Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo mei 14, 2017 4:43 pm

Als je de Giro wil winnen zul je in deze tijdrit voorsprong moeten pakken. Wat is normaal gesproken reeel wat Tom kan pakken op Quintana? Minuutje of 2?

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo mei 14, 2017 4:55 pm

Kruijswijk helaas door het ijs. Is bij lange na niet zo goed als vorig jaar.
Dat zag ik niet aankomen :hypocrite.gif:

Wat betreft die tijdrit denk ik dat Quintana ook sterk voor de dag gaat komen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 14, 2017 6:47 pm

Dat Kruijswijk nu niet met de beste mee kan maakt het missen van de eindzege vorig jaar nog eens extra zuur. Want het is heel goed mogelijk dat hij nooit meer dichterbij een eindzege in een grote ronde zal komen als bij die editie.

Wat de tijdrit betreft. Dit is de uitslag van de tijdrit in de Vuelta van 2015 over vergelijkbare afstand:

1. Tom Dumoulin (Giant-Alpecin) in 46m1s
2. Maciej Bodnar (Tinkoff-Saxo) op 1m4s
3. Alejandro Valverde (Movistar) op 1m8s
4. Vasil Kiryienka (Sky) op 1m31s
5. Jerome Coppel (IAM Cycling) op 1m32s
6. Nairo Quintana (Movistar) op 1m33s

Dat was wel de 17e rit. Nu is het nog wat eerder in de ronde. En het is natuurlijk de vraag hoe je het vormpeil kunt vergelijken. Ik verwacht wel dat Dumoulin winst op Quintana pakt maar 2 minuten denk ik niet. Onderschat overigens Pinot ook niet, die heeft zijn tijdrit ook een stuk beter gemaakt. Die gast vond ik ook een sterke indruk maken. Was ook niet bang om Quintana te counteren.
Nil volentibus arduum

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo mei 14, 2017 7:21 pm

Verwacht dat dumoulin net aan het roze pakt. Was zwaar teleurgesteld in verlies Kelderman, was een perfecte knecht geweest voor hem.

Chris
Berichten: 1284
Lid geworden op: ma mar 08, 2004 10:06 pm
Locatie: Buitenpost

Re: Wielrennen

Bericht door Chris » zo mei 14, 2017 10:02 pm

Marillion schreef:Uitstekende beklimming op Blockhaus van Dumoulin. 3e op 24 seconden van Quintana. Hele klim eigen tempo gereden en zo de schade heel goed kunnen beperken. Daar kan hij mee vooruit. Verliest helaas wel Kelderman bij een crash op een motor aan de voet van de klim waar ook de halve Sky ploeg hard tegen het asfalt ging.
Eens netjes van Dumoulin, sterk na een week koers in de benen.
Marillion schreef: Kruijswijk helaas door het ijs. Is bij lange na niet zo goed als vorig jaar.

Grote verschillen en harde strijd tussen renners onderling. Mooi om te zien maar wel erg jammer van die valpartij aan de voet van Blockhaus. Renners die maanden voorbereiding in een paar tellen in vlammen op zien gaan.
Hetzelfde verhaal als de afgelopen 2 jaar. Eerste week achterstand en dan gaan knallen in de laatste week. Zowel Kruijswijk als Mollema (Nibali) weten dat je niet top moet zijn in de eerste week. De laatste week daar draait het om. Quintana/Pinot/Dumoulin mogen nu wel sterk, maar we hebben nog twee week koers. We zijn nog niet eens over de helft...
Chris a.k.a Giiser

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » zo mei 14, 2017 10:31 pm

Het begon vandaag inderdaad net. Kruiswijk helaas wel wat erg veel verloren

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 15, 2017 6:38 am

Chris schreef: Hetzelfde verhaal als de afgelopen 2 jaar. Eerste week achterstand en dan gaan knallen in de laatste week. Zowel Kruijswijk als Mollema (Nibali) weten dat je niet top moet zijn in de eerste week. De laatste week daar draait het om. Quintana/Pinot/Dumoulin mogen nu wel sterk, maar we hebben nog twee week koers. We zijn nog niet eens over de helft...
Nee, dit is niet hetzelfde. 2 jaar terug verloor Kruijswijk veel tijd omdat hij achter een breuk in het peloton zat. Gewoon in een vlakke rit. Hij en zijn team zaten toen gewoon niet op te letten. Vorig jaar waren ze wel scherp en begon hij in een prima positie aan het tweede gedeelte van de Giro. In beide gevallen was hij in dat tweede gedeelte één van de betere klimmers maar het is niet zo dat hij in het begin niet kon volgen.

Natuurlijk is de Giro nog niet klaar maar dit is wel een stevige achterstand en hij kwam ook gewoon echt te snel in de problemen. Ik denk dat hij ook nog te lang heeft geforceerd om er bij te blijven. Dat kun je doen op 2km van de aankomst maar dit was te vroeg. Eigen tempo blijven rijden was misschien verstandiger geweest al is dat giswerk. Ik hoop dat hij nog gaat verbeteren en als dat lukt dan zit er gewoon nog top 5 in. Maar het begin geeft weinig hoop op een topklassering.

Wat de tegenstand betreft. Iemand als Quintana weet natuurlijk prima wat hij moet doen om 3 weken in orde te zijn. En die jongen heeft ook nog eens de sterkste ploeg. Maar ook hij kan een keer een mindere dag hebben dus het is nu aan de tegenstand om hem daarop aan te vallen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 15, 2017 9:04 am

Ik denk ook dat hij eerder zijn eigen tempo had moeten rijden. Het was nu wel erg lang in het rood rijden.

We moeten ook niet vergeten dat het deelnemersveld dit jaar ook even van een andere orde is. Nibali lijkt beter dan vorig jaar en met Mollema, Quintana en Pinot heb je drie toprenners erbij. Kunnen we roepen dat hij bij lange niet zo goed is als vorig jaar, maar ik denk dat dat nog wel meevalt. Het niveau ligt gewoon een stuk hoger en het is dan niet zo vanzelfsprekend dat hij mee kan met Quintana, Pinot en dergelijke. Ja, hij verliest nu wel fors, maar ik denk nog altijd dat hij eerder zijn eigen verzetje had moet rijden. Dan was hij wellicht binnen de 2 minuten gefinisht.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 15, 2017 12:48 pm

Ik vind het wel interessant, wat zou de reden kunnen zijn dat hij niet eerder op eigen tempo is gaan rijden? Wist hij toch niet helemaal hoe hij ervoor stond in vergelijking met die andere mannen? Kan me wel voorstellen dat je deze "fout" sneller maakt in het begin van een grote ronde dan als je al wat meer bergetappes hebt gehad waarin de grote mannen voluit zijn gegaan; dan zijn de krachtsverhoudingen wel zo'n beetje bekend en voel je beter aan wanneer je echt niet meer kunt volgen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 15, 2017 1:04 pm

Kan van alles zijn:
- Hij kan er ook op gokken dat je er 'doorheen' komt en dat het beter wordt.
- Hij dacht dat het daarna wat vaker zou stilvallen vanwege aanvallen en reacties daarop. En dan heb je wat meer tijd om te recupereren.
- De wind. Kon ik niet helemaal inschatten, maar het leek me mee te vallen (en vaak in de rug), maar toch. Als je vroeg op eigen tempo gaat fietsen en je zit helemaal alleen? Niet ideaal.

Die Van Garderen is na dit seizoen ook wel kopman af denk ik. Vorig jaar een hopeloze Tour, 2015 een vrij verloren jaar en nu was hij ook (weer) niet goed genoeg. BMC gaat doorselecteren.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 15, 2017 1:21 pm

Peter schreef:Kan van alles zijn:
- Hij kan er ook op gokken dat je er 'doorheen' komt en dat het beter wordt.
- Hij dacht dat het daarna wat vaker zou stilvallen vanwege aanvallen en reacties daarop. En dan heb je wat meer tijd om te recupereren.
- De wind. Kon ik niet helemaal inschatten, maar het leek me mee te vallen (en vaak in de rug), maar toch. Als je vroeg op eigen tempo gaat fietsen en je zit helemaal alleen? Niet ideaal.
Ja, goede punten inderdaad. Daarnaast lijkt het me dat je probeert om elke vorm van zwakte te verbergen.
Peter schreef:Die Van Garderen is na dit seizoen ook wel kopman af denk ik. Vorig jaar een hopeloze Tour, 2015 een vrij verloren jaar en nu was hij ook (weer) niet goed genoeg. BMC gaat doorselecteren.
Ik heb het niet zo paraat, maar heeft hij niet maar één keer een goed klassement gereden en is hij sindsdien aan het tegenvallen in de grote rondes? Altijd wel wat. Ziek, vallen, etc.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 2:46 pm

Chris schreef:
Marillion schreef: Kruijswijk helaas door het ijs. Is bij lange na niet zo goed als vorig jaar.

Grote verschillen en harde strijd tussen renners onderling. Mooi om te zien maar wel erg jammer van die valpartij aan de voet van Blockhaus. Renners die maanden voorbereiding in een paar tellen in vlammen op zien gaan.
Hetzelfde verhaal als de afgelopen 2 jaar. Eerste week achterstand en dan gaan knallen in de laatste week. Zowel Kruijswijk als Mollema (Nibali) weten dat je niet top moet zijn in de eerste week. De laatste week daar draait het om. Quintana/Pinot/Dumoulin mogen nu wel sterk, maar we hebben nog twee week koers. We zijn nog niet eens over de helft...
Prima om positief te blijven, maar ik geloof nooit dat Kruiswijk de kans gaat krijgen 2 (laat staan 3) minuten uit te lopen op jongens als Quintana, Pinot, Dumoulin, Mollema, Nibali. Misschien dat hij er één of twee voorbij kan streven, maar nooit alle vijf.

Hoe vaak zal hij terugdenken aan die stuurfout van vorig jaar? Hij is bijna 30. Hoeveel kansen heeft hij na dit jaar nog, realistisch gezien? Twee, drie? Vorig jaar was zijn moment, vrees ik. Doodzonde van die ene concentratiefout.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 15, 2017 3:01 pm

Realistisch gezien heeft hij nog wel 4 a 5 kansen, hoor. En ik ben het wel met Chris eens dat het nog erg vroeg is. Het ligt niet voor de hand dat hij al die mannen voorbij fietst, maar om hem nu al af te schrijven is me ook weer wat. Nibali was vorig jaar ook matig in de eerste week.

Jongens als Mollema, Dumoulin en Kruijswijk moeten geluk hebben qua deelnemersveld en sowieso hun pijlen richten op de Giro en Vuelta. Sluit niet uit dat Kruijswijk zelfs dit jaar nog een extra kans krijgt door zijn deelname aan de Vuelta.

Gebruikersavatar
zeux
Berichten: 33764
Lid geworden op: wo dec 29, 2010 6:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door zeux » ma mei 15, 2017 3:05 pm

Hoeveel lag Nibali vorig jaar achter op de groep topfavorieten na de eerste week?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » di mei 16, 2017 7:53 am

Die stond toen 12 seconden achter Kruijswijk.

Klassement na de 8e etappe 2016
1. Gianluca Brambilla (Ita)
2. Ilnur Zakarin (Rus) + 0.23
3. Steven Kruijswijk (Ned) + 0.33
4. Alejandro Valverde (Spa) + 0.36
5. Vincenzo Nibali (Ita) + 0.45
6. Esteban Chaves (Col) + 0.48
7. Rigoberto Uran (Col) + 0.49
8. Rafal Majka (Pol) + 0.54
9. Domenico Pozzovivo (Ita) z.t.
10. Mikel Landa (Spa) + 1.03
11. Tom Dumoulin (Ned) + 1.05
12. Jakob Fuglsang (Den) + 1.12
13. Andrey Amador (Cri) + 1.18
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di mei 16, 2017 8:53 am

Kruijswijk kwam twee jaar geleden van heel ver. Toen verloor hij iets van 8 a 10 minuten in de eerste week. Uiteindelijk beleefde hij een bizar sterke tweede en derde week en finishte hij nog op een zevende plek. Het kan dus wel.

DelToro
Berichten: 1276
Lid geworden op: wo okt 01, 2003 2:15 pm

Re: Wielrennen

Bericht door DelToro » di mei 16, 2017 9:02 am

Hij beleefde toen inderdaad hele sterke laatste weken. Met name de derde week was heel erg goed.
Maar is hij toen niet 7e geëindigd mede doordat hij vrijwel elke dag in de ontsnapping zat? Die ruimte zal hij nu (nog) niet krijgen.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » di mei 16, 2017 9:07 am

Ja dat weet ik ook niet zo goed meer. Voor mijn gevoel reed hij toen met de besten (Contador en Aru) mee. Plus dat hij ook in een ontspanning zat inderdaad.

Gebruikersavatar
elliquido
Berichten: 7918
Lid geworden op: di feb 10, 2004 5:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door elliquido » di mei 16, 2017 1:02 pm

parcours ziet er glooiend uit. interessante tijdrit kan dit worden
NOOIT meer Seedorf a.u.b.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mei 16, 2017 1:50 pm

Iemand Skujins nog tegen de vlakte zien gaan in Californië? :baaa.gif:

Misschien was het een idee geweest als iemand 'm had tegengehouden. Een klein wonder dat dit niet nog veel erger is afgelopen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » di mei 16, 2017 3:31 pm

Dumoulin snelste op eerste tussenpunt. Het wordt heel rommelig in beeld gebracht deze tijdrit.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mei 16, 2017 3:34 pm

Zou geweldig zijn als hij echt een topprestatie neer weet te zetten. Ik kan vandaag na die dramatische kaartverkoop wel een opstekertje gebruiken.

Mooie start in ieder geval, hopelijk niet te snel. Normaal gesproken weet hij altijd goed in te delen.
Nil volentibus arduum

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di mei 16, 2017 3:40 pm

Slecht is beeld gebracht, nog geen glimp van Dumoulin gezien terwijl hij de straatstenen er uit rijdt

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » di mei 16, 2017 3:42 pm

Wat loop je nou te kloten met je bidon? Kom op doorgaan en heel veel tijd pakken.

columbus
Berichten: 5465
Lid geworden op: ma okt 25, 2004 3:30 pm

Re: Wielrennen

Bericht door columbus » di mei 16, 2017 3:51 pm

Hij gaat echt gruwelijk hard!

Plaats reactie