Basketball

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 17, 2006 8:08 am

Maartoe schreef:De Suns winnen na 2 keer OT van de Clippers met 125-118. Dit ondanks 33 punten en 15 rebounds van Elton Brand en ook nog eens 32 punten van Sam Cassell. Maar des te meer dankzij een geweldige wedstrdijd van Shawn Marion die naast 36 punten maar liefst 20 rebounds plukte. Hierdoor pakken de Suns de belangrijke game 5 en daardoor de 3-2 voorsprong.
De laatste 5 minuten van de reguliere speeltijd was 1 groot foutenfestival. Werkelijk alles werd gemist.

Later nog hadden de Clippers een voorsprong van drie punten. Na de time-out liep Cassell breed glimlachend rustig met de bal richting de overkant. Boom, 8-second violation. Hij was even vergeten dat hij voor de time-out ook al wat tijd verspild had. Bal voor de Suns, 3 seconden te gaan. Bal naar Bell (die jonge kerel speelt uitstekend in de play-offs) en die legt de 3-pointer erin met een Clipper in z'n gezicht.

Maar ook daarna heb ik het gevoel gehad dat de Suns zouden choken. Niet dus, maar sommigen leken er erg hun best voor te doen. Vooral Nash leek in OT een aantal belangrijke turnovers te hebben gegeven.

De Suns zijn het beste 3-point team van de NBA, maar daar heb ik werkelijk niets van gemerkt.

Het is wel een leuke series met twee teams die kunnen aanvallen. :xyxthumbs:

J.C.

Bericht door J.C. » wo mei 17, 2006 9:27 am

Uit het AD:
Admirals breekt met Toon van Helfteren

Amsterdam Admirals moet op zoek naar een nieuwe coach. De ploeg besloot gisteren 'in goed onderling overleg' het contract met Toon van Helfteren niet te verlengen. ...
Toch vrij slordig. :eusa_doh:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » wo mei 17, 2006 9:30 am

Het is absoluut een prachtige series, Suns-Clippers. Raja Bell en Marion redden de Suns op het laatst.

Jammer dat de Nets eruit liggen. Van alle teams die over zijn mag iedereen van mij de titel pakken behalve de Mavs...moeten ze maar niet met de kampioen sollen... X'C
Victory over oneself is the greatest of victories-Plato

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » wo mei 17, 2006 5:27 pm

Deli schreef:Het is absoluut een prachtige series, Suns-Clippers. Raja Bell en Marion redden de Suns op het laatst.

Jammer dat de Nets eruit liggen. Van alle teams die over zijn mag iedereen van mij de titel pakken behalve de Mavs...moeten ze maar niet met de kampioen sollen... X'C
Hoezo de Mavs niet? Je bent fan van San Antonio?

Henk de Gier
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » wo mei 17, 2006 5:45 pm

*Basketbal-coach Toon van Helfteren en
Demon Astronauts hebben besloten om per
direct uit elkaar te gaan.

Vorige week ging de 55-jarige trainer
er nog van uit dat hij het tweede jaar
van zijn contract,met daarin overigens
een clausule aan beide kanten om na een
jaar te stoppen,zou uitdienen.

De Amsterdammers wonnen in 2006 onder
leiding van Van Helfteren de nationale
beker.In de strijd om het kampioenschap
van Nederland waren de halve finales
van de play-offs het eindstation.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 17, 2006 5:56 pm

JC schreef:Uit het AD:
Admirals breekt met Toon van Helfteren

Amsterdam Admirals moet op zoek naar een nieuwe coach. De ploeg besloot gisteren 'in goed onderling overleg' het contract met Toon van Helfteren niet te verlengen. ...
Toch vrij slordig. :eusa_doh:
Heel slordig. Geeft meteen aan dat basketball in Nederland een ondergeschoven kindje is. Ten dele is dat nog terecht ook. Maar van een journalist mag je toch verwachten dat hij zich in de materie verdiept. Weet je ook wie de schrijver van dit artikel is, JC?

Overigens staat het nu 1-1 (best-of-seven) tussen Den Bosch en Groningen. Morgen wedstrijd drie. Ik verwacht dat Maartoe wel een mooi verslag zal schrijven.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 17, 2006 6:24 pm

Deli schreef:Het is absoluut een prachtige series, Suns-Clippers. Raja Bell en Marion redden de Suns op het laatst.

Ik heb me toch een schijthekel gekregen aan die Marion. Wat een lul. Funny name for a guy, trouwens.

Jammer ook dat de Admirals hun coach verliezen. :D
Misschien wil Ton Boot terugkomen naar Mokum?

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 17, 2006 6:32 pm

Maar of die rugbyers daar op zitten te wachten...

J.C.

Bericht door J.C. » wo mei 17, 2006 6:36 pm

Berend Stoker schreef: Weet je ook wie de schrijver van dit artikel is, JC?
Er stond geen naam bij, was maar een klein artikeltje in de kantlijn.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 17, 2006 6:37 pm

We zijn een sport in de kantlijn. :sad:

J.C.

Bericht door J.C. » wo mei 17, 2006 6:39 pm

:D

Kleine troost; het stond naast een groot artikel over de tweede play-off wedstrijd. :aai:

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 17, 2006 6:57 pm

Berend Stoker schreef:We zijn een sport in de kantlijn. :sad:
Eigen schuld. Moet je maar geen Rotterdamse krant lezen. :eusa_naughty:

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 17, 2006 7:03 pm

JC schreef::D

Kleine troost; het stond naast een groot artikel over de tweede play-off wedstrijd. :aai:
Met foto? :eusa_pray:

Ik lees geen Rotterdamse kranten, Dubbel.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » wo mei 17, 2006 7:13 pm

Natuurlijk. Vergeef me het insinuatieve karakter van mijn bovenstaande post.

Berend Stoker

Bericht door Berend Stoker » wo mei 17, 2006 7:14 pm

U geeft dus eigenlijk JC de schuld dat basketball in Nederland een sport in de kantlijn is.

Bedankt, JC. :sad:

J.C.

Bericht door J.C. » wo mei 17, 2006 11:22 pm

:sneaky1:

U lijkt mijn vriendin wel, die weet ook altijd op onnavolgbare wijze de schuld voor van alles en nog wat op mijn bordje te schuiven.

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 18, 2006 12:06 am

Dubbel schreef:

Ik heb me toch een schijthekel gekregen aan die Marion. Wat een lul. Funny name for a guy, trouwens.
Marion was gisteravond echt GE-WEL-DIG.

jabu

Bericht door jabu » do mei 18, 2006 7:51 am

Marion is een geweldige speler!

Cleveland en LeBron blijven verrassen door voor de derde keer op rij te winnen van Detroit: 86-84. Ben Wallace miste twee vrije worpen bij een 84-84 stand op 40 seconden van het einde. Als LeBron met het verder matige Cleveland Detroit uitschakelt dan is dat een volgende stap in laten zien waar hij allemaal wel toe in staat is. Daar hoort natuurlijk ook een stoere uitspraak bij:
"They aren't the Big Bad Wolf, and we aren't the Three Little Pigs," James said. "We're all grown men, and we know we can beat them."

De Spurs blijven nog net in leven door met 98-97 te winnen van Dallas. Tim Duncan noteerde 36 punten en 12 rebounds. Dirk Nowitzki liet zich met 31 punten en 10 rebounds voor Dallas gelden.

Cavaliers Pistons 3-2
Heat Nets 4-1

Mavericks Spurs 3-2
Suns Clippers 3-2

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » do mei 18, 2006 10:36 am

Thomas schreef:

Hoezo de Mavs niet? Je bent fan van San Antonio?
Ik ben inderdaad al jaren voor SA. De tijd van Robinson-Elliott-Avery Johnson...mooie tijden....

Maar goed..de Spurs leven nog. 3-2. Nu nog winnen in Dallas.... :sad:

En wie had op de verdomde Cavs gerekend.....?!

FlaFlu

Bericht door FlaFlu » do mei 18, 2006 3:24 pm

Fucking Cavs. :rocketwhore:

Al moet ik eerder zeggen: Fucking Pistons. Ze laten het zelf helemaal afweten.

De Spurs gaan het niet redden, denk ik.

Dubbel
AT EC 2012 winner

Bericht door Dubbel » do mei 18, 2006 7:17 pm

Vanavond game 6 in LA. Is er iemand die nog een penny geeft voor de kansen van underdog Clippers?
Thomas schreef:
Dubbel schreef:

Marion was gisteravond echt GE-WEL-DIG.
Dat heeft zijn zaak bij mij natuurlijk geen goeds gedaan.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 10:21 am

:D

Maar je Clippers hebben het weer goed gedaan :xyxthumbs: :
Clippers komen naast Phoenix

Het verrassende NBA-seizoen van de LA Clippers wordt nog met tenminste 1 duel verlengd. In de 2de playoff-ronde van de Western Conference trok de ploeg tegen Phoenix Suns de stand gelijk (3-3) door een 118-106 overwinning in eigen huis.

Clippers scoorde in een razend tempo. De 100 punten werden bereikt met nog bijna 9 minuten te gaan."Ze waren gewoon niet te stoppen", zo verzuchtte Phoenix-coach Mike D'Antoni. Forward Elton Brand werd topscorer met 30 punten, Corey Maggette was goed voor 25 punten.

Maggette had in het vijfde duel slechts 8 punten gemaakt in 17 speelminuten."Ik had gewoon meer minuten nodig. Ik kreeg meer kans om iets te laten zien."
Shawn Marion was wel wederom sterk met 34 punten. Leandro Barbosa voegde daar 25 punten aan toe. De Suns schoten 42 % (13 uit 31) driepunters. Maar de Clippers schoten maar liefst 61.5 % van het veld (48 uit 78). Een groot verschil was ook het 28 om 48 rebound voordeel van de Clippers.

Het houdt dus in dat er een game 7 komt. Altijd spectaculair. Ik ben toch wel verrast door de Clippers, maar ook de Mavs en Cavs laten de favoriete Pistons en Spurs zweten.

Zelf heb ik gisteravond met Berend van deze partij genoten:
EiffelTowers weer op voorsprong

EiffelTowers is in de strijd om de nationale titel op een 2-1 voorsprong gekomen in de best-of-seven-serie. De ploeg uit Den Bosch won het derde duel met MPC Capitals met 86-82.

De Groningers hadden in Den Bosch volop kans om zelf de leiding te nemen. Onder aanvoering van uitblinker Travis Young (23 punten) stond de ploeg van Ton Boot grote delen van het duel voor, maar in de slotfase sloeg EiffelTowers toe.

De brede selectie van de Bosschenaren gaf uiteindelijk de doorslag. Liefst vijf spelers eindigden in de dubbele cijfers.
Bij Eiffel waren vooral Gomes en later Frederiks de mannen. Ook Nelson speelde in mijn ogen sterk, maar te weinig.

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr mei 19, 2006 10:45 am

Maartoe, zijn jullie makkelijk aan kaartjes gekomen? Ik wil wellicht dinsdag even gaan kijken in Den Bosch.

jabu

Bericht door jabu » vr mei 19, 2006 10:59 am

Berend heeft met zijn connecties voor mooie VIP kaarten gezorgd. :aai: Maar er zijn volgens mij altijd nog wel kaarten te krijgen. Het beste kan je misschien van te voren even bellen want de Maaspoort zit wel altijd redelijk vol. Maar aan kaarten valt altijd wel te komen. Ik weet niet waar je precies woont, maar mocht Groningen net zo ver weg zijn als Den Bosch dan is Groningen wel aan te raden. In de Bossche Maaspoort heerst een prima sfeer (zeker vergeleken bij Sporthallen Zuid Zuid Zuid echo echo echo in Amsterdam) maar in de Martinplaza in Groningen is het echt een gekkenhuis. :xyxthumbs:

Deli
Contacteer:

Bericht door Deli » vr mei 19, 2006 11:07 am

Nee..Groningen is te ver weg helaas.
Bedankt voor de info in iedere geval.

Plaats reactie