F1 en andere autosporten

F1, tennis, schaatsen, wielrennen en nog veel meer.

Moderator: mods

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jul 31, 2005 11:09 pm

Maar Barichello lukte het in een kwart ronde. Qua topsnelheid is de Cosworth motor inderdaad helemaal niet slecht, maar door jezelf iets verder te laten zakken en vervolgens gebruik te maken van je hogere bochtsnelheid moet het toch wel mogelijk zijn om vlak na de bocht uit te acceleren en een Minardi in te halen? Qua aerodynamica stellen ze relatief niets voor.

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » zo jul 31, 2005 11:16 pm

Dat deed Barrichello dus ook.
Vergeet niet dat de Ferrari veel meer vermogen heeft als de Renault.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » zo jul 31, 2005 11:17 pm

Serieus? Ik dacht dat alle topteams rond de 700 pk zaten?

En is de aerodynamica van Ferrari dit seizoen dan zo bedroevend slecht?

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » ma aug 01, 2005 9:16 am

Ik vond het veelzeggend dat Schumi na afloop tijdens de persconferentie zei dat hij een kans had gehad als hij na de 2e pitstop Raikkonen voor zou zijn gebleven...en dat terwijl Raikkonen Schumi letterlijk stil liet staan, hij was weer eens ongenadig snel en door helemaal niemand bij te houden.

Maar op deze baan is inhalen zo lastig dat Schumi inderdaad een kans zou hebben gehad, vrij triest eigenlijk !
Geef mij die nieuwe circuits maar, daar heeft men wel rekening gehouden met het publiek en ruimte gelaten voor inhaalmanoeuvres :worshippy:

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 02, 2005 5:57 pm

Ferrari confirm Barrichello exit

Ferrari have confirmed that Rubens Barrichello will leave the team at the end of the Formula One season.
Barrichello's place as number two driver to Michael Schumacher will be taken by fellow Brazilian Felipe Massa, the 24-year-old currently with Sauber.

Ferrari have taken up a renewable option on Massa, who tested for the team in 2003, that dates back to 2001.

Reports suggest Barrichello, who won nine Grands Prix in five years with Ferrari, has signed a deal with BAR.

The Brazilian was contracted to the Italian team, who he helped win five consecutive constructors' championships after joining them in 2000, until the end of the 2006 season.

But he is believed to be unhappy with his continued status as number two to Schumacher.

The 33-year-old may become a replacement or team-mate for Jenson Button at BAR.

Button is hoping to stay on at BAR after changing his mind about a return to Williams.

The Englishman is attempting to free himself from a contract with Williams for next season, and if he succeeds it is thought Barrichello would replace Takuma Sato and become Button's team-mate.

Barrichello, who famously slowed down during the Austrian Grand Prix in 2002 to allow Schumacher to pass and win, has voiced his anger at incidents with his team-mate at Monaco and Indianapolis this year.

"Michael and I have had two, three or four situations of this kind," said Barrichello.

"I have always had to think in two ways: to think of what I should do for him and what I should do for the team.

"In future I will consider him not as a team-mate but a driver like any other."

Massa has long been linked with a move to Ferrari, but many question whether he is worthy of the drive.

Massa is managed by Nicolas Todt, the son of Ferrari boss Jean Todt.

Massa denied after the Hungarian Grand Prix that a deal was already done, but admitted he would love the Ferrari drive.

"Every driver would like to drive for Ferrari and if I have this possibility it would be fantastic," he said.

www.bbc.co.uk/sport

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » di aug 02, 2005 7:04 pm

Hopelijk komt-ie ergens als 1e rijder aan de slag..de naam BAR zingt rond ter vervanging van Jenson Button...

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di aug 02, 2005 7:18 pm

Harm schreef:Serieus? Ik dacht dat alle topteams rond de 700 pk zaten?

En is de aerodynamica van Ferrari dit seizoen dan zo bedroevend slecht?
700 pk?
Dat lijkt me een beetje weinig Harm.
Zou het eigenlijk even moeten nazoeken [er waren tijden dat ik alle blokken en pk's uit m'n hoofd kende, kun je nagaan hoever mn interesse is gedaald voor de F1] maar volgens mij zitten ze wel op een pk van 900.

De aerodinamica van de Ferrari is dit jaar wat minder, of moet je zeggen dat de aerodinamica van de McLarens en de Renaults gewoon veel beter is dit seizoen?
Heb even wat 'onderzoek' gedaan naar de verschillen met vorig jaar, ik begin wel met de Nurburgring aangezien daar het nieuwe kwalificatiemonster ophield te bestaan.

Zaterdagtraining 2004:
Schumacher 1:29.064
Raikkonen 1:29.354

Zaterdagtrainig 2005:
Schumacher 1:31.026
Raikkonen 1:29.680

En ga zo maar door.
Op zowat elk circuit is Ferrari tov vorig seizoen zo ongeveer anderhalve seconde langzamer, dit terwijl de McLaren [geen zin om Renault allemaal op te zoeken ;)] ongeveer dezelfde tijden rijdt tov vorig seizoen.
De oorzaken?
Banden, aerodinamica, motoren, noem maar op.
Ferrari heeft gewoon een sofseizoen.

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di aug 02, 2005 8:24 pm

En nu schijnen ze ook serieuze liquiditeitsproblemen te hebben..

Gebruikersavatar
San Marco
Berichten: 1830
Lid geworden op: vr apr 30, 2004 5:56 pm

Bericht door San Marco » di aug 02, 2005 8:53 pm

Wat jammer :eusa_dance: :hypocrite:

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » di aug 02, 2005 8:55 pm

Voor de sport is het niet slecht als er eens wat andere teams gaan winnen.

Ik denk trouwens dat Toyota over een paar jaar het nieuwe topteam is in de F1 (als die dan nog bestaat).

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo aug 03, 2005 7:21 am

De geruchten gingen al rond, maar ik blijf het vreemd vinden...de nog onstabiele Massa naar topteam Ferrari en de degelijke Barrichello naar het jonge en snelle BAR :confused:

Ik vind één van de Nederlanders bijv. veel beter bij BAR passen !
Daarbij is Button een groot talent en ik neem toch aan dat als hij blijft, dat Barrichello wederom 2e rijder wordt.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo aug 03, 2005 7:59 am

Ik heb gelezen ter vervanging van...maar goed...er zal genoeg gezongen worden.. :whistling: :D

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 03, 2005 8:15 am

Barrichello vertrekt, Massa bij Ferrari

Van onze verslaggever

De stoelendans in de Formule 1 is met het aangekondigde vertrek van Rubens Barrichello (33) bij Ferrari buitengewoon vroeg begonnen.

Samen met het uitluiden van de Braziliaan aan het einde van dit seizoen kondigde de Scuderia onmiddellijk zijn vervanger aan: Felipe Massa is in 2006 de coureur naast Michael Schumacher.
Daarmee blijken de in het weekeinde ontstane berichten juist te zijn. Barrichello zal waarschijnlijk weldra een contract tekenen bij BAR Honda, waar hij Jenson Button zal vervangen.

De komst van Massa bij Ferrari heeft in elk geval de instemming van Michael Schumacher, die volgend jaar aan het laatste seizoen van zijn lopende contract bij het team begint. Wat hij daarna zal doen, is nog onduidelijk, maar hij ziet in de Sauber-coureur in elk geval een adequate vervanger van Barrichello: ,,Geef hem een goede auto en hij doet er goede dingen mee'', zei de kopman van de renstal onlangs.

Massa (24) heet al heel lang een begenadigd coureur te zijn, maar werd na een eerste jaar Sauber in 2002 (4 WK-punten) door Ferrari teruggehaald om in 2003 een jaar lang op Maranello te testen. Volgens de verhalen van destijds was de coureur in zijn eerste jaar te onstuimig en moest hij in de schoot van Ferrari worden bijgeschaafd. De afgelopen anderhalf jaar presteerde hij naar behoren (vorig seizoen 12 WK-punten, dit jaar kwam hij in 13 Grand Prix' tot 8 WK-punten). Vooral dit seizoen lijkt hij gehakt te maken van zijn teamgenoot Jacques Villeneuve, die als ex-wereldkampioen regelmatig tekort schiet in vergelijking tot Massa. Twee jaar geleden was Jenson Button bij BAR Honda echter Villeneuve ook al steeds de baas. Daarom bestaat in het rennerskwartier nog twijfel over de kwaliteiten van Massa. Niet alle teambazen zijn gecharmeerd van de protégé van Ferrari, die al sinds 2001 onder de vleugels van het merk vertoeft. Zijn prestaties zijn behoorlijk, maar niet uitzonderlijk. Toch weet hij zijn vaste uitstapjes buiten de baan in 13 Grand Prix' dit seizoen redelijk te beperken.

De vraag is wat Ferrari voor heeft met Massa. Wordt hij de trouwe sergeant van Schumacher - een rol die Barrichello met frisse tegenzin vertolkte en hem negen GP-zeges opleverde? Of mag hij in de schaduw van de zevenvoudig wereldkampioen rijpen, om met ingang van 2007 de eerste rijder bij het team te worden wanneer Schumacher mogelijk definitief stopt? Massa lijkt zijn toekomstige rol op basis van zijn jeugd zelf in handen te hebben. Barrichello houdt het na zes jaar in elk geval voor gezien. Bij Ferrari mocht hij alleen schitteren wanneer daartoe een goede reden bestond, zoals het uitvallen van kopman Schumacher of wanneer de wereldkampioen zijn vazal wilde belonen voor zijn loyaliteit. Zo schonk Schumacher hem de overwinning in 2002 op het circuit van Indianapolis.
Die cadeautjes heeft de man uit Sao Paulo genoeg gehad. Met zijn 209 Grand Prix, negen zeges en twee vice-wereldkampioenschappen (2002, 2004) wil hij nog één keer vlammen. Hij zoekt een nieuwe uitdaging, waarschijnlijk bij BAR Honda, waar hij de plaats zou moeten innemen van Jenson Button, die hoogst waarschijnlijk naar Williams vertrekt.
Daar kan Barrichello met zijn ervaring het team verder helpen op weg naar de top - het doel dat Honda zich in navolging van Toyota zich heeft gesteld. De ervaring heeft hij, nu de auto nog.
www.ad.nl
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Baseman
Berichten: 12899
Lid geworden op: do okt 23, 2003 11:06 am

Bericht door Baseman » wo aug 03, 2005 9:13 am

Button die hoogtwaarschijnlijk naar Williams vertrekt ?
Dan hebben ze het laatste nieuws gemist...aangezien Button juist helemaal niet meer naar Williams wil, omdat BMW de samenwerking stop zet na dit seizoen.

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » wo aug 03, 2005 9:24 am

Button schijnt inderdaad te twijfelen, en nu weer naar BAR te neigen. Ik vraag me alleen wel af of Frank Williams daarmee genoegen zal nemen, zo makkelijk komt Button daar niet mee weg, denk ik.
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Harm
Berichten: 15075
Lid geworden op: wo apr 28, 2004 5:23 pm

Bericht door Harm » do aug 04, 2005 7:32 pm

Misschien moet Williams een arbitragezaak aanspannen. Zou Guus welwillend tegenover een uijtstapje in de Formule 1 staan?

Gebruikersavatar
Duke
Site Admin & AT EC 2016 winner
Berichten: 33988
Lid geworden op: ma apr 19, 2004 10:09 am

Bericht door Duke » do aug 04, 2005 8:25 pm

Ik denk dat Westerhof daar een andere mening over heeft: "Als een speler niet weg wil ...." :D
There is only one difference between a madman and me. I am not mad.

Salvador Dali

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » di aug 16, 2005 7:58 pm

612 Teletekst di 16 aug
***UTOSPORT****************************
******BAR legt Rubens Barrichello vast
***************************************
**Rubens Barrichello rijdt de komende
seizoenen voor de Formule 1-renstal van
BAR.De overgang van de Braziliaan hing
al een tijd in de lucht nadat Ferrari,
Barrichello's huidige werkgever,Felipe
Massa als tweede rijder achter Michael
Schumacher had gecontracteerd.

Wie Barrichello's ploeggenoot wordt bij
BAR,is nog onduidelijk.Jenson Button en
Takuma Sato bezetten thans de stoelen
bij de Britse-Japanse formatie.

Button heeft een verbintenis getekend
bij Williams,maar de Engelsman wil daar
nu onderuit.De positie van Sato staat
onder druk.De Japanner,de protege van
motorenleverancier Honda,sprokkelde pas
één WK-punt bijeen.

Gebruikersavatar
Wie kent Cees de Wolf nog
AT Toto winner 09/10
Berichten: 14916
Lid geworden op: wo aug 11, 2004 10:03 pm

Bericht door Wie kent Cees de Wolf nog » zo aug 21, 2005 2:44 pm

Raikkonen seals Turkish triumph

Kimi Raikkonen surged to victory in the inaugural Turkish Grand Prix ahead of championship leader Fernando Alonso.
The Finn's McLaren-Mercedes started on pole but was beaten to the first turn by Renault's Giancarlo Fisichella.

But he swept into the lead on lap one, and was never threatened. Renault's Alonso now leads by 24 points.

Alonso took second after a late error by McLaren's Juan Pablo Montoya, who finished third. Fisichella held off BAR's Jenson Button for fourth.

Fisichella, without a win since the season opener in Melbourne, stormed into the lead off the grid as Raikkonen also came under pressure from Alonso.

The only major incident at the start saw Sauber's over-eager Felipe Massa damage his left wing after running into Williams' Nick Heidfeld and off the track.

Britain's Button was among the early gainers, climbing up to fifth from his low starting position in the first 10 laps.

Ferrari's Michael Schumacher also made great progress having started from the back row after spinning out in qualifying and an engine change.

But the reigning world champion was put out of contention after a lap-15 collision with Mark Webber of Williams, a messy 40-second pit-stop and power-steering problems.

On a day of pit-lane incident, a fuel rig failure cost Fisichella 20 seconds and any chance of a podium placing.

Montoya also had problems, nearly taking the McLaren fuel rig with him after being told to pull away prematurely on lap 20.

Both Webber and Heidfeld were forced out of the race by identical tyre problems, with their right rears shredding after touching a kerb.

Trulli made up for another poor showing by team-mate Ralf Schumacher by challenging the Renault pair hard mid-race for a podium finish.

Button rose as high as third after taking advantage of a moment of Alonso hesitation but lost ground after pitting on lap 21.

He then out-duelled Trulli for fourth spot before losing it to Fisichella on his second stop.

Montoya suffered a spin three laps from the end when he was tagged from behind after passing Tiago Monteiro's Jordan.

He recovered only to surrender second to Alonso after running off on the penultimate lap and denying McLaren their first 1-2 for more than five years.

www.bbc.co.uk/sport

Gebruikersavatar
jabu
Berichten: 15991
Lid geworden op: zo apr 04, 2004 8:46 am
Locatie: Amsterdam

Bericht door jabu » zo aug 21, 2005 2:50 pm

Nog 24 punten te gaan.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » wo aug 31, 2005 8:26 am

Aankomend weekend eindelijk weer loeren.. :eusa_dance:
Grand Prix Italië
02 september
11:00-12:00 1e training
14:00-15:00 2e training
03 september
09:00-09:45 1e training
10:15-11:00 2e training
13:00 Kwalificatie
04 september
14:00 Race



Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » vr sep 02, 2005 6:24 am

Preview Monza: volle kracht vooruit!


Met nog vijf races te gaan is de absolute climax van het Formule 1-seizoen in zicht. Kimi Raikkonen liet in Turkije zien dat hij vastbesloten is om Fernando Alonso het vuur aan de schenen te leggen, maar de Spanjaard hield met zijn tweede plaats de schade knap beperkt. Op het razendsnelle Autodrome Nazionale di Monza gaat de strijd om de wereldtitel komend weekend onverminderd voort!


De missie van Kimi Raikkonen in Istanbul was duidelijk: winnen. De Fin slaagde glansrijk in zijn opdracht, maar toch was ook Fernando Alonso buitengewoon tevreden na het raceweekend aan de Bosporus. De Spanjaard eindigde op de valreep als tweede, waardoor Raikkonen slechts twee puntjes op hem inliep. De voorsprong van Alonso in het wereldkampioenschap bedraagt hierdoor nog altijd 24 punten. In theorie betekent dit dat als Raikkonen alle resterende vijf races wint, Alonso elke race derde kan worden om alsnog comfortabel wereldkampioen te worden.

Geen vuiltje aan de lucht dus voor Alonso, hoewel de snelheid van McLaren in Turkije indrukwekkend was. Raikkonen en Montoya waren veel sneller dan de Renaults en als Tiago Monteiro in de slotfase beter opgelet had waren de mannen van Ron Dennis met een dubbelslag aan de haal gegaan. In Monza zijn de McLarens dan ook de torenhoge favorieten. Als de bolides uit Woking technisch in orde blijven, lijkt er geen maat te staan op de snelheid van de MP4/20. De hisorie spreekt echter niet in het voordeel van McLaren. De laatste McLaren-zege in Monza dateert alweer van 1997, toen David Coulthard als eerste over de eindstreep kwam.



Ook Renault heeft geen goede staat van dienst in Monza. Vorig seizoen behaalde het team van Flavio Briatore precies nul punten op het snelle Italiaanse circuit en ook dit seizoen is de concurrentie hevig. De teams van BAR, BMW Williams en Toyota worden steeds sterker, terwijl ook Ferrari in eigen huis niet onderschat mag worden. Vorig seizoen boekte de Scuderia in Monza nog een dubbelslag, met Rubens Barrichello als winnaar. BAR-coureurs Button en Sato eindigden destijds als derde en vierde.

Als we echter afgaan op de tijden die vorige week op Monza gereden werden tijdens tests, zal de Grand Prix van Italië vermoedelijk een grote McLaren-show worden. Alleen Montoya slaagde er in om een rondje af te leggen in minder dan 80 seconden, terwijl Raikkonen niet ver bij zijn teamgenoot uit de buurt bleef. De Renaults moesten passen, hoewel Alonso en Fisichella wel sneller waren dan de meeste andere deelnemers.


Tests blijven echter tests, een raceweekend is een ander verhaal. De druk ligt bij McLaren, Alonso hoeft slechts te zorgen dat hij niet te ver uit te buurt blijft van Raikkonen. Het belooft in elk geval een interessant duel te worden. Door de verbouwing van de Hockenheimring is Monza eigenlijk uniek in zijn soort, geen enkel ander circuit op de huidige kalender is vergelijkbaar met het razendsnelle Autodromo Nazionale di Monza. Het uitgangspunt voor komend weekend: zo weinig mogelijk neerwaartse druk, rechtervoet omlaag en gáán! Volle kracht vooruit!


Bron: http://www.f1racing.net/nl/

brigade zuid
AT Toto winner 15/16
Berichten: 23726
Lid geworden op: ma apr 26, 2004 10:51 pm

Bericht door brigade zuid » vr sep 02, 2005 10:29 am

Baseman schreef: Ik vind één van de Nederlanders bijv. veel beter bij BAR passen !
Zou er voor Alberts nog een beetje belangstelling zijn van andere teams? ik vind dat hij het goed doet, valt weinig uit, bijna altijd sneller dan zn teamgenoot en regelmatig ook beter als de Jordans.

Gebruikersavatar
Ramona
Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
Berichten: 34446
Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
Locatie: Nijmegen

Bericht door Ramona » za sep 03, 2005 1:05 pm

Pos. Rijder Team Tijd
1 K. Räikkönen McLaren 1:20.878
2 JP. Montoya McLaren 1:21.054
3 F. Alonso Renault 1:21.319
4 J. Button BAR 1:21.369
5 T. Sato BAR 1:21.477
6 J. Trulli Toyota 1:21.640
7 M. Schumacher Ferrari 1:21.962
8 R. Barrichello Ferrari 1:21.962
9 G. Fisichella Renault 1:22.068
10 R. Schumacher Toyota 1:22.266
11 D. Coulthard Red Bull 1:22.304
12 J. Villeneuve Sauber 1:22.356
13 C. Klien Red Bull 1:22.532
14 M. Webber Williams 1:22.560
15 F. Massa Sauber 1:23.060
16 A. Pizzonia Williams 1:23.291
17 T. Monteiro Jordan 1:24.666
18 R. Doornbos Minardi 1:24.904
19 N. Karthikeyan Jordan 1:25.859
20 C. Albers Minardi 1:26.964




Bron: http://www.f1racing.net/nl/

Gebruikersavatar
Daily Blind
Berichten: 13388
Lid geworden op: wo sep 24, 2003 10:23 am

Bericht door Daily Blind » za sep 03, 2005 8:27 pm

www.f1racing.nl schreef:Pech en pole voor McLaren

Het lijkt dit jaar niet te mogen voor Raikkonen. Voor de zoveelste keer moest de Fin zijn motor verwisselen en zijn pole position inleveren. Hij was de snelste in de kwalificatie, maar staat als 11e op de grid. Gelukkig is het wel teamgenoot Montoya die de eerste positie overneemt.

"Heel jammer dat ik niet het voordeel heb van mijn goede kwalificatie," zegt Raikkonen. "Het gaat een moeilijke race worden, maar dit was wel het maximaal haalbare. De snelheid van onze auto is goed, dus je weet maar nooit."

Montoya kwalificeerde zich als tweede en start als eerste. "Ik reed een goede ronde en ben tevreden. Het is goed om vooraan te starten, nu nog zonder problemen door de eerste bocht komen. Jammer dat Kimi als 11e moet starten, maar er is nog veel mogelijk. We zullen alles doen om deze race te winnen."

Plaats reactie