Tennis

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » zo jul 05, 2009 5:37 pm

Hoeladans schreef:Ongelooflijk hoe Roddick dit weggeeft.

Hij had Federer compleet in de tang.
Grapjas.

Federer natuurlijk de betere speler vandaag maar wel respect voor Roddick hoe hij in de wedstrijd blijft!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
Giacomo Puccini
Berichten: 7545
Lid geworden op: di mar 07, 2006 10:28 pm

Re: Tennis

Bericht door Giacomo Puccini » zo jul 05, 2009 5:43 pm

Het zag er voor Federer erg slecht uit hoor, in de tweede set met 4 setpoints voor de Amerikaan. Eentje ervan benutten was al genoeg dus daar gaf Roddick het wel weg.

Roddick is in een bloedvorm, beide spelers ontlopen elkaar vandaag bijna niets. Zit aandachtig te kijken!
Ajax!

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » zo jul 05, 2009 5:43 pm

wat een bal van Roddick!
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Tennis

Bericht door Scherrer » zo jul 05, 2009 5:52 pm

Raymon schreef:
Hoeladans schreef:Ongelooflijk hoe Roddick dit weggeeft.

Hij had Federer compleet in de tang.
Grapjas.

Federer natuurlijk de betere speler vandaag maar wel respect voor Roddick hoe hij in de wedstrijd blijft!
Federer beter?!

Roddick is de laatste twee sets duidelijk de betere. Toch zal Federer de wedstrijd wel binnenslepen. Dat is het kleine beetje extra van de allerbesten.
***

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 5:54 pm

Vind Roddick ook wat beter hoor, heeft in de wedstrijd ook de betere kansen gehad.. maargoed Federer zal dit wel weer winnen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tennis

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 6:16 pm

Wat een prachtige finale zeg. Echt topsport. Roddick heeft in de laatste set het nadeel dat hij steeds gelijk moet maken in zijn service beurt. Dat is mentaal toch net even iets lastiger.

Van mij mogen ze nog wel even doorspelen. Wie er wint maakt me eigenlijk niet zoveel uit.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 6:22 pm

Laatste paar games is Federer beter, het zal zijn kant op gaan.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 6:28 pm

Dat zeg ik.. :excited.gif:

LucaS
Berichten: 53591
Lid geworden op: di mar 09, 2004 1:13 pm
Locatie: Amsterdam

Re: Tennis

Bericht door LucaS » zo jul 05, 2009 6:31 pm

Pijnlijk als de eerste keer dat je je service verliest je ook gelijk de wedstrijd kost
I think I lost my fucking headache

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tennis

Bericht door Lionel » zo jul 05, 2009 6:32 pm

Toch vond ik de finale niet echt spannend..
IK GELOOF!!!!!!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Tennis

Bericht door Scherrer » zo jul 05, 2009 6:33 pm

Rishi schreef:Toch vond ik de finale niet echt spannend..
:smallgrin.gif:
***

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Tennis

Bericht door Hoeladans » zo jul 05, 2009 6:47 pm

Raymon schreef:
Hoeladans schreef:Ongelooflijk hoe Roddick dit weggeeft.

Hij had Federer compleet in de tang.
Grapjas.

Federer natuurlijk de betere speler vandaag maar wel respect voor Roddick hoe hij in de wedstrijd blijft!

Weet niet welke wedstrijd jij gekeken hebt. Sorry hoor, maar dit is echt bullshit.

Het was juist Federer die nog net in de wedstrijd bleef, 6-2 achter in de tiebreak. Roddick 4 kansen om met 2-0 in sets voor te komen.

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » zo jul 05, 2009 10:33 pm

Kijk even gezellig naar de volgende stats:

http://www.wimbledon.org/en_GB/scores/s ... 701ms.html

1ste set: Roddick 1 break kans en benut, Federer 4 break kansen, niets benut

De hele wedstrijd heeft Federer de meeste winners geslagen.

Roddick speelde goed, maar Federer was beter.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Tennis

Bericht door 999 » ma jul 06, 2009 12:47 am

Vond het knap wat Roddick deed, en Federer had er eigenlijk maar weinig goede antwoorden op.Meestal zie je bij Roger dat ie ECHT controle over de wedstrijd heeft, dat HIJ het verloop bepaald.Nu had ie toch zo af en toe het geluk aan zijn zijde, al denk ik wel dat dit een van de beste wedstrijden van Roddick was die hij uiteindelijk op uithoudingsvermogen en een toch iets te beperkt slagenarsenaal verloor ..

Maar petje af voor Federer hoor, wat een klasbak ..

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Re: Tennis

Bericht door Harm » ma jul 06, 2009 11:11 am

Ik vond het opvallend dat Federer aan zijn diepe ballen niet de juiste snelheid mee kon geven. Hoe vaak hij een dergelijke bal niet uit sloeg... Ik had het Roddick wel gegund, ik wist niet dat hij toch nog zo'n gevarieerd slagenarsenaal had. En die mokerslagen vanaf zijn forehand. Maar het feit dat Roddick het Federer zo moeilijk kon maken toont denk ik wel aan dat Federer niet meer op de eenzame hoogte staat van weleer en blij mag zijn dat Nadal geblesseerd was.

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Re: Tennis

Bericht door Baseman » ma jul 06, 2009 11:40 am

Roddick heeft een nieuwe trainer en dat helpt blijkbaar !
Al viel Roddick tegen Hewitt weer terug op zijn 'oude' spel, wat neerkomt op knallen met de forehand en mietige sliceballetjes met de backhand. Tegen Federer knalde hij echter met elke slag en hij was in topvorm, op een snelle baan is Roddick dan voor iedere tegenstander een nachtmerrie.

Gezien de stats was Federer overigens duidelijk de betere speler, grappig dat het dan tijdens de wedstrijd lijkt alsof Roddick de betere was. Misschien dat het te maken heeft met de 6-2 stand in de tiebreak van de 2e set, waarbij Roddick ook nog een makkelijke volley miste voor 7-2 en alsnog de tiebreak en dus de set verloor.
Harm schreef:Maar het feit dat Roddick het Federer zo moeilijk kon maken toont denk ik wel aan dat Federer niet meer op de eenzame hoogte staat van weleer en blij mag zijn dat Nadal geblesseerd was.
Federer heeft maar 1 moeilijke wedstrijd gehad en dat was de finale, die hij wel weer wint.
Tot de finale won hij iedere wedstrijd met ogenschijnlijk gemak en liet hij fantastisch tennis zien. Zelfs een in topvorm zijnde Haas, die gewoon heel goed speelde, werd in 3 sets afgedroogd en was kansloos.

Ik vind het prachtig dat Federer wint en het zoveelste record achter zijn naam kan zetten, maar ik vind het ook geweldig dat de finale dankzij Roddick een waar titanengevecht was. Ook Federer heeft concurrentie van enkele hele goede tegenstanders, waaronder dus Roddick. Die overigens zijn 4e Grand Slam finale verloor van Federer, al is hij er nog nooit zo dichtbij geweest als gisteren.
Laatst gewijzigd door Baseman op ma jul 06, 2009 11:54 am, 1 keer totaal gewijzigd.

Lionel
Berichten: 47677
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 12:35 am

Re: Tennis

Bericht door Lionel » ma jul 06, 2009 11:44 am

Ben benieuwd hoe hongerig Federer nog is... Eigenlijk is het jammer dat hij gelijk na Roland Garros weer een grandslam wint.. En helemaal omdat Nadal er niet was
IK GELOOF!!!!!!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Tennis

Bericht door Marillion » ma jul 06, 2009 8:04 pm

Er is inderdaad niet zoveel meer te winnen voor hem. Hij kan alleen maar meer van hetzelfde pakken. Nu is dat natuurlijk ook mooi maar de vraag is wel hoelang je dat vol kunt houden.

Hij zal z'n inspiratie voornamelijk uit de onderlinge strijd met spelers als Nadal moeten halen.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Tennis

Bericht door brigade zuid » ma jul 06, 2009 8:33 pm

Lijkt me juist een heerlijk uitgangspunt dat je alles al gewonnen hebt en alle records hebt, kun je lekker vrijuit ballen en genieten van het spelletje en alles wat je nog meepakt is mooi meegenomen en dikt je records alleen nog maar verder aan. Hij moet trouwens nog wel ff een keer Olympisch goud individueel halen om het compleet te maken, goud in het dubbelspel heeft toch minder waarde vind ik.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tennis

Bericht door wimpey » ma jul 06, 2009 8:52 pm

Ik vond het prachtig. De beste aller tijden speelde niet op z'n absolute top, Roddick wel. En toch won Federer.

Maar respect voor Roddick, hij speelde heel geconcentreerd en gedisciplineerd. En als ie die 2e set niet weggeeft...

Soms werkt een trainerwissel dus wél he! :smallgrin.gif:

Ongelooflijk dat Roddick tot voor kort amper een backhand straight langs de lijn kon slaan. Tegen Federer kon ie dat ineens een keer of 8. Hij moet wel een goede trainer hebben!!

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Re: Tennis

Bericht door Feest » ma jul 06, 2009 8:54 pm

En een lekker wijf.

wimpey
Berichten: 52107
Lid geworden op: vr sep 26, 2003 9:12 pm

Re: Tennis

Bericht door wimpey » ma jul 06, 2009 8:56 pm

Zeker.

Uitgezocht in een catalogus trouwens. Z'n management vroeg 'r om een date. Kijk, dan ben je dus weer wél een loser...

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tennis

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2009 9:51 pm

brigade zuid schreef:Lijkt me juist een heerlijk uitgangspunt dat je alles al gewonnen hebt en alle records hebt, kun je lekker vrijuit ballen en genieten van het spelletje en alles wat je nog meepakt is mooi meegenomen en dikt je records alleen nog maar verder aan. Hij moet trouwens nog wel ff een keer Olympisch goud individueel halen om het compleet te maken, goud in het dubbelspel heeft toch minder waarde vind ik.
Laat de spelen van 2012 qua tennis nou op de banen van Wimbledon plaatsvinden. Hopelijk kan hij het tegen die tijd nog.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
raymon
Site Admin & AT WC 2014 winner, Toto winner 16/17
Berichten: 23040
Lid geworden op: di sep 02, 2003 9:59 am
Locatie: St. Neots, UK
Contacteer:

Re: Tennis

Bericht door raymon » di jul 07, 2009 7:15 am

Baseman schreef: Gezien de stats was Federer overigens duidelijk de betere speler, grappig dat het dan tijdens de wedstrijd lijkt alsof Roddick de betere was. Misschien dat het te maken heeft met de 6-2 stand in de tiebreak van de 2e set, waarbij Roddick ook nog een makkelijke volley miste voor 7-2 en alsnog de tiebreak en dus de set verloor.
Dat lijkt niet voor iedereen hoor ;)

Het probleem van Federer was vooral dat hij niet scherp genoeg was op de momenten dat hij het moest zijn (net als vorig jaar tegen Nadal), daar waar z'n tegenstander wel scherp was. Behalve dus in de tie break in de 2de set. Daar heeft Roddick het toch wel weggegeven.
"De waarheid is een geheel van maatschappelijk geaccepteerde leugens"

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Tennis

Bericht door beelzebub » di jul 07, 2009 10:23 am

En niet geheel onbelangrijk, het enige breakpoint die Feder converteerde was meteen matchpoint.

Ik moet opeens denken aan de partij Edberg - Stich in de halve finale van Wimbledon 1991. Ik was fan van Edberg en vond het zwaar onterecht dat hij zonder gebroken te worden toch uitgeschakeld was. Setstanden 6-4, 6-7, 6-7, 6-7. Noem me een ouwe lul. :blush.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Plaats reactie