur. :excited.gif:

Sandro

Bericht door Sandro » za jul 08, 2017 8:05 pm

Ik vond dat hij in zijn interview na afloop wel een opening gaf: hij blies zichzelf op toen hij naar die Fransoos probeerde te rijden. Kan gebeuren, maar wellicht had hij dat beter in kunnen schatten.

columbus

Bericht door columbus » za jul 08, 2017 9:01 pm

Toen die fransoos weg reed had ik het idee dat Gesink eerst zijn eigen tempo wilde kiezen en het gat door een dicht wilde laten rijden. Die zakte door het ijs en moest hij het zelf doen. Jammer maar 2e plek is geen plek om je voor te schamen. Die jongen was echt goed en Gesink fietste attent, slim en erg sterk. Heb wel genoten van een hele leuke etappe.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 09, 2017 10:46 am

Mooie etappe en prima poging van Gesink. Het is nu eenmaal niet zo eenvoudig om een dergelijke rit te winnen en Calmejane bleek net te sterk. Eerlijk gevecht van renner tegen renner op de slotklim. Tot op een paar seconden komen, je tegenstander zien. En dan moet je uiteindelijk toch weer meter voor meter prijsgeven. Ik heb er van genoten.

Voor het grote publiek is Calmejane misschien nog een beetje een onbekende naam maar dat is echt een sterke renner hoor. Frankrijk heeft de opvolger van Voeckler hiermee ruimschoots in huis. Hij was het hele seizoen al goed en die jongen gaat de komende jaren nog veel meer winnen.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » zo jul 09, 2017 11:09 am

Gesink nu hard gevallen.

Plaats reactie