Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08

Re: Wielrennen

Bericht door Ramona » za mar 18, 2017 12:35 pm

Na 14.00 uur op Eurosport 1! Veel plezier! :biggthumpup.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 18, 2017 1:46 pm

Het is inderdaad wel te zien op Eurosport 1 vanaf 14:15.

Wel heel irritant. Eurosport heeft de rechten van alle Italiaanse koersen gekocht exclusief voor Europa. De Strade Bianche was ook alleen daar te zien en de Giro straks bijvoorbeeld ook. Dat betekent geen Wuyts en De Cauwer en wel continu reclame onderbrekingen. Tijdens de Strade Bianche gingen ze er tijdens de passage van Monte Sante Marie (een van de hoogtepunten van de koers) gewoon twee keer uit. De finale doen ze dan wel reclamevrij.

Maar ik ga er toch lekker voor zitten. De leukste saaie koers van het jaar. Wachten, wachten en nog eens wachten terwijl de spanning heel langzaam naar het kookpunt gaat in de finale. Van de Nederlanders hoeven we vandaag echt niets te verwachten maar er zijn genoeg kandidaten voor een mooie finale.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za mar 18, 2017 3:24 pm

Wat vind je van het duo dat commentaar geeft? Kroon vind ik wel ok, maar ik heb liever Traksel. En die Belg die nu commentaar geeft irriteert mij altijd een beetje.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za mar 18, 2017 3:41 pm

Kroon doet het prima. Paar verhalen zo in het begin van de koers is wel leuk. Traksel luister ik eigenlijk nooit naar omdat ik altijd voor Sporza kies. Lekker die onderkoelde gesprekken van Wuyts en De Cauwer als behang tot in de finale. Vlaams is ook een mooie taal voor de koers.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » zo mar 19, 2017 1:29 pm

Knap hoe Kwiatkowski dit deed, maar Sagan ging natuurlijk veel te vroeg aan. Dit was normaal gesproken kat in 't bakkie.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 19, 2017 8:24 pm

Mooie finale gezien. Eerst heel sterk aanvallen en vrijwel iedereen lossen terwijl de concurrenten weten dat hij zal gaan. Dan komen Alaphilippe en Kwiatkowski op hun tandvlees aansluiten en is het toch ineens een lastige situatie. Doe je niet het meeste werk dan komt de groep terug en dan is hij normaal gesproken toch gezien in die sprint. Sagan kiest dan (terecht) om door te rijden maar is daarbij dan uiteindelijk iets te gemakzuchtig in de sprint. Hij had nog 100 meter moeten wachten.

Dat Sagan altijd wil rijden kost hem soms een zege maar het brengt 'm op andere momenten ook wat op. Het maakt het namelijk toch aantrekkelijk om samen met hem weg te rijden want je weet als concurrent dat hij altijd alles geeft, bereid is het meeste werk te doen en zichzelf dan een enkele keer overschat. In die laatste situatie heb je dus een kans. En anders ben je 2e na de wereldkampioen. Daar kun je ook mee thuiskomen.
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » zo mar 19, 2017 8:29 pm

Ik heb het moment gemist dat die drie alleen vooraan kwamen. Waarom kon/ging Gaviria niet mee? Vlak daarvoor zag ik hem nog een plek of 25 naar voren opschuiven in slechts een paar seconden. Zag er indrukwekkend uit.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo mar 19, 2017 8:37 pm

Dat opschuiven kost ook serieus kracht. Ga er maar vanuit dat hij daarna niet mee kon. Kwiatkowski moest ook echt maximaal gaan om die laatste meters dicht te rijden. Het was geen verrassing dat hij ging dus de rest kon niet antwoorden.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo mar 19, 2017 10:14 pm

Wel zonde dat Dumoulin zich weg cijferde. Indrukwekkend tempo hield ie aan op de Poggio

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma mar 20, 2017 10:02 am

Sky ving dat wel slim op door achter hem te kiezen voor het tempo dat zij zelf wilde rijden. Het effect was daardoor eigenlijk beperkt.

Ik denk wel dat dit een klassieker is waar hij een keer voor het podium moet kunnen gaan als hij echt goed is. De Poggio is niet te lastig, echt een klim voor hem om op vol vermogen aan te vallen. Maar het valt niet mee om het ook daadwerkelijk te doen. Wat dat betreft klopt de stelling wel dat Milaan San Remo de makkelijkste klassieker is om te rijden maar de moeilijkste om te winnen. Zoveel kandidaten die allemaal op hetzelfde stukje het verschil willen maken.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 30, 2017 12:47 pm

Ondertussen regent het waaiers en mooie koersen in Vlaanderen.

Afbeelding

De wedstrijden worden telkens vroeg opengebroken. Kopmannen steken zich niet weg achter hun ploeg maar laten zich zien. Strijd van man tegen man om secondes. Echt één van de betere klassieke periodes van de laatste jaren als het gaat om het kijkspel.

Vanmiddag nog de afsluitende tijdrit in de Driedaagse De Panne - Koksijde en dan zondag de hoogmis met de Ronde van Vlaanderen. Beetje zuur dat dit moet samenvallen met Ajax - Feyenoord maar de strijd zal er niet minder om zijn. De Nederlandse inbreng is tot nu toe helaas zeer mager. Alleen Terpstra lijkt echt goed te zijn. Wie gaat Sagan en Van Avermaet kunnen verslaan, dat is de belangrijkste vraag. Het Quick Step blok met naast Terpstra ook een hele sterke Gilbert lijkt de belangrijkste tegenstander te zijn voor die twee mannen. Het kan haast niet anders of we krijgen ook zondag een mooie koers. :biggthumpup.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » do mar 30, 2017 2:46 pm

Marillion schreef:Wie gaat Sagan en Van Avermaet kunnen verslaan, dat is de belangrijkste vraag.
Niemand. Die twee zijn super dominant (iets té wat mij betreft; komt de spanning niet ten goede) Heel misschien nog Gilbert inderdaad.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do mar 30, 2017 9:04 pm

Het is inderdaad jammer dat de tweede groep kanshebbers echt wel een stukje minder is. Het is nu wel heel moeilijk om iets te doen als je niet de allerbeste bent omdat de finale telkens zo vroeg begint. Dan is meegaan met een vroege vlucht bijvoorbeeld niet zo interessant.

Toch zal daar de sleutel moeten liggen voor een aantal renners. Proberen weg te zijn voor de finale los breekt en dan hopen dat de marge genoeg is of dat ze toch een keer naar elkaar blijven kijken zoals met Sagan en Terpstra. Als er een ploeg is die echt iets op touw kan zetten is het wel Quickstep. Gilbert en Terpstra zijn allebei gewoon echt heel goed en daar komen Lampaert, Stybar, Boonen en Trentin nog bij. Dat is wel een heel deftig blok. Zij zullen echt wel proberen om er twee als eerste vooruit te sturen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » vr mar 31, 2017 1:29 pm

In Belgie zijn ze zo gek van wielrennen dat ze vandaag van vanochtend vroeg tot vanavond de routeverkenning van de Ronde van Vlaanderen rechtstreeks op tv uitzenden. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr mar 31, 2017 5:22 pm

Dat kan echt alleen in Vlaanderen. :smallgrin.gif:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » za apr 01, 2017 10:57 am

Mooi verhaal uit de oude doos. Goede naam ook :)

http://nos.nl/artikel/2165985-cees-bal- ... deren.html

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 02, 2017 8:52 am

Mooi he? De wielersport zit er vol mee. Volgens mij is hij na zijn overwinning ook nog weer terug naar huis gefietst.

De voorbeschouwing is al begonnen op Sporza. Mooie afleiding zo onderweg naar de klassieker met Eddy Planckaert bij het ontbijt.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo apr 02, 2017 9:31 am

Ligt het aan mij of spelen de Nederlanders nog nauwelijks mee dit seizoen? Vandaag zal het ook wel niks worden toch?

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 02, 2017 9:39 am

Bij Sporza wordt alleen Terpstra als mogelijke kanshebber gezien. Na Sagan en Avermaet, vervolgens 3 b-favorieten met Gilbert en Naesen en daarna een groep van 5 c-favorieten met Terpstra.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

columbus

Bericht door columbus » zo apr 02, 2017 9:41 am

Veel Nederlandse toppers mikken op een goed eindklassement in een grote ronde. Alleen Terpstra heeft goede papieren in de voorjaarsklassiekers, misschien Boom in Parijs Roubaix

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo apr 02, 2017 9:47 am

Terpstra is gewoon heel goed. Van de rest van de Nederlanders verwacht ik normaal gesproken alleen iemand als Dylan van Baarle nog wel in beeld in de finale. Misschien Mike Teunissen in een vroege vluhct. Maar uiteraard beiden niet als favoriet.

Boom laat weer eens zien waarom je als ploeg niet op hem moet rekenen als kopman. Wil dan de grote man zijn waar de hele ploeg voor moet werken en dan is hij gewoon niet goed genoeg. Ik snap er niets van dat ze hem hebben teruggehaald.
Nil volentibus arduum

Khraa

Bericht door Khraa » zo apr 02, 2017 2:12 pm

De semifavorieten (Boonen, Stuyven, Gilbert, Trentin, Kristoff) laten zich mooi snel zien. Met nog 80 km te gaan is de koers al mooi open.
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 02, 2017 3:50 pm

Ach ach, Sagan. Lullig.

Sandro

Bericht door Sandro » zo apr 02, 2017 7:26 pm

Na het een aantal keren terug gezien te hebben, was de conclusie van velen toch te voorbarig. Zoals ik het zie was het een fout van Sagan. Hij rijdt te dicht langs het hek en komt zo ten val. Dat vest wat in de fiets van die andere renner zat, had niks met de val te maken.

Maar Gilbert, wat een man he.

zeux

Bericht door zeux » zo apr 02, 2017 7:49 pm

Sandro_Calaaabro schreef:Na het een aantal keren terug gezien te hebben, was de conclusie van velen toch te voorbarig. Zoals ik het zie was het een fout van Sagan. Hij rijdt te dicht langs het hek en komt zo ten val. Dat vest wat in de fiets van die andere renner zat, had niks met de val te maken.
Yep, eens. Die derde rijder komt in de hekken, omdat hij wil schrikt van Sagan. En daar hangen dan al die jassen (zag er veel meer).

Foutje Sagan.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Plaats reactie