Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di mar 30, 2010 8:02 pm

Hij is in ieder geval eerlijk.

Ik snap de frustratie bij Rasmussen eerlijk gezegd wel. Niet dat het een vrijbrief is om dan zo over mensen te spreken hoor. Maar hij is natuurlijk wel als zondebok weggezet terwijl er meerdere mensen in de fout zijn gegaan. Hij is in gewonnen positie uit de tour gezet terwijl hij misschien wel weet of toch zeker het sterke vermoeden heeft dat hij niets heeft gedaan wat andere toppers niet ook hebben gedaan. En dan komt hij terug van een schorsing en dan werkt iedereen hem tegen en mag hij nergens starten.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 03, 2010 11:25 am

Geen Pozzato morgen. Hij is te ziek om deel te nemen. Jammer want hij was voor mij toch wel één van de grote favorieten.

Boonen en Cancellara zijn denk ik de topfavorieten voor de overwinning. Maar in Vlaanderen kan er veel gebeuren. Je moet constant vooraan zitten. Even niet opletten of materiaalpech op het verkeerde moment kan roet in het eten gooien. Achter deze twee mannen zit echt een pak renners die ook gewoon winstkansen hebben. Zo even uit het hoofd in willekeurige volgorde: Devolder, Chavanel, Flecha, Breschel, Langeveld, Boom, Nuyens, Iglinsky, Leukemans, Gilbert, Van Avermaet, Hushovd, Ballan, Eisel, Ivanov en Quinziato.

Ik ben erg benieuwd naar het koersverloop. Nu Pozzato is weggevallen zal het iets overzichtelijker zijn maar er zijn nog altijd genoeg ploegen die meerdere ijzers in het vuur hebben. Gaat de finale vroeg beginnen of juist laat omdat de favorieten naar elkaar blijven kijken? In dat geval zou je als outsider kunnen proberen om vroeg aan te vallen en zo iedereen te verrassen. Misschien een gokje waard voor mannen als Lieuwe Westra of Bobbie Traksel? Beide zeer goed in de Driedaagse de Panne.

Ik hoop op Cancellara die solo aankomt. Zal lastig worden om Boonen er nog eens af te rijden maar hij is ijzersterk dus het kan.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za apr 03, 2010 1:24 pm

Gelukkig begint ADO -AJAX om 12.30, kunnen we daarna de hele middag besteden aan Vlaanderens mooiste.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za apr 03, 2010 5:56 pm

Ik maak er een dagje Vlaanderen van. Morgenochtend vroeg in de auto, dan het parcours op om de heuvel en kasseizone zelf te fietsen om vervolgens de koers te volgen in zo'n echt vlaams wielercafé en langs de kant van de weg. Gaat een mooie dag worden. Nu nog hopen op een mooie koers.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo apr 04, 2010 2:33 pm

Wat is er nou weer met Boom aan de hand?!?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » zo apr 04, 2010 3:16 pm

Cancellara=de beste.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 04, 2010 8:47 pm

Genoten vandaag. Zelf lekker de heuvel en kasseizone gedaan, geen druppel regen gehad en daarna lekker sfeer proeven in het café en langs de kant van de weg. Heel indrukwekkend wat Cancellara vandaag heeft gedaan. Je moet het toch maar durven om zo vroeg al in de aanval te gaan samen met een tegenstander die toch ook ijzersterk is en over een betere sprint beschikt. Zoals hij er op de muur van tussen ging was echt straf. Hij kwam niet eens uit het zadel en had binnen no time een behoorlijk gat. Dan ben je echt de sterkste. Zonder materiaalpech maakt hij zondag de dubbel want met deze vorm komt hij normaliter ook solo aan op de wielerbaan in Roubaix.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » zo apr 04, 2010 11:12 pm

Cancellara was inderdaad indrukwekkend, verreweg de beste renner van het moment!
De Rabo-equipe vond ik ietwat tegenvallen, Nuyens was twijfelachtig voor de Ronde maar van Langeveld en zeker Boom had ik meer verwacht al had de laatste wel pech met die valpartij. Daarnaast moet hij nog leren te doseren in zulke ritten, hij heeft duidelijk nog niet de inhoud om in een koers van 260km met de allerbeste mee te kunnen al denk ik dat hij volgende week wel top-15 moet kunnen halen.

Beter nieuws kwam uit Italië waar Tom Slagter zich goed staande houdt tussen de profs in de Settimana Lombarda, een etappekoers die niet geheel als makkelijk bekend staat. Is overigens de eerste keer dat ik iets over Slagter verneem, laten we hopen dat dit dan ook niet meteen het laatste is. Nederland kan best nog wel enkele renners gebruiken die een bergje over kunnen komen.

Jetske Bol die mede door de eindoverwinning in de Olympia Tour van vorig jaar al redelijk bekend is bij de wielervolgers deed ook goede zaken door de Triptyque des Monts et Châteaux-Frasnes te winnen. In het eindklassement wist hij de Amerikaanse wereldkampioen achtervolging, Taylor Phinney 12 seconden voor te blijven. Als je kijkt naar de winnaars van de afgelopen jaren (De Maar, Boom, Leezer, Boeckmans) ligt een profcarrière voor hem in 't verschiet. Lijkt me een type-Boom al kan die volgens mij veel beter klimmen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » ma apr 05, 2010 6:06 pm

Alvast vooruitlopend op de Hel van Noorden; denken de wielerkenners alhier dat Boom een kansje maakt, vanwege zijn verleden als veldrijder en dus gewenning aan het rijden op een zwaar parcours? Of ontbeert hem (nog) de inhoud om tot het laatst voorin te rijden?
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 05, 2010 7:36 pm

Ik denk dat Boom kansloos is. Overigens net als alle andere renners die niet Boonen of Cancellara heten. Die twee lijken op het moment een klasse apart te zijn en bovendien is dit echt hun terrein. Ik verwacht een herhaling van zondag alleen heet de Muur van Geraardsbergen komend weekend Carrefour de L'Arbre. Kan Cancellara daar een gaatje slaan dan pakt hij de dubbel, anders geef ik Boonen een hele goede kans om zich naast Roger de Vlaeminck te plaatsen kwa aantal overwinningen in Parijs-Roubaix.

Nog even wat Boom betreft. Die jongen heeft de capaciteit om in de toekomst om de overwinning te strijden in Parijs-Roubaix. Maar ik heb het idee dat hij nog wat inhoud en hardheid moet opdoen om diep in de finale van een grote klassieker mee te strijden om het podium. Is ook niet zo heel gek want dit is pas het eerste jaar waarin hij meedoet in deze wedstrijden.

@Servaes: Mooie resultaten inderdaad van een aantal jonge renners. Hopelijk kunnen zie die lijn doortrekken. Over het algemeen doen 'we' het aardig goed in die categorie maar blijkt het later voor veel renners toch wel behoorlijk moeilijk om die stap te maken. Maar talent is er op zich genoeg.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 11, 2010 3:12 pm

Cancellara is gevlogen. Hier is niets tegen te beginnen. Echt heel straf.

De finale lijkt al gereden nog voor hij goed en wel is begonnen. Alleen materiaalpech kan hem nog tegenhouden maar één keertje lek kan hij denk ik ook nog wel hebben.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo apr 11, 2010 7:49 pm

Er staat geen maat op die man!
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

wimpey
Berichten: 52114
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Wielrennen

Bericht door wimpey » zo apr 11, 2010 8:20 pm

Wie kent Cees de Wolf nog schreef:Er staat geen maat op die man!
Ongelooflijk he! Wat een fenomeen. Die gast heeft een soort van ultieme oerkracht. Moet je die poten zien. Echt een hero.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 11, 2010 8:33 pm

Hij is inderdaad echt ontzettend goed. Fysiek sterk maar ook een enorme inhoud en hij fietst echt op souplesse. Het ziet er echt fantastisch uit.

Overigens vond ik wel dat de concurrentie wel erg makkelijk de vlag streek. Je weet van te voren dat Cancellara de te kloppen man is. Dan rijden ze zo met hem naar de finale om bij de eerste aanval direct te capituleren. Boonen moest van achter uit de groep komen om een reactie op gang te brengen terwijl er op dat moment nog ploegen met meerdere renners in die groep zaten. Als je van te voren al hebt besloten dat hij te sterk voor je is ga je natuurlijk nooit winnen.

Overigens heeft Knaven voor de 16e keer op rij uitgereden. Hij is nu gedeeld recordhouder samen met de belg Impanis. Theo Bos heeft zich ook uitstekend laten zien want ook hij is het Velodrome binnen gereden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33989
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Re: Wielrennen

Bericht door Duke » zo apr 11, 2010 10:12 pm

Nu wil ik geen spelbreker zijn, maar is het niet verdacht dat iemand binnen een week twee 'bovenmenselijke' prestaties levert?
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo apr 11, 2010 10:24 pm

Ik ben daar nooit mee bezig. Op zich kan het ook wel hoor. Zijn piek lag echt in deze periode en dat is perfect gelukt. In een week kun je prima herstellen en je verspeelt niet je vorm want die hou je wel één a twee weken vast. Als een renner wat heeft gebruikt dat niet mag dan hoor ik het wel en dan zal hij daarvoor een straf krijgen. Als ik prestaties moet wegen op geloofwaardigheid is voor mij de lol er af.

Overigens had het vandaag ook wel wat anders kunnen aflopen als er naast Boonen nog andere renners waren geweest die bereid waren om te rijden. Want 50km solo tegen de wind in is ook voor Cancellara in supervorm een loodzware opgave als je tegen een groep moet rijden die er vol voor gaat. Als ze collectief hadden gewerkt hadden ze kunnen proberen om hem af te matten en langzaam binnen te hengelen. Het kan goed dat hij alsnog te sterk was maar dan hadden ze het in ieder geval geprobeerd.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » ma apr 12, 2010 11:18 am

Waar was Pozzato?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » ma apr 12, 2010 11:40 am

Niet goed, maar hij was ook niet helemaal fit. Ziek geweest en de Ronde van Vlaanderen gemist. In de loop van de week is hij weer herstelt maar hij miste duidelijk nog wat inhoud. Pozzato is daarom één van de weinige renners die wel een goed excuus had. De overgrote meerderheid heeft zich gewoon braaf naar de slachtbank laten leiden.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Oscarito
Berichten: 1003
Lid geworden op: za mar 29, 2008 9:44 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Oscarito » wo apr 14, 2010 7:10 pm

Cancellara! :headbang.gif:
Gewoonweg belachelijk hoe hij de concurrentie vernedert, in koersen zoals Parijs-Roubaix en de Ronde van Vlaanderen staat er geen maat op de Zwitser. Dat hij kans maakt om de AGR en LBL te winnen geloof ik echter niet, daarvoor mist hij simpelweg genoeg explosiviteit bergop voor. Als een Valverde of Evans gaan lopen sleuren op een van de klimmetjes gaat hij echt niet meekunnen.

Voor komende zondag verwacht ik dat Rabobank zichzelf weer de das gaat omdoen, vandaag de Brabantse Pijl gekeken maar ik blijf me elke koers nog steeds verbazen over het (gebrek aan) tactisch vermogen van de ploegleiders/renners van Rabobank. In de AGR is het al jaren een drama wat dat betreft, ik ben benieuwd wat ze nu weer weten te verzinnen. :smallgrin.gif:

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » wo apr 14, 2010 8:52 pm

Nou gewoon, met de hele ploeg op kop en er dan collectief doorheen zakken als de finale echt begint. :smallgrin.gif:

Rabobank heeft best een aardige ploeg voor zondag en Gesink zal normaal gesproken wel een hele korte uitslag kunnen rijden. Hij heeft alleen niet echt een finish in de benen dus winnen zie ik niet gebeuren. Mijn favorieten voor de zege zijn Philippe Gilbert en Joaquin Rodriguez.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » wo apr 14, 2010 9:13 pm

Ik zet alles op Valverde.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » wo apr 14, 2010 10:15 pm

Marillion schreef:Rabobank heeft best een aardige ploeg voor zondag en Gesink zal normaal gesproken wel een hele korte uitslag kunnen rijden.
Was Gesink nou laatst weer gevallen? begint een beetje treurig te worden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 15, 2010 9:03 am

Ja, hij is gevallen in de Ronde van het Baskenland. Wel een redelijk goed excuus want er lag olie op de weg. Er zijn daar ook nog meer renners onderuit gegaan. Maar Robert ligt al met al wel wat te veel op de grond. Beter sturen maar vooral positioneren zou geen kwaad kunnen. Wat dat betreft is de AGR weer een mooie test want je bent echt de hele dag aan het draaien en keren.

@Peter: Het is mij nog niet helemaal duidelijk of Valverde nu start of niet. Hij staat in ieder geval nog niet op de startlijst. Luis Leon Sanchez doet in ieder geval wel mee.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do apr 15, 2010 6:05 pm

Hij is er bij:

Amstel Gold Race: Valverde met ambities aan de start

De Waalse Pijl won hij één keer, Luik-Bastenaken-Luik twee keer. De Spaanse wielrenner Alejandro Valverde (foto) begint zondag in de Amstel Gold Race vol ambitie aan het drieluik. ‘Deze mooie koers ontbreekt nog op mijn erelijst. De afgelopen jaren kwam ik in de finale net tekort,’ liet de kopman van Caisse d'Epargne donderdag weten.

‘Ik had het idee dat ik in de Gold Race nog niet op toeren was. Een week later, in Luik, was ik telkens wel in topvorm. Ik hoop dat ik dit jaar wel een rol van betekenis kan spelen', meldde Valverde, die vorige week de Ronde van Baskenland als tweede afsloot.

De Spanjaard rekent de Rabo-renners Oscar Freire en Robert Gesink tot zijn concurrenten. ‘Zij zijn natuurlijk extra gemotiveerd omdat de wedstrijd in Nederland is. Verder verwacht ik de komende wedstrijden veel van renners als Joaquim Rodriguez, Sergej Ivanov, Chris Horner en Alberto Contador.'

Die laatste komt overigens zondag niet in actie, wel in de beide Waalse klassiekers.

Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48029
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do apr 15, 2010 6:09 pm

Misschien dat Kreder iets kan laten zien. Maakt grote indruk tot op heden.

Plaats reactie