Wielrennen

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » ma aug 15, 2005 3:50 pm

Tankink wint zojuist de eerste etappe in de Ronde van Duitsland. :xyxthumbs:

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 23, 2005 9:20 am

L'Equipe: 'Armstrong gebruikte epo in 1999'

PARIJS - Lance Armstrong zou tijdens zijn eerste overwinning in de Ronde van Frankrijk epo hebben gebruikt. Dit meldde de Franse sportkrant L'Equipe dinsdag. De sporen van het verboden middel zouden zes keer zijn aangetroffen in de urinemonsters van de Amerikaan. De monsters werden tijdens die Tour afgenomen door het Franse nationale dopinglab Chatenay-Malabry.

De urine van Amstrong werd in 1999 niet getest op het gebruik van epo. Onderzoek op gebruik van bloeddoping gebeurde pas voor het eerst bij de Olympische Spelen van 2000 in Sydney en in de Tour van het jaar daarna. Het lab zou de bevroren monsters van Armstrong in 2004 hebben onderzocht op epo en zou zes keer sporen van bloeddoping hebben gevonden.

Zevenvoudig Tour-winnaar Armstrong is door de Franse media tijdens zijn loopbaan voortdurend in verband gebracht met het gebruik van verboden middelen.
De T.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di aug 23, 2005 10:58 am

Als dit waar blijkt te zijn, zou het me niet eens verbazen.

Die Armstrong heeft een groot ego, zo groot, dat hij zelfs een baksteen zou opvreten als hij daar sneller door zou fietsen.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 23, 2005 2:27 pm

Leblanc: ‘In de steek gelaten door Armstrong'

ANP

PARIJS - Jean-Marie Leblanc voelt zich in de steek gelaten door Lance Armstrong. De directeur van de Ronde van Frankrijk zei dit in een reactie op het bericht in de Franse krant L'Equipe dat de Amerikaan in de Tour van 1999 epo zou hebben gebruikt.


‘Ik moet voorzichtig blijven, maar dit is verkeerd en ik voel van binnen diepe teleurstelling zoals zoveel sportliefhebbers dat zullen voelen’, reageerde Leblanc. ‘Dit is het resultaat van een onderzoek, een goed onderzoek blijkbaar, maar het is niet de rol van de organisatie van de Tour om op grond van dit onderzoek iets te doen.’

Hein Verbruggen, voorzitter van de internationale wielrenunie UCI, reageerde terughoudend. ‘We moeten afwachten of dit waar is. Alleen dan kunnen we bepalen of er legale actie genomen moeten worden en of dit weer een nieuwe tegenslag voor het wielrennen is’, zei de Nederlandse preses. ‘Ik moet zeggen dat dit geen prettig bericht is, maar op dit moment is dit alleen een zaak tussen Armstrong en Frankrijk.’

De bevindingen van het lab zijn volgens L'Equipe gestuurd naar de Franse minister van Sport. ‘Mensen die de boel in de maling nemen staan overal in de wereld onder constante druk’, reageerde minister Jean-François Lamour. ‘Degenen die de zaak bedriegen zijn niet veilig. Het is triest maar dit is wel een grote stap vooruit in de strijd tegen doping.’

joey
Erelid
Berichten: 94218
Lid geworden op: ma sep 01, 2003 2:29 pm
Locatie: Amsterdam

Bericht door joey » di aug 23, 2005 6:34 pm

Hypocriet gezeur. :X

Leblanc interesseert zich maar voor één ding, en dat is dat de renners zo hard mogelijk en met zo weinig mogelijk rustdagen Frankrijk rondfietsen. Dat gaat niet op een bruine boterham.
Het stinkt aan alle kanten!

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » di aug 23, 2005 8:54 pm

L'Equipe: Armstrong gebruikte epo in '99


DEN HAAG - De Franse sportkrant L'Equipe zegt bewijzen te hebben dat Lance Armstrong tijdens de Tour de France van 1999, de eerste die de Amerikaan won, liefst zesmaal betrapt is op het gebruik van epo.

Het dopinglab Chatenay-Malabry zou de in 1999 afgenomen urinemonsters jaren later op de aanwezigheid van epo hebben onderzocht, in 1999 was die techniek nog niet voorhanden.

Het wetenschappelijk onderzoek is eind 2004 verricht, in samenwerking met het wereld-antidopingagentschap WADA. Van de tientallen uit 1999 daterende urinemonsters bleken er bij nader onderzoek twaalf positief. Zes daarvan waren van Armstrong, de namen van de overige coureurs zijn niet bekendgemaakt.

Na een zestal ritten werd volgens L'Equipe epo in Armstrongs urinemonsters aangetroffen. Na zijn proloogzege in Puy du Fou, op 3 juli, volgde de eerste 'positieve' plas, vervolgens zou hij ook betrapt zijn na de ritten Montaigu-Challans (eerste etappe), Grand-Bornand-Sestriëres (negende etappe), SestriËres-L'Alpe d'Huez (tiende etappe), Saint-Galmier- Saint-Flour (twaalfde etappe) en Castres-Saint-Gaudens (veertiende etappe). Het zou er, volgens L'Equipe, op wijzen dat Armstrong een drietal epo-kuren heeft ondergaan, voorafgaand aan de Tourstart, voor de Alpen en voor de Pyreneeën-ritten.

In 1999 was epo nog niet te traceren in urinemonsters. Volgens professor Audran, een farmacoloog, staat de waarde van de test inmiddels wel vast. Audran bevestigde in L'Equipe dat het - zoals laboratoriumdirecteur Jaques de Ceaurriz zegt - mogelijk is goed bewaarde urinemonsters jaren later nog te onderzoeken.

Sinds 2000 is de epo-test ingevoerd, nimmer werd sindsdien een positieve plas van Armstrong aangetroffen. In 2001 valideerde de wereldwielerbond UCI de Franse epo-test. Epo verhoogt het aantal rode bloedlichaampjes in het bloed en maakt een grotere zuurstofopname mogelijk. Het is zeer effectief gebleken bij zware inspanningen. Het uithoudingsvermogen wordt met zo'n 30 procent vergroot.

Het laboratorium Chatenay-Malabry berekende voor de stalen van 1999 een percentage dat de waarschijnlijkheid van de aanwezigheid van epo in de urine aangaf. Eenmaal werd voor een van Armstrongs stalen een 100 %-score gehaald, de laagste van de zes scores voor Armstrong bedroeg 88,7%. Het lab wist overigens tijdens de test niet van wie de stalen waren, omdat deze slechts genummerd zijn. De nummers corresponderen met de getallen op het proces-verbaal dat de dopingcontroleur van de UCI maakt na iedere dopingcontrole na afloop van een etappe. L'Equipe drukte in de krant echter zowel de staatjes van het lab als de zes betreffende formulieren van Armstrong af.

Armstrong heeft altijd ontkend doping te hebben gebruikt. ''Het is aan jullie journalisten om te onderzoeken of ik de waarheid zeg'', liet Armstrong op 22 juli 1999 in de Franse sportkrant noteren. L'Equipe zegt ''de handschoen vanaf die dag te hebben opgenomen en gezocht te hebben naar de waarheid.''

Armstrong werd in 1999 in totaal vijftien maal gecontroleerd. Eenmaal werd hij positief bevonden op een corticoöde, maar Armstrong bleek een medisch attest voor de ontstekingsremmer te hebben en ging vrijuit.

Lance Armstrong pakte de eindzege in Tour de France in 1999 voor het eerst. Deze zomer won de Amerikaan de Ronde van Frankrijk voor de zevende keer op rij en zette hij een punt achter zijn carriëre. Hoewel uitermate dominant in de Franse koers, kon Armstrong zich nimmer in grote populariteit van het Franse publiek verheugen. Dat de Franse media veelvuldig dopinggebruik van Armstrong suggereerden, speelde daarbij een grote rol. Nooit werden concrete bewijzen geleverd dat Armstrong ook daadwerkelijk doping gebruikt had. In het in 2004 gepubliceerde boek LA Confidential werden tal van voormalige vertrouwelingen van Armstrong opgevoerd die zulks wel suggereerden. L'Equipe zegt nu als eerste hard bewijs te hebben dat Armstrong zich wel degelijk aan epo bezondigde.

Lance Armstrong doet het artikel in L'Equipe zelf af als ''niets anders dan riooljournalistiek.''

''Helaas gaat de heksenjacht voort. De krant zegt zelf dat ik geen enkele manier heb om me te verdedigen omdat er geen contra-expertise op de urinemonsters kan worden uitgevoerd. Mijn rechten kunnen niet worden gerespecteerd, geven ze zelf aan. Ik kan dus ook niets anders doen, dan te herhalen wat ik altijd heb gezegd: ik heb nooit prestatie-bevorderende doping genomen.''
© Het Parool, 23-08-2005

Hypocriet heeft er toch helemaal niks mee te maken.Je wordt weer besodemieterd daar gaat het toch om.Niet op een bruine boterham, o jawel hoor, maar dan allemaal, zul je zien wordt het stukken leuker en spannender.

Ach voor mij stond en staat al lang vast dat die Armstrong ( en de rest ) de boel belazeren ...

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » wo aug 24, 2005 12:06 am

Afbeelding

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » wo aug 24, 2005 7:21 am

Armstrong onder vuur

Frans dopinglab betrapt zevenvoudig Tourwinnaar op bloeddoping

AMSTERDAM, woensdag

Lance Armstrong is op weg naar zijn eerste Tour-overwinning in 1999 liefst zesmaal betrapt op EPO. Onder de titel ‘De leugen van Armstrong’ onthult de toonaangevende Franse sportkrant L’Equipe dat het dopinginstituut in Châtenay-Malabry zes positieve urinestalen van de Amerikaan heeft aangetroffen. Tot de Olympische Spelen in Sydney in 2000 kon er nog niet op bloeddoping in urine worden gecontroleerd. De afgelopen vier maanden onderzocht het dopinginstituut de ingevroren urinestalen en vond bij liefst twaalf controles het verboden middel epo. Zes daarvan waren van de zevenvoudig Tourwinnaar, die gisteren de aantijgingen tegensprak: ,,Ik kan alleen maar in herhalingen vervallen: ik heb nog nooit verboden middelen gebruikt.”

De afgelopen jaren werd Armstrong meerdere malen beschuldigd van dopegebruik. In 1999 bracht de Franse krant Le Monde al het nieuws dat de Texaan corticoïden zou gebruiken. Het bleek dat de Amerikaan daarvoor op medische gronden een attest had. Later werden er vragen gesteld over Armstrongs samenwerking met de Italiaanse sportarts Michele Ferrari, de man van de uitspraak: ‘Epo is net zo gevaarlijk als vijf liter jus d’orange’. Vorig jaar verscheen het confronterende boek L.A. Confidential, waarin diverse oudmedewerkers van de ploeg Armstrong beschuldigden. Het harde bewijs bleef echter uit. De feiten die het Franse dopinglaboratorium boven tafel heeft gebracht, lijken de beste Tour-renner ooit echter wel degelijk in opspraak te brengen.

De directeur van het lab, Jacques de Ceaurriz, verklaarde dat de monsters van 1998 en 1999 in het kader van wetenschappelijk onderzoek en verdere ontwikkeling van de test alsnog werden onderzocht op epo. Dit in samenwerking met het WADA (wereldantidopingagentschap) om zodoende de epotest te verfijnen. De verbazing was groot toen de professoren merkten welke vis ze aan de haak hadden geslagen. De urinestalen waren anoniem maar L’Equipe heeft de codes van de flesjes vergeleken met dossiers van de Franse bond en kwam uit bij Armstrong. ,,De tests van de B-stalen waren anoniem, maar de codes van de flesjes laten er geen twijfel over bestaan”, verklaarde De Ceaurriz. Van wie de zes andere positieve stalen zijn, is nog niet bekend. ,,De onderzoeken hadden een experimenteel karakter. Aangezien er geen mogelijkheid is tot een tegenonderzoek kan een renner op grond van onze bevindingen ook niet worden bestraft."

De bevindingen duiden aan dat ‘The Boss’ drie epo-kuren in de Tour van 1999 zou hebben genomen. In de door Armstrong gewonnen proloog in Puy-du-Fou en in de ritten naar Challans, Sestrières, l’Alpe d’Huez, Saint-Flour en Saint-Gaudens testte hij positief op dit synthetisch hormoon. Epo verhoogt het aantal rode bloedcellen in het lichaam, waardoor de zuurstoftoevoer naar de spieren toeneemt. Het kan de prestatie met 30% bevorderen. ,,Afgelopen maandag hebben wij onze resultaten aan het WADA doorgegeven, zonder in eerste instantie te weten, dat het om de urinestalen van Armstrong ging”, verklaarde De Ceaurriz. Het lab ging uiterst nauwkeurig te werk. De urinestalen werden op drie onafhankelijke manieren onderzocht. Zowel visueel, met camera als mathematisch. Daarna berekende het instituut een percentage dat de waarschijnlijkheid van de aanwezigheid van epo in de urine aangaf. Eenmaal werd voor Armstrongs stalen een score van honderd procent gehaald, de laagste van de zes scores voor Armstrong bedroeg 88,7.

Pas in 1998 wordt het grootschalige gebruik van epo ontdekt, tijdens de Festina-Tour. Maar op dat moment was van een test nog geen sprake. Pas in 2001 valideerde de UCI de urinetest om epo op te sporen. In die jaren werden de urinestalen bij -20 graden Celsius ingevroren, zodat de moleculaire samenstelling intact bleef.

Een maand nadat Armstrong zijn carrière met een zevende Tourzege op de Champs Elysées heeft afgesloten, staat hij weer midden in de vuurlinie. Op het podium verklaarde de voormalige kankerpatiënt destijds: „Jammer voor iedereen die niet in de wielersport gelooft. Voor alle critici en cynici die niet in wonderen geloven.”

Armstrong noemde de nieuwe aantijgingen ‘schandaaljournalistiek’. Ploegleider Johan Bruyneel sprak over de ultieme aanval.,,Aan de heksenjacht komt geen einde”, zei de zwaar aangeslagen Belg. ,,Het is jammer dat er geen contraexpertise mogelijk is. De beschadiging van zijn imago gaat maar verder. Mijn vraag is hoe komt dit weer in de krant. Juridisch kunnen we helaas weinig doen. Natuurlijk voel ik me down, maar we zijn de afgelopen jaren heel wat gewend.”
De T.

Gebruikersavatar
999
Berichten: 59132
Lid geworden op: do sep 25, 2003 6:53 pm

Bericht door 999 » vr aug 26, 2005 9:46 am

CLAIM TEGEN LANCE ARMSTRONG

AMSTERDAM, vrijdag

Lance Armstrong heeft de eerste claim aan zijn broek. Zijn voormalige sponsor, het Amerikaanse verzekeringsbedrijf SCA, eist 4,5 miljoen dollar terug. Dat bedrag is gelijk aan de som die SCA aan Armstrong heeft uitbetaald voor zijn Tour-overwinningen in 2001, 2002 en 2003. Via een contract met SCA wedde de Texaan op het aantal overwinningen dat hij in de Tour de France zou halen. Zijn inleg was 400.000 dollar. In 2001 sloot Armstrong het contract af. In de Verenigde Staten is zo’n weddenschap een vrij gebruikelijke manier voor sportmensen om hun succes te gelde te maken.

Volgens de Franse advocaat Thibault de Montbrial, die SCA vertegenwoordigt, is er na de publicaties over epo-gebruik in de Tour van 1999 overduidelijk sprake van competitievervalsing. „Dus eisen we het geld tot op de laatste cent terug. Wat ons echter steekt is dat er rond zijn successen al jaren een luchtje hangt van competitievervalsing. Daarom hadden wij al na zijn overwinningen in 2004 en dit jaar besloten de premie niet uit te betalen.” Beide partijen vechten de zaak eind dit jaar uit voor een Amerikaanse rechtbank.

Naast de twaalf positieve stalen uit de Ronde van Frankrijk van 1999 bevatten ook veertig stalen van de Tour uit 1998 sporen van epo. Dat heeft de directeur van het dopinglab in Chatenay-Malabry, Jacques de Ceaurriz, verteld. Dat staat overigens niet gelijk aan veertig renners die het verboden product hebben gebruikt. „Eén renner kan meerdere positieve plasjes hebben ingeleverd.”

Armstrong is ondertussen in woede ontstoken over uitingen van Jean-Marie Leblanc, directeur van de Ronde van Frankrijk. „Zeggen dat ik de fans bedrogen heb is ronduit dwaas. Het is waanzin dat hij zulke dingen zegt naar aanleiding van een vermeende uitslag van een B-staal.”

„Nooit ben ik positief bevonden”, verweerde de voormalig coureur van Discovery Channel zich. „Ik heb wel driehonderd van zulke stalen ingeleverd. Er zijn zeven jaar lang Aen B-monsters van mij bewaard. Nooit zaten er steroïden of epo in. Wijs mij een andere sporter aan die zo vaak getest is als ik.”

Armstrong overweegt een rechtszaak aan te spannen, maar weet niet of het ooit zover zal komen. „Dat kost anderhalf miljoen dollar en twee jaar van mijn leven. Ik weet genoeg leukere dingen die ik met dat geld kan doen.”

De T.

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 26, 2005 9:55 am

Reactie van Armstrong op de beschuldigingen:
Lance Armstrong pikt uitlatingen van Tourbaas niet
,,Leblanc kraamt onzin uit''

,,Ik heb het wielrennen niét belazerd! Nooit heb ik prestatiebevorderende middelen gebruikt.'' Lance Armstrong beet woensdagnacht in een telefonische persconferentie fel van zich af. De uitlatingen van Tourbaas Jean-Marie Leblanc woensdag in de Franse sportkrant L'Equipe - ,,Er zijn te veel bewijzen, ik heb mijn geloof in Armstrong verloren'' - hebben de zevenvoudige Tourwinnaar naar de keel gegrepen.

Lance Armstrong repliceerde in een hotel in Washington DC op het nieuws dat L'Equipe dinsdag bracht. The Boss schreeuwde - zoals verwacht - zijn onschuld uit en verdedigt zich door te stellen dat dit een zoveelste Franse aanval is die hij helaas niet kan pareren.

,,Wat Leblanc uitkraamt, is absurd! Onzin. Ik heb noch de sport, noch de Tour bedrogen. Ik kan me zelfs niet verdedigen tegen dit smeuïge verhaal van zes positieve epostalen in de Tour van 1999. Wie moet ik voor de rechtbank slepen? Het wereld-antidopingagentschap WADA? Het Franse ministerie? De krant L'Equipe? Het laboratorium van Châtenay-Malabry? Ze gingen allemaal in de fout.''

,,Ik was verrast toen ik maandagnamiddag voor het eerst deze nonsens hoorde en toch weer niet. Al bijna tien jaar is er in Frankrijk een heksenjacht tegen mij bezig. Ik neem aan dat L'Equipe dit nieuws graag bij de start van de Tour had gebracht. Zo'n bom verkoopt goed, maar blijkbaar liepen ze wat vertraging op. Het laboratorium van Châtenay-Malabry heeft niet enkel wat B-stalen van '99, maar zeven jaar lang verzamelden ze A- en B-stalen die allemaal negatief zijn. Daar zaten nooit epo of steroïden in, dat garandeer ik je. Nooit. Toch niet als ik ze afleverde. Ik vind het heel unfair dat ze zeggen: we hebben hier nog wat B-stalen van '99 met epo slingeren, maar we kunnen niet meteen tegenexpertise bewijzen of je effectief foefelde. Je kan je niet verdedigen, maar die stalen zijn wel van jou én je hebt wel de hele wielerwereld geflikt. ''

,,Dinsdagavond laat heb ik met Leblanc een half uur lang gebeld. Op dat moment waren zijn uitlatingen in L'Equipe nog niet verschenen. Ik zei hem: plaats je in mijn schoenen. Je geeft iemand de doodstraf, maar je geeft hem geen B- of C-staal om te bewijzen dat er géén epo in zat. Hij klonk begrijpend. Toen ik dan woensdagmorgen het interview met Leblanc las, voelde ik me koud gepakt.''

Rechtszaak

Lance Armstrong is er nog niet uit of hij met deze nieuwe zaak alweer naar de rechtbank trekt. ,,Ik sluit niets uit. Als je dit dossier tot op de bodem uitspit, kost het je snel anderhalf miljoen dollar en een paar jaar van je leven. Met dat geld en mijn tijd kan ik zinniger dingen doen.''

,,Ik stel wel vast dat er twee regels van de WADA-code met de voeten werden getreden. Als een atleet slechts één staal heeft, moét het anoniem blijven. Als een bij het WADA aangesloten laboratorium dit staal wil gebruiken om te experimenteren of wetenschappelijk onderzoek te verrichten, dan moet de atleet eerst toelating verlenen. En Châtenay-Malabry behoort tot de toplaboratoria van het WADA.''
http://www.sportwereld.be

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » vr aug 26, 2005 10:04 am

Ondertussen gaat de Vuelta zaterdag van start met een tijdrit in Granada. De Vuelta is op de Nederlandse televisie in het weekend live te volgens bij de NOS en doordeweeks in Sportjournaals. Bij onze zuiderburen is de Vuelta dagelijks live te volgen bij Sporza.

http://www.lavuelta.com/

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2005 4:44 pm

Metsjov, Verbrugghe. :xyxthumbs:

Gibo. :dance2:

Alexander
Berichten: 8589
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 5:19 pm

Bericht door Alexander » za aug 27, 2005 5:25 pm

Zozo, knappe prestatie van die Menchov hoor. Ben benieuwd wat hij er van gaat bakken deze Vuelta, maar dit begint in ieder geval zeer positief!

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 27, 2005 5:32 pm

Mooi van Gibo he, Johnk. :xyxthumbs:
Deze Vuelta lijkt me goed op het lijf van Gibo geschreven. Ik tip hem, naast al die Spanjaarden (en Menchov).

195º 3 BELOKI, Joseba ESP LSW a 1:44
Dit blijft toch treurig hoor. Het begint zelfs sneue vormen aan te nemen. Joseba komt nooit meer terug op zijn oude niveau, zo lijkt het.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2005 5:35 pm

Hij was gevallen in de eerste bocht.

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 27, 2005 5:39 pm

Je hebt het natuurlijk over Beloki. Ik zit me al rijk te rekenen met Simoni. :xyxthumbs:
Verklaart een hoopdan. Kon het helaas niet zien, want was aan het werk.

Aitor, Simoni, Menchov en Heras verwacht ik meest van. Sastre, Danielson en Mancebo zijn voor mij de outsiders.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » za aug 27, 2005 5:41 pm

Ik bedoelde Beloki. :blush:

Gebruikersavatar
peter
Site Admin & Toto winner WC 2006, EC 2008
Berichten: 48024
Lid geworden op: di sep 23, 2003 11:08 am

Bericht door peter » za aug 27, 2005 5:41 pm

Jöhnk schreef:Ik bedoelde Beloki. :blush:
Zie mijn edit. Ik kwam erachter toen ik 'em plaatste.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di sep 06, 2005 6:03 pm

Plant Armstrong naast huwelijk ook comeback?

di 06/09/05 - Zevenvoudig Tourwinnaar Lance Armstrong plant mogelijk een comeback. Wil hij de Fransen een hak zetten? Trouwen met Sheryl Crow staat dan wel zeker op zijn programma in 2006.
Overweegt Lance Armstrong een terugkeer in het peloton? De zevenvoudige Tourwinnaar sluit het alvast niet uit. Dat zei de Amerikaan in een Texaanse krant.
"Ik denk er aan. Ik vermoed dat het een ideale manier is om de Fransen een hak te zetten", zei Armstrong, die na de voorbije Tour een punt zette achter zijn carrière.
Op de vraag of hij dat echt meende, antwoordde Armstrong: "Ik zit nog elke dag op de fiets, hoor."
Armstrong (34) is niet te spreken over de onthullingen van L'Equipe, waaruit blijkt dat de 34-jarige renner in de Tour van '99 epo zou hebben gebruikt.
"Hij mist alles wat rond de koers leeft"

Lance Armstrong neemt aan het einde van dit jaar wél deel aan de ploegstage van Discovery Channel. Dat vertelt Johan Bruyneel.
"Wellicht valt op de stage een of andere beslissing", blijft ploegleider Johan Bruyneel wel geheimzinnig.
Bruyneel: "Die ploegstage wordt waarschijnlijk een mijlpaal. Maar ik zeg niet dat hij nu beslist heeft om weer te beginnen koersen."
"Armstrong heeft na drie weken echt niets doen opnieuw de draad opgenomen en zit elke dag op de fiets. Het is duidelijk dat hij weer honger heeft. Hij mist alles wat rond de koers leeft en beweegt."
"Als Armstrong iets in zijn hoofd heeft, kun je dat er niet zomaar uitpraten", gaat Bruyneel voort. "Bovendien zijn de roddels een extra stimulans."
"De beschuldigingen van dopinggebruik kunnen de druppel zijn om de draad weer op te pikken als renner. Zo kan hij laten zien dat hij al zijn resultaten "puur" heeft behaald. Hij heeft trouwens nog een contract voor een seizoen bij Discovery. Er is plaats bij ons."
Bron: Sporza

Ik zou het fantastisch vinden als hij weer meedoet.

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 06, 2005 6:49 pm

:sleepey: Wat een vermoeiende vent is die Armstrong toch. Je zult maar met hem van doen hebben.

Jammer dat er formeel niets te ondernemen valt, want dat deze oplichter Epo gebruikt heeft is inmiddels wel duidelijk.

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di sep 06, 2005 7:21 pm

Wat een gelul, dan was hij allang gepakt geweest, zo graag zouden met name de Fransen dat gewild hebben. Jij noemt het een oplichter, ik noem het 1 van de grootste sporters aller tijden.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di sep 06, 2005 7:56 pm

Is jullie overigens de resultaten van Koos Moerenhout opgevallen in de Vuelta? Zijn tijdrit was al niet slecht, maar in de laatste 2 bergritten rijdt hij ook bij de eerste 25!

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 06, 2005 8:01 pm

Zeker, zeker, maar hij kan beter, denk ik. Volgens Michael Boogerd is Moerenhout hét rondetalent van zijn generatie, maar heeft hij de kop er niet voor. :sad:

Jöhnk
Site Admin & AT Toto winner 06/07
Berichten: 43672
Lid geworden op: di okt 05, 2004 11:17 am

Bericht door Jöhnk » di sep 06, 2005 8:09 pm

maandag 5 september 2005 16:55

'Dopinggebruik Armstrong zeer waarschijnlijk'
Voorzitter Dick Pound van het mondiale dopingbureau WADA acht het 'zeer waarschijnlijk' dat wielrenner Lance Armstrong zich schuldig heeft gemaakt aan dopinggebruik. Hij reageert hiermee op een recente onthulling van de Franse sportkrant L'Equipe dat de zevenvoudige tourwinnaar in 1999 EPO heeft gebruikt.

L'Equipe meldde eind augustus dat een Frans laboratorium vorig jaar de urinemonsters Armstrond uit 1999 heeft gecontroleerd en zes keer sporen aantrof van het verboden middel. In 1999 won Armstrong voor het eerst de Tour de France. Pas sinds de Olympische Spelen van 2000 wordt op EPO gecontroleerd.

Beschuldigen
WADA-voorzitter Pound zegt in de Duitse internetkrant Netzeitung de Texaan niet te willen beschuldigen, maar neemt het op voor het laboratorium Chatenay-Malabry waar de test is gedaan.

'Naar mijn mening is het een zeer goed laboratorium; het behoort tot de toonaangevende in het onderzoek naar EPO. Ik heb geen reden om aan te nemen dat hun analyse van de monsters niet zou kloppen. Ik geloof ook niet dat er ineens vanuit het niets EPO in de urine is terechtgekomen.'

Fout
De Franse media hebben Armstrong tijdens zijn loopbaan voortdurend in verband gebracht met doping. Armstrong zelf heeft altijd ontkend dat hij verboden middelen heeft gebruikt. Hij denkt dat er bij het Franse laboratorium een fout is gemaakt bij het bewaren van zijn urinemonsters.

'Ik kan alleen maar zeggen wat ik al zo vaak heb gezegd. Ik heb nog nooit verboden middelen gebruikt. Dit is pure schandaaljournalistiek van L'Equipe. Helaas gaat de heksenjacht nog altijd verder,' reageert Armstrong op zijn website.

DNA-test
Pound stelt in de Netzeitung voor een DNA-test te doen om te controleren of de urinemonsters aan Armstrong toebehoren. De internationale wielrenunie UCI maakt later deze week bekend wat met de onthulling van L'Equipe wordt gedaan. Volgens WADA-voorzitter Pound is het erg moeilijk om Armstrong alsnog te bestraffen.
Het spijt me, BZ, de voorzitter van de WADA zegt zoiets niet zomaar. Het gaat hier om een gerenomeerd onderzoekbureau.


Formeel valt er helaas weinig te beginnen. :sad:

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » di sep 06, 2005 8:27 pm

Na 2000 wordt er dus wel gecontrolleerd, dus heeft hij sowiezo 5 tours gewonnen waarin hij niet betrapt is op epo.

Menchov doet het trouwens ook uitstekend in Spanje, zou geweldig zijn als hij voor de Rabo's de Vuelta weet te winnen, jammer dat Rabobank met niet zo'n sterke ploeg daar aanwezig is, toch een beetje lullig voor Menchov dat deze b-keus zn trui moet verdedigen.

Plaats reactie