Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 5:22 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Mazzel of was het gewoon perfect getimed van de groep die er vandoor ging?
Dan nog zaten ook Kruiswijk en Mollema dus te ver van achteren. Dat is de redding van Tom geweest. Lijkt mij dat Nibali en Quintana niet bezig waren met Mollema en Kruiswijk, maar louter met Dumoulin. Die anderen waren bijvangst voor de overige Top 10-rijders.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 5:25 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef: Mazzel of was het gewoon perfect getimed van de groep die er vandoor ging?
Dan nog zaten ook Kruiswijk en Mollema dus te ver van achteren. Dat is de redding van Tom geweest. Lijkt mij dat Nibali en Quintana niet bezig waren met Mollema en Kruiswijk, maar louter met Dumoulin. Die anderen waren bijvangst voor de overige Top 10-rijders.

Maar waarom is dat dan mazzel. Ik had het idee dat er iets van een pact was tussen de Nederlanders en dat ze daarom bij hem in de buurt zaten.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr mei 26, 2017 6:34 pm

Wat zijn er de afgelopen twee dagen cruciale fouten gemaakt door Dumoulin.

- Quintana en Nibali verbaal aangevallen, niet slim.
- Klagen over de andere Nederlanders, waardoor er reacties terug kwamen van o.a. Mollema en Kruiswijk
- Vandaag achterin het peleton hangen om de boel weer recht te breien met o.a. Mollema en Kruiswijk (bron Laurens ten Dam)
- Door achterin te hangen werd ie op 2 minuten gereden, hetgeen veel kracht heeft gekost.

Ik ben overigens voor samenwerking tussen de Nederlanders, maar bespreek dat op een ander moment, dit heeft teveel negatieve energie gekost.

De enigste kans om nog te winnen is morgen niks verliezen en weer wat moraal te krijgen.

Gebruikersavatar
Jinne
Site Admin
Berichten: 13847
Lid geworden op: ma sep 22, 2003 11:05 am
Locatie: Amsterdam, Holland
Contacteer:

Re: Wielrennen

Bericht door Jinne » vr mei 26, 2017 6:49 pm

Hoe is de rit van morgen vergeleken met vandaag?
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 6:53 pm

Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef: Mazzel of was het gewoon perfect getimed van de groep die er vandoor ging?
Dan nog zaten ook Kruiswijk en Mollema dus te ver van achteren. Dat is de redding van Tom geweest. Lijkt mij dat Nibali en Quintana niet bezig waren met Mollema en Kruiswijk, maar louter met Dumoulin. Die anderen waren bijvangst voor de overige Top 10-rijders.

Maar waarom is dat dan mazzel. Ik had het idee dat er iets van een pact was tussen de Nederlanders en dat ze daarom bij hem in de buurt zaten.
Ik lees nu bij BZ dat de NL-ers achterin een theekransje hadden om de woorden van Tom te bespreken, wist ik niet toen ik mijn post typte.

Feit is dat Tom achterin niet op zat te letten. Daar ging het die twee andere ploegen om, lijkt me, niet om Mollema en Kruiswijk. Dat mag hem niet overkomen op zo'n cruciaal moment in een etappekoers. Hij noemt het zelf ook 'a rookie mistake'.
Zat Yates ook in dat theekransje? Die rijdt het laatste gaatje dicht op die col. Niet onbelangrijk.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 6:54 pm

Nou, dat was even een serieze tegenvaller zeg. Nu duidelijk is dat hij gewoon niet voorin zat toen het gebeurde ziet zo'n dag er ineens heel anders uit. Hij moet gewoon de hele dag binnen een paar meter van Quintana en Nibali zitten want dat zijn de enige twee die een gevaar vormen. Het bestaat voor mij echt niet dat je niet zit op te letten als je weet wat er de afgelopen jaren in de slotfase van diverse grote rondes allemaal is gebeurd.

We doen er helaas niets meer aan. Positief is dat hij er niet helemaal doorheen is gezakt tijdens zijn achtervolging. Had hij de energie eerder op de dag niet moeten verspelen was hij misschien wel bij kunnen blijven want de tegenstanders waren slimmer maar niet veel sterker. Morgen dus wel bij de les en nog één dag stand houden. Dan is het zondag nog speelbaar.

Hij zal het in de finale weer grotendeels zelf moeten doen. Lijkt me handig als de ploegleiding nog even rond gaat in het peloton. Steun is gewoon te koop.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 7:14 pm

Ik moet overigens ook m'n stokpaardje weer even uitlaten. Als je bij een team als Astana of Movistar zit gebeurd dit dus niet. Zowel renner als ploeg zitten te slapen op het cruciale moment. En in de finale zit je alleen terwijl ik mannen als Visconti en Pelizotti zie bij Nibali en ook half Movistar. Geschke doet dan geweldig zijn best maar daar had Dumoulin alleen iets aan omdat hij niet hard genoeg kon.

Tot zover de frustratie, morgen hopen op beter.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 7:15 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef:
zeux schreef:
Dan nog zaten ook Kruiswijk en Mollema dus te ver van achteren. Dat is de redding van Tom geweest. Lijkt mij dat Nibali en Quintana niet bezig waren met Mollema en Kruiswijk, maar louter met Dumoulin. Die anderen waren bijvangst voor de overige Top 10-rijders.

Maar waarom is dat dan mazzel. Ik had het idee dat er iets van een pact was tussen de Nederlanders en dat ze daarom bij hem in de buurt zaten.
Ik lees nu bij BZ dat de NL-ers achterin een theekransje hadden om de woorden van Tom te bespreken, wist ik niet toen ik mijn post typte.

Feit is dat Tom achterin niet op zat te letten. Daar ging het die twee andere ploegen om, lijkt me, niet om Mollema en Kruiswijk. Dat mag hem niet overkomen op zo'n cruciaal moment in een etappekoers. Hij noemt het zelf ook 'a rookie mistake'.
Niemand ontkent dat het een rookie mistake was, hij zei het zelf notabene. Maar het was dus alles behalve toevallig dat Mollema en Kruijswijk daar ook zaten, zoals jij stelde. Sterker nog, dat was behoorlijk bepalend waarom hij daar zat.

Wat is dit weer een thriller zeg, deze Giro. Het beste is er wel weer af bij Dumoulin en hij moet morgen nog een keer over de cols. En dan die tijdrit nog gelukkig. Het zal tot het laatst spannend blijven. Al is het maar omdat Dumoulin op die eerste tijdrit zoveel beter was dan de rest. Maar hoe sterk is hij nog? Je zou denken dat het beste er ook op de tijdrit misschien wel af zal zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 7:26 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Niemand ontkent dat het een rookie mistake was, hij zei het zelf notabene. Maar het was dus alles behalve toevallig dat Mollema en Kruijswijk daar ook zaten, zoals jij stelde. Sterker nog, dat was behoorlijk bepalend waarom hij daar zat.
Je doet het voorkomen alsof het tactiek was...
Hij had de mazzel dat het om die reden was. Dat hielp hem uiteindelijk (and what about Yates?). Feit is dat hij daar niet had moeten zitten. En dat begint misschien wel bij wat BZ al opmerkt: zijn grote waffel gisteren, waardoor hij onoplettend moest gaan keuvelen. Hij was dus met randzaken bezig zijn, in plaats van de essentie van de koers. En dan heeft hij geluk dat die andere twee meegingen in dat theekransje, waardoor ze ook de slag misten.
Het begint en eindigt bij zijn eigen gebrek aan focus op de koers.

Quintana en Nibali hebben non-commited teksten. Die zijn met zichzelf en de koers bezig en lullen niet zoveel. Puntje voor Tom om te leren.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 7:34 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef: Niemand ontkent dat het een rookie mistake was, hij zei het zelf notabene. Maar het was dus alles behalve toevallig dat Mollema en Kruijswijk daar ook zaten, zoals jij stelde. Sterker nog, dat was behoorlijk bepalend waarom hij daar zat.
Je doet het voorkomen alsof het tactiek was...
Hij had de mazzel dat het om die reden was. Dat hielp hem uiteindelijk (and what about Yates?). Feit is dat hij daar niet had moeten zitten. En dat begint misschien wel bij wat BZ al opmerkt: zijn grote waffel gisteren, waardoor hij onoplettend moest gaan keuvelen. Hij was dus met randzaken bezig zijn, in plaats van de essentie van de koers. En dan heeft hij geluk dat die andere twee meegingen in dat theekransje, waardoor ze ook de slag misten.
Het begint en eindigt bij zijn eigen gebrek aan focus op de koers.

Quintana en Nibali hebben non-commited teksten. Die zijn met zichzelf en de koers bezig en lullen niet zoveel. Puntje voor Tom om te leren.
Quintana lult sowieso niet zoveel en als hij lult dan zegt hij niks. Grijze muis. Van Nibali weet ik het nog net zo niet, maar die draagt het roze niet he? Alles wat de rozetruidrager zegt wordt uitvergroot. Maar ik schreef gisteren al dat ik het niet verstandig vond dat Dumoulin zich op die manier uitte.

Ik doe het voorkomen alsof het tactiek was? Dat lijkt me niet bij een rookie mistake he. Natuurlijk was het geen tactiek, maar jij doet net alsof hij letterlijk in slaap gevallen was. Hij was wel degelijk bezig met iets, namelijk met een pact te vormen. En dat was waarom er nog meerdere renners bij hem zaten die hem konden helpen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 26, 2017 7:38 pm

Het team moet hem hier ook bij steunen. Probleem is alleen dat die mensen hier ook geen ervaring mee hebben. En het is allemaal een beetje te netjes. Ik hoop dat ze snel leren want morgen is het vanaf de start gewoon oorlog. Het is dan handig als je vooraf een strijdplan hebt liggen en steun geregeld is.

Vandaag, en eigenlijk ook met die Stelvio rit, is een kopie van Lotto Jumbo vorig jaar. Gewoon niet ervaren en streetwise genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 8:46 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Ik doe het voorkomen alsof het tactiek was? Dat lijkt me niet bij een rookie mistake he. Natuurlijk was het geen tactiek, maar jij doet net alsof hij letterlijk in slaap gevallen was. Hij was wel degelijk bezig met iets, namelijk met een pact te vormen. En dat was waarom er nog meerdere renners bij hem zaten die hem konden helpen.
Hij maakt een basale tactische fout. Geeft hij zelf als eerste toe. Daar begint het mee. Dat die andere twee Ollanders ook niet op zaten te letten - dat gesprek kon niet voorin het peloton waar ze ook continu naast elkaar rijden? - was vervolgens een 'zegen', zodat de drie ploegen gezamenlijk op jacht konden om het gat te overbruggen. En de mazzel dat Yates had zitten slapen en dus ook mee moest doen - die reed echt op die klim het laatste gaatje dicht.
Je doet het toch een beetje voorkomen alsof het slim van hem was dat hij zich in ieder geval had omringd met jongens uit de top van het klassement.
Het is en blijft een kolossale stupiditeit, die gelukkig goed is afgelopen (al heeft hij er misschien krachten mee verspeeld die hij op de slotklim tekort kwam, dus zo goed is het niet afgelopen).
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 9:01 pm

zeux schreef:
Sandro_Calaaabro schreef: Ik doe het voorkomen alsof het tactiek was? Dat lijkt me niet bij een rookie mistake he. Natuurlijk was het geen tactiek, maar jij doet net alsof hij letterlijk in slaap gevallen was. Hij was wel degelijk bezig met iets, namelijk met een pact te vormen. En dat was waarom er nog meerdere renners bij hem zaten die hem konden helpen.
Dat die andere twee Ollanders ook niet op zaten te letten - dat gesprek kon niet voorin het peloton waar ze ook continu naast elkaar rijden?.
Nee, dat kan niet voorin het peloton.
Je doet het toch een beetje voorkomen alsof het slim van hem was dat hij zich in ieder geval had omringd met jongens uit de top van het klassement.
Je keert het om. Je doet net alsof deze fout hem eigenlijk de eindzege van de Giro had moeten kosten, ware het niet dat hij, alsof het een lot uit de loterij was, wat Nederlanders bij zich had. Dat klopt gewoon niet, maar rustig blijven was sowieso niet je sterkste punt deze etappe :smallgrin.gif:
Het is en blijft een kolossale stupiditeit, die gelukkig goed is afgelopen.
Klopt, niemand dat dat betwist.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 9:10 pm

Sandro_Calaaabro schreef: Je keert het om. Je doet net alsof deze fout hem eigenlijk de eindzege van de Giro had moeten kosten
Dat had zomaar kunnen gebeuren, ja.
Jij doet voorkomen dat hij het 'slim' speelde door met kanshebbers in het klassement achterin te keuvelen.
En ja, dat gesprek kan ook meer voorin het peloton. Ze praten Nederlands met elkaar...

Ik reageerde op de GPS-timing, die bleek fout. Gelukkig maar. Het zag er een tijd niet goed uit, mede door de warrige manier van in beeld brengen.
En we moeten nog even afwachten wat de gevolgen zijn. Het heeft hem in ieder geval - mede - de roze trui gekost... Dus zo 'positief' vind ik het niet geëindigd.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 26, 2017 9:35 pm

Dat die gps timing niet klopt kan toch geen verrassing meer zijn. Wel erg storend. In de reclame blokken maken ze reclame voor allerlei nieuwe snufjes op datagebied zoals de hartslag van de renners in beeld. Leuk inderdaad, maar begin eens met accurate metingen van tijdsverschillen. Hoe moeilijk kan dat zijn.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » vr mei 26, 2017 9:38 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Dat die gps timing niet klopt kan toch geen verrassing meer zijn. Wel erg storend. In de reclame blokken maken ze reclame voor allerlei nieuwe snufjes op datagebied zoals de hartslag van de renners in beeld. Leuk inderdaad, maar begin eens met accurate metingen van tijdsverschillen. Hoe moeilijk kan dat zijn.
Ik ga me daar morgen inderdaad niet meer door in de luren laten leggen. :smile-ajax.gif: Het gebeurde bij die poep-toestand ook al.

Vind de beeldregie ook drama. Pas laat lieten ze uit de lucht het verschil zien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » za mei 27, 2017 8:06 am

Ok, Dumoulin maakt een fout, maar ik hoor niemand over het echte probleem.

2 jaar op rij weet Marillion nu al de Nederlandse hoop op overwinning in de Giro de grond in te boren
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2017 8:12 am

Sterker nog, ik doe dat al jaren. :smile-ajax.gif:

Alleen kwamen de Nederlandse renners in het verleden überhaupt niet in de buurt dus viel het niet zo op. Vandaag ga ik in de vroege vlucht over Monte Grappa!
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mei 27, 2017 9:10 am

Kruijswijk uitgestapt wegens maagproblemen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2017 11:42 am

Ik ben op de top van Monte Grappa. Beklommen vanaf de andere kant, dat is echt een zware klim. Ik begrijp dat de Giro versie vanaf de andere kant iets makkelijker is. Hopelijk voor Tom klopt dat.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mei 27, 2017 11:50 am

Afbeelding

Onregelmatig. Wel wat stukken erin waarin ze kunnen "herstellen".
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za mei 27, 2017 12:17 pm

Thans, dat ziet er een stukje beter uit.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za mei 27, 2017 1:27 pm

Marillion schreef:Ik ben op de top van Monte Grappa. Beklommen vanaf de andere kant, dat is echt een zware klim. Ik begrijp dat de Giro versie vanaf de andere kant iets makkelijker is. Hopelijk voor Tom klopt dat.
Out of curiosity, hoe lang doe je dan over hoeveel kilometer?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za mei 27, 2017 2:10 pm

Mollema er af.

Dumoulin moet op zijn eigen tempo het gaan doen, wel aan het elastiek.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33766
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » za mei 27, 2017 2:20 pm

Alles weer bij elkaar. Mooi. Dumoulin blijft koel bij die tempowisselingen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie