Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » ma jun 08, 2009 7:31 am

Lance Armstrong: Bernard Hinault is een 'rukker'

Lance Armstrong heeft Bernard Hinault via Twitter, het medium waarmee de Amerikaan met de buitenwereld communiceert, uitgemaakt voor wanker ('rukker'). De zevenvoudig winnaar van de Ronde van Frankrijk reageert daarmee minder dan een maand voor de Tourstart weinig subtiel op kritiek die Hinault in eigen land uitte op de rentree van The Boss. "Ik hoop dat hij niet zal komen", zei de Breton.

Hinault reageerde daarmee op Armstrongs aanvankelijke reserves om begin volgende maand in Monaco van start te gaan. "Is hij bang voor Frankrijk? Niemand heeft hem gedwongen hiernaartoe te komen, hij hoeft alleen maar thuis te blijven. Hij kan de Tour toch niet winnen. Ik hoop dat Contador hem een pak slaag geeft." Armstrong diende hem kort van repliek. "Wat een wanker. Vijf Tour-zeges maken blijkbaar geen verstandig mens van je."

Hinault (54) hekelde tijdens een bijeenkomst in Montereau, de startplaats van de laatste Tour-etappe, vooral de huidige generatie Franse wielrenners. "Kampioenen worden ambtenaren zodra ze een profcontract tekenen. Je moet ze een mes op de keel zetten om tot resultaten te komen. Franse renners presteren te weinig en verdienen te veel. De Fransen trainen te weinig", vervolgde de laatste Franse Tour-winnaar tijdens zijn relaas, dat in de krant Le Parisien werd gepubliceerd. "Men zou ze het salaris moeten inhouden en dat pas weer uitbetalen als ze eindelijk weer een iets winnen."

Ook over de klacht dat de Tour te zwaar zou zijn, had De Das een ongezouten mening. "Ze moeten eens ophouden met zeuren. Wielrennen is een zwaar vak, maar het is beter dan werken in een fabriek. Wanneer je wilt winnen, zul je tot je laatste adem moeten vechten." En over het gebruik van doping: "Franse coureurs gebruiken net zo veel als renners uit andere landen. Wat abnormaal is, is dat ze anders worden behandeld dan atleten uit andere takken van sport."

Hinault pleitte ook nog voor het afschaffen van de zogenaamde 'oortjes' in het peloton. "Ik ben faliekant tegen. Wielrennen lijkt steeds meer op een computerspelletje als Game Boy. Aan de andere kant van de lijn zit een gigolo die een renner zelfs vertelt wanneer hij moet plassen."

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » di jun 09, 2009 8:30 pm

Kohl: Hele top tien Tour positief
PARIJS - Dopingzondaar Bernhard Kohl, inmiddels gestopt met wielrennen, trapt nog even flink na. „Ik ben ervan overtuigd dat de hele top tien uit de Tour de France positief was”, zegt de Oostenrijker die in 2008 als derde in het eindklassement van de Ronde van Frankrijk finishte maar vervolgens werd gepakt op het gebruik van verboden middelen.

Kohl zegt in de Franse sportkrant L'Equipe dat hij tijdens de Tour drie bloedtransfusies onderging. „De eerste na de zesde etappe, de tweede voor de Pyreneeën en de laatste voor de Alpen.” Zijn toenmalige manager Stefan Matschiner zorgde voor het bloed. Volgens Kohl kreeg hij dat 's avonds tussen zes en acht uur toegediend. „Hij stuurde me een sms dat ik naar zijn kamer kon komen. Ik verdween dan 20 minuten. Niemand had het in de gaten.”

Toen Kohl hoorde dat het Franse antidopingbureau nieuwe testen ging uitvoeren na de Tour, betekende dat een grote schok voor de Oostenrijker. „Ik dacht: Ik ben dood. Maar dan zijn we ook allemaal dood. Anderen hadden ook gebruikt. Ik vroeg me af wat de Franse autoriteiten zouden doen. Zouden ze het hele eindklassement van de Tour schrappen? Ik hield mezelf voor dat ze dat niet zouden durven doen. Het blijft wel raar dat er door die nieuwe controles maar drie renners positief zijn bevonden.”

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Re: Wielrennen

Bericht door 999 » wo jun 10, 2009 7:08 am

Positieve epo-test Atonio Colom
***************************************

De Spaanse wielrenner Antonio Colom
is bij een controle tussen wedstrijden
door positief bevonden op epo.De 31-
jarige coureur van de Katjoesja-ploeg
werd begin april gecontroleerd.

Colom maakt een succesvol seizoen door
met een ritzege in Parijs-Nice,in de
Ronde van de Algarve en met de eindzege
in de Ronde van Mallorca.

De internationale wielrenunie UCI heeft
Colom voorlopig geschorst.Hij is al de
tweede renner van Katjoesja die in een
korte tijd een positieve test aflegt.De
Oostenrijker Christian Pfannberger ging
hem in maart voor.

***************************************

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wielrennen

Bericht door Daily Blind » vr jun 12, 2009 5:19 pm

nos.nl schreef:Vacansoleil mag starten in Vuelta
12-06-09

De organisatoren van de Ronde van Spanje hebben Vacansoleil een startbewijs gegeven voor de 64e editie eind augustus. De nieuwe Nederlandse wielerploeg is een van de vijf Procontinentalteams die een wildcard kregen. Daarnaast zijn ook zestien ProTourploegen, waaronder Rabobank, uitgenodigd.

De Ronde van Spanje begint dit jaar op 29 augustus in Assen en duurt tot en met 20 september. Volgens de Vacansoleil-ploegleiding is de wildcard te danken aan de inspanningen van de stichting Vuelta Drenthe en de goede prestaties van het wielerteam. Met negen overwinningen staat de ploeg, die dit jaar debuteert, momenteel tweede in de UCI-ranking van Procontinentalteams.

"Het rijden van een grote ronde binnen drie jaar was een van onze doelstellingen. Dat dit nu in het eerste jaar gebeurt, is fantastisch", reageerde teammanager Daan Luijkx.

Fuji en Katoesja
De wielerploegen Fuji-Servetto en Katoesja kregen geen uitnodiging voor de Vuelta. Het Spaanse Fuji-Servetto, vorig jaar nog gesponsord door Saunier Duval, mag ook al niet starten in de Ronde van Frankrijk vanwege de dopingschandalen waarbij de ploeg betrokken was.

Het nieuwe ProTour-team Katoesja kreeg geen startbewijs omdat het vorig jaar geen deel uitmaakte van de groep wielerteams, die een overeenkomst met de organisatie sloot.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr jun 12, 2009 5:38 pm

Een beetje krom, want LPR mag niet meedoen, en die hadden wel interesse.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jun 13, 2009 12:36 pm

Staat er vandaag een bergetappe op het programma in de Dauphine? Zo ja, wordt dat nog ergens uitgezonden?

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » za jun 13, 2009 12:37 pm

Ja, op eurosport.

En vanaf 6 uur is de Tour de Suisse te zien op Ketnet.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jun 13, 2009 12:44 pm

Oke mooi. :biggthumpup.gif:

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Re: Wielrennen

Bericht door Hoeladans » za jun 13, 2009 2:38 pm

Jöhnk schreef:Ja, op eurosport.

En vanaf 6 uur is de Tour de Suisse te zien op Ketnet.
Vanaf 17 uur al op Een.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jun 13, 2009 4:10 pm

Die gekke Cadel Evans valt continu aan. Je zou er bijna wat van denken..

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » za jun 13, 2009 4:23 pm

Eerste keer in mn leven dat ik Evans heb zien aanvallen. Goed gereden van Geesink ook.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jun 13, 2009 4:48 pm

Ja aardig om te zien. Zegt nog niet zoveel, maar ik vond Contador niet in topvorm.

Nu op Sporza lekker kijken. Taaramae finished net heel aardig (een persoonlijk favorietje), maar ik hoor dat hij niet mee mag naar de Tour. Hij is nog erg jong, maar toch had ik het graag gezien, hoor.

Lars Boom nu!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jun 13, 2009 5:04 pm

Cancellara is me toch ook een vent, zeg. Wat een klasbak.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » zo jun 14, 2009 3:30 pm

Clement wint een etappe in de Dauphiné. Mooi hoor! Chapeau.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » zo jun 14, 2009 3:56 pm

Neem aan dat Clement wel mee mag naar de Tour.

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Re: Wielrennen

Bericht door Daily Blind » di jun 16, 2009 12:15 pm

AD.nl schreef:Bram Tankink: Shit, ik ben er niet bij
Door PETER VAN DUYL

ROTTERDAM - Bram Tankink is een man die de dingen recht voor zijn raap zegt. Dus nu de ploegleiding van Rabobank heeft beslist dat hij volgende maand niet mee gaat naar de Tour de France, hangt de Tukker geen mooi verhaal op.

Bram Tankink. FOTO ANP
Nee, Bram Tankink zegt: ,,Ik baal hier van.’’

Nadat hij het slechte nieuws zaterdag had gehoord, beleefde Tankink een onrustig nachtje. In zijn hotelbed was hij meer wakker dan hem lief was. ,,Dan denk je voortdurend: Shit, ik ben er niet bij. En: waarom ben ik er niet bij? Wat had ik kunnen doen? Wat had ik anders moeten doen? Als sportman baal je ontzettend.’’

Ergens, diep in zijn hart, voelde Tankink de beslissing wel aankomen. Zijn voorjaar viel half en half in het water door een blessure aan het zitvlak, opgelopen in de laatste dagen van Parijs-Nice. Tankink beet een hele tijd op zijn tanden, maar uiteindelijk moest hij toch onder het mes.

Die ingreep bezorgde hem een achterstand, die hij niet meer heeft kunnen inlopen. Vorige week reed hij de Dauphiné Libéré, die voor Rabobank zo succesvol verliep. ,,Daar voelde ik me wel de minste van de ploeg, iedereen reed fantastisch,’’ is Tankink eerlijk. ,,Natuurlijk voel je dan dingen wel aan.

,,Toch blijf je hopen. Ik had woensdag nog een gesprekje met Erik (Breukink, red.). Toen zei hij dat het goed denkbaar is dat betere renners thuis moeten blijven. Dan begin je toch weer te denken. Omdat ik voor mezelf een bepaalde rol zag.’’

Juist daarom viel het gesprek met de ploegleiders Breukink en Frans Maassen, afgelopen zaterdag in Frankrijk, hem toch zwaar. Toen hij naar hun kamer werd geroepen, voelde Tankink de bui al hangen. ,,Tja, wat werd er gezegd? Dat ik geen Tour ga rijden. Dat ze een keuze moesten maken. Waarschijnlijk ben ik nu niet goed genoeg.’’

De renner voelde de interne strijd tussen hoofd en hart. Zijn verstand vertelde hem dat de keuze misschien niet onlogisch is, maar het gevoel sputtert aan alle kanten tegen. ,,Dit is absoluut niet leuk,’’ is hij als altijd eerlijk. ,,Je bent wielrenner en ik denk dat ik in de Tour thuis hoor, dat ik daar mijn ding kan doen.

,,Als renner voel je je in je eer aangetast. Toch moet je ook kunnen berusten. Ik kan mezelf totaal geen verwijten maken, onder normale omstandigheden was ik er misschien wel bij geweest. Het was ook een luxe-probleem, iedereen in de voorselectie rijdt goed. En als je bij een grote ploeg als Rabo rijdt, hoort dit erbij. Dat neemt niet weg dat je dan best een keer mag balen.’’

Voor Tankink zit er weinig anders op dan zich neer te leggen bij de realiteit. Vorige maand nog werkte hij met een aantal ploeggenoten een hoogtestage af in Spanje. Hij hoopt dat hij daar straks tijdens het Nederlands kampioenschap (28 juni) profijt van heeft. ,,Dat zou veel goed kunnen maken,’’ dagdroomt hij.

Als zijn ploeg de Tour rijdt, draait Tankink zijn pedalen rond in Oostenrijk. Wel heeft hij de toezegging dat hij - calamiteiten daargelaten - in augustus mag starten in de Ronde van Spanje, die dit jaar in Assen begint. ,,Dat is ook mooi. In de Vuelta kan ik misschien ook wat meer eigen inbreng hebben. Zo moet je ook denken. Als het ergens misgaat, kan dat voordeel hebben op een ander vlak. Ik heb een aflopend contract maar daar houd ik me nu niet zo mee bezig. Het is niet zo dat ik nu als renner opeens niks meer waard ben. Dat heeft de ploegleiding óók aangegeven.’’

Na het afvallen van Tankink heeft Rabobank nog elf renners over voor negen plekken in de Tour. Menchov, Gesink, Freire, Flecha, Clement, Garate en Ten Dam lijken zeker van hun selectie.
Erg jammer, want hij blijft wel een mooie verschijning, vooral na afloop van wedstrijden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » di jun 16, 2009 12:43 pm

Of vooraf. Zoals vorig jaar toen hij een interview stond te geven en niet in de gaten had dat het peloton al was vertrokken... :smallgrin.gif:

Mooie kerel en een prima renner. Maar als andere renners beter zijn dan is het niet anders.
Nil volentibus arduum

Gebruikersavatar
beelzebub
Berichten: 7511
Lid geworden op: di sep 23, 2003 1:53 pm
Locatie: Almere

Re: Wielrennen

Bericht door beelzebub » wo jun 17, 2009 5:40 pm

bron: http://www.telegraaf.nl
wo 17 jun 2009, 12:30 |
Rabobank leeft tijdens Alpenstage ontspannen toe naar Tour

Alles onder controle
door Hans Ruggenberg

BOURG-SAINT-MAURICE - Onbewogen blijft Denis Menchov als op de andere weghelft een auto met daarop Silence-Lotto passeert tijdens de beklimming van de Col du Petit St. Bernard. "You are following me", klinkt het uit de mond van Cadel Evans, één van de concurrenten voor de Tourzege. Het weerwoord laat Menchov aan diens luitenant Juan Antonio Flecha over. "No, you are following us", riposteert de Spanjaard, terwijl Menchov nog altijd recht vooruit kijkt. "Ik zag de auto, maar Evans heb ik niet eens gezien", zo laat de Rus na de verkenningstocht van de zestiende rit van de Tour de France ijskoud weten.


klik hier voor de video: Rabo verkent de Alpen

Afbeelding
Laurens ten Dam, Robert Gesink, Juan Antonio Flecha en Denis Menchov (vlnr) bedwingen de Col du Grand St. Bernard.

Het kwartet van Rabobank, dat gecompleteerd wordt door Robert Gesink en Laurens ten Dam, beleeft de trainingstocht over de Col du Grand St. Bernard en Col du Petit St. Bernard als een pleziertochtje. Al werd er wel ruim zes uur gefietst, parcourskennis opdoen is het belangrijkste doel deze vier dagen waarin het viertal van Rabobank de drie Alpenritten van de Tour de France verkent en aansluitend de tijdrit van 23 juli rondom Annecy.

Tourdebutant Gesink krijgt op de eerste Alpenreus rust voorgeschreven door trainer Louis Delahaye en ploegleider Erik Breukink. "Hij komt net uit de Dauphiné Libéré. Vandaar dat hij het nu wat rustiger aan mag doen." Dat geldt ook voor Flecha, maar niet voor Girowinnaar Menchov en Ten Dam.

De lach regeert in de Alpen, zeker nu het vertrouwen in de Rabo-Rus extra gegroeid is. Er wordt over en weer gedold. Dan stuurt Breukink zijn coureurs de afdaling in aan de Italiaanse zijde van de Alp. De eeuwige sneeuw op de groene Alpenweides is al snel niet meer zichtbaar. Binnen een kwartier tijd wordt een hoogteverschil van 1800 meter overbrugd en is de temperatuur gestegen van 14 naar 31 graden.

Menchov en Ten Dam hebben het dan na de eerste veertig kilometer klimmen gehad en knijpen in de remmen. Een typisch Italiaans koffietentje wordt gespot door Ten Dam en kapitein Menchov knikt goedkeurend, al is de bediening ook typisch Zuid-Europees. Menchov is in zijn woonplaats Pamplona dan wel wat gewend, maar dit duurt hem zelfs te lang. Gesink daarentegen geniet nog van het zonnetje als Menchov op zijn tweewieler klimt om de rit te vervolgen. "Wacht even, ik heb mijn broodje nog niet eens op", roept Gesink, terwijl Menchov reeds vertrokken is.

De 23-jarige Varssevelder oogt ontspannen, zelfverzekerd en fris, ondanks zijn inspanningen die leidden tot een vierde plaats in de Dauphiné. De opdracht die Gesink mee heeft gekregen van Delahaye, is dat zijn hartslag niet boven de 130 slagen mag uitkomen. "Er wordt niet te hard gereden, maar het is wel behoorlijk klimwerk. Het omslagpunt dat Robert gaat verzuren, ligt rond de 170 slagen, daar zit hij nog ver vandaan. Dat betekent dat Robert heel goed is", weet Delahaye.

Na bijna 160 kilometer koersen vanuit startplaats Martigny wordt in Bourg-Saint-Maurice de fiets geparkeerd. Menchov heeft het parcours in zijn geheugen opgeslagen, om die data op 21 juli weer op te vragen. "De zwaartepunten van deze ritten onthoud ik wel. In deze vier dagen zal de etappe die we gisteren hebben verkend naar Verbier voor verrassingen gaan zorgen. In het routeboek lijkt die niet zo zwaar, maar hou er rekening mee dat daar deze Tour klappen gaan vallen."

Dan zegt Menchov: "Het is belangrijk dat we deze ritten verkennen met de jongens. De klim naar Verbier heb ik nog nooit eerder gedaan en deze twee bergen heb ik ook nog niet eerder beklommen. Daarnaast is het goed dat ik ook Robert Gesink beter leer kennen. Twee jaar geleden heb ik wel eens met hem gereden, maar daarna volgens mij niet meer. Al hoeft hij niet veel te bewijzen. Hij is heel sterk bergop."

Dat toont Gesink ook nog even in de slotmeters boven op de Col du Petit St. Bernard, waar Laurens ten Dam eerder is weggereden van de Varssevelder. Het is zijn eer te na en Gesink perst er nog even een sprintje uit, zodat hij alsnog als eerste boven is. "Laf hoor, zo stiekem van achteruit", lacht Ten Dam. "Jij zei dat je vandaag niet gelost ging worden, maar die laatste meters kon je niet bij me aanhaken", reageert Gesink.

Zowaar een leuk stukje op de Telegraaf. Een inkijkje in de voorbereiding van de Rabo's op de Tour. Meer over de Rabo's op http://www.rabosport.nl

Na vandaag is het niet verstandig om in je Tourtoto Vinokoerov, Igor Astarloa, Ruben Lobato Elvira, Ricardo Serrano Gonzalez, Pietro Caucchioli en Francesco de Bonis in te vullen. Vino is dan nog geschorst, de andere 5 hebben verdachte bloedwaardes volgens de UCI.
Je kunt alles wat je wilt, als je maar oefent

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » do jun 18, 2009 6:34 pm

Hoelang gaan we nog met z'n allen met Cavendish naar de finish rijden? Freire, Hushovd, Gavazzi en de rest waren vandaag weer kans-loos. Ik zou zeggen, kap nou eens met het treintje rijden en laat Team Columbia al het werk maar eens doen. De ploeg is namelijk voor de laatste 5 kilometer ook veel te sterk in elk opzicht. Geen beginnen aan voor de rest op deze manier. Laat het een les zijn voor de tour en voorkom de sprint!

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41212
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Marillion » do jun 18, 2009 6:56 pm

Ik snap daar ook weinig van. Cavendish gaat in de komende tour gewoon weer 4 of 5 ritten pakken. Dat weet iedereen en nóg gaan we het meemaken dat ook ploegen van andere sprinters zich op kop zullen zetten om een massasprint te realiseren. Laat Columbia het werk maar opknappen. Zij hebben immers de te kloppen sprinter in huis.

Het punt is alleen dat ploegen zo graag een tourrit pakken dat ze iedere kans aangrijpen. Ook al is het een kleine kans. Cavendish kan ook een keer ingesloten raken of een andere fout maken in de sprint. En dat is dan het moment waarop de andere renners wachten. Want op pure snelheid is hij gewoon de sterkste.
Nil volentibus arduum

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Re: Wielrennen

Bericht door brigade zuid » do jun 18, 2009 9:12 pm

Marillion schreef: Het punt is alleen dat ploegen zo graag een tourrit pakken dat ze iedere kans aangrijpen.
Precies, ik stel me al precies voor hoe zoiets gaat.. Hushovd meld via zn oortje dat zn beentjes best goed aanvoelen vandaag.. kassa denkt die ploegleider en hoppa jongens iedereen kop rijden.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Re: Wielrennen

Bericht door Beloki » vr jun 19, 2009 9:53 am

Astana maakt 6 renners bekend
Van onze Telesportredactie

ASTANA - De wielerploeg Astana heeft een lijst met 13 renners bekendgemaakt, waarvan 9 zullen starten in de Tour de France. Zevenvoudig tourwinnaar Lance Armstrong, Alberto Contador, Andreas Klöden, Levi Leipheimer, Yaroslav Popovych en Haimar Zubeldia zijn zeker van een startplek. Van de overige 7 namen zullen er uiteindelijk nog 3 worden geselecteerd.

Deze renners zijn: Jani Brajkovic, Chris Horner, Benjamín Noval, Dmitriy Muravyev, Sergio Paulinho, Gregory Rast & Tomas Vaitkus. Wie van hen op 4 juli aan de start staan in Monaco, zal manager Johan Bruyneel binnenkort bekend maken. ,,De keuze zal vallen op diegenen die het sterkste team kunnen vormen, zowel in sportief opzicht als qua team-spirit", aldus Bruyneel.
De T.

Dat is toch wel een érg lekker rijtje hoor.
´Hey Pistolero, there is no I in TEAM!´ Lance, 27/07/09

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Re: Wielrennen

Bericht door Jöhnk » vr jun 19, 2009 5:18 pm

En weer een zege voor team Columbia. De vijfde in zes etappes.

Ook in de elektrotoer ging de overwinning vandaag naar team Columbia, net als gisteren.


Goede ploegdokter?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » vr jun 19, 2009 5:46 pm

Haha, ze zijn inderdaad al maanden buitenaards goed.

Knappe jump van Kirchen, want ik dacht dat Kreuziger het wel zou houden. De regie is overigens echt om te huilen, zeg. Iedere Zwitser (in dit geval Albasini) wordt lang in beeld gebracht en oog voor de leider hebben ze dan weer niet. Dramatisch was het vandaag op dat vlak.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48034
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Re: Wielrennen

Bericht door peter » za jun 20, 2009 4:51 pm

En vandaag is het Tony Martin. Nummertje 6 voor Columbia. :excited.gif:

Plaats reactie