Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Re: Wielrennen

Bericht door Cruijff » zo jul 17, 2016 12:43 pm

brigade zuid schreef:Dit zou een etappe kunnen zijn dat Kelderman eens met een groepje meegaat. Zijn ambitie deze Tour was toch om aan te vallen?
brigade zuid schreef:Neuh ik ook niet hoor, zie trouwens net dat Kelderman al achter het peleton rijdt.
Kelderman staat al op meer dan een half uur achterstand, dus je zou denken dat hij de ruimte krijgt om aan te vallen als hij een goede dag heeft.

Maar waarschijnlijk is het gegeven dat hij op een half uur achterstand staat dus het gevolg van dat hij op dit moment allesbehalve goed is.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2016 12:59 pm

4 Nederlanders in de kopgroep. Clement, van Baarle, Slagter en Dumoulin.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2016 1:09 pm

Dumoulin zou zelfs nog een greep naar het bergklassement kunnen doen. Al denk ik niet dat hij daar serieus mee bezig is want dat zou betekenen dat hij die inspanning over meerdere dagen moet leveren en dat is misschien een risico naar de OS.

Zo rustig meerijden en kijken wat er straks overblijft kost niet veel meer kracht dan meerijden in het peloton. Wie weet wat er vanmiddag nog in zit.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 17, 2016 1:24 pm

Marillion schreef:Dumoulin zou zelfs nog een greep naar het bergklassement kunnen doen. Al denk ik niet dat hij daar serieus mee bezig is want dat zou betekenen dat hij die inspanning over meerdere dagen moet leveren en dat is misschien een risico naar de OS.
Klopt. Daar moet hij geen hoofd doel van maken. Wel heeft hij al aangekondigd 'gratis punten' die er op te rapen zijn wel te willen gaan pakken.

Als hij vandaag iets moois doet kan hij volgende week wellicht ook gewoon in de zwaarste bergrit in de vroege ontsnapping gaan zitten. Als de favorieten naar elkaar blijven kijken dan weet die ontsnapping vaak weg te blijven en wanneer dat niet lukt dan kan hij tijdens die rit alsnog besluiten zich weer terug te laten zakken / in eigen tempo naar de finish te rijden en zo wat te sparen.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2016 2:40 pm

Wat Dumoulin nu aan het doen is lijkt me redelijk kansloos, wel leuk om te zien.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2016 2:44 pm

Dit is wel van heel ver inderdaad. Misschien hoopt hij op een paar medevluchters om mee verder te rijden en is het doel vooral om een voorselectie te maken en het tempo wat omhoog te gooien. We zullen het snel zien.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 17, 2016 2:47 pm

brigade zuid schreef:Wat Dumoulin nu aan het doen is lijkt me redelijk kansloos, wel leuk om te zien.
Je moet schieten anders ken je niet scoren.

Als nooit renners op het oog kansloze solo's wagen en pelotons elke etappe in wandeltempo richting de finish gaan kijkt in een mum van tijd niemand deze sport meer.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2016 2:53 pm

Voorlopig gaat Dumoulin als de brandweer.
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2016 2:54 pm

Niet meer. Ingelopen. :-)
"Mensen worden door vraagtekens aan het denken gezet, niet door uitroeptekens." J.L. Heldring

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2016 3:00 pm

En Dumoulin laat het lopen volgens mij.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2016 3:07 pm

Merkwaardig, kennelijk de krachtsverhoudingen niet goed ingeschat. Hij laat nu inderdaad meteen lopen. Dat is dan wel verstandig want hij bereikt er niets mee om krachten te verspelen zonder kans op resultaat.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » zo jul 17, 2016 3:15 pm

Nou ja, merkwaardig...

Hij dacht vrijdag was ik solo met afstand de beste, ik probeer het vandaag gewoon nog een keer

brigade zuid
AT Toto winner 15/16

Bericht door brigade zuid » zo jul 17, 2016 3:21 pm

Ik vind alles best maar laat me niet merken dat ie straks niet thuis geeft op de OS als gevolg van dat dit toch een verkeerde voorbereiding bleek te zijn.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2016 4:08 pm

Wat een onrustige regie.

zeux

Bericht door zeux » zo jul 17, 2016 4:46 pm

Een duidelijke tussenetappe.

De Top 10 die controleert en gezamenlijk naar de finish rijdt.

Poels toont zich wel een superknecht voor Froome, door zo strak tempo te rijden op de berg.

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » zo jul 17, 2016 9:12 pm

Ja, doet 'ie goed. Er is voor de concurrentie zo haast geen beginnen aan om aan te vallen.

Net de reactie van Dumoulin gezien. Hij had simpelweg niet zulke goede benen. Het idee was om met marge aan de klim te beginnen zodat hij daar niet moest lossen. Toen bleek dat hij geen ruimte kreeg (wat een verrassing) heeft hij het daarom gelijk maar laten lopen.
Nil volentibus arduum

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 9:17 am

Zo blijkt maar. Ook een steengoede renner heeft niet elke dag exact even goede benen.

Overigens was zijn actie toch niet een geheel zinloze en kansloze onderneming. Nibali, Pantano en nog iemand waarvan ik even ben vergeten wie sloten aan, dat zijn serieuze kompanen in een vlucht en Pantano won uiteindelijk dan ook de rit.

Dumoulin heeft gezegd dat hij de Tour volledig wil uitrijden, maar dat hij in 3 weken tijd geen enkele keer in het rood mag gaan. Als dit zijn niveau is wanneer hij geen moment in het rood komt :smallgrin.gif: dan wil ik wel zien hoe hard hij koerst wanneer alle remmen los gaan.

Sandro

Bericht door Sandro » ma jul 18, 2016 9:42 am

In het rood rijden? Dit is toch niet de ronde van Spanje? :smallgrin.gif:
"Hate it or love it, the underdog's on top".

Cruijff
AT Toto winner 14/15

Bericht door Cruijff » ma jul 18, 2016 9:52 am

Sandro_Calaaabro schreef:In het rood rijden? Dit is toch niet de ronde van Spanje? :smallgrin.gif:
Jaja, lolbroek. :smallgrin.gif: Vandaar dat Froome dus aan de leiding gaat... met zijn motoriek fietst die magere spriet tot ie (groen en) geel ziet. :smile-ajax.gif:

Overigens is Froome de Kruiswijk van deze ronde, hoor. Die gozer oogt bloednerveus. Doet een hele bak rare dingen... heeft bizar langs het randje glijdende stuur manoeuvres gemaakt en risico's genomen op plekken waar je dat niet zou kunnen doen.

Is uiteraard de beste renner in koers maar reageert als een control freak werkelijk overal op. Heeft, in tegenstelling tot Kruiswijk in de Giro, met afstand de sterkste ploeg. Leek gisteren ongeveer de hele rit in zijn microfoontje te tetteren. Op de vraag of hij in zijn oor alles hoort wat Froome tijdens de rit allemaal zegt antwoordde Wout Poels met 'ja, jammer genoeg wel'. :smile-ajax.gif:

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 18, 2016 10:55 am

Ze moeten wel voorzichtig koersen vandaag. Anders belanden ze in de bern. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Marillion
Site Admin

Bericht door Marillion » ma jul 18, 2016 11:10 am

:smallgrin.gif:

De rit van vandaag is ontworpen voor Cancellara. Hij komt uit deze streek en er ligt nog een kasseienklim in de finale ook. Alleen lijkt Spartacus niet zo sterk deze Tour. Zou hij zich stiekem hebben weggestoken voor deze rit? Ik gun 'm de ritwinst van harte maar in het peloton zullen er meer dan genoeg zijn die 'm liever zelf pakken. Misschien nog een keer Sagan vandaag. Lijkt me een mooie rit voor hem. En wellicht kan Vanmarcke proberen de meubelen te redden voor het anonieme Lotto Jumbo.
Nil volentibus arduum

peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008

Bericht door peter » ma jul 18, 2016 11:46 am

En vlak de Greg niet uit. Ik verwacht een kopgroepje met onder andere Van Avermaet, Vanmarcke, Cancellara en Sagan.

beelzebub

Bericht door beelzebub » ma jul 18, 2016 11:57 am

Dat zijn allemaal klassieke mannen. Ben benieuwd.

Stiekem denk ik dat Mollema heel veel heeft gehad aan Spartacus als weg kapitein.
Volgend jaar is het weg kapitein, ben benieuwd hoe de ploeg en Mollema het er dan vanaf brengen in de grote rondes.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

zeux

Bericht door zeux » ma jul 18, 2016 2:46 pm

Die twee gaan niet voorop blijven.

Toch een massasprint vandaag?
Of gaat dat bergje op 25 kilometer van de finish nog een aanval opleveren?

Al is dit de laatste kilometer:

Afbeelding

Daar zit nog een hellingkie in.

Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner

Bericht door Duke » ma jul 18, 2016 3:32 pm

Het laatste stuk is nog tamelijk lastig, lijkt me geen materiaal voor een echte massasprint.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Plaats reactie