Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Ja. Doorgaans staat voor een gebroken pols 3 tot 6 weken. Dan zijn twee weken herstel iets tekort.
Bestaat die Servische placenta genezeres nog?
Bestaat die Servische placenta genezeres nog?
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
Volgens de geruchten inderdaad pols gebroken en dus niet naar Rio...Sandro_Calaaabro schreef:10 augustus is de tijdrit al toch? Dat komt wel heel snel als je pols gebroken is. Als...eerst even afwachten of dat inderdaad het geval is.
Volg zelf het wielrennen niet zo intensief, maar waarom is Dumoulin na die tijdrit van gister niet zelf afgestapt? Viel voor hem toch niets meer te winnen en je hebt wel het risico van blessure's, wat dus nu is gebeurt.
Hij dacht dat hij goed zou reageren op nog twee zware etappes en dan een rustperiode tot de OS.
De ene breuk is de andere trouwens niet, dus nog even afwachten wat er gebeurd.
De ene breuk is de andere trouwens niet, dus nog even afwachten wat er gebeurd.
Tja, dat is achteraf makkelijk. Je kan ook op training vallen. Het plan was vooraf om door te rijden tot Parijs om die kilometers in de benen te hebben.
Ik geef de hoop nog even niet op hoor. Is het een mooie breuk of een slechte breuk. Wat is er mogelijk met een operatie? Hij kan zijn conditie blijven onderhouden. De vraag zal zijn of hij straks genoeg is herstelt om de fiets volledig te kunnen controleren.
Het is wel echt een flinke domper zeg. En dan ben ik ook nog aangewezen op de livestream van de NOS waardoor ik dat gezanik van Herbert Dijkstra er gratis bij krijg.
Ik geef de hoop nog even niet op hoor. Is het een mooie breuk of een slechte breuk. Wat is er mogelijk met een operatie? Hij kan zijn conditie blijven onderhouden. De vraag zal zijn of hij straks genoeg is herstelt om de fiets volledig te kunnen controleren.
Het is wel echt een flinke domper zeg. En dan ben ik ook nog aangewezen op de livestream van de NOS waardoor ik dat gezanik van Herbert Dijkstra er gratis bij krijg.
Nil volentibus arduum
Wat een paniek ineens hier, het is maar wielrennen hoor. 

There is only one difference between a madman and me. I am not mad.
Salvador Dali
Salvador Dali
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Haha ik ook. Nelissen is nog wel OK.
Ik had nog wel verwacht dat die Astana boys wat zouden proberen. Laat Aru het nu gewoon afhangen van de laatste col? Hij heeft veel tijd nodig voor een podium en zo gaat dat niet lukken.
Ik had nog wel verwacht dat die Astana boys wat zouden proberen. Laat Aru het nu gewoon afhangen van de laatste col? Hij heeft veel tijd nodig voor een podium en zo gaat dat niet lukken.
Mollema inmiddels ook gevallen nadat hij in de natte afdaling in de aanval ging
Nu Froom ook gevallen
Ik schakel net pas in. Waarom valt Mollema aan in een glade afdaling? Dat is toch helemaal niet zijn ding specifiek, afdalen?Iniesta schreef:Mollema inmiddels ook gevallen nadat hij in de natte afdaling in de aanval ging
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Mollema is gezien.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Jammer voor Baukema, maar te verwachten als je z'n afgelopen dagen ziet.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
-
- AT Toto winner 15/16
Wat zijn het toch een stel droeftoeters bij mekaar.zeux schreef:Mollema is gezien.
Mooi dat knikje en schouderklopje van Froome voor Poels.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Duikeling klassement Mollema. Niet normaal. Zesde, zevende plek? Zoiets?
Nou, niet normaal zou ik niet zeggen. Eergisteren was al duidelijk dat z'n tank zowat leeg was. Dan kun je makkelijk flink wat tijd verliezen in een etappe als dit. Ok, hij valt, maar wie niet?zeux schreef:Duikeling klassement Mollema. Niet normaal. Zesde, zevende plek? Zoiets?
-
- AT Toto winner 15/16
Gesink valt, valt valt, ziek zwak misselijk. Kruiswijk valt, Mollema valt, Kelderman valt en heeft altijd wat. Ben k nog iemand vergeten.
-
Tiende nu. Ik begreep van knabbel en babbel dat hij aanloop naar laatste klim alles alleen moest doen. Zit hij nog in de groep, dan is zo'n klim een ander verhaal, lijkt me. Nu heeft hij zich kapot gereden om terug in de groep te komen. Kruiswijk-verhaal.Sandro_Calaaabro schreef:Nou, niet normaal zou ik niet zeggen. Eergisteren was al duidelijk dat z'n tank zowat leeg was. Dan kun je makkelijk flink wat tijd verliezen in een etappe als dit. Ok, hij valt, maar wie niet?zeux schreef:Duikeling klassement Mollema. Niet normaal. Zesde, zevende plek? Zoiets?
Voor het eerst dat ik Mollema echt aangeslagen zie. Zonde hoor, hij is er echt volledig doorheen gezakt na zijn achtervolging. Dure fout om er op dat moment bij te gaan liggen. Zo zie je maar hoe kwetsbaar je kunt zijn. Als Froome pech heeft breekt hij door ook gewoon een sleutelbeen.
Dit is tegelijkertijd ook wel wat de sport zo ontzettend mooi maakt. Het is zo hard en één moment van onoplettendheid of pech kan je volledig opbreken.
Nou ja, nu maar hopen dat het resultaat van de scan bij Dumoulin een beetje meevalt.
Dit is tegelijkertijd ook wel wat de sport zo ontzettend mooi maakt. Het is zo hard en één moment van onoplettendheid of pech kan je volledig opbreken.
Nou ja, nu maar hopen dat het resultaat van de scan bij Dumoulin een beetje meevalt.
Nil volentibus arduum
Ja, vrijwel een exacte kopie.zeux schreef:.... Kruiswijk-verhaal.
Nil volentibus arduum
Je vergeet Contador en Froomebrigade zuid schreef:Gesink valt, valt valt, ziek zwak misselijk. Kruiswijk valt, Mollema valt, Kelderman valt en heeft altijd wat. Ben k nog iemand vergeten.
Zeur?Marillion schreef:Ja, vrijwel een exacte kopie.zeur schreef:.... Kruiswijk-verhaal.

Ik vind het helemaal geen exacte kopie. Hele andere situatie.
Huh, hoe heb ik dat nu voor elkaar gekregen. Zal het even aanpassen.
Wat de situatie betreft. Er is eigenlijk niets aan de hand tot het moment van de val. Hij komt vervolgens alleen te zitten in de achtervolging. Gaat daarin enorm diep en blaast vervolgens de motor op tijdens de klim waarna de achterstand fors oploopt. Ook hier prima executie van de tegenstanders en gelijk kansloos voor het podium.
Ok, de sneeuwmuur was nu een gladde rotonde en de groep was wat groter. Maar er zijn toch wel heel veel parallellen te trekken.
Wat de situatie betreft. Er is eigenlijk niets aan de hand tot het moment van de val. Hij komt vervolgens alleen te zitten in de achtervolging. Gaat daarin enorm diep en blaast vervolgens de motor op tijdens de klim waarna de achterstand fors oploopt. Ook hier prima executie van de tegenstanders en gelijk kansloos voor het podium.
Ok, de sneeuwmuur was nu een gladde rotonde en de groep was wat groter. Maar er zijn toch wel heel veel parallellen te trekken.
Nil volentibus arduum
Ok, hij is voorlopig nog niet uitgeschakeld. Hopen dat het verdere onderzoek niets aan het ligt brengt wat tegenvalt maar hier ben ik gezien het voorval wel voorzichtig optimistisch over.Dumoulin mag ondanks breukje in pols blijven hopen op Spelen
Tom Dumoulin heeft vrijdag een breukje in zijn linkerpols opgelopen bij een valpartij in de negentiende etappe van de Tour de France. De tweevoudig ritwinnaar mag desondanks blijven hopen op deelname aan de Olympische Spelen.
De ploegleiding van Giant-Alpecin liet vrijdagavond weten dat er bij de 25-jarige Limburger wel een fractuur is geconstateerd, maar dat nog niet duidelijk is wat de precieze ernst van de kwetsuur is. Vrijdagavond wordt de Nederlandse renner nader onderzocht in een Frans ziekenhuis. "Het lijkt erop dat Tom een fractuur heeft in een bot in zijn pols", zei de ploegarts van de Duitse equipe tegen de NOS.
"Het ziet ernaar uit dat de fractuur niet doorgaat naar het gewricht en het is ook niet verplaatst, dus dat is wel gunstig. Dat zou met een beetje geluk kunnen betekenen dat hij mee kan doen aan de Olympische Spelen." Dumoulin moet sowieso twee weken in het gips en daarna eventueel nog een stevige polsband dragen. "We gaan ons best doen en zo weinig mogelijk risico nemen. De fractuur moet tenminste 45 dagen genezen en binnen vijftien dagen is het niet genezen." Volgens de ploegarts was de winnaar van de negende etappe en eerste individuele tijdrit "teleurgesteld en natuurlijk ook bang dat hij Rio niet haalt".
Dumoulin geldt als een van de topfavorieten voor de olympische tijdrit in Rio de Janeiro. Die staat voor woensdag 10 augustus op het programma in Brazilië.
Bron: nusport.nl
Operatie is niet nodig en dat is mooi want dan moet je aan de antibiotica en dat is slecht voor je conditie. Het moet prima mogelijk zijn om hiermee op niveau te blijven schat ik zo in. Dan is het alleen de vraag of hij straks voldoende controle over zijn fiets kan hebben. Dat is natuurlijk wel cruciaal.
Nil volentibus arduum
Maar nog meer verschillen.Marillion schreef:Huh, hoe heb ik dat nu voor elkaar gekregen. Zal het even aanpassen.
Kruijswijk was duidelijk de sterkste tot het moment van de val, Mollema al dagen lang een stuk minder.
Ik zal de val van Mollema nog eens terug moeten zien, maar van wat ik gehoord en gelezen heb was het pure pech. Het is ook niet voor niks dat ze bij bosjes vielen vandaag. De val van Kruiswijk was in mijn ogen geen pech, maar echt een fout.
Kruijswijk had een gebroken rib opgelopen bij zijn val, Mollema kon zonder al te veel fysiek ongemak verder rijden.
Zonder val had Mollema zijn podiumplek ook niet behouden tot aan Parijs, daar ben ik van overtuigd. Kruijswijk had de Giro zonder val gewoon gewonnen.