Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jul 04, 2009 7:20 pm

In de ploegentijdrit telt de echte tijd toch of niet? Je kan zo op minuten gereden worden.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Beloki » za jul 04, 2009 7:40 pm

Marillion schreef:
Astana is collectief wel bijzonder sterk. Zo uit m'n hoofd met 4 man in de top 10. Dat beloofd wat voor de ploegentijdrit.
Inderdaad. Ze hebben ook gewoon nog ff Zubeldia,Popovych en Paulinho in de groep. Die eerste twee zijn gewoon prima klassementsrijders en Paulinho is een meer dan behoorlijke knecht.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » za jul 04, 2009 7:46 pm

brigade zuid schreef:In de ploegentijdrit telt de echte tijd toch of niet? Je kan zo op minuten gereden worden.
Volgens mij telt inderdaad de echte tijd en is elke seconde die je verliest er dus één die doortelt voor het klassement.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo jul 05, 2009 9:19 am

Is dat echt zo? Ik meen me van ploegentijdritten uit het verleden te kunnen herinneren dat het verlies gemaximeerd was.
“Freedom! Football is freedom.” Bob Marley

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » zo jul 05, 2009 11:17 am

Klopt.

Maar dat is dit jaar niet het geval.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 11:50 am

Daar komt overigens nog bij dat het een lastig parcours is. De rit gaat over 39km waarbij het eerste stuk wat heuvelachtig is. Dat is dus niet echt ideaal voor een ploegentijdrit want dan is het lastig om een goed treintje te maken. De laatste 12km zijn pas echt vlak.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 12:05 pm

Bij het eerste heuveltje gaat het vandaag al gelijk los. Verschillende renners die proberen om weg te komen op jacht naar een dagsucces. Aan de achterkant zijn er direct al wat renners in de problemen waaronder Kenny van Hummel van Skil. Gisteren was hij ook al twee na laatste. Op deze manier gaat 'ie niet lang meedoen in deze ronde.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 12:35 pm

Clement mee in een kopgroepje.. stel ze blijven vooruit dan is Clement het best geklasseerd en zou die geel kunnen pakken.. maargoed zover is het nog lang niet natuurlijk.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » zo jul 05, 2009 12:39 pm

Denis Menchov al gehoord in Wenen
MONACO - Denis Menchov begon zaterdag opvallend zwak aan de Ronde van Frankrijk. Sportkrant L'Equipe onthulde zondag een mogelijke oorzaak. De Rus van Rabobank is onlangs in Wenen gehoord in de dopingzaak rond de bloedbank Humanplasma.

Erik Breukink zag zondag geen verband, maar leek wel onaangenaam verrast over het uitlekken van het bezoek. „Maar onze medewerking aan het onderzoek is vrijwillig. Ik heb ook geen aanwijzing dat het een strafrechtelijk verhoor is. En nee, ik denk niet dat het daarom niet zo goed ging in de tijdrit.” Menchov eindigde zaterdag slechts als 53e en verloor meer dan een minuut op concurrenten in de strijd om het geel.

Rabobank werd twee jaar geleden onaangenaam verrast met dopingverdenkingen tijdens de Tour rond Michael Rasmussen. De Deen werd door de ploeg uit de Tour gehaald - in het geel nota bene - en ontslagen. Het beleid van de ploeg werd daarop aangepast, de vrijheid van de renners beknot. Bang voor een nieuwe zaak zei Breukink, kort voor de tweede rit, niet te zijn. „Ik zie niet in dat we een risico nemen met Denis. Ik verwacht geen problemen uit Wenen.”

De zaak draait om een bloedlaboratorium waar onder anderen de Oostenrijkse wielrenner Bernard Kohl klant was. Kohl werd betrapt op het middel cera. Rasmussen, de voormalig Raborenners Michael Boogerd en Thomas Dekker en Menchov zijn in verband gebracht met de affaire. De leiding van de Raboploeg liet eerder weten dat enkele renners op vrijwillige basis meewerken aan het onderzoek, maar liet in het midden om wie het ging en wanneer de verhoren zouden plaatsvinden

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 1:13 pm

brigade zuid schreef:Clement mee in een kopgroepje.. stel ze blijven vooruit dan is Clement het best geklasseerd en zou die geel kunnen pakken.. maargoed zover is het nog lang niet natuurlijk.
Saxobank zal de gele trui nog wel even in het bezit willen houden. Als ze de ploegentijdrit doorstaan kan Cancellara voorlopig de trui wel vasthouden. Ik verwacht daarom dat ze het verschil niet verder laten oplopen dan de huidige 4 minuten. En dan is het aan de ploegen van de sprinters om er naar toe te rijden.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 1:52 pm

Nu nog steeds meer dan 5 minuten.. maar idd de sprintersploegen zullen zo ook wel komen. Eens kijken of ze nu gewoon de ploeg van Cavendish het werk laten doen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 3:58 pm

De eerste massasprint komt er aan. Koplopers zijn zo'n beetje ingelopen en in de laatste 10km gaat Team Columbia niemand meer laten lopen.

Nou, eens kijken of z'n concurrenten er in ieder geval in slagen om op de finishfoto te staan met Cavendish. Ik ben wel in voor een verrassing!
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 4:12 pm

Waar was van Hummel in de sprint? en Freire?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 4:14 pm

Achter die valpartij. Als je alleen maar even het wiel verliest en een gat moet laten dan ben je al gezien.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 4:32 pm

999 schreef: Maar goed ..De epo-tour ( met al zijn nu nog niet op te sporen middeltjes ) is weer begonnen ..

Veel plezier ..
Op basis van 2 dagen Tour staat Tony Martin hoog genoteerd bij mij.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 4:48 pm

Morgen nogmaal gesproken nog een dag voor de sprinters en het geel bij Cancellara. Na de ploegentijdrit zal het er om hangen. Cancellara of Contador in het geel. Als ik het commentaar beluisterde van Cancellara gaan ze daarna de trui niet echt meer verdedigen omdat het teveel kracht kost voor de ploeg daar waar ze die kracht nog nodig hebben in de rest van de ronde. Ook Astana zie ik het geel niet verdedigen.

Misschien dus dat er woensdag een kans ligt voor aanvallers. Het zal dan normaal gesproken alleen aan Team Columbia zijn om aanvallers terug te halen.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 5:38 pm

De entree van Kenny van Hummel in de Tour gaat in ieder geval niet onopgemerkt voorbij. Hij heeft het aan de stok gekregen met Cavendish:

Van Hummel wekt ergernis Cavendish

Kenny van Hummel kan morgen een babbeltje met Mark Cavendish tegemoet zien. De winnaar van de tweede etappe van de Tour uitte op de persconferentie zijn ongenoegen over Van Hummel. ,,Een renner van Skil, en volgens mij was het Van Hummel, haalde zijn handen van het stuur in de laatste kilometers en raakte mij. Respectloos, ik ga er zeker met hem over praten. Voor hem is het al een voorrecht om hier te mogen zijn."

Bron: Wielerrevue.nl
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » zo jul 05, 2009 7:43 pm

Cavendish was in de war met Piet Rooijakkers:

Cavendish woedend op Skil-renners

De Britse etappewinnaar Mark Cavendish is woedend op Kenny van Hummel. Hij beweert een klap te hebben gekregen van de Nederlandse sprinter van Skil-Shimano. "Ik zal hem daarop aanspreken'', zei de Engelsman na zijn superieure sprintzege. "Van Hummel heeft geen enkel respect voor zijn collega's''.

Piet Rooijakkers

Uit het kamp van Skil-Shimano kwam een heel ander verhaal. Van Hummel liet weten dat niet hij, maar ploeggenoot Piet Rooijakkers in de clinch had gelegen met Cavendish. Rooijakkers vertelde geduwd te zijn door de Fransman Lloyd Mondory. "Ik belandde inderdaad in het treintje-Cavendish, die me bijna van de fiets trok. Toen heb ik teruggeslagen.''

'Uitgepraat'

Rooijakkers sprak na de rit al met Mark Renshaw, de Australische ploeggenoot van Cavendish. "Ik heb hem uitgelegd wat er gebeurde en daarmee is het volgens mij wel klaar. Cavendish moet niet over respect praten. Hij moet zijn handen thuis houden".

Bron: Spitsnieuws.nl

En de eerste uitvaller is inmiddels ook bekend:

Van de Walle eerste uitvaller
Jurgen Van de Walle (foto) is de eerste uitvaller van de Tour de France. De Belg van Quick-Step kwam zondag in de tweede etappe ten val en brak daarbij zijn linkersleutelbeen en liep een klaplong op. Hij reed de rit wel uit, maar werd na afloop naar het ziekenhuis gebracht. Daar werd de ernst van de kwetsuren vastgesteld.

Van de Walle wordt maandag al geopereerd. Vorig jaar was de Fransman Hervé Duclos-Lassalle de eerste uitvaller in de Tour. Marc Lotz was in 2003 de laatste Nederlander die als eerste de Tour verliet.

Bron: Sportweek.nl
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jul 05, 2009 8:54 pm

Zometeen op Nederland 1 (22.05 uur) Andere tijden sport over de tourstart van 1978 in Leiden.

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » ma jul 06, 2009 4:42 pm

Waaiervorming nu!

Armstrong doet een goede zaak als dit stand houd.

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » ma jul 06, 2009 5:01 pm

Cavendish voor Hushovd en Eisel.

Netjes hoor, twee uit twee.
***

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma jul 06, 2009 5:01 pm

Huh?
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Scherrer
AT Toto winner 10/11
Berichten: 7359
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 12:53 am
Locatie: Amsterdam

Re: Wielrennen

Bericht door Scherrer » ma jul 06, 2009 5:06 pm

Khraa schreef:Huh?
Wat is er?
***

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » ma jul 06, 2009 5:08 pm

Mooi dit soort 'muiterij' van Armstrong. Benieuwd of de Astana's morgen de ploegentijdrit ook in 2 groepen gaan rijden. :ajaxsmiley.gif:
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
Khraa
Berichten: 6942
Lid geworden op: ma mei 16, 2005 7:02 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Khraa » ma jul 06, 2009 5:17 pm

Scherrer schreef:
Khraa schreef:Huh?
Wat is er?
Je was 3 minuten eerder dan dat de live uitzending was afgelopen...
Alright, stop this nonsense. It is getting way too silly!

Plaats reactie