Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Sandro

Re: Wielrennen

Bericht door Sandro » zo jul 24, 2016 5:42 pm

brigade zuid schreef:Veel minder publiek dan anders in Parijs, we weten allemaal waarom.
Omdat je bij de etappe naar Parijs altijd uren zit te kijken naar een 100% zekere massasprint? :hypocrite.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Alexander

Bericht door Alexander » zo jul 24, 2016 6:51 pm

Overtuigende tour van de mannen van Lotto Jumbo.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 25, 2016 9:09 am

Dat was inderdaad een vrij kansloze ronde voor Lotto NL Jumbo. Eigenlijk was het plan na het uitvallen van Gesink vlak voor de Tour van tafel. Wat er vervolgens uit kwam had niet veel om het lijf.

Kelderman zou eerst niet voor het klassement gaan rijden. Toen hij in de eerste week redelijk goed stond toch maar wel en later weer niet. Groenewegen heeft het dit seizoen gewoon heel goed gedaan maar de keuze om een sprinttrein in te richten en feitelijk in de Tour te gaan oefenen was gewoon niet handig. Zowel dat treintje als Groenewegen kwam hiervoor echt te kort. Ga dat nou eerst eens op een ander niveau oefenen. Verder hadden ze niet veel. Bennett zat nog een paar keer in een ontsnapping maar was dan nooit bij de beste. Klein lichtpuntje was dat Kelderman in de laatste bergrit wel in de aanval zat. Ook al moest hij dat bekopen met zijn tweede val. Die jongen kan echt wel fietsen maar deze rol was echt niet voor hem weggelegd. Die laatste val was overigens nog best stevig.

In de Vuelta spelen ze de kaart Kruijswijk en ik verwacht Gesink ook daarbij. Als ze daar allebei goed zijn kunnen ze daar normaal gesproken wel wat klaarspelen. Na de mooie Giro en een slechte Tour nu weer een goede grote ronde?
Nil volentibus arduum

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 25, 2016 9:20 am

Wat vind je van het presteren van Mollema?

Ik lees trouwens dat Contador naar Trek gaat, ben benieuwd wat dat voor volgend jaar voor Mollema betekent.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 25, 2016 9:37 am

Ben benieuwd wat ze contractueel gaan doen bij Jumbo. Ik kan me maar zo voorstellen dat ze afscheid nemen van Kelderman. Hij en Vanmarcke zitten nog zonder contract en Jumbo heeft de wens om Kruijswijk en Dylan te voorzien van betere knechten (klimgeiten en sprinttrein). Om dat mogelijk te maken zullen ze dus keuzes moeten maken. In dat geval zou ik het contract met Vanmarcke verlengen en geld vrij maken door afscheid te nemen van Wilco Kelderman. En misschien dat ze dan jongens als Formolo (ze willen nog een Italiaan toevoegen) en wat jonge Amerikanen (ook dat is een speerpunt) toevoegen.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 25, 2016 9:38 am

Tot aan de tweede rustdag was het binnen zijn mogelijkheden gewoon uitstekend. Nauwelijks tijd verloren, prima tijdrit gereden en een sterke reactie op de aanval van Froome en Porte op de Ventoux. We moeten het niet overdrijven maar veel meer dan dat zit er denk ik niet in. In de derde week is hij dan toch weer in elkaar gezakt. Dat begint wel echt een probleem voor hem te worden want dat lijkt haast standaard te zijn. Dat is vervelend want de trend is steeds meer om juist daar het zwaartepunt van het parcours te leggen.

De val in de regen heb ik niet gezien. Ik weet niet of dat verwijtbaar was maar als je de hoeveelheid valpartijen zag denk ik dat dit wel meevalt. Met die hoeveelheid regen is het binnen de kortste keren glad, er ligt vaak olie op het wegdek die dan naar boven komt en je hebt ook nog de verf van supporters. Er is dan maar heel weinig nodig om weg te glijden. Het moment was erg slecht want nu ging hij kapot in de achtervolging op het glooiende stuk en moest hij het bergop stevig bekopen. Misschien ook te weinig gegeten en gedronken in de achtervolging? Een paar sterke ploegmaats hadden hem daar misschien kunnen redden. Veel hulp heeft hij niet gehad. Zo'n Schleck is gewoon op en Cancellara stapt doodleuk uit. Nu had die laatste daar niet voorin gezeten maar het is mentaal niet handig als de leider van het team uit de koers stapt.

Die laatste aanval zaterdag vond ik dwaas. Daarmee gooit hij gewoon een top 10 klassering weg. Ik weet wel dat je daar niet heel enthousiast van raakt als je podiumkansen had maar zijn ploeg zal er anders over denken.

Volgend jaar is Contador dus de baas van de ploeg. Het zal betekenen dat er betere knechten meekomen. Misschien kan hij er wel van profiteren. Het is afwachten hoe goed Contador straks weer is. Hij is toch weer een jaartje ouder. Er kan een scenario uitrollen waar ze met twee een blok kunnen vormen. Mollema kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in Spanje eens voor zijn eigen kansen te gaan.
Nil volentibus arduum

zeux

Bericht door zeux » ma jul 25, 2016 9:42 am

Marillion schreef: Volgend jaar is Contador dus de baas van de ploeg. Het zal betekenen dat er betere knechten meekomen. Misschien kan hij er wel van profiteren. Het is afwachten hoe goed Contador straks weer is. Hij is toch weer een jaartje ouder. Er kan een scenario uitrollen waar ze met twee een blok kunnen vormen. Mollema kan er ook voor kiezen om bijvoorbeeld in Spanje eens voor zijn eigen kansen te gaan.
Soort van Quintana-Valverde? Of Aru-Nibali? (al ging Nibali niet voor het eindklassement was vanaf het begin duidelijk)

Steven de Jongh komt ook mee. Heeft die nog toevoegende kwaliteiten?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 25, 2016 9:47 am

Een sterke ploeg maakt natuurlijk een enorm verschil. Ik ben benieuwd hoe ver Froome was gekomen als hij in de ploeg van Mollema had gereden. Maar inderdaad, die wanhoopsdemarrages van Mollema moet ie maar niet meer doen, daar schiet je niets mee op.

Al met al vond ik het een saaie tour, heb er dan ook erg weinig live van gezien.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

peter

Bericht door peter » ma jul 25, 2016 9:47 am

Mollema heeft zijn kans gehad in de Tour en heeft de aansluiting met de top niet te kunnen maken. Die jongen zal nu een ander programma gaan rijden. Contador, Pantano en vast ook Jesus Hernandez kun je dus vast opschrijven voor het team van de Tour van 2017.

Met het 'wegvallen' van Cancellara heb je vast genoeg budget om nog wat extra's te kunnen doen. :smallgrin.gif:

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 25, 2016 10:19 am

Wat transfers betreft. Ik heb begrepen dat Nibali Astana gaat verlaten en zou tekenen voor een nieuwe ploeg uit Qatar. Bianchi gaat als fietsenleverancier ook die kant op en dat Lotto Jumbo vervolgens gaat rijden op Merida.

Vanmarcke gaat in ieder geval niet naar Etixx-Quickstep want Boonen heeft bijgetekend t/m Roubaix en Phillipe Gilbert gaat die kant op. Dan is het budget voor het voorjaar wel op. Ik denk dat Lotto Jumbo hem wel wil behouden want anders valt er een gat in de voorjaarsploeg. Als Vanmarcke wel vertrekt denk ik dat Lars Boom terugkomt.

Het is ook nog even afwachten wat er gaat gebeuren met Bora. Die gaan er volgens mij serieus geld insteken want Sagan zou daarheen gaan. Daar blijft het dan vast niet bij. Misschien nog wat jongens van Tinkoff die kant op?

Bij Trek gaat het gewoon volledig om Contador draaien. Die is heel close met Steven de Jongh dus zal die laatste wel iets kunnen. Hij komt op mij ook over als een prettige en rustige vent. Mollema zal in de Tour wel echt de tweede viool krijgen maar dat hoeft geen ramp te zijn. Hij kan dan in de schaduw een goede prestatie neerzetten en misschien in de Vuelta voor eigen kansen gaan. Hij fietst graag in Spanje.

Ik kijk vanuit Nederlands perspectief vooral uit naar de Giro. Kruijswijk gaat daar een nieuwe poging wagen en het zit er dik in dat Sky daar de kaart Poels gaat spelen. Dan hebben we ineens twee kandidaten voor de eindzege al wil ik nog wel even zien of Poels drie weken constant kan presteren als hij er iedere dag moet staan.
Nil volentibus arduum

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 25, 2016 10:36 am

Ik zal de coup van Contador in de Vuelta van 2012 die hij niet meer kon winnen, maar toch won door aan te vallen in een heuveletappe niet snel vergeten. Daar kan onze Bauke misschien nog wat van leren.

Het budget van van Trek is wel een stuk kleiner dan die van Tinkoff, ben benieuwd,
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

peter

Bericht door peter » ma jul 25, 2016 10:38 am

Ja het wordt wel interessant. Bahrain Cycling Team met Nibali en nog wat volgelingen (Colbrelli, Visconti oa). Sagan en Majka die naar Bora vertrekken. Kreuziger naar Katyusha. Gatto en Moser naar Astana. En Rosa die naar Sky verkast. Het is nog nooit zo druk geweest aan het transferfront.

En dan krijg je bij Trek dus waarschijnlijk ook nog de Kort en Degenkolb. Dat wordt ook wel een aardig blok (voor alle koersen).

zeux

Bericht door zeux » ma jul 25, 2016 10:41 am

Peter schreef:Mollema heeft zijn kans gehad in de Tour en heeft de aansluiting met de top niet te kunnen maken. Die jongen zal nu een ander programma gaan rijden. Contador, Pantano en vast ook Jesus Hernandez kun je dus vast opschrijven voor het team van de Tour van 2017.

Met het 'wegvallen' van Cancellara heb je vast genoeg budget om nog wat extra's te kunnen doen. :smallgrin.gif:
Dat wordt een Spaans(talig) feestje.
Zou Trek al geweten hebben dat Mollema door het ijs zou gaan? Waarom haal je anders zo'n combi Contador-Pantano?

Contador komt wel echt op leeftijd (33).
2016 - uitgevallen
2015 - 5de op 9.48
2014 - uitgevallen
2013 - 4de op 6.27
2012 - niet aanwezig door schorsing
2011 - 5de op 3.57, maar uit uitslag geschrapt
2010 - winnaar, maar geschrapt
2009 - winnaar
2008 - Geen deelname
2007 - winnaar
2006 - geen deelname
2005 - 31ste

Hij wint de Giro in 2015 en 2008
Hij wint de Vuelta in 2014, 2012 en 2008

Vraag is, kan hij volgend jaar nog een keer zijn kunstje doen?
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

DelToro

Bericht door DelToro » ma jul 25, 2016 12:05 pm

Een tikkeltje vertekenende cijfers zijn het wel.
Contador was zowel in 2014 als in 2016 in erg goede vorm, maar inderdaad door pech uitgevallen. Denk dat Froome nog altijd wel had gewonnen deze Tour, maar tweede was hij denk ik wel geworden.
De 5e plaats in 2015 kan niet los worden gezien van de Giro winst eerder dat jaar. Giro - Tour is een heel lastige combinatie en dat heeft hij een beetje onderschat. Hij dacht de Giro op 80-90% te kunnen winnen, maar dat kostte hem veel meer moeite. Hierdoor verscheen hij niet in topvorm aan de start van de Tour en kon hij niet meestrijden voor de winst.

Sandro

Bericht door Sandro » do jul 28, 2016 7:55 am

Vijf dagen na het breken van je spaakbeen alweer over de klinkertjes gaan denderen tijdens de Acht van Chaam en teleurgesteld zijn dat je na een uur af moet stappen. Het zegt wat over de sterke wil van Dumoulin, maar dit is mij wat te ongeduldig.

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » vr jul 29, 2016 3:00 pm

:smallgrin.gif:
Welke wielrenner moet in plaats van Dumoulin de kans krijgen om te vallen in Rio?

Nederland mag vier wielrenners afvaardigen die op de Olympische Spelen in Rio keihard op hun bek gaan. Omdat het nog onzeker is of Tom Dumoulin aan de streep zal verschijnen, wordt er gespeculeerd over de renner die in zijn plaats de kans krijgt om namens Nederland in het zicht van de haven het asfalt te kussen. Veelgenoemde kandidaten zijn Gesink, Kelderman, Terpstra en Clement.
Wilco Kelderman liet in Frankrijk zien ook in een grote ronde onderuit te kunnen glijden en is dus wel een serieuze kanshebber. Niki Terpstra is al jaren een van Nederlands meest constante factoren. Dit jaar draait hij echter een matig seizoen en het is de vraag of hij op het heuvelachtige parcours van Rio een ongelukkige stuurfout kan maken.
Ook Stef Clement wordt genoemd als kandidaat, maar wieleranalist Thijs Zonneveld heeft zijn bedenkingen: “Mollema, Poels en Kruijswijk zijn allen renners die op de top van hun kunnen zijn. Ze hebben ruimschoots bewezen een zekere overwinning uit handen te kunnen geven op het grote podium. Clement is nog niet zover. Als hij meegaat, dan zal hij er als knecht voor moeten zorgen dat de grote jongens elkaar in de wielen rijden.”
Het is onwaarschijnlijk dat de keuze valt op Robert Gesink, hij is na een valpartij waarschijnlijk niet op tijd fit om in Brazilië op zijn bek te kunnen gaan.

Iniesta

Bericht door Iniesta » za jul 30, 2016 4:13 pm

Bauke wint San Sebastián!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 4:25 pm

Iniesta schreef:Bauke wint San Sebastián!
Lekkere zege van Mollema hoor...! Zo zie je maar... Mollema heeft een venijnig eindschot en is wel degelijk een afmaker!

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 5:25 pm

Niet bepaald kleine jongens die hij eraf heeft gereden, zeg.

De top 10 na Mollema zelf bestaat uit Tony Gallopin, Valverde, Rodriquez, Greg van Avermaet, Brambilla, Yates, Tom Jelte Slagter, Nicolas Roche en Dries Devenyns!

Iniesta

Bericht door Iniesta » za jul 30, 2016 6:39 pm

Hij kwam met rodriquez Valverde en Gallopin boven en is toen direct op z'n zoetemelks gedamarreerd. Had net de mazzel dat Valverde eb rodriquez elkaar niet kunnen luchten, en heeft zo'n 8 km dacht ik solo gereden (eerste deel afdalen)

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 6:49 pm

Iniesta schreef:Hij kwam met rodriquez Valverde en Gallopin boven en is toen direct op z'n zoetemelks gedamarreerd. Had net de mazzel dat Valverde eb rodriquez elkaar niet kunnen luchten, en heeft zo'n 8 km dacht ik solo gereden (eerste deel afdalen)
Jep in dat groepje kwam hij als 2e aan bij de top en is toen meteen op 8,X kilometer van de streep weggereden.

Zoals je zegt idd een Zoetemelkje. Gat kregen die achtervolgers met zijn drieën niet dicht, terwijl je twee van de drie wel degelijk volle bak rond zag draaien en zich het lep lazarus zag trappen. Alleen Valverde weigerde om ook maar een trap extra voor Rodriquez te doen, wat gek is omdat hij hem er toch altijd wel af sprint

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » za jul 30, 2016 9:48 pm

Mollema eindigde de afgelopen vier jaar al in de top tien bij de klassieker in San Sebastian. Hij werd achtereenvolgens vijfde, negende, tweede en zesde. Komende zaterdag rijdt Mollema de wegwedstrijd bij de Olympische Spelen in Rio de Janeiro.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » za jul 30, 2016 9:54 pm

Mooi succes voor Bauke. Dat zal 'm goed doen na die toch wel dramatisch verlopen slotweek van de Tour. Dit is wel een zege die telt en het zal hem vertrouwen geven richting de Spelen.

Dumoulin is vandaag gelukkig in het vliegtuig gestapt richting Rio. Die gaat dus gewoon rijden en dan is hij in de tijdrit wat mij betreft gewoon de favoriet. Zijn conditie is hij niet kwijtgespeeld. In de wegrace verwacht ik van Nederland toch ook wel wat. We hebben best een leuke ploeg met Poels, Mollema en Kruijswijk. Dumoulin zal van die wedstrijd wel een training maken. Misschien wat werken tot aan de finale zolang dat geen risico's geeft voor zijn tijdrit. Starten moet hij in ieder geval, anders mag hij de tijdrit niet rijden.
Nil volentibus arduum

Wie kent Cees de Wolf nog?

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog? » za jul 30, 2016 11:43 pm

He, dat wist ik niet, moeten tijdrijders starten in de wegwedstrijd, om mee te kunnen doen in de tijdrit? Wat een idiote regel.

Sandro

Bericht door Sandro » zo jul 31, 2016 7:43 am

Favoriet is hij voor mij niet. We weten niet hoe z'n pols het gaat houden tijdens zo'n lange tijdrit en er zijn nog wel een paar andere renners die dit erg goed kunnen.

Tot nu toe komt Dumoulin op mij overigens ook wat ongeduldig over, dus ik hoop maar dat hij niet ergens in de voorbereiding naar 10 augustus teveel risico gaat nemen. Aan de andere kant begrijp ik wel dat hij alles zoveel mogelijk wil doen zoals hij normaal ook gedaan zou hebben, om die topvorm maar niet kwijt te raken. Maar daar zit juist de moeilijkheid in nu natuurlijk. Hij begeeft zich op een erg dun koordje.

Mocht hij toch goud pakken dan maakt het er wel alleen maar mooier op.

Plaats reactie