Wielrennen
Moderator: mods
Re: Wielrennen
Zakarin zal vast een schone renner zijn denken jullie niet?
"Hate it or love it, the underdog's on top".
-
- AT Toto winner 15/16
Absoluut.
Volgens Danny Nelissen heeft Mollema het moeilijk.
Volgens Danny Nelissen heeft Mollema het moeilijk.

Hij lijkt inderdaad weg te zakken.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Voor Mollema fijn dat Poels tempo rijdt volgens mij. Dat is meer iets voor hem.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
-
- AT Toto winner 15/16
Godomme Mollema waarom moet je het nou weer moeilijk hebben.
zeux schreef:Waarvan akte.Marillion schreef:Ik zie de favorieten dit niet helemaal dichtrijden op de beste klimmers voorin. De ritzege gaat in deze situatie denk ik naar Zakarin.
Hij is dan óf een toneelspeler die twee weken heeft zitten acteren dat hij niet in absolute topvorm was óf hij spaart zijn dope op voor deze uitgekozen dag?Sandro_Calaaabro schreef:Zakarin zal vast een schone renner zijn denken jullie niet?

Ik ben het weleens met Danny Nelissen. Je ziet tegenwoordig wielrenners pijn lijden, moeten lossen en mindere dagen hebben. De sport ziet er geloofwaardiger uit dan met Armstrong, met Pantani en met Ricardo Ricco die als een raket vooruit vlogen. Elke dag iedereen weer op een hoop reden.
De laatste jaren heeft in de Tour, op misschien de Sky renners na, iedereen regelmatig een veel mindere dag.
Zakarin had onlangs nog bijna de etappe gewonnen hoor. Maar doordat hij een contactlens kwijt was kon hij in de afdaling niet meer volgen.
-
- AT Toto winner 15/16
Gvd kut Mollema
Spijtig voor Mollema. Die zakt er doorheen.
-
- AT Toto winner 15/16
Tweede plek behouden maar ik had gehoopt dat hij deze week voor het geel zou gaan.
Voor de strijd om het geel is het erg jammer dat Porte in het begin fors tijd heeft verloren met die lekke band. Want Porte is verder echt heel sterk. Normaal zakt hij er ook altijd wel een keer doorheen maar tot nu toe nog niet.
Mollema kraakt maar breekt nog niet. Wel zonde dat hij tijd moet inleveren want zo is het podium ineens een heel stuk minder zeker. Gaat hij toch weer langzaam stuk in de derde week?
Quintana de teleurstelling van deze Tour. Hij heeft werkelijk geen moment de indruk gemaakt dat hij wat klaar zou kunnen spelen. Gewoon niet goed genoeg.
Mollema kraakt maar breekt nog niet. Wel zonde dat hij tijd moet inleveren want zo is het podium ineens een heel stuk minder zeker. Gaat hij toch weer langzaam stuk in de derde week?
Quintana de teleurstelling van deze Tour. Hij heeft werkelijk geen moment de indruk gemaakt dat hij wat klaar zou kunnen spelen. Gewoon niet goed genoeg.
Nil volentibus arduum
Ik weet niet, maar is het echt slim om de avond tevoren in praatprogramma op tv te gaan zitten? Rustig en relaxed zijn is fijn, maar het kan ook té.Marillion schreef: Mollema kraakt maar breekt nog niet. Wel zonde dat hij tijd moet inleveren want zo is het podium ineens een heel stuk minder zeker. Gaat hij toch weer langzaam stuk in de derde week?
Zo'n rustdag is ook echt verraderlijk volgens mij. Ik kan me voorstellen dat renners liever doorgaan.
Morgen de tijdrit. Kijken of hij dan nog sterk is.
Mwah, ik geloof niet dat zo'n praatje bij de tv nu zo'n probleem is. Het is direct bij het hotel en anders slaap je ook nog niet.
Het is altijd afwachten hoe je uit de rustdag komt. Gaat sowieso een gekke week worden want morgen weer een tijdrit. Dat is ook iets anders dan een volle etappe. Het zou prettig zijn als het Mollema lukt om nog wat tijd te pakken op Yates en de mannen die daar kort achter staan. Dan zit hij weer iets steviger op de 2e plek. Laten we niet direct panikeren. Hij heeft eerder deze Tour ook wat tijd verloren (na zijn eerste aanval) en daarna weer tijd gewonnen (Ventoux). Maar zijn historie met de derde week maakt dat ik nu wel wat lichte zorgen heb over zijn vorm in de rest van deze week.
Het is altijd afwachten hoe je uit de rustdag komt. Gaat sowieso een gekke week worden want morgen weer een tijdrit. Dat is ook iets anders dan een volle etappe. Het zou prettig zijn als het Mollema lukt om nog wat tijd te pakken op Yates en de mannen die daar kort achter staan. Dan zit hij weer iets steviger op de 2e plek. Laten we niet direct panikeren. Hij heeft eerder deze Tour ook wat tijd verloren (na zijn eerste aanval) en daarna weer tijd gewonnen (Ventoux). Maar zijn historie met de derde week maakt dat ik nu wel wat lichte zorgen heb over zijn vorm in de rest van deze week.
Nil volentibus arduum
Ik denk dat het niet zozeer over nachtrust gaat, maar over focus. Heeft Froome dat ooit gedaan? Zou hij het doen?
Froome heeft nog een stuk meer afleiding van de media. Het hoort bij de status van Mollema dit soort dingen te doen. Het is ook geen groentje meer he. Laten we hopen dat hij een slechte dag had maar het lijkt erop dat hij toch minder aan het worden is.zeux schreef:Ik denk dat het niet zozeer over nachtrust gaat, maar over focus. Heeft Froome dat ooit gedaan? Zou hij het doen?
Strak geregisseerde momenten bij een tourbus of een persconferentie overdag. Ik zie hem niet om 10 uur 's avonds een half uur op tv gaan zitten.Sandro_Calaaabro schreef:Froome heeft nog een stuk meer afleiding van de media. Het hoort bij de status van Mollema dit soort dingen te doen. Het is ook geen groentje meer he. Laten we hopen dat hij een slechte dag had maar het lijkt erop dat hij toch minder aan het worden is.zeux schreef:Ik denk dat het niet zozeer over nachtrust gaat, maar over focus. Heeft Froome dat ooit gedaan? Zou hij het doen?
Maar goed, niet dat ik het daar aan op wil hangen hoor, maar wie weet speelt het ergens mee.
Mollema is meer een avondmens die in vergelijking met de andere renners laat naar bed gaat.zeux schreef:Strak geregisseerde momenten bij een tourbus of een persconferentie overdag. Ik zie hem niet om 10 uur 's avonds een half uur op tv gaan zitten.Sandro_Calaaabro schreef: Froome heeft nog een stuk meer afleiding van de media. Het hoort bij de status van Mollema dit soort dingen te doen. Het is ook geen groentje meer he. Laten we hopen dat hij een slechte dag had maar het lijkt erop dat hij toch minder aan het worden is.
Marillion schreef:Mwah, ik geloof niet dat zo'n praatje bij de tv nu zo'n probleem is. Het is direct bij het hotel en anders slaap je ook nog niet.
Het is altijd afwachten hoe je uit de rustdag komt.
Mollema verteert de 1e dag na de rustdag wel vaker iets minder, toch?Sandro_Calaaabro schreef:Froome heeft nog een stuk meer afleiding van de media. Het hoort bij de status van Mollema dit soort dingen te doen. Het is ook geen groentje meer he. Laten we hopen dat hij een slechte dag had maar het lijkt erop dat hij toch minder aan het worden is.zeux schreef:Ik denk dat het niet zozeer over nachtrust gaat, maar over focus. Heeft Froome dat ooit gedaan? Zou hij het doen?
En in de Avondetappe schoof hij aan voor slechts om en nabij de 20 minuten.
Dat de nummer 2 uit het klassement wat meer dingen in de media gaat doen lijkt me logisch.
- Monkey Tonk
Mollema is de noeste werker uit 't Noorden. Degelijk, betrouwbaar, nuchter, een beetje verrast door zijn eigen succes. Zal niet zo snel eens grijnzend een concurrent de keel doorsnijden.
Dumoulin zal meer van het uitzicht kunnen genieten. Lekker zijn ritjes uitzoeken en verder niet te druk maken. Uit 't zuiden van 't land zeker? Zal in de tijdrit wel weer hoge ogen gooien na een dagje freewheelen.
Dumoulin zal meer van het uitzicht kunnen genieten. Lekker zijn ritjes uitzoeken en verder niet te druk maken. Uit 't zuiden van 't land zeker? Zal in de tijdrit wel weer hoge ogen gooien na een dagje freewheelen.
Dumoulin heeft gisteren zo rustig mogelijk gereden. Ik begreep dat hij zelfs 36x32 op z'n fiets had als meest lichte verzet. Dat zit er standaard niet op bij deze mannen dus dat heeft hij bewust gedaan om zo rustig mogelijk omhoog te kunnen rijden.
Ik verwacht daarom wel een goede tijdrit van hem vandaag. Normaal gesproken is hij op een klimtijdrit niet de sterkste maar het begin is vlak en er zitten wat stukken in die niet zo heel steil zijn. Als hij daar tijd pakt en het lukt om op de lastige stukken bergop de schade te beperken dan zit er misschien wel iets moois in.
Ik verwacht daarom wel een goede tijdrit van hem vandaag. Normaal gesproken is hij op een klimtijdrit niet de sterkste maar het begin is vlak en er zitten wat stukken in die niet zo heel steil zijn. Als hij daar tijd pakt en het lukt om op de lastige stukken bergop de schade te beperken dan zit er misschien wel iets moois in.
Nil volentibus arduum
In de vorige tijdrit was Dumoulin zelfs op dat kleine stukje bergop sneller dan Froomey.
Ben benieuwd. Het is niet fijn om met dit weer een paar uur op die hot seat te zitten.
Ben benieuwd. Het is niet fijn om met dit weer een paar uur op die hot seat te zitten.

Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
- peter
- Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Rijdt hij met een 50x36 joh?Marillion schreef:Dumoulin heeft gisteren zo rustig mogelijk gereden. Ik begreep dat hij zelfs 36x32 op z'n fiets had als meest lichte verzet. Dat zit er standaard niet op bij deze mannen dus dat heeft hij bewust gedaan om zo rustig mogelijk omhoog te kunnen rijden.
Normaal niet. Maar gisteren heeft hij kennelijk bewust deze aanpassing gedaan om zich te kunnen sparen met het oog op de tijdrit van vandaag.
Nil volentibus arduum
Gaat Dumoulin lekker?
- Jinne
- Site Admin
Wel snelste nu maar niet genoeg voor overwinning denk ik.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!