Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Volgens eigen zeggen schat hij Froome sowieso sneller in.
Ik vind dit soort dingen dan weer geinig:
Ik vind dit soort dingen dan weer geinig:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Mollema weer niet super zo te zien. Is die rustdag toch een behoorlijke breaker geworden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Tja ik vraag me af of je na ruim twee weken Tour een slechte dag kunt hebben waar je nog bovenop komt. De slechte benen waren natuurlijk een enorme opeenstapeling van inspanningen. Daar herstel je dan niet meer van als er daarna alleen nog maar zware etappes te wachten staan. Het lastige van de befaamde derde week.
Laatst gewijzigd door Sandro op do jul 21, 2016 4:32 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
"Hate it or love it, the underdog's on top".
Uiteindelijk slechts 2 seconden verlies ten opzichte van Yates.
Dumoulin tweede. Leek halverwege even op ritwinst, maar helaas, Froome klasse beter.
Dumoulin tweede. Leek halverwege even op ritwinst, maar helaas, Froome klasse beter.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Het was wat betreft Mollema positief dat hij ten opzichte van Yates tijd terug begon te pakken in de loop van de tijdrit. Al had ik stiekem hoop dat hij zijn voorsprong iets had kunnen uitbreiden. Hij gaat er nog een hele kluif aan hebben om zijn podiumplaats vast te houden want de rij kandidaten voor plaats 2 en 3 is nog lang. Naast Mollema hebben Yates, Quintana, Bardet, Porte en Aru hebben daar nog kans op. En er mag er maximaal één passeren.
De strijd om de eerste plek is wel gestreden. Dat betekent dat de aanvallen zich nu waarschijnlijk op de 2e plek van Mollema gaan richten.
De strijd om de eerste plek is wel gestreden. Dat betekent dat de aanvallen zich nu waarschijnlijk op de 2e plek van Mollema gaan richten.
Nil volentibus arduum
Haha de tour column van Joris Belgers in de Trouw van vandaag...
Tourcolumn: Het mysterie Yates
Door: Joris Belgers − 22/07/16, 11:56
Oi, daar moest een noest harkende Bauke Mollema tóch een gaatje laten vallen, op de slotklim naar Lac d'Emosson.
Adam Yates, concurrent om de tweede plek en de revelatie van deze Tour, kon daarentegen de versnelling van Richie Porte woensdag wel enigszins volgen. Nogal wiedes. De Brit (23) van Orica-BikeExchange belazert de boel. Vergeet verdachte bloedwaardes. Vergeet verstopte motortjes. Adam Yates is slimmer dan dat. Hij heeft het hele tourcircus bij de neus. Of hij - we moeten eigenlijk spreken van zij. Meervoud.
Een verslaggever vroeg Yates na die etappe of hij tijdens de klim aan zijn tweelingbroer had gedacht, Simon Yates. Een kort 'nee'. Deze Simon kan minstens zo hard fietsen als Adam. Ze zijn even lang, hebben exact hetzelfde gewicht. Twee druppels water. Als u ze op straat zou tegenkomen, zou u ze niet uit elkaar kunnen halen. En hier zit hem de clou.
Een tijdje geleden werd Simon geschorst. Voor een wissewasje: tijdens Parijs-Nice was hij positief getest op terbutaline. Zijn dokter was 'vergeten' een attest aan te vragen voor het astmamedicijn. Je gaat er nauwelijks harder van fietsen, maar Simon moest zijn fiets een paar maanden aan de kant zetten. Geen Tour voor Simon. Toeval? Ik denk het niet.
Het moge duidelijk zijn: de Adam Yates die in Frankrijk hoge ogen gooit is niet alleen Adam Yates. Het is Adam Yates én zijn tweelingbroer. Simon en Adam fietsen om de beurt. Iedere dag schuilt er eentje in een speciaal gebouwd hokje in de Orica-ploegbus. Elke dag is zo een rustdag voor een van de broertjes Yates.
Het kan niet anders. Want noem me chauvinistisch, maar anders had onze Bauke die sprieterige Brit toch al lang de vernieling in gereden?
Geweldige etappe tot nu toe in een prachtomgeving. Astana maakt de koers keihard en een groep vooruit die vecht voor de dagzege
NOOIT meer Seedorf a.u.b.
Haha, dat zou een wielersport waardige truc speciale zijn.
Ondertussen heeft Kelderman geheel tegen de verwachting in de vlucht van de dag toch weer weten te missen. Misschien volgende keer gewoon wel gas geven in de klimtijdrit? Dat was nou een uitgelezen kans om toch nog een aardig resultaat neer te zetten en het vertrouwen wat op te krikken. Als hij tenminste nog wat in zijn benen had zitten.

Ondertussen heeft Kelderman geheel tegen de verwachting in de vlucht van de dag toch weer weten te missen. Misschien volgende keer gewoon wel gas geven in de klimtijdrit? Dat was nou een uitgelezen kans om toch nog een aardig resultaat neer te zetten en het vertrouwen wat op te krikken. Als hij tenminste nog wat in zijn benen had zitten.
Nil volentibus arduum
In het voetbal ook weleens voorgekomen met Shota en Archil Arveladze hoor. Archil die er weinig van kon, amper niveautje NAC heeft nog eens een dik contract overgehouden aan een hattrick gemaakt door zijn broer die, puur voor de gein, eens voor hem inviel.Marillion schreef:Haha, dat zou een wielersport waardige truc speciale zijn.![]()

Op de tribune in de Arena waren we ook weleens suspicious als Arveladze een buitengewoon slechte dag had.

Hahaha.
Compleet verkeerde topic, maar Showtime Shota was wel een van de laatsten met een schaarbeweging in Ajax 1.
Compleet verkeerde topic, maar Showtime Shota was wel een van de laatsten met een schaarbeweging in Ajax 1.
En bovendien een groep die nog op 'schoot afstand' is. Zou toch leuk zijn als de groep met ook Mollema, Yates, Valverde, Aru, Froome etc etc met elkaar weer eens vecht om de ritzege.elliquido schreef:Geweldige etappe tot nu toe in een prachtomgeving. Astana maakt de koers keihard en een groep vooruit die vecht voor de dagzege
Zal dan wel Aru worden, reed erg sterk gisteren.
Mollema zal het niet gaan redden als hij niet weer een stap kan maken, er wareb er gisteren teveel renners sterker.
Mollema zal het niet gaan redden als hij niet weer een stap kan maken, er wareb er gisteren teveel renners sterker.
Ja, Baukema moet echt opstaan vandaag. De rest ruikt bloed. Als hij ze niet afweert staat hij zondag negende.
Met een beetje geluk gaat het een mooie strijd worden om plaats 2 en 3. Ik ga er straks in ieder geval even voor zitten. Het spektakel is in de loop van de ronde toch wat weggezakt, hopelijk krijgen we nog wat.
Nil volentibus arduum
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
De Astanas maken er in ieder geval een goede etappe van. Erg leuk.
Hopelijk geen vervelende schade bij Dumoulin. Het zal je gebeuren dat je een blessure oploopt door zo'n ongelukkige val. Die hand heb je echt nodig om een tijdritfiets goed te beheersen.
Nil volentibus arduum
Hmmz. Als je huilend de auto instapt... Weg goud in Rio vrees ik.
Dit klinkt helemaal verkeerd. Ik denk dat zijn droom hier naar de klote is gegaan.
-
- AT Toto winner 15/16
Wat is dat toch met Hollandse renners..
Het zijn de Eritreers die niet kunnen fietsen.
De Tour en valpartijen zijn Dumoulin niet gunstig gezind. Vorig jaar lag-ie bijna dubbelgevouwen om een lantaarnpaal.

De Tour en valpartijen zijn Dumoulin niet gunstig gezind. Vorig jaar lag-ie bijna dubbelgevouwen om een lantaarnpaal.
Nog even wachten met panikeren. Misschien valt de schade uiteindelijk nog mee. Ik heb eerlijk gezegd geen idee hoe snel je van een eventuele breuk kunt herstellen. Je kan wel blijven trainen dus conditioneel hoeft het geen ramp te zijn.
Nil volentibus arduum
-
- AT Toto winner 15/16
Dumolin is een fantastische renner maar heeft ook al geregeld wat gehad hoor. Valpartijen, last van zn reet, leiderstrui laatste weekend verspelen. Om het over Gesink, Kruiswijk en Kelderman maar niet te hebben.
10 augustus is de tijdrit al toch? Dat komt wel heel snel als je pols gebroken is. Als...eerst even afwachten of dat inderdaad het geval is.