Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » vr mei 05, 2017 7:26 pm

Als hij hier al angstig voor is beloofd dat nog wat voor de afdalingen in de bergen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » vr mei 05, 2017 7:29 pm

Ik las het net. Soms zijn het net mensen. Ik heb geen herhaling gezien maar ik had de indruk dat de bocht met de hekken smaller was afgezet dan de weg daadwerkelijk was. Zag er vreemd uit maar ik moet het nog een keer terug zien om zeker te zijn hoe het was.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 05, 2017 7:38 pm

Kruijswijk lijkt mij niet klaar voor de Giro. Als het mijn ploeg was zou ik zeker niet alle kaarten op hem spelen.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » vr mei 05, 2017 10:19 pm

Waarom niet klaar? Fysiek hebben ze alle vertrouwen in hem. Dat je na een valpartij in massasprint weer even moet omschakelen is niet meer dan logisch.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » za mei 06, 2017 7:29 am

Mentaal moet het wel heel snel goed gaan komen dan, want er is deze Giro geen tijd voor een echte omschakeling. Ik verwacht van de Nederlanders meer van Mollema.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 08, 2017 10:14 am

Ach, ach. Kruijswijk komt in de knel bij een typische, Italiaanse, massasprint en gelijk is hij niet klaar voor de Giro. Het kan verkeren. Op basis van zijn klimmetjes in Sardinië heb ik er wel fiducie in.
Gisteren overigens een magistrale actie van QST he. Dat is nou nog eens wielrennen in optima forma.

@Marillion: heb je wel eens gefietst daar? Wil altijd nog een keer een weekje die kant op en gelet op die klimmetjes leek het me wel aardig om de fiets mee te nemen.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 08, 2017 10:32 am

Peter schreef:Ach, ach. Kruijswijk komt in de knel bij een typische, Italiaanse, massasprint en gelijk is hij niet klaar voor de Giro. Het kan verkeren. Op basis van zijn klimmetjes in Sardinië heb ik er wel fiducie in.
Fiducie waarin precies? Wees dan ook concreet.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma mei 08, 2017 10:56 am

Dat 'ie morgen voorin zit. Ik heb geen enkel teken dat hij morgen minuten gaat verliezen op jongens als Quintana en Pinot.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 08, 2017 3:54 pm

Eerste bergrit, vraag me af of iemand als Quintana dan meteen volle bak gaat of dat de grote mannen elkaar voorzichtig gaan uittesten.

Wie zien jullie als eerste Nederlander aan het eind van de Giro? Ik denk Mollema.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » ma mei 08, 2017 5:58 pm

Ik ook Mollema, zo rond plek 7 ofzo.

Iniesta
Berichten: 6019
Lid geworden op: ma okt 17, 2011 10:52 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Iniesta » ma mei 08, 2017 6:44 pm

Als ie het niveau van vorig jaar tour haalt, dan zal het wel voor podium zijn.

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 08, 2017 7:02 pm

Ja, kan best denk ik. Top 5 en misschien podium. Wel mooi hoor, een ronde met zoveel Nederlanders waarvan je iets kunt verwachten. Al is de rest van het peleton ook ongemeen sterk.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma mei 08, 2017 7:08 pm

Peter schreef: @Marillion: heb je wel eens gefietst daar? Wil altijd nog een keer een weekje die kant op en gelet op die klimmetjes leek het me wel aardig om de fiets mee te nemen.
Nee, ik ben er nooit geweest. Maar ik ken verschillende mensen die er wel zijn geweest en het moet zeker de moeite zijn.

Wat de kansen van de Nederlanders betreft hoop ik toch vooral op Kruijswijk. Dit omdat hij al twee jaar achtereen gewoon heel erg goed is geweest in de Giro en daarbij bergop aanvallend ook echt het verschil kon maken. Hij weet dus wat hij moet doen om in deze tijd van het jaar zo goed te zijn. Voor die andere twee is dat toch een eerste keer.

Op de Etna zullen normaal gesproken geen grote verschillen worden gemaakt. Die klim loopt vrij goed, is van wat ik me ervan herinner overal zo'n 6 a 7%. Daar kunnen zowel pure klimmers als mannen die het wat meer van vermogen moeten hebben goed uit de voeten. Dumoulin zou hier wel eens een mooie uitslag kunnen rijden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma mei 08, 2017 7:35 pm

ik ben wel op Sardinie geweest (niet gefietst), het is een aanrader. Je vliegt er ook vrij goedkoop op met Ryanair.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » ma mei 08, 2017 7:41 pm

Haha, ik ook. En idd met Ryanair. Mooi eiland. Gisteren leerde ik voor het eerst dat er ook een Catalaanse plek (Alghero) op Sardinië zit. Voor de rest komt dat in Italië helemaal niet voor. Vond ik wel een leuk feitje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma mei 08, 2017 7:55 pm

Ik zat even ten zuiden van Alghero (dus ik wist het wel). Mooie kronkelwegen, met achter elke bocht een nieuw uitzicht. Het enige jammere is dat het zo lekker reed met de auto, dat er deze week een boete is afgeschreven.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » wo mei 10, 2017 5:58 pm

"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » do mei 11, 2017 6:25 am

:smallgrin.gif:

Gebeurde dat met schaatsen ook niet regelmatig?
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » do mei 11, 2017 7:17 am

Hilbert jongen, je moet nog een rondje!

Volgens mij had Hilbert van der Duim het pas na een seconde of 30 door :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do mei 11, 2017 7:39 am

Deze jongen was anders ook niet erg snel van begrip. Er stond toch echt iemand met een klok te signaleren dat ze de laatste ronde in gingen. Geen fotograven bij de meet. Ongetwijfeld een schreeuwende ploegleider in zijn oor. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
InnerHarbour
Berichten: 20534
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 1:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door InnerHarbour » do mei 11, 2017 7:51 am

Sandro_Calaaabro schreef:Hilbert jongen, je moet nog een rondje!

Volgens mij had Hilbert van der Duim het pas na een seconde of 30 door :smallgrin.gif:
Juist, komt nog regelmatig voorbij dat fragment. :biggrin.gif:
YNWA

Gebruikersavatar
Sandro
Berichten: 11946
Lid geworden op: do nov 06, 2003 12:08 pm
Locatie: Arnhem

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » vr mei 12, 2017 11:07 am

Marillion schreef:Deze jongen was anders ook niet erg snel van begrip. Er stond toch echt iemand met een klok te signaleren dat ze de laatste ronde in gingen. Geen fotograven bij de meet. Ongetwijfeld een schreeuwende ploegleider in zijn oor. :smallgrin.gif:
Nee, het blijkt het tegenovergestelde te zijn. De batterij van de radio was leeg. Lekker professioneel voorbereid :drecul.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 14, 2017 4:10 pm

Uitstekende beklimming op Blockhaus van Dumoulin. 3e op 24 seconden van Quintana. Hele klim eigen tempo gereden en zo de schade heel goed kunnen beperken. Daar kan hij mee vooruit. Verliest helaas wel Kelderman bij een crash op een motor aan de voet van de klim waar ook de halve Sky ploeg hard tegen het asfalt ging. Kruijswijk helaas door het ijs. Is bij lange na niet zo goed als vorig jaar.

Grote verschillen en harde strijd tussen renners onderling. Mooi om te zien maar wel erg jammer van die valpartij aan de voet van Blockhaus. Renners die maanden voorbereiding in een paar tellen in vlammen op zien gaan.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo mei 14, 2017 4:27 pm

Is morgen de tijdrit? Is het vlak?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo mei 14, 2017 4:34 pm

Morgen rustdag en dinsdag een tijdrit van 39km op heuvelachtig terrein. Dat moet Dumoulin normaal gesproken uitstekend liggen. Wel zal hij beter moeten presteren dan bij zijn tijdrit in de Tirreno eerder dit jaar. Die was fors minder geworden doordat hij daar op training nauwelijks meer iets mee had gedaan i.v.m. de prioriteit op het klimwerk. Daarna heeft hij ook de tijdrit weer aandacht gegeven, hopelijk met resultaat.

Het wegvallen van Kelderman is voor hem wel erg zuur. Die jongen leek in prima vorm te zijn.
Nil volentibus arduum

Plaats reactie