Tour de France

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 08, 2006 6:17 pm

Veel te vroeg. Honchar is in 2004 nog als tweede geëindigd in de Giro. Dan kun je wel een stukje klimmen.

Bovendien is-ie kennelijk in de vorm van zijn leven. (Zoals heel T-mobile, op Rogers en Klöden, die overigens verre van slecht rijden, na.) Daarnaast valt het (relatief gezien) behoorlijk mee met de bergetappes in deze Tour.

Nee, ik schrijf hem zeker nog niet af.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 08, 2006 6:25 pm

Peter schreef:Als je dan ook nog Mazzoleni en Kessler in je team hebt zitten, mag je inderdaad wel wat verwachten. Die ploeg is in topvorm, overigens.
Kessler had trouwens wel de mazzel dat-ie Honchar halverwege zag passeren. :D

Maar inderdaad, T-mobile is in grootse doen.

Misschien is het zelfs een nadeel dat ze straks een gele trui te verdedigen hebben, want dit team leent zich voor een groot offensief.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 08, 2006 6:30 pm

Inderdaad. Wat vinden jullie van Landis? Ik heb niets tegen die man op zich, maar ik hoop toch eigenlijk niet dat hij een tour wint. Ik vind hem erg kleurloos (en wederom een Amerikaan).

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » za jul 08, 2006 6:39 pm

Peter schreef:
Jöhnk schreef:Ik verwacht nog wel iets van T-mobile. :yes:
Wie niet. Die hebben allemaal mensen die een Tour als deze kunnen winnen. Sinkewitz, Rogers en Klöden gaan allemaal meedoen zometeen. Ducrot vlakte Gonchar uit, maar je weet maar nooit,
Denk je dat Sinkewitz en Rogers met de besten mee omhoog kunnen?

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za jul 08, 2006 6:45 pm

In die paar etappes misschien niet met de besten, maar wie zegt dat ze aangaan op de laatste berg? Ik zou gewoon kaarten uit gaan spelen. Stuur een Sinkewitz weg op de voorlaatste berg en kijken waar het schip strand. De garantie dat je hem oppikt in de laatste klim is er niet, aangezien je nu geen Dsc zal gaan zien en ook geen absolute topfavoriet ziet rijden.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 08, 2006 9:05 pm

Peter schreef:Doet 'ie toch altijd? Ik zie die gast altijd zo mooi lijden op de fiets. Echt stoempen is het.
Klopt, zo rijd Gonchar al jaren. Maar ik blijf het opmerkelijk vinden, zeker omdat hij het ook al jaren doet. Het is een aanslag op je knieen. Maar als hij nu nog klein gaat rijden fiets ik hem waarschijnlijk nog voorbij. Je kunt die stijl niet zomaar aanpassen.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 08, 2006 9:15 pm

Peter schreef:Inderdaad. Wat vinden jullie van Landis? Ik heb niets tegen die man op zich, maar ik hoop toch eigenlijk niet dat hij een tour wint. Ik vind hem erg kleurloos (en wederom een Amerikaan).
Ik vind het geen winnaar. Hij kan natuurlijk een aardig stukje fietsen maar ik moet nog zien of hij de ronde kan winnen. Ik hoop het in ieder geval niet want hij is inderdaad kleurloos.

Na deze tijdrit is er over het klassement nog niet zo veel te zeggen. Leipheimer is door het ijs gezakt maar verder zitten de heren nog dicht bij elkaar. Gonchar zal de trui misschien even mogen vasthouden maar die gaat de ronde zeker niet winnen. Als ik kijk naar de kanshebbers voor de eindzege die nu in de top 20 staan kom ik zo'n beetje op dit virtuele klassement uit:

1. Landis
2. Klöden + 50sec
3. Evans + 52sec
4. Menchov + 1.00min
5. Sastre +1.27min

Misschien dat ik nog iemand over het hoofd heb gezien maar ik denk dat de winnaar uit dit lijstje gaat komen. Ze kunnen stuk voor stuk goed klimmen en hebben in de tijdrit laten zien dat het goed zit met hun vorm. Met name Sastre heeft me verrast in zijn tijdrit, vandaar dat ik hem er bij heb gezet. Bergop kan hij in de tour altijd erg lang mee. Verder zou Popovych er misschien nog net bij kunnen maar daar had ik vandaag meer van verwacht.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za jul 08, 2006 9:22 pm

Popovitsj? Mwah. Vind hem wat overschat. Toch vooral een krachtpatser, zeker geen toptalent.

De grootste kanshebber? Klöden, mits hij nog wat groeit. Gevolgd door Mentjsov.

Alsjeblieft geen Landis, zeg. :X

Gebruikersavatar
Trab
AT Toto winner 04/05
Berichten: 7387
Lid geworden op: di okt 28, 2003 5:19 pm
Locatie: Gouda

Bericht door Trab » za jul 08, 2006 9:30 pm

Nadeel voor Landis is dat hij over een zwakke ploeg beschikt. Zal er in de bergen alleen voor staan. Bovendien is hij meer een volger/aanklamper dan iemand die een gat slaat in de bergen. Wat dat betreft schat ik de kansen voor Menchov en Evans hoger in. Vooral Menchov heeft mij verrast. Uitstekende tijdrit. En T-Mobile heeft natuurlijk een ijzersterke ploeg.

Gebruikersavatar
Marillion
Site Admin
Berichten: 41189
Lid geworden op: vr sep 19, 2003 12:51 pm

Bericht door Marillion » za jul 08, 2006 10:06 pm

Jöhnk schreef:Popovitsj? Mwah. Vind hem wat overschat. Toch vooral een krachtpatser, zeker geen toptalent.
Ik denk ook niet dat Popovych echt tot de kanshebbers behoort maar hij zit er nog redelijk kort bij en heeft in het verleden al wel laten zien dat hij vreselijk hard bergop kan rijden. Vorig jaar heeft hij met zijn tempoversnellingen voor Armstrong heel wat renners gebroken. In de toekomst zie ik hem wel meedoen overigens want talent heeft ie denk ik wel.

Maar er zitten dus 5 kanshebbers binnen anderhalve minuut. In de pyreneën is maar één aankomst bergop dus ik denk dat het tot in de alpen nog open zal zijn. Het ziet er vooralsnog naar uit dat we een spannende strijd om het geel tegemoet gaan.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 09, 2006 8:58 am

Is Voigt onderweg ook onderuitgegaan?

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 9:36 am

Het zou wel even prachtig zijn voor Rabobank als Menchov daadwerkelijk de Tour wint :eusa_pray:

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 11:55 am

Hoeladans schreef:Landis wint de Tour,in de bergen kan ie heus wel mee met mannen als Menchov,Kloden,Evans,Karpets en Leipheimer..dat zijn een beetje de mannen die nu nog kans maken.Gonchar wordt er in de bergen hard af gereden.
Leipheimer staat nu al op bijna 7 minuten, die maakt geen kans meer hoor. En ik verwacht dat Landis ook nog wel wegzakt.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 11:58 am

Berend Stoker schreef:Eerste 'training' zit erop, Marillion en Henk (en een ieder die het interesseert). Heb een klein uur gefietst met een gemiddelde van 25 km per uur. Average HR van 120, met een piek van 140. Ik voel me duidelijk nog niet in conditie, maar heb wel het gevoel dat dit snel gaat komen en dat er dus veel progressie te boeken valt.

De bedoeling is dat ik dit 3 keer per week wil gaan doen. Langzaamaan moet de afstand, de tijd die ik per training fiets en de HR omhoog.
:xyxthumbs: aaardig gemiddelde ook voor een eerste training.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 1:30 pm

Henk de Gier schreef:
Hoeladans schreef:Landis wint de Tour,in de bergen kan ie heus wel mee met mannen als Menchov,Kloden,Evans,Karpets en Leipheimer..dat zijn een beetje de mannen die nu nog kans maken.Gonchar wordt er in de bergen hard af gereden.
Leipheimer staat nu al op bijna 7 minuten, die maakt geen kans meer hoor. En ik verwacht dat Landis ook nog wel wegzakt.
Je hebt gelijk ik was even in de war met Sastre.

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 1:38 pm

:xyxthumbs:

Het is wel een verrassende tour geworden, zonder de uitsluiting van Ullrich en Basso was het een stuk minder leuk geweest denk ik, met 2 controlerende ploegen van topfavorieten. Het ligt helemaal open.
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 4:05 pm

Vandaag een prachtige prestatie van Calzati.In een kopgroep van 5 rijdt ie bij iedereen weg en loopt ie zelfs uit bij het peloton..nou deed het peloton ook niets meer nadat ze Zabriskie,Aerts en Kessler hadden teruggepakt..maar het blijft een prachtige prestatie van Calzati.Callstrom wordt 2de en Halgand 3de en om de 4de plaats ging Boonen veel te vroeg op kop en werd ie geklopt door o.a. MC Ewen
Laatst gewijzigd door Hoeladans op zo jul 09, 2006 4:11 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jul 09, 2006 4:10 pm

Merckx= Aerts ;)

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 4:11 pm

Staat er toch ook :hypocrite:

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jul 09, 2006 4:12 pm

Bedoel je deze?

Last edited by Hoeladans on Sun Jul 9 17:11:09 UTC; edited 1 time in total ;)

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 4:13 pm

Ik vond het handjeklappen met z'n ploegleider op 2 kilometer voor de finisch wel erg mooi. Wie stond er trouwens op de foto die hij kuste toen hij de finisch over ging?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Gebruikersavatar
Beloki
Berichten: 9154
Lid geworden op: vr okt 31, 2003 10:17 pm

Bericht door Beloki » zo jul 09, 2006 4:14 pm

Op Ned 2 zeiden ze dat niet. Wellicht zijn vrouw?

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 4:14 pm

Ach..wat maakt het uit..ze zijn beide Belg ;)

Gebruikersavatar
Hoeladans
Berichten: 3019
Lid geworden op: za aug 06, 2005 9:12 am

Bericht door Hoeladans » zo jul 09, 2006 4:15 pm

Henk de Gier schreef:Ik vond het handjeklappen met z'n ploegleider op 2 kilometer voor de finisch wel erg mooi. Wie stond er trouwens op de foto die hij kuste toen hij de finisch over ging?
Dat was toch een papiertje?

Gebruikersavatar
Henk de Gier
Berichten: 11216
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 8:07 pm
Locatie: binnenkort Jakarta
Contacteer:

Bericht door Henk de Gier » zo jul 09, 2006 4:17 pm

ik dacht dat het een foto was. Wat voor papiertje was het dan? Routeschema?
Henk de Gier is geniaal en zijn tijd ver vooruit.
Jöhnk, 29 mei 2006

Plaats reactie