Darten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 10:09 pm

Interessant is dat Stephen Bunting met pijltjes van slechts 13 gram gooit.

Gaat nog lachen worden als het circus later dit jaar in Dubai en in Sydney in de buitenlucht gaat spelen. :smile-ajax.gif:

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 10:35 pm

11,5 gram wegen die pijlen van Bunting zelfs maar. :blush.gif:

Ohja Dubbel, wat jou wel zal aanspreken: het publiek in de zaal beledigt elkaar continu.

Je hoort heel vaak tijdens de wedstrijd 'BORING, BORING TABLES'. Het publiek in 'the stands' hoog weggestopt op de tribune verwijt dan de mensen middenin de zaal die met duurdere kaarten aan van die lange tafels zitten dat ze niet genoeg herrie maken.

You're poor and you know you are is doorgaans dan de reactie vanuit de tafels.

Ook een populair liedje is op de melodie van 'heal the world' dat de tafels met de duurdere kaarten naar de goedkopere tribune zingen: FEEHEED THE STAHANDS. LET THEM KNOW IT'S CHRISTMAS TIME. :smile-ajax.gif:


Vanuit de tribune hoor je dan vaak weer 'NO NOISE FROM THE TABLE BOYS. NO NOISE, FROM THE TABLE BOYS'

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Darten

Bericht door Dubbel » vr jan 02, 2015 10:48 pm

Ha ha ha, wat goed dat je dat allemaal kunt verstaan.

Ik dacht eerder dat ze zongen over de Taylor Boys (fans van Phil?). Boring, boring tables kon ik al helemaal geen chocola van maken...

Verschil zoals vroeger tussen de staantribune en de skyboxen neem ik aan.

Wat denk je, gaat Barney het nog halen? Zou er m'n geld niet op zetten eerlijk gezegd.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 11:18 pm

Dubbel schreef:Wat denk je, gaat Barney het nog halen? Zou er m'n geld niet op zetten eerlijk gezegd.
Gaat spannend worden. Ben wel onder de indruk van hoe hij in set 3 en set 5 de touwtjes in handen heeft genomen. Bij RTL7 roepen ze tijdens dit toernooi al een aantal dagen op rij dat Barney minder een echte beuker met veel 180-ers in een rap tempo is geworden maar meer een 'match darter'.

Hij weet nu heel goed zijn kansen te pakken als zijn tegenstander net een mindere beurt heeft gegooid, een dubbel heeft gemist en vooral ook wanneer het broodnodig is om zijn eigen leg te houden slaat Barney toe. Op die manier leg je jongens van het kaliber Lewis en Bunting over de knie.

Edit: kut Barney. Dan mis je in zo'n do or die leg dus even 4 dubbels terwijl je gewoon dubbel 20 mocht uitgooien voor 3-2 voor in sets. 2-3 achter komen terwijl net je eigen set is gebroken... ja dan kom je dus in de problemen. :666.gif:
Laatst gewijzigd door Cruijff op vr jan 02, 2015 11:19 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:18 pm

Oeps.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 11:27 pm

Dubbel schreef:Ha ha ha, wat goed dat je dat allemaal kunt verstaan.

Ik dacht eerder dat ze zongen over de Taylor Boys (fans van Phil?). Boring, boring tables kon ik al helemaal geen chocola van maken...

Verschil zoals vroeger tussen de staantribune en de skyboxen neem ik aan.
Mwa niet echt staantribune en skyboxen als verschil, want, afhankelijk van hoe ver ze zijn in het toernooi kosten de kaarten voor de tribune 25 pond en die voor de 'tables' 40 pond per stuk. Als je bedenkt dat die kaarten ook razendsnel uitverkocht raken gaat het denk ik vooral maar net om wat je te pakken kunt krijgen en niet zozeer om een financiële beperking.

Daarnaast gaat er, als je een beetje doorzuipt, ook al gauw voor 40 pond of meer aan bier doorheen.


Dat ik die songs kan verstaan komt deels doordat ik vergelijkbare leuzen uit het voetbalstadion ken maar ook omdat de commentatoren van RTL7 een door mijzelf toen nog niet ontcijferde leus als 'No noise, from the table boys' verklapt hebben. Net als you're poor and you know you are and stand up if you love the darts gaan die op de melodie van 'You're shit and you know you are' wat je nog steeds regelmatig bij Ajax en andere voetbalclubs hoort.

Overigens als je er vandaag, zaterdag & zondag een beetje op let dan ga je 'BORING TABLES' elke wedstrijd minimaal wel 5 keer horen en 'STAND UP IF YOU LOVE THE DARTS' waarschijnlijk nog wel vaker. :smile-ajax.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:31 pm

Jullie zijn de experts, maar klopt het dat het lijkt dat Van Barneveld soms concentratieverlies heeft? Het lijkt mij niet gek na zoveel jaren aan de top staan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 11:33 pm

Dubbel schreef:Wat denk je, gaat Barney het nog halen? Zou er m'n geld niet op zetten eerlijk gezegd.
Ik zet mijn geld eigenlijk wel op Barney, als ik moet kiezen.

De 6e set heeft hij toch netjes binnengehaald, hoewel je natuurlijk het geluk moet hebben dat Bunting 2 pijlen op dubbel 18 mist voor een 4-2 voorsprong.

Als Barney nu zijn eigen set houdt en 4-3 voorkomt trekt hij de overwinning denk ik ook wel naar zich toe.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:35 pm

Cruijff schreef:
Dubbel schreef:Wat denk je, gaat Barney het nog halen? Zou er m'n geld niet op zetten eerlijk gezegd.
Ik zet mijn geld eigenlijk wel op Barney, als ik moet kiezen.
Vind hem eerlijk gezegd niet overtuigend. Zitten veel sloppy beurten tussen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 11:37 pm

zeux schreef:Jullie zijn de experts, maar klopt het dat het lijkt dat Van Barneveld soms concentratieverlies heeft? Het lijkt mij niet gek na zoveel jaren aan de top staan.
Vraag wil ik graag beantwoorden. Maar tussendoor wil ik wel even zeggen hoe enorm klasse het is dat hij nu deze 113 finish gooit terwijl Bunting op 24 stond. :smile-ajax.gif:

Dit kan zomaar de doorslag voor de overwinning gaan geven.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:43 pm

Dat was klasse.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » vr jan 02, 2015 11:50 pm

zeux schreef:Jullie zijn de experts, maar klopt het dat het lijkt dat Van Barneveld soms concentratieverlies heeft? Het lijkt mij niet gek na zoveel jaren aan de top staan.
De reden dat Van Barneveld nooit zo goed is geworden als Taylor al 20 jaar is en dat Barney ook niet meer op het level is gekomen dat Van Gerwen nu heeft bereikt heeft zeker met zijn mentale gebreken te maken, ja.

Een aantal jaar geleden stelde Barney berustend vast dat hij alleen maar de nummer 1 positie na wil streven, maar dat hij eerlijk moest toegeven dat Taylor gewoon de beste aller tijden is en dat hij hem niet meer zou gaan overtreffen. En ook dat de oudere Taylor in elke jaargang gewoon een stuk beter was en dat het logisch was dat de nummer 1 bij vrijwel alle toernooien de finales won.

Wanneer Van Barneveld in een finale gesloopt dreigde te worden dan zag je hem met het hoofd schudden en per set zag je zijn spel dan slechter worden. Die mentale kwetsbaarheid had Barney als nummer 2 van de wereld al. Als op één na beste had hij een enorme achterstand op de allerbeste.

Een paar jaar terug zag je dat hoofdschudden van Barney zelfs al als hij even een minder beurtje tegen de nummer 25 of nummer 30 van de ranglijst gooide. Hij verloor dan ook met regelmaat van jongens die buiten de top 25 of zelfs buiten de top 40 van de wereld stonden en zakte zelf richting plaats 15-19 van de wereldranglijst. Op voorhand zou je geen rekening meer houden met hem als winnaar van bijvoorbeeld een WK, iedere Bookmaker zou direct minimaal 5 of 6 grotere kanshebbers aanwijzen.

Maar afgelopen voorjaar wint Van Barneveld opeens weer de Premier League. Na al een heel sterke competitie versloeg hij Taylor in de halve finale en Van Gerwen in de finale. Dat was baanbrekend, met name van Taylor had hij al JAAAAAAREN (7 of 8 jaar?) niet meer gewonnen.

Het lijkt erop dat Van Barneveld de wedstrijden heel anders benaderd. Hij speelt niet meer met zichzelf als grootste tegenstander, maar pept zich op een goede manier op voor de belangrijkste legs en wint die vervolgens ook.
zeux schreef:Dat was klasse.
zeux schreef:
Cruijff schreef:
Dubbel schreef:Wat denk je, gaat Barney het nog halen? Zou er m'n geld niet op zetten eerlijk gezegd.
Ik zet mijn geld eigenlijk wel op Barney, als ik moet kiezen.
Vind hem eerlijk gezegd niet overtuigend. Zitten veel sloppy beurten tussen.
Die sloppy beurten zijn nu als het ware Van Barneveld zijn kracht geworden. Althans de afwisseling tussen de momenten dat hij een beetje inkakt en vervolgens heel hard toeslaat.

Deze prachtige 107 finish waarmee hij 4-3 in sets voorkomt is weer een voorbeeld van hoe hij nu echt een 'match player / game winner' is geworden. Af en toe gooit hij tussendoor een slechte leg, maar vooral vaak als de tegenstander toch al begon en bij de cruciale legs die hij écht moet winnen staat Barney zijn mannetje wel.

Voorheen gooide Barney vaak de eerste anderhalf set van de wedstrijd fenomenaal, zakte daarna in en liet het soms helemaal lopen. Op die manier verlies je met een beetje pech zelfs al in de 1e ronde, met de huidige manier van spelen haal je op een WK gewoon de halve finale of zelfs de finale. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:58 pm

Jammer dat hij dan toch de set weggeeft na twee sterke legs.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » vr jan 02, 2015 11:59 pm

Die 'mental lapses' van Van Barneveld lijken me echt een probleem. Het is een soort jojo. Briljant en dan weer off.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » za jan 03, 2015 12:04 am

Niet normaal die 124 finish met de bulls-eye op dit moment.

Die is even bovenop de kin van Bunting.

Leuk feitje / bijnaam die Dubbel wel zal waarderen. :smile-ajax.gif: De scheidsrechter / puntenteller van deze wedstrijd wordt 'The Puppy' genoemd. :smile-ajax.gif:

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Darten

Bericht door Dubbel » za jan 03, 2015 12:04 am

2-0 in de 9e set. Dit is wel razendknap. Had ik niet achter Barney gezocht. Nu laatste leg doortrekken!

En door. Morgen tegen Phil.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 12:07 am

Pffff. Zet ie m even helemaal weg.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33767
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Darten

Bericht door zeux » za jan 03, 2015 12:12 am

Die Barney spreekt wel prima Engels overigens. Daar zit geen steenkool tussen.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » za jan 03, 2015 12:18 am

Je zou het gezien zijn Peter Griffin van Family Guy voorkomen niet zeggen, maar die Stephen Bunting is pas 29 jaar.

Toen wij AT-ers, allemaal nog een heel stuk jonger dan nu, Barney voor de eerste malen de Lakeside zagen winnen was hij helemaal nog een klein jongetje.

Cruijff
AT Toto winner 14/15
Berichten: 23236
Lid geworden op: di jan 31, 2006 12:06 am

Re: Darten

Bericht door Cruijff » za jan 03, 2015 12:24 am

zeux schreef:Die 'mental lapses' van Van Barneveld lijken me echt een probleem. Het is een soort jojo. Briljant en dan weer off.
2-0 in de 9e set. Dit is wel razendknap. Had ik niet achter Barney gezocht. Nu laatste leg doortrekken!
Jullie hebben ook de wedstrijd tussen Van der Voort en Taylor gezien? Iedereen heeft tijdens een wedstrijd een paar inzakkingen, in ieder geval wel als er over een lengte van, in dit geval, maar liefst 9 sets wordt gespeeld.

Nagenoeg perfect games zie je echt alleen maar in een kort format.

Met die wetenschap zijn de gemiddelden echt bizar hoog en is een finish percentage van 48% fenomenaal. Bedenk maar dat ze er ook nog weleens 4 of 5 achter elkaar missen (Taylor vandaag zelfs 8 dubbels op rij) en wat voor een invloed dat op die cijfers heeft.

Dubbel
AT EC 2012 winner
Berichten: 9380
Lid geworden op: ma nov 10, 2003 1:47 pm

Re: Darten

Bericht door Dubbel » za jan 03, 2015 1:16 am

De Barney van vroegah oogde lang niet zo ontspannen als dit jaar. Zijn reactie na de 9-darter van Lewis vond ik al groots en ook vandaag leek ie mentaal niet stuk te krijgen. Interessante ontwikkeling. Ik kijk te weinig darts om te weten of dit een patroon is maar het valt wel op.

Morgen tegen Taylor. Halve finales. Ik zie Phil niet graag verliezen, zeker nu hij zichtbaar ouder wordt gun ik hem z'n 17e wel. Anderson is sowieso uitgesproken sympathiek dus die misgun ik het evenmin. En dan natuurlijk de twee Nederlanders. Zegt u het maar...

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7919
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Darten

Bericht door elliquido » za jan 03, 2015 12:37 pm

Kijk, hier wordt ik een beetje sentimenteel van.

vooral die eerste filmpjes zijn geweldig. John Lowe wint 100.000 pond met de 1e televisie 9-darter in 1984.

Paul Lim heb ik toen op tv gezien in 1990.
Stond toen te juichen in de kamer :-)

mooi om te zien dat er tot 2002 slechts 3 9-darters zijn gegooid op tv.. daarna ging het harder :-)

https://www.youtube.com/watch?v=URGGzRBxBZw
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

wimpey
Berichten: 52118
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Darten

Bericht door wimpey » za jan 03, 2015 3:31 pm

Dubbel schreef: Ik zie Phil niet graag verliezen,
Ik wel. Trek die vent echt heel slecht.

Ik vind Barney 'opeens' eigenlijk wel een leuke kerel. Hij heeft die depressies afgeschud (lijkt me) en doet z'n stinkende best wanneer het niet loopt.

Wat zien die gasten er trouwens uit. Die Bunzing is 29, las ik. :excited.gif: Het lijkt wel of obesitas een must is bij topdarters. Wat vreten die lui op die tour: vloeibaar frituurvet?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Darten

Bericht door peter » za jan 03, 2015 3:45 pm

Hoort dit topic niet in het Kleine Café? :blush.gif: :smallgrin.gif:

Rutger
Berichten: 215
Lid geworden op: wo nov 02, 2011 2:13 pm
Locatie: Assen

Re: Darten

Bericht door Rutger » za jan 03, 2015 4:53 pm

Bij ons in de regionale krant stond een interview met Jan Dekker, die speelt bij de BDO. Is daar vorig jaar tot de halve finale gekomen. Er werd hem ook gevraagd of hij was afgevallen en hij gaf daar ook aan dat je op toernooien vaak alleen maar patat en hamburgers kunt eten als darter.
Hij was flink aan het sporten geslagen in het afgelopen jaar en was toen met voetbal geblesseerd geraakt. Daardoor moest hij een tijdje op kukken lopen. Dat was niet echt handig voor zijn dartcarrière zei hij. Dus vooral niet bewegen en maar mooi binnen blijven, pijltjes gooien.

Plaats reactie