Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Marillion
Site Admin

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 3:31 pm

Jinne schreef:Nibali de eerste grote naam van die nieuwe Arabische ploeg.
Ja, er gaat een heel pak Italianen die kant op. Tijdens de Giro begreep ik dat ze ook op Bianchi zouden gaan rijden maar blijkbaar heeft Merida toch een beter voorstel gedaan.

Ik ben wel benieuwd wat Nibali daar nog gaat klaarspelen. Hij krijgt er ongetwijfeld een hele grote zak met geld maar in de Giro was hij niet zo overtuigend als voorgaande jaren. Was dit een minder jaar of is het allerbeste er inmiddels af?
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » do aug 04, 2016 4:00 pm

Mwah. Vorig jaar werd hij ook gewoon op waarde geklopt en vierde in de Tour? Het beste is er niet zozeer vanaf, maar hij moet geluk hebben dat de absolute topfavorieten 'minder zijn of pech hebben'. Pas dan kan hij excelleren.
Hij is niet van het niveau Contador, Froome en Quintana.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 8:27 pm

Hij is ook zeker niet slecht. Dan win je de Giro niet. Maar in mijn ogen is hij wel net even wat minder dan voorgaande jaren.

Dat kan een keer gebeuren maar misschien is het wel het begin van een wat mindere fase in zijn loopbaan. Ik ben er bij Contador ook een beetje bang voor. Die mannen halen dan nog steeds een hoog niveau maar een grote ronde winnen zal steeds iets lastiger worden. Iets wat natuurlijk iedere toprenner een keer gaat meemaken. De meeste zijn al blij als ze er ooit één winnen. Nibali zit al bij het selecte groepje dat zowel Italië, Frankrijk als Spanje op zijn erelijst heeft.
Nil volentibus arduum

peter

Bericht door peter » do aug 04, 2016 8:39 pm

Oh dat is zeker waar. Contador rijdt overigens alweer prima rond en reken maar dat die man er op gebrand is dat hij nu de Vuelta wil winnen. Wordt sowieso een leuke strijd met Quintana erbij en even afwachten op Rio, maar misschien dat Froome ook gewoon weer start.

Sandro

Bericht door Sandro » do aug 04, 2016 8:46 pm

Van de mannen die jullie nu noemen vind ik Contador de mooiste renner. Die gun ik het het meest om nog eens een grote ronde te winnen. Mooie renner om te zien, maar heeft ook nog eens de juiste instelling, koerst aanvallend op de momenten dat het kan.
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » do aug 04, 2016 9:46 pm

Ja, ik ben ook een liefhebber van zijn manier van koersen. Overigens ben ik over Nibali ook te spreken. Dat is ook een aanvaller en hij wil zich gelukkig ook nog wel eens laten zien in een klassieker als Lombardije.

Contador in goede doen bergop zijn rijden en aanvallen is een feest. Dan fladdert hij echt omhoog als een pure klimmer. Maar het is ook een slimme renner die ten koste van alles wil winnen. Die coup in de Vuelta waarmee hij Rodriguez nog wist te vloeren was ook prachtig.

Het is altijd even afwachten wie er echt goed zijn maar het kan zeker een hele mooie Vuelta gaan worden.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr aug 12, 2016 3:27 pm

Lance Armstrong doet opnieuw van zich spreken en neemt Cancellara onder vuur na 'dopinggebruik'

Opvallende tweet van Lance Armstrong na de gouden medaille van Fabian Cancellara in de olympische tijdrit. Door de tweet 'Luigi' de wereld in de sturen doelt hij op het feit dat de Zwitser ooit in de zaak Fuentes betrokken zou zijn.

Na de gouden medaille van Fabian Cancellara postte Trek-Segafredo volgende tweet: "BOOM! Fabian Cancellara is de olympische kampioen." Daarna antwoordde Armstrong op die tweet met "Luigi!!".

Daarmee doelt Armstrong op de zaak rond dopingdokter Eufemiano Fuentes. 'Luigi' is één van de namen die in het dossier voorkwam. Luigi verwijst wellicht naar de omstreden dokter Luigi Cecchini, waar Cancellara klant bij was.

Ook Hamilton
Ook Tyler Hamilton, landgenoot van Lance Armstrong en eveneens betrapt op doping, liet enkele jaren geleden al blijken dat Cancellara Luigi is. En nu heeft dus ook Armstrong de Zwitser onder vuur genomen met zijn tweet. Een straffe insinuatie van Armstrong aan het adres van de 35-jarige Cancellara.

peter

Bericht door peter » vr aug 19, 2016 6:19 pm

Jurgen VDB naar Lotto. Dat is er echt eentje die ik niet zag aankomen, zeg. Prima jongen om erbij te hebben voor Kruijswijk.

Ik wacht eigenlijk op het exit van Kelderman, trouwens.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » vr aug 19, 2016 7:48 pm

Opvallend inderdaad. Ik weet nog even niet wat ik er van moet denken. In goede doen is hij wel een hele bruikbare kracht maar hij is niet zo vaak in goede doen. We klagen hier wel eens over Gesink als hij valt maar deze jongen ligt echt vaker op het asfalt hoor. Maar goed, als hij op z'n fiets blijft zitten moet hij van waarde kunnen zijn.

Zaterdag lekker de start van de Vuelta. Ik ben heel benieuwd hoe de verhoudingen liggen. Er staan genoeg grote namen aan de start. Kruijswijk is kennelijk na Rio nog ziek geworden. Hopelijk is hij weer helemaal goed.
Nil volentibus arduum

Iniesta

Bericht door Iniesta » vr aug 19, 2016 9:33 pm

Nu wel met een redelijk team om zich heen

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo aug 21, 2016 1:43 pm

Ik zit ff de uitslag van de ploegentijdrit te bekijken, hoe kan het dat Gesink al op 3,5 minuut staat in het klassement?

Iniesta

Bericht door Iniesta » zo aug 21, 2016 1:48 pm

Heeft in het begin op kop gereden en daarna laten lopen. Ben benieuwd of ie al sterk genoeg is om van waarde te zijn voor Kruiswijk.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 4:03 pm

Vandaag mogen de renners gelijk serieus aan de bak. Er ligt een hele lastige aankomst te wachten. Steil bergop. Op dit moment is er nog 25km te gaan dus dat is een mooi moment om in te schakelen voor de finale.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » ma aug 22, 2016 4:45 pm

Geen Kruiswijk in de voorste gelederen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 4:51 pm

Nee, die krijgt gelijk een flinke draai om z'n oren.

Movistar sterk met drie man voorin en Froome vooralsnog toch ook op de afspraak.
Nil volentibus arduum

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma aug 22, 2016 6:57 pm

Marillion schreef:....Kruijswijk is kennelijk na Rio nog ziek geworden. Hopelijk is hij weer helemaal goed.
Niet dus:
Nil volentibus arduum

Sandro

Bericht door Sandro » ma aug 22, 2016 7:04 pm

De Nederlanders geven niet thuis dus. Jammer, want de afgelopen grote ronden was er altijd wel een Nederlander die in het GC lang om de hoogste plaatsen mee deed. Ritten proberen te pakken dan maar? :blush.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Iniesta

Bericht door Iniesta » ma aug 22, 2016 10:01 pm

Als Kruiswijk niet meer verliest morgen, heeft ie weer een aantal etappes om aan te sterken.
Als ie weer z'n giro niveau kan halen, kan hij nog steeds hoog in het klassement komen met alles wat ee nog aankomt.
Werd vandaag in elk geval goed ondersteund door twee teamgenoten.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » di aug 23, 2016 12:52 pm

Het gaat vandaag wel weer bergop dus het zal lastig genoeg worden.

Als hij nog meer tijd verliest zal het lastig worden om richting het podium te gaan. Aan de andere kant duurt de ronde nog lang en komen er nog meer dan genoeg zware dagen. Lukt het podium niet dan zou ik als ik hem was voor een rit gaan. Maar goed, eerst maar eens zien of hij beter in vorm raakt gedurende de koers. Zo zie je maar weer dat het bepaald geen vanzelfsprekendheid is om te scoren als klassementsrenner.
Nil volentibus arduum

Alexander

Bericht door Alexander » di aug 23, 2016 4:22 pm

Gesink in km 1 van de berg er alweer af. Het heeft toch geen zin meer met die jongen, of vergis ik me nou?

Iniesta

Bericht door Iniesta » di aug 23, 2016 7:24 pm

Gesink knecht deze Vuelta voor Kruiswijk, heeft hem gisteren op sleeptouw genomen.
Heeft maar heel beperkt kunnen trainen na zware hersenschudding vlak voor de tour, en is dus verre van top.

zeux

Bericht door zeux » di aug 23, 2016 7:45 pm

Iniesta schreef: Heeft maar heel beperkt kunnen trainen na zware hersenschudding vlak voor de tour, en is dus verre van top.
Dat is ongemak nr 856?
Het kan geen toeval zijn dat hij zó vaak iets heeft.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » di aug 23, 2016 8:23 pm

Tja beetje makkelijk zonder te kijken welke issues die mn ook in privésfeer heeft gehad. Zou niet weten wat daar geen toeval aan is (behalve wellicht hogere machten...)
Valt wellicht net te vaak, maar niet vaker dan een Contador denk ik en zonder z'n andere sores heeft niemand het daar over.

zeux

Bericht door zeux » di aug 23, 2016 8:33 pm

Iniesta schreef:Tja beetje makkelijk zonder te kijken welke issues die mn ook in privésfeer heeft gehad.
Tuurlijk, zijn privésores houd ik er buiten. Het gaat om de fysieke malheur. Hij is te vaak 'niet goed' wat mij betreft. Daardoor zijn goede resultaten te incidenteel.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Iniesta

Bericht door Iniesta » di aug 23, 2016 8:40 pm

Ik denk dat die privé sores (incl z'n hartproblemen ) een grotere impact hebben gehad dan z'n valpartijen.
Hoe dan ook, dit heeft inderdaad grote invloed op z'n incidentele successen ipv structureel stapjes maken.
Maar goed, hij is nog steeds niet te oud en hopelijk is vrouwe fortuna aan xijn zijde de komende 3 jaar, dan moet hij nog wel wat leuks kunnen laten zien. Mollema bewees dit jaar dat zelfs in de tour er mogelijkheden op minimaal podium zijn voor hun kaliber.

Plaats reactie