Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

jabu

Bericht door jabu » ma mei 22, 2006 4:51 pm

Berend Stoker schreef:Dan Ray Weathers: dat heeft die makelaar leuk voor elkaar gekregen. Ray speelt niet voor weinig en nu zit hij voor veel. Goede makelaar of lousy TD. ;)
:worshippy: , we zullen het maar op de eerste optie houden.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 22, 2006 4:54 pm

PS. Je kunt morgen met Bobe mee terugrijden.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » ma mei 22, 2006 5:14 pm

Bobe. Klinkt als een duister figuur. En aangezien Maartoe (afkomstig uit de Balkan) meerijdt neem ik aan dat jullie ook met duistere zaken bezig zijn. :nailbite:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » ma mei 22, 2006 5:43 pm

Inderdaad. Met wapens. We schieten nogal graag.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mei 22, 2006 10:07 pm

Maartoe schreef:
Marillion schreef:Ik zou het wel leuk vinden als Ton Boot het kampioenschap weer binnenhaalt. Een interessante man die leeft voor zijn sport. Ik gun het hem wel.
Boot is zeg maar een soort Capello. Knap dat hij het altijd flikt, maar de manier waarop is niet altijd even interessant om te zien. Ze spelen nu in Groningen met 4 'Oost-Europeanen': Valmo Kriisa, Gatis Melderis, Ramiz Suljanovic en Daniel Novak plus nog eens 4 Amerikanen: Travis Young, Jason Detrick, Chris McGuthrie en Travis Reed. Daarnaast heeft hij nog 2 Nederlanders; Tom Timmermans en Kees Akerboom jr. gekocht. Boot krijgt een enorm budget om mee te werken. Aan het begin van het seizoen stuurt hij standaard een stuk of 3 Amerikanen weg die hem te eigengereid zijn. Het overgebleven voor veel geld bij elkaar gekochte zooitje laat hij vooral heel hard werken en verdedigen. Niet erg attractief om te zien.

Qua speelstijl heb je dan gelijk een parallel met de hierboven genoemde Pistons.
Ik ken Boot eerlijk gezegd nauwelijks als coach. Dat wil zeggen, ik ben absoluut niet thuis in het basketbal. Maar ik vind die man wel interessant. Hij komt zo bezeten over.

Dat hij een behoorlijk budget ter beschikking heeft vind ik overigens niet zo interessant. In het voetbal zijn er ook zat coaches die een zak met geld te besteden hebben maar die bakken er vervolgens niks van.

Je moet nog altijd de juiste spelers selecteren en er een team van maken. Dat is volgens mij ook de kracht van Ton Boot. Het team gaat bij hem voor alles.

jabu

Bericht door jabu » di mei 23, 2006 8:26 am

Marillion schreef:Ik ken Boot eerlijk gezegd nauwelijks als coach. Dat wil zeggen, ik ben absoluut niet thuis in het basketbal. Maar ik vind die man wel interessant. Hij komt zo bezeten over.

Dat hij een behoorlijk budget ter beschikking heeft vind ik overigens niet zo interessant. In het voetbal zijn er ook zat coaches die een zak met geld te besteden hebben maar die bakken er vervolgens niks van.

Je moet nog altijd de juiste spelers selecteren en er een team van maken. Dat is volgens mij ook de kracht van Ton Boot. Het team gaat bij hem voor alles.
Hij is ook zondermeer een goede coach. Ben alleen niet zo'n fan van zijn stijl.

Dallas schakelt trouwens San Antonio uit. Nowitzki was wederom de man.
Dallas schakelt titelhouder uit

Dallas Mavericks heeft de titelhouder in de NBA, San Antonio Spurs, in de halve finales van de play-offs in de Western Conference met 4-3 uitgeschakeld. In San Antonio won Dallas de zevende wedstrijd na verlenging met 119-111.

De Mavericks overrompelden de thuisclub in de opening en kregen twintig punten voorsprong. De Spurs kwamen in de tweede helft knap terug en namen met 31 tellen op de klok door een driepunter van Manu Ginobili de leiding over (104-101).

Dirk Nowitski, goed voor 37 punten en 15 rebounds, schoot Dallas met een score en een vrije worp naar de verlenging. In de extra tijd was bij San Antonio door de inhaalrace de pijp helemaal leeg.

Phoenix gaat ook door naar de Conference Finale ten koste van de Clippers. Hier was met name Steve Nash weer goed bezig.

We hebben nu dus over:
Miami vs. Detroit
Dallas vs. Phoeinix

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » di mei 23, 2006 11:02 am

Phoenix was een klasse beter dan de Clippers. De beide LA-teams zijn opzij geschoven. Nu wacht het taaie Dallas.

Manu...had hem moeten maken... Jammer. Laat Miami en Phoenix maar de finale halen..al vrees ik voor het omgekeerde....
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » di mei 23, 2006 11:28 am

Nice one, Dallas. :xyxthumbs:

Ik heb gisteren niets kunnen zien en ik denk dat ik vanavond ook maar over sla. Ik moet nog wat dingen doen voor m'n studie.

Toch weer 3 van dezelfde 4 van vorig jaar. En bijna 4 van de 4. Is dat nou vaak voorgekomen?

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » di mei 23, 2006 5:39 pm

Clippers kansloos tegen de Suns. Heel benieuwd hoe de Suns het nu verder doen.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 24, 2006 9:42 am

Detroit verliest game 1 thuis van Miami. Het zou voor mij een grote verrassing zijn wanneer we een Pistons-loze ÉN Spurs-loze finale zien.Detroit schoot maar 38% van het veld terwijl Miami er een respectabel 56% tegeover zette... :eusa_dance:
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

Frank

Bericht door Frank » wo mei 24, 2006 4:48 pm

Berend Stoker schreef: Over driepunters gesproken, heb je de samenvatting op SS gezien, Steef? Iedereen in de basketballwereld is wel overtuigd dat de score van Jos Frederiks drie punten en dus een verlenging had moeten opleveren.
Van welke kant waren die beelden van SS?

Ik heb alleen beelden van Omroep Brabant gezien en vanuit dat gezichtspunt (recht achter zowel Jos Frederiks en Karel Kraaijeveld jr.) was het absoluut niet te zien of Frederiks wel of niet de lijn raakte.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 5:11 pm

Deli schreef:Detroit verliest game 1 thuis van Miami. Het zou voor mij een grote verrassing zijn wanneer we een Pistons-loze ÉN Spurs-loze finale zien.Detroit schoot maar 38% van het veld terwijl Miami er een respectabel 56% tegeover zette... :eusa_dance:
Miami verdedigde sterk maar Detroit schoot ook nog eens waardeloos. Vooral Hamilton maakt er een potje van.

Detroit verloor in het reguliere seizoen thuis slechts 4 keer en is het sterkste thuisteam van de NBA. Gelukkig is Miami thuis niet bijzonder sterk (het verloor ook in de playoffs thuis van Chicago en New Jersey). Ik denk dat de stand na 4 wedstrijden 'gewoon' 2-2 staat.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 6:18 pm

Frank schreef:
Berend Stoker schreef: Over driepunters gesproken, heb je de samenvatting op SS gezien, Steef? Iedereen in de basketballwereld is wel overtuigd dat de score van Jos Frederiks drie punten en dus een verlenging had moeten opleveren.
Van welke kant waren die beelden van SS?

Ik heb alleen beelden van Omroep Brabant gezien en vanuit dat gezichtspunt (recht achter zowel Jos Frederiks en Karel Kraaijeveld jr.) was het absoluut niet te zien of Frederiks wel of niet de lijn raakte.
Beelden kwamen van dezelfde kant als jij beschrijft, Frank. Was moeilijk te zien, maar ik heb mensen gesproken die in de hal aanwezig waren (supporters, objectieven en spelers zelf). Iedereen was overtuigd (Groningers en Bosschenaren) van het feit dat het schot van Jos F. als driepunter geteld had moeten worden.

Gisteravond weer in Den Bosch geweest. Wat een feest!
Groningen begon zeer sterk. Ik geloof dat de eerste zeven schoten zeven keer een score opleverden. Na vier minuten stond de teller al op 16. Wat voor de Groningers ongekend is. Ze eindigden het eerste kwart met 25 punten. De eerste helft was zeker voor Groningen.

De tweede helft gaf een totaal ander beeld. Gert Kullamae was unstopable; gooide van alle rangen en standen raak (8 op 12 driepunters). Groningen kon het niet meer bolwerken, mede door imo vreemd wisselbeleid van Coach Boot, en Den Bosch liep uit tot een punt of tien. Altijd een psychologische klap als je met meer dan tien punten achter komt. Je zag dat bij Groningen de koppies gingen hangen en dat het geloof totaal uit de ploeg was verdwenen.

Travis Reed hoegenaamd de hele wedstrijd niet gezien. Travis Young zien basketballen blijf ik een genot vinden. Wat een goede ballhandler. Hij is dreigend met zijn driepunters en met een goede one-on-one-play.
Bij Den Bosch waren Gert Kullamea en Sam Jones de uitblinkers.

Morgen wedstrijd 6 in Groningen. Bij winst is Den Bosch kampioen, maar als het aan mij ligt worden deze play-offs in de laatste wedstrijd beslist. Dat verdient deze serie. En zodoende heb ik zondag nog een feestje mee te maken.

Het bleef nog lang onrustig in Den Bosch...

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 6:23 pm

Misschien voor Jöhnk leuk om te weten dat wij in de aanwezigheid waren van de Bosche hockeydames, die gehuldigd werden in de Maaspoort.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 24, 2006 6:24 pm

.....ben je nog zo lang gebleven. :D

Je 'vergeet' nog te melden dat aan Groningse zijde Daniel Novak een prima partij speelde en Travis Young slechts 8 punten scoorde oa door goed verdedigen van Sander vd Holst.
Berend Stoker schreef:Gert Kullamae was unstopable; gooide van alle rangen en standen raak (8 op 12 driepunters).

Eigenlijk alleen links vanuit de hoek. :smartass:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 6:40 pm

Sja, Maartoe, de tap was nog lang niet leeg. Ik was eigenlijk van plan om pas weg te gaan wanneer het barmeisje (:inlove2) zou roepen: we got no more fucking liqeur! Onder dwang van mijn medepassagiers heb ik dat moment niet mee mogen maken.

Novak speelde een zeer puike partij. Helemaal waar, Maartoe! Ook je opmerking over Sander van der Holst had in mijn verslag niet mogen ontbreken. :blush:

Bedankt voor de aanvullingen.

Hoogtepunt van de avond was voor mij toch wel de nabespreking van Jos Kuipers ( :worshippy: ) en Jos Frederiks. :D

jabu

Bericht door jabu » wo mei 24, 2006 6:53 pm

Kuipers: "Jullie grootste winst zat hem denk ik in het derde kwart".
Frederiks: "Dat ben ik met je eens."

:D hoe bedoel je een open deur met de volgende kwartstanden:
24-25 | 23-18 | 27-15 | 17-20 die resulteerden in deze tussenstanden: 24-25 | 47-43 | 74-58 | 91-78.

jabu

Bericht door jabu » wo mei 24, 2006 6:55 pm

No posts exist for this topic
:fundamentje:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 7:00 pm

Maartoe schreef:Kuipers: "Jullie grootste winst zat hem denk ik in het derde kwart".
Frederiks: "Dat ben ik met je eens."

:D hoe bedoel je een open deur met de volgende kwartstanden:
24-25 | 23-18 | 27-15 | 17-20 die resulteerden in deze tussenstanden: 24-25 | 47-43 | 74-58 | 91-78.
Weekend Cees zou die hele dialoog opnemen in de OD-topic. Geen twijfel aan.

Maar wat een sfeer hing er in de Maaspoort. Daar steekt de Sporthallen Zuid toch schril bij af.
Laatst gewijzigd door Berend Stoker op wo mei 24, 2006 7:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 7:04 pm

Maartoe schreef:No posts exist for this topic
Elke pagina begint inmiddels met een post in die trent van Maartoe. :worshippy:

jabu

Bericht door jabu » wo mei 24, 2006 7:06 pm

Qua sfeervolle sporthallen staan de twee juiste teams in de finale. Het Astronauts-publiek vertoont te veel overeenkomsten met het Ajax-publiek. :sad:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 7:33 pm

Er worden kaartjes voor a.s. donderdag aangeboden op Marktplaats. Ze vragen 120 Euro. :yes:

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 24, 2006 7:51 pm

als ik het toe zou krijgen zou ik nog geen intresse hebben :sad:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 24, 2006 10:52 pm

Thomas schreef:
Maartoe schreef:No posts exist for this topic
Elke pagina begint inmiddels met een post in die trent van Maartoe. :worshippy:
Maartoe doet er alles aan om een nieuw basketball-topic te krijgen met hem als 'author'. :sly:

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 24, 2006 11:12 pm

Hmm, verdacht... Misschien moet u aan Bobe vragen om de volgende keer op de weg naar huis even een tussenstop te maken om rustig met Maartoe te ..... 'praten'?

Plaats reactie