Wielrennen
Moderator: mods
- Jinne
- Site Admin
Re: Wielrennen
Sagan weer. Mooie sprint. Peleton uit elkaar getrokken.
He's not the Messiah. He's a very naughty boy!
Was een knappe jump van Sagan. Als Kristoff dat ook doet wint hij, nu is het nummer drie voor Sagan. Het verdelen van de dagprijzen gaat nogal spaarzaam dit jaar. Cavendish heeft er al vier, straks in Parijs misschien vijf. Sagan heeft er drie, Dumoulin heeft er twee. Dan blijft er weinig over voor de anderen.
Ik denk dat er in het peloton wel een paar hebben zitten vloeken op Tony Martin want het was nu vrijwel de hele dag hard rijden.
Ik denk dat er in het peloton wel een paar hebben zitten vloeken op Tony Martin want het was nu vrijwel de hele dag hard rijden.
Nil volentibus arduum
Klopt.Marillion schreef:Was een knappe jump van Sagan. Als Kristoff dat ook doet wint hij, nu is het nummer drie voor Sagan. Het verdelen van de dagprijzen gaat nogal spaarzaam dit jaar. Cavendish heeft er al vier, straks in Parijs misschien vijf. Sagan heeft er drie, Dumoulin heeft er twee. Dan blijft er weinig over voor de anderen.
Maar ja, hoe bizar weinig verschil zat er tussen een 1e plaats en de 2e plek in veel van die ritten...

Ik vind die van gisteren echt een mooie finishfoto. Je zie de afstand tussen lichaam en fiets bij Sagan. Hij duwt de fiets echt weg van zijn lichaam. Daar wint hij 'm idd mee.
Edit: vanwege de verneukte layout, even hier klikken
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent
Is het voor jullie afkicken, op zo'n rustdag? 

Nu tenminste nog het vooruitzicht op 4 topdagen. Komende maandag komt de echte klap!
En dan over een week of 2 de Olympische Spelen. Zo hinkstapspringen we wel door de sportzomer. :-) Tussendoor een F1-raceje. CL voor de deur. En natuurlijk de MLB als constante factor. Never a dull moment.Iniesta schreef:Nu tenminste nog het vooruitzicht op 4 topdagen. Komende maandag komt de echte klap!
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Never a dull moment, je vrouw zal er anders over denken.. of..? Het hele jaar door op spring training na zit jij 's avonds en 's nachts baseball wedstrijden te kijken??zeux schreef:En dan over een week of 2 de Olympische Spelen. Zo hinkstapspringen we wel door de sportzomer. :-) Tussendoor een F1-raceje. CL voor de deur. En natuurlijk de MLB als constante factor. Never a dull moment.Iniesta schreef:Nu tenminste nog het vooruitzicht op 4 topdagen. Komende maandag komt de echte klap!
'Tussendoor even één F1-raceje?' Straks weer 2 weekenden op rij een F1 race. In de maand juli maar liefst 4 maal een grandprix.
Formule1
GP Oostenrijk 2016
01-07-2016 | 03-07-2016
Lewis Hamilton
GP Groot-Brittannië 2016
08-07-2016 | 10-07-2016
Lewis Hamilton
GP Hongarije 2016
22-07-2016 | 24-07-2016 - -
Max Verstappen 1? Ricciardo 2? Rosberg 3?
GP Duitsland 2016
29-07-2016 | 31-07-2016
Rosberg 1? Hamilton 2? Verstappen 3?
Inderdaad echt een heel mooie foto. Millimeterwerk:beelzebub schreef:Ik vind die van gisteren echt een mooie finishfoto. Je zie de afstand tussen lichaam en fiets bij Sagan. Hij duwt de fiets echt weg van zijn lichaam. Daar wint hij 'm idd mee.

Volgens de atletiek regels had Kristoff daar zijn eerste zege gepakt. Zo zie je maar dat details bepalend kunnen zijn. Verrassend vaak zelfs deze Tour.
Cavendish ondertussen toch uit de Tour om zich voor te bereiden op de OS. Dat betekent dat een aantal sprinters met wat meer zin aan de serie bergritten zal beginnen want er ligt nu dus zondag een wat grotere kans op een ritzege.
Cavendish ondertussen toch uit de Tour om zich voor te bereiden op de OS. Dat betekent dat een aantal sprinters met wat meer zin aan de serie bergritten zal beginnen want er ligt nu dus zondag een wat grotere kans op een ritzege.
Nil volentibus arduum
Knap van Izagirre om 1 km na de start z'n sleutelbeen al te breken. Activeit van de Nederlanders vandaag. Kelderman en Clement hebben al in mislukte vluchten voorop gezeten.
De traditionele springplank-/bruggenhoofdtactiek van Astana is ook weer uit de kast gehaald.
De traditionele springplank-/bruggenhoofdtactiek van Astana is ook weer uit de kast gehaald.
Tja het is en blijft een gevaarlijke sport.beelzebub schreef:Knap van Izagirre om 1 km na de start z'n sleutelbeen al te breken. Activeit van de Nederlanders vandaag. Kelderman en Clement hebben al in mislukte vluchten voorop gezeten.

Herinneren jullie de korte periode dat Rabobank / Belkin onder de naam Blanco koerste nog? Koren op de molen van brigade zuid om Gesink voor loser uit te maken, Gesink ging toen in de nog geneutraliseerde fase al hard op zijn bek en toen een medewerker van de ploeg hem weer op de fiets hielp zat hij bijna te huilen:
http://www.wielerrevue.nl/2013/06/23/ge ... nnen-foto/
Al was ook daar één van de oorzaken wederom een gevaarlijke actie van een motor.
Zoals Movistar op het moment koerst zullen ze hem niet heel erg missen. Het is voorlopig toch allemaal achter Sky aanrijden en misschien eens voorzichtig prikken op de slotklim. Daar heb je niet je hele ploeg voor nodig.
Ik ben wel benieuwd hoe het zich straks in de finale gaat ontwikkelen. Gaat er iemand een echt serieuze aanval plaatsen of kiezen de renners er toch voor om het gevecht met Froome nog even uit te stellen. Hetzij vanuit hun tactisch plan of vanuit onmacht om beter te doen.
Ik ben wel benieuwd hoe het zich straks in de finale gaat ontwikkelen. Gaat er iemand een echt serieuze aanval plaatsen of kiezen de renners er toch voor om het gevecht met Froome nog even uit te stellen. Hetzij vanuit hun tactisch plan of vanuit onmacht om beter te doen.
Nil volentibus arduum
Weer een klimrit met twee parallelle wedstrijden in de koers: de kopgroep op circa 12 minuten en de groep met klassementsrenners die op de slotklim om de seconden gaan strijden.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring
Wel knap van Sagan. Voor het vijfde jaar op rij het groen (nu al binnen) en dat op zijn 26e...
Benieuwd wat hij ervan bakt op de spelen als mountainbiker. Deze acrobaat op wielen acht ik in staat om ook op dat onderdeel goud te pakken.
Benieuwd wat hij ervan bakt op de spelen als mountainbiker. Deze acrobaat op wielen acht ik in staat om ook op dat onderdeel goud te pakken.
-
- AT Toto winner 15/16
Ik mag hopen dat er toch wel iets gebeurd vandaag? Ik had me voorgenomen om geen vrij meer te nemen voor de Tour omdat het toch bijna altijd tegenvalt maar tegen beter weten in toch maar twee uurtjes eerder vrij genomen.
Ik heb het parcours nog niet gezien maar normaal gesproken gaat hij dat niet redden. Vergis je niet in de wereldtop bij het mountainbiken. Mannen als Nino Schurter, Julien Absalon. Dat is met name technisch nog wel even van een ander niveau. Aan het begin van het seizoen had Mathieu van der Poel ambitie om naar de Olympische Spelen te gaan maar die wist zich niet eens te kwalificeren.beelzebub schreef:Wel knap van Sagan. Voor het vijfde jaar op rij het groen (nu al binnen) en dat op zijn 26e...
Met zijn goede vorm uit de Tour zal hij best iets klaar kunnen spelen. Hij heeft ook een achtergrond als mtb'er. Maar top 10 zou ik al geweldig knap vinden.
Nil volentibus arduum
Nu is het stilte voor de storm. De boel zal echt nog wel gaan ontploffen gezien de bizar steile klim. Zoals Herbert Dijkstra zegt, met dit koersverloop krijg je twee finales voor de prijs van 1. Eerst om de ritwinst en daarna tussen de favorieten.brigade zuid schreef:Ik mag hopen dat er toch wel iets gebeurd vandaag? Ik had me voorgenomen om geen vrij meer te nemen voor de Tour omdat het toch bijna altijd tegenvalt maar tegen beter weten in toch maar twee uurtjes eerder vrij genomen.
Dat vind ik af en toe wel leuk, maar ik zie toch graag de favorieten helemaal vooraan. Zodat Mollema ook kan wegspringen voor de etappe of bij een aankomst net voorbij de top nog zo'n bizarre afdaling te krijgen van Froome dat niet alleen om tijdwinst gaat maar ook een ritzege.
-
- AT Toto winner 15/16
Is het niet zo dat Sagan bij het mountainbiken helemaal achteraan het peleton moet starten omdat hij (neem ik aan) geen resultaten heeft staat. In dat geval ben je toch al bijna kansloos?
Laatst gewijzigd door brigade zuid op wo jul 20, 2016 2:55 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zie de favorieten dit niet helemaal dichtrijden op de beste klimmers voorin. De ritzege gaat in deze situatie denk ik naar Zakarin.
Nil volentibus arduum
Normaal gesproken bij een wereldbeker is dat zo. Ik weet alleen niet hoe ze dat op de Spelen doen. Maar het zit er dik in dat ze dezelfde regels hanteren.brigade zuid schreef:Is het niet zo dat Sagan bij het mountainbiken hij helemaal achteraan het peleton moet starten omdat hij (neem ik aan) geen resultaten heeft staat. In dat geval ben je toch al bijna kansloos?
Je bent dan vervolgens erg van het parcours afhankelijk. Als het direct heel smal en technisch is dan passeer je niet zomaar een hele rits andere deelnemers. Heb je een wat bredere passage kun je dat wel.
Nil volentibus arduum
Het is weliswaar een andere tak van fietssport en bij het mountainbiken heb je inderdaad een heel ander soort achterstand bij een slechte startplek, maar herinner je dit nog uit 2015?brigade zuid schreef:Is het niet zo dat Sagan bij het mountainbiken hij helemaal achteraan het peleton moet starten omdat hij (neem ik aan) geen resultaten heeft staat. In dat geval ben je toch al bijna kansloos?
Niek Kimman kiest bewust voor de aller slechtste startplek en wordt toch gewoon wereldkampioen:
https://www.youtube.com/watch?v=MJmE3WURv8U
Goh.
Tejay van Garderen wordt helemaal op een hoop gereden.
Is er ooit een Tour geweest waar die gozer er niet een keer bij minimaal één van de cruciale ritten werd afgereden?
Tejay van Garderen wordt helemaal op een hoop gereden.

Is er ooit een Tour geweest waar die gozer er niet een keer bij minimaal één van de cruciale ritten werd afgereden?

Hehe, het is eindelijk begonnen.
Waarvan akte.Marillion schreef:Ik zie de favorieten dit niet helemaal dichtrijden op de beste klimmers voorin. De ritzege gaat in deze situatie denk ik naar Zakarin.