NFL

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » di jul 25, 2006 6:20 pm

De vraag, "Stoned", was wie het gemakkelijker zal vinden om zich aan het NFL niveau aan te passen. Met Texas is Young ontegenzeggelijk beter, maar in de NFL heeft Leinart het makkelijker om aan te passen.

Steef heeft goede opmerkingen, maar twee hoofd punten MOETEN zijn: Zijn voorwaartse stap na de "set" is veel te lang die zijn release-point nog later maakt dan de lage elleboog by de worp al veroorzaakt. Ten tweede is Young heel afhankelijk van de "shotgun" formatie die je in de NFL slechts uiterst zelden tegenkomt.

Ik vind het geweldig dat er in NL mensen zijn die hier aandacht aan besteden. Het is een pracht sport maar het vergt wel wat om het te leren kennen. Jullie doen blijkbaar de moeite.
Quod volimus credimus libenter.

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 6:33 pm

Ik heb bijna vijf jaar in de VS gewoond. ;)

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di jul 25, 2006 9:18 pm

toch denk ik dat vince het makkelijker krijgt dan matt. Hij zit in een veel beter team dan leinart, betere linebackers voor zich en betere receivers. Ik voorspel: De peperdure Kurt Warner en de 30-million dollar man Edgerrin Tyree James zorgen ervoor dat matt nauwelijk aan spelen toekomt. Je kan dan zeggen dat Matt t makkelijker heeft, niet spelen is niet schitteren, hierover hoeft vince zich geen zorgen om te maken.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di jul 25, 2006 9:25 pm

Denk alleen niet dat Tennessee betere receivers heeft dan Arizona.

Gebruikersavatar
WP_Legend
Berichten: 10334
Lid geworden op: wo sep 17, 2003 8:44 pm
Locatie: Perth

Bericht door WP_Legend » di jul 25, 2006 11:25 pm

Steef schreef:Ik heb bijna vijf jaar in de VS gewoond. ;)
ach dat zegt nog niet veel, ik heb ook een jaar in de VS gewoond,maar ik weet helemaal niks van Football... het is een leuke sport hoor, maar ik kon me niet in het tactische spelletje interesseren...

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » wo jul 26, 2006 2:44 am

Ik weet het, Steef. Hofstra!
Stoned, we hebben het niet over wie beter met zijn team te voorschijn komt. We hebben het alleen over de technische kwaliteiten en hoe die aan-passing aan de NFL mogelijk of moeilijk kunnen maken.
No question, Leinert is meer geschikt voor pro-ball op NFL niveau. Vergeet ook niet dat Young nog nooit tegen een NFL-sized defensive line heeft aangekeken, en combineer dat maar met het lage release-point door de elleboog (waar Steef aan refereerde) alswel die lange schrede. Young zal technisch omgeschoold moeten worden.
Staat als een paal boven water.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » wo jul 26, 2006 3:00 pm

en daar ben ik het dus niet mee eens. :)

Vince krijgt meer routine in het veld terwijl matt op de bank blijft of de ball moet geven aan zijn running back of is de factor spelen niet belangrijk in de vraag wie geschikter is voor pro-ball op nfl-niveau
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » wo jul 26, 2006 11:11 pm

Dr. Living Stoned schreef:en daar ben ik het dus niet mee eens. :)

Vince krijgt meer routine in het veld terwijl matt op de bank blijft of de ball moet geven aan zijn running back of is de factor spelen niet belangrijk in de vraag wie geschikter is voor pro-ball op nfl-niveau
Jij praat over wiens team het beter gaat doen met de QB die ze krijgen. Dat is een andere vraag.
Young moet helemaal omgeschoold worden, want hij zal nog niet eens over een NFL defensive-line heen kunnen kijken. Hij moet leren overhead te werpen en niet sidearm. Hij moet zijn voetenwerk helemaal veranderen zodat zijn "release-point" hoger wordt. Dan moet hij het ook nog eens zonder de "shotgun" leren te doen. Dat wordt een hele opgave.
Daarom zeg ik dat Matt het gemakkelijk zal vinden zich aan te passen. Daar gaat het over. Jij probeert de vraag te veranderen.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 27, 2006 1:34 pm

Een van de meest belangrijke aspecten van een QB is leiderschap, en de kans om die te tonen heeft nix met de kwaliteiten van het team of de rookie-quarterbacks te maken, maar veel meer bij de concurentie op een positie/type spel. Vince staat niet in de schaduw van een andere Quarterback en de startende Running Back wil ook weg. Matt moet opboksen tegen een vedette Kurt Warner en mocht die effe de zijlijn opzoeken dan zal er veel druk zijn om de Run met de peperdure aankoop James te spelen.

Ik ben van mening dat Matt op het allerslechtste moment bij een tamelijk zwak team [vorig jaar was een losing season] is gekomen, terwijl dat voor Vince totaal anders ligt..
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Yorlik the Barbarian
Berichten: 127
Lid geworden op: vr feb 03, 2006 4:48 pm

Bericht door Yorlik the Barbarian » do jul 27, 2006 6:47 pm

Stoned, jij schijnt volkomen gefixeerd op je eigen focus. Je reneneerd maar over dingen die op de gestelde vraag helemaal geen betrekking hebben. WIE ZAL ZICH BETER AAN KUNNEN PASSEN AAN NFL FOOTBALL?
Ik geloof ook best dat het in November koeler weer zal zijn en dat we dit jaar geen 50 cent benzine prijzen zullen zien. Maar dat heeft er ook niets mee te maken. Je moet echt eens proberen je horizon een beetje te verbreden.
Quod volimus credimus libenter.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » do jul 27, 2006 6:49 pm

:worshippy: :D :worshippy:
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » do jul 27, 2006 9:23 pm

Yorlik the Barbarian schreef:Stoned, jij schijnt volkomen gefixeerd op je eigen focus.
Nee hoor, we zijn het gewoon niet met elkaar eens Yorlik. Dat kan toch gebeuren?
WIE ZAL ZICH BETER AAN KUNNEN PASSEN AAN NFL FOOTBALL?
Vince Young dus, dat is de jongen die volop kansen gaat krijgen om zich aan te passen en niet Matt die op de bank zal blijven.

maar goed, als jij die argumenten wegwuift als "Dom en niet ter zaken doende vind ik het prima, maar vraag dan niet meer om mijn of een afwijkende mening.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo aug 20, 2006 2:13 pm

na twee wedstrijdjes is de inbreng van Vince Young voor de titans [0-2-0] en Matt Leinart voor de Cardinals [1-1-0] nogal povertjes. Vince heeft nog geen TD gescoord evenals Leinart, Young boekte 228 yards terreinwinst [181 yards passing, 47 yards rushing] en Leinard heeft 74 yards tereinwinst geboekt [45 yards passing, 29 rushing]
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » zo aug 20, 2006 2:26 pm

Pre-season zegt geen reet. Wedstrijdjes om extra geld in het laadje te krijgen

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » zo aug 20, 2006 2:29 pm

Daarom noemde ik het ook wedstrijdjes, Steef :whistling:
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 18, 2006 10:36 am

Het seizoen is inmiddels weer begonnen. Gisteren heb ik op NASN de wedstrijd tussen de Philadelphia Eagles en de New York Giants gezien.

In eerste instantie leek het een redelijk eenvoudige overwinning voor de Eagles te worden. Aan het begin van het 4e kwart hadden ze 17 punten voorsprong op de Giants. Na een enigzins gelukkige touchdown, receiver Plaxico Burress liet een gevangen bal los waarna de fumble uiteindelijk door een ploeggenoot werd veroverd in de endzone van de Eagles, slaagde de Giants er in om vlak voor tijd op gelijke hoogte te komen via een fieldgoal: Overtime!

In de verlenging kwamen de Giants op een positie waar een fieldgoal de wedstrijd zou kunnen beslissen. Door 2 penalties verspeelde ze die positie echter bijna weer. Eli Manning wist echter toch nog Plaxico Burress te bereiken voor de winnende touchdown.

Een prachtig slot waar veel in zat wat american football zo leuk maakt.

Klik

EDIT
Als iemand weet hoe ik die URL wat kleiner kan maken hou ik me aanbevolen....

Edit: even de url aangepast. :D

Duke
Laatst gewijzigd door Marillion op ma sep 18, 2006 12:04 pm, 2 keer totaal gewijzigd.

GangstaRiB
Berichten: 16906
Lid geworden op: zo mar 13, 2005 10:44 pm
Locatie: Purmerend

Bericht door GangstaRiB » ma sep 18, 2006 10:54 am

Geinig he? Dat NASN... Ik kijk het bijna onafgebroken tegenwoordig.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » ma sep 18, 2006 12:00 pm

klik

zoiets?

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41191
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » ma sep 18, 2006 1:49 pm

Ja, da's een stuk beter.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma sep 18, 2006 2:40 pm

mooie wedstrijd inderdaad, maar ik heb wat tegen de broertjes Manning vrees ik. Zowel Payton [QB, Colts] als Eli [QB, Giants] :kots:

Het tweetal lijkt qua karakter veel op elkaar en op Richard Witschge. Janken over fouten van teamgenoten en zelf ook niet foutloos spelen, maar - zo denken de heren Manning - dan kanker ik wel op een medespeler.

Zij zijn de leiders van hun team, dan mag je dit gedrag zeker niet vertonen.

wat vinden jullie van de Raiders? Ik vind ze enorm tegenvallen, aanvallend met Randy Moss en verdedigend met Warren Sapp.
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » ma sep 18, 2006 6:17 pm

De Raiders hebben geen routine Quarterback. Beide wedstrijden zover waren erbarmelijk slecht, hoewel, San Diego en Baltimore zijn natuurlijk top teams.

V.w.b. Vince Young, werden Steef's en mijn voorspellingen volkomen bewaarheid. Het zegt veel dat twee weken voor de opening van het seizoen, Tennesee het nog nodig vond om Cary Collins te contracteren als QB. Die bakte er gisteren niet veel van omdat hij niet de tijd gehad heeft het team en het playbook te leren kennen. Een QB moet zeker een goede tijd met zijn receivers en backs gewerkt kunnen hebben. 5 Minuten voor het einde van de eerste helft toen ze al flink achter stonden, bracht Tenn. Vince Young in om het maar eens te proberen. Ze gaven hem zelf een stelletje "shotgun" formaties om vertrouwen op te doen. Dat lunkte natuurlijk niet erg, en resulteerde in veel "tips". VY is een geweldige "open field runner" en heeft een arm als een kanon. Dat is duidelijk. Als hij zijn "mechanics" weet te verbeteren kan hij een hele goeie worden.
Ik herinner me zelf simple "lateral screens" dat mislukten, omdat die elbow te laag bleef en dus de defensive end of linebacker er zo in konden stappen.
VY heeft wel het geluk dat hij achter een vrij goede "offensive line" kan leren. Dat geluk heeft Leinert helaas niet, want de Arizona line is zo lek als een mandje. Het lijkt wel Gruyere kaas.
Men denkt dat Tenn voorlopig Collins als eerste QB zal laten optreden en VY de tijd zal geven om een en ander te leren en routine op te doen. NFl football is niet College football, dat weet iedereen.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » ma sep 18, 2006 8:39 pm

overigens scoorde young gisteren in de zeperd tegen san diego wel de enige TD van de wedstrijd voor de titans. Opvallend is ook dat young bijna 2x zoveel yards gooide dan collins
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Kilroy
Berichten: 1136
Lid geworden op: za sep 27, 2003 11:33 pm
Locatie: California

Bericht door Kilroy » di sep 19, 2006 4:43 am

Dr. Living Stoned schreef:overigens scoorde young gisteren in de zeperd tegen san diego wel de enige TD van de wedstrijd voor de titans. Opvallend is ook dat young bijna 2x zoveel yards gooide dan collins
Let wel, dat was tegen SAN's reserves en drie minuten voor het einde toen de wedstrijd al op slot zat en SAN aan het feest vieren was. Hij had meer dan de halve wedstrijd gespeeld en zijn statistieken waren bedroevend maar natuurlijk te verwachten: 7-19-0-108 waarbij de meeste van zijn completions aan het verre einde kwamen. Collins kun je niet vergelijken. Die kwam pas 2 weken voor de seizoen start en kende noch zijn receivers, noch het playbook. Young was er by, by rookie training camp, en de hele pre-season.

Gebruikersavatar
Dr. Living Stoned
Founding Father
Berichten: 19598
Lid geworden op: vr dec 12, 2003 6:30 pm
Locatie: at home

Bericht door Dr. Living Stoned » di sep 19, 2006 12:00 pm

het was meer een sneertje/plagerijtje naar Steef en Yorlik toe, die een beetje anti-VY en pro-leinart waren. Zoals ik verwachtte kreeg de jongen geen seconde speeltijd bij Arizona. Eerder NFL niveau hè
I'M NOT A COMPLETE IDIOT!
...some parts are missing

Feest
Berichten: 18502
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 6:37 am

Bericht door Feest » di sep 19, 2006 12:11 pm

Wat is NFL-nivo? Ik zie al een paar jaar onnoemlijke gepruts vooral.

Veel te veel teams.

Plaats reactie