Misschien heeft Montoya wel een andere motor...Baseman schreef:Dan ga je wel even voorbij aan het feit dat Raikkonen ook teamgenoot Montoya ver achter zich laat en Montoya iheeft dezelfde motor en is toch geen langzame rijder..
F1 en andere autosporten
Moderator: mods
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Grand Prix Hongarije
11:00-12:00 1e training
14:00-15:00 2e training
30 juli
09:00-09:45 1e training
10:15-11:00 2e training
13:00 Kwalificatie
31 juli
14:00 Race
Zonta zet de toon in Hongarije
De tweede vrije training op de Hungaroring is een prooi geworden voor Ricardo Zonta. De Toyota-coureur stuurde in de slotfase van de sessie zijn bolide naar een tijd van 1.20.409, waarmee hij een fractie sneller was dan Alexander Wurz. Robert Doornbos was met zijn negentiende tijd de beste Nederlander.
In een warm Hongarije leek de tweede training een McLaren-aangelegenheid te worden. Lange tijd stonden Kimi Raikkonen en Juan-Pablo Montoya bovenaan de tijdlijsten, met een ruime voorsprong op de rest van het veld. In de slotfase veranderde er echter nog veel. Niet alleen Zonta en Wurz, maar ook Jarno Trulli en Ralf Schumacher kwamen aan de tijden van het McLaren-duo. Raikkonen werd uiteindelijk derde, Montoya zesde.
Renault viel enigszins tegen. Klassementsleider Fernando Alonso realiseerde de achtste tijd, ruim twee seconden achter Zonta. Giancarlo Fisichella kwam zelfs niet verder dan de elfde positie. Ook Williams stelde opnieuw teleur. Heidfeld en Webber moesten genoegen nemen met respectievelijk de twaalfde en vijftiende tijd.
Nog slechter verging het Michael Schumacher. De regerend wereldkampioen moest al vroeg in de sessie zijn Ferrari langs de baan parkeren en kwam vervolgens niet meer de baan op. De Duitser was niet de enige die geen tijd op de klokken bracht in de tweede sessie. Ook Chanock Nissany kwam niet meer in actie na zijn spin in de eerste sessie.
Robert Doornbos was op de Hungaroring de beste Nederlander. De Rotterdammer was bijna een halve seconde sneller dan Christijan Albers, die worstelde met de afstelling van zijn Minardi. Met name de remmen van zijn Minardi werkten niet zoals hij dat graag gehad zou hebben.
Ondanks alles hielden beide Nederlanders de drie Jordans opnieuw achter zich. Doornbos was zelfs meer dan een volle seconde sneller dan Tiago Monteiro en anderhalve seconde sneller dan Narain Karthikeyan. Testrijder Nicolas Kiesa was nog eens een fractie trager dan Karthikeyan.
Vrijdag, tweede vrije training
Pos. Rijder Team Tijd Ronden
1 R. Zonta Toyota 1:20.409 24
2 A. Wurz McLaren 1:20.519 35
3 K. Räikkönen McLaren 1:21.281 18
4 J. Trulli Toyota 1:21.410 26
5 R. Schumacher Toyota 1:21.631 24
6 JP. Montoya McLaren 1:21.662 17
7 R. Barrichello Ferrari 1:21.914 23
8 F. Alonso Renault 1:22.473 21
9 J. Button BAR 1:22.544 29
10 C. Klien Red Bull 1:22.626 23
11 G. Fisichella Renault 1:22.652 21
12 N. Heidfeld Williams 1:22.861 16
13 D. Coulthard Red Bull 1:22.886 24
14 V. Liuzzi Red Bull 1:22.913 15
15 M. Webber Williams 1:22.935 18
16 J. Villeneuve Sauber 1:23.558 23
17 T. Sato BAR 1:23.560 12
18 F. Massa Sauber 1:23.574 25
19 R. Doornbos Minardi 1:23.670 23
20 C. Albers Minardi 1:24.093 21
21 T. Monteiro Jordan 1:24.862 24
22 N. Karthikeyan Jordan 1:25.184 25
23 N. Kiesa Jordan 1:25.269 17
24 M. Schumacher Ferrari geen tijd 1
25 C. Nissany Minardi geen tijd 0
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Niet zeuren....zo wordt 't gespeeld..maare...joepieeeeeeeeee...eindelijk...haaaaa... :cheer: :eusa_dance: :cheer:
Wow...en Alonso...goh..
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
Wow...en Alonso...goh..
Kwalificatie
Pos. Rijder Team Tijd
1 M. Schumacher Ferrari 1:19.882
2 JP. Montoya McLaren 1:20.779
3 J. Trulli Toyota 1:20.839
4 K. Räikkönen McLaren 1:20.891
5 R. Schumacher Toyota 1:21.158
6 F. Alonso Renault 1:21.141
7 R. Barrichello Ferrari 1:21.158
8 J. Button BAR 1:21.302
9 G. Fisichella Renault 1:21.333
10 T. Sato BAR 1:21.787
11 C. Klien Red Bull 1:21.937
12 N. Heidfeld Williams 1:22.086
13 D. Coulthard Red Bull 1:22.279
14 F. Massa Sauber 1:22.565
15 J. Villeneuve Sauber 1:22.866
16 M. Webber Williams 1:23.495
17 C. Albers Minardi 1:24.443
18 N. Karthikeyan Jordan 1:25.057
19 R. Doornbos Minardi 1:25.484
20 T. Monteiro Jordan geen tijd
Schumi grijpt zijn eerste pole van het jaar
Michael Schumacher heeft met een tijd van 1.19.882 verrassend de pole-position gepakt in Hongarije. Het is zijn eerste pole van het seizoen. McLaren-coureur Juan Pablo Montoya reed de tweede tijd en was bijna negen tienden trager. Toyota-piloot Jarno Trulli was derde.
Volledig verslag volgt.
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Ik vind pole niet echt een dooie mus... :aai:
Daarbij weet m'n kleine teentje ook wel dat het te vroeg is om te juichen..
De Ferrari's hadden/hebben? 't gewoon op de een of andere manier niet helemaal goed voor elkaar dit seizoen...maar dat ligt niet aan de rijkunsten van Schumi...he's simply the best... :moontje: :D
Daarbij weet m'n kleine teentje ook wel dat het te vroeg is om te juichen..
De Ferrari's hadden/hebben? 't gewoon op de een of andere manier niet helemaal goed voor elkaar dit seizoen...maar dat ligt niet aan de rijkunsten van Schumi...he's simply the best... :moontje: :D
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Grrr...en hoogst waarschijnlijk ga ik de start missen...iene miene mutte.... :sneaky1:Schumi grijpt zijn eerste pole van het jaar
Michael Schumacher heeft met een tijd van 1.19.882 verrassend de pole-position gepakt in Hongarije. Het is zijn eerste pole van het seizoen. McLaren-coureur Juan Pablo Montoya reed de tweede tijd en was bijna negen tienden trager. Toyota-piloot Jarno Trulli was derde.
Schumacher reed een geweldige ronde over de Hungaroring. De Duitser was in de eerste sector bijna twee tienden rapper dan Trulli, die op dat moment de voorlopige pole in handen had. In de tweede en de derde sector wist de Ferrari-rijder nog meer tijd te vinden en op de streep was hij haast een seconde rapper dan de Italiaan. De Renault-rijders Giancarlo Fisichella en Fernando Alonso kwamen niet meer aan de magnifieke tijd van Schumacher. McLaren was het hele weekend bloedsnel, maar Montoya kwam negen tienden van een seconde tekort. Kimi Raikkonen, die als eerste coureur een tijd moest neerzetten, reed de vierde tijd.
Minardi-rijder Christijan Albers start zondag als zeventiende aan de Grand Prix van Hongarije. De Larenaar was met een tijd van 1.24.443 zes tienden sneller dan Karthikeyan in een nerveuze Jordan en was ruim een seconde rapper dan teammaat Robert Doornbos. De Rotterdammer maakte een fout in de eerste bocht en kwam niet verder dan de negentiende tijd. Jordan-coureur Monteiro liet geen tijd noteren vanwege een motorwissel in de ochtend en zal de race op de Hungaroring dus als laatste aanvangen. Minardi heeft dus wederom rivaal Jordan verslagen in de kwalificatie.
Renault liet het afweten in de Hongaarse kwalificatie. Alonso en Fisichella reden de zesde en negende tijd en waren gewoonweg niet snel genoeg. Toyota beleefde een goede kwalificatie. Ralf Schumacher bracht zijn bolide naar de vijfde tijd en bezorgde zijn team hiermee een uitstekende uitgangspositie voor de race. De prestaties van het Ferrari-team waren verrassend en indrukwekkend. De laatste pole van Michael Schumacher was in de Japanse GP van vorig jaar. Rubens Barrichello reed een keurige zevende tijd. BMW-Williams viel zwaar tegen. Heidfeld en Webber moeten het doen met de twaalfde en de zestiende startplaats.
Het was een hete kwalificatie met een temperatuur van 36 graden.
De race begint zondag om 14.00 uur.
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
:DBaseman schreef:Nou goed, dezelfde motor in 2 wagens wordt inderdaad lastig :D
Misschien rijdt Raikonen wel veel lomper dan Montoya, Sato blies vorig seizoen ook veel vaker zijn motor op dan Button. Misschien schakelt hij iedere keer net duizend toeren later op of iets dergelijks.Maar ik neem aan dat beiden een identieke motor hebben, dat zou wel het meest logische zijn.
Dat is het tegenwoordig wel.Ramona schreef:Ik vind pole niet echt een dooie mus... :aai:
Vroegah kreeg je tenminste nog een punt voor de pole, kreeg je ook echt gevechten om de pole.
Gelukkig, de deceptie komt anders wel erg hard aan ;)Ramona schreef:Daarbij weet m'n kleine teentje ook wel dat het te vroeg is om te juichen..
De Ferrari's
Dat mag wel gezegd worden ja, daarnaast draaien ze ook miljoenen verlies al een tijd, causaal verband misschien?Ramona schreef: De Ferrari's hadden/hebben? 't gewoon op de een of andere manier niet helemaal goed voor elkaar dit seizoen...
Schumacher is een goed coureur, ontegenzeggelijk, maar, volgens mij lopen er wel wat betere rond.Ramona schreef:maar dat ligt niet aan de rijkunsten van Schumi...he's simply the best... :moontje: :D
Hij rijdt te klinisch, vroegah had je Prost, ook zo'n berekenende rijder, daar houden heel veel mensen niet van.
Wat is de laatste mooie inhaalactie van Schoenmaker geweest?
Kun jij zo diep graven in je geheugen?
F1 is spectakel, Schoenmaker en spectakel gaan niet samen, broertje Ralf doet nog weleens iets leuks daarentegen.
Eerder andersom.Harm schreef:[Misschien rijdt Raikonen wel veel lomper dan Montoya, Sato blies vorig seizoen ook veel vaker zijn motor op dan Button. Misschien schakelt hij iedere keer net duizend toeren later op of iets dergelijks.
Let maar eens goed op bij de bandenslijtages bij de 2 McLarens.
Raikkonen heeft vaak cleane banden terwijl Montoya zijn banden totaal kaal rijdt.
Botte pech vrees ik, en slecht werk van Mercedes maar dat is duidelijk.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Sowieso vind ik de kwalificatie maar saaaaai tegenwoordig...San Marco schreef:
Vroegah kreeg je tenminste nog een punt voor de pole, kreeg je ook echt gevechten om de pole.
Hoewel 't tactisch spelleke wel interessanter wordt..dat dan ook wel weer...
San Marco schreef:Gelukkig, de deceptie komt anders wel erg hard aan ;)
We'll see... :cheer:
San Marco schreef: Dat mag wel gezegd worden ja, daarnaast draaien ze ook miljoenen verlies al een tijd, causaal verband misschien?
Ongetwijfeld...maar ik verdiep me er te weinig in om daarover echt inzicht te hebben..
Mwah..niet mee eens...niet aleen als coureur maar ook als vakman zijnde...iemand die altijd het beste uit zichzelf en materiaal wil halen.. :worshippy:Ramona schreef: Schumacher is een goed coureur, ontegenzeggelijk, maar, volgens mij lopen er wel wat betere rond.
Hij rijdt te klinisch, vroegah had je Prost, ook zo'n berekenende rijder, daar houden heel veel mensen niet van.
Wat is de laatste mooie inhaalactie van Schoenmaker geweest?
Kun jij zo diep graven in je geheugen?
F1 is spectakel, Schoenmaker en spectakel gaan niet samen, broertje Ralf doet nog weleens iets leuks daarentegen.
Dat er weinig spanning is geweest de laatste jaren lag m.i. ook aan 't klasseverschil..materiaal met coureur....de rest had gewoon weinig in te brengen...ten tijde van Mika waren er bijv. toch spannende acties en races..toch?
Daarbij valt er moeilijker in te halen op de circuits tegenwoordig..laat mijn geheugen me inderdaad in de steek en heb ik ook geen zin om te zoeken naar zijn laatste mooie actie.. :cheer: :)
Met Prost had ik niks..Senna was/is mijn held...
Laatst gewijzigd door Ramona op za jul 30, 2005 2:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, dat is de F1.Ramona schreef:Mwah..niet mee eens...dat er weinig spanning is geweest de laatste jaren lag aan 't klasseverschil..materiaal met coureur....de rest had gewoon weinig in te brengen...
Iedereen die de F1 al wat langer volgt kan zich het seizoen 1993 nog wel herinneren, de 'gekochte' van Prost, de McLarens van 1989.
Teveel dominantie van 1 team is ook niks, voor het publiek althans.
Viel ook wel mee, meestal werd Schoenmaker ingehaald, andersom is niet vaak gebeurd het laatste decennium, althans niet die ik me kan herinneren.Ramona schreef:ten tijde van Mika waren er bijv. toch spannende acties en races..toch?
Ten tijde van de 1e van Hakkinen had het ook een dodelijk saai seizoen kunnen worden als de FIA niet een bepaald systeem bij McLaren had verboden, op aandringen van .... Ferrari [off course].
De beste auto wint gewoon, zo simpel is het, af en toe wat geholpen door pech bij tegenstanders, maar ja, moet je er maar voor zorgen dat ie heel blijft.
Maar dat is logisch.Ramona schreef:Met Prost had ik niks..Senna was/is mijn held...
Prost was gewoon een jankerd, wilde in 1993 in Sao Paulo uitstappen omdat het zo hard regende, het mietje.
Werd in dat seizoen enkele keren gedeklasseerd door Senna die in verhouding met de Williams van Prost in een zeepkist reed.
Senna, argggggggh X'C
Daarom was dat bandengedoe in Indy zo belachelijk.
Veiligheid pretenderen na te streven maar vervolgens er niet voor gaan.
De F1 is nog steeds niet veilig en zal dit ook nooit worden.
Ze hebben van alles geintroduceerd in de F1, van ABS tot aan active suspension, dat zijn nu niet echt van die onveilige zaken als je het mij vraagt.
Wat hebben ze nu?
Versterkte monocoque, vooruitgang.
Airbox die bij kantelen de coureur beschermt, vooruitgang maar inhalen is mede hierdoor bijna inmogelijk geworden ivm oververhitting van de motor.
Enz enz.
Verder eigenlijk alleen maar snelheidsinperkende maatregelen die eigenlijk onveilig zijn.
Minder vleugels op de auto, groeven in banden, smallere auto's.
Alles om de snelheid in de bochten te beperken terwijl het doel van een coureur juist is zo snel mogelijk en nog sneller die bochten te pakken.
Tegenstrijdig dus.
Dit jaar was het wachten op de eerste dode met die bandenregel, nou, Ralf Schoenmaker was er niet ver vanaf moet gezegd worden.
Veiligheid oke, zeer goed, maar, mag er nog een beetje geraced worden?
Inhalen is onmogelijk geworden, inhalen in de spits is tegenwoordige een hoogtepunt geworden :pukey:
Schroef de motorinhoud naar beneden, geef iedereen de oude slicks terug, breng de pookschakeling weer terug en rijden maar :eusa_dance:
Oh ja, schaf dat tanken af, gewoon volle tanks rijden, zo kun je nog ns een gokje maken met wel of niet een pitstop voor banden te maken.
Veiligheid pretenderen na te streven maar vervolgens er niet voor gaan.
De F1 is nog steeds niet veilig en zal dit ook nooit worden.
Ze hebben van alles geintroduceerd in de F1, van ABS tot aan active suspension, dat zijn nu niet echt van die onveilige zaken als je het mij vraagt.
Wat hebben ze nu?
Versterkte monocoque, vooruitgang.
Airbox die bij kantelen de coureur beschermt, vooruitgang maar inhalen is mede hierdoor bijna inmogelijk geworden ivm oververhitting van de motor.
Enz enz.
Verder eigenlijk alleen maar snelheidsinperkende maatregelen die eigenlijk onveilig zijn.
Minder vleugels op de auto, groeven in banden, smallere auto's.
Alles om de snelheid in de bochten te beperken terwijl het doel van een coureur juist is zo snel mogelijk en nog sneller die bochten te pakken.
Tegenstrijdig dus.
Dit jaar was het wachten op de eerste dode met die bandenregel, nou, Ralf Schoenmaker was er niet ver vanaf moet gezegd worden.
Veiligheid oke, zeer goed, maar, mag er nog een beetje geraced worden?
Inhalen is onmogelijk geworden, inhalen in de spits is tegenwoordige een hoogtepunt geworden :pukey:
Schroef de motorinhoud naar beneden, geef iedereen de oude slicks terug, breng de pookschakeling weer terug en rijden maar :eusa_dance:
Oh ja, schaf dat tanken af, gewoon volle tanks rijden, zo kun je nog ns een gokje maken met wel of niet een pitstop voor banden te maken.
- Ramona
- Erelid, Toto winner 03/04, 17/18, EC 08
- Berichten: 34515
- Lid geworden op: vr sep 12, 2003 5:58 pm
- Locatie: Nijmegen
Mooie 'plof' bedoelde je zeker..San Marco schreef:
Wedstrijd morgen wordt een prooi voor Juan Pablo, Schumacher staat op een 3 stopper [misschien wel 4], Montoya op zn minst eentje minder.
Maar leuk hoor voor alle Ferraristi...
:aai:
3 stopper klopt wel weer..maar bij wie niet? :twisted:
weet niet zeker over ze allemaal een '3-stop-strategie' hadden..maar dat terzijde...
Mooie overwinning voor Kimi...en een mooie 2e plaats van Schumi..leuke race gezien vanmiddag...
Raikkonen slaat terug op Hungaroring
Kimi Raikkonen heeft uitstekende zaken gedaan in de strijd om de wereldtitel. De Fin won op fraaie wijze de Grand Prix van Hongarije, terwijl kampioenschapsleider Fernando Alonso na een incident in de eerste ronde buiten de punten eindigde. De overige twee podiumplaatsen gingen naar de gebroeders Schumacher. Robert Doornbos viel uit, Christijan Albers haalde ondanks veel malheur de eindstreep.
Na races vol pech en tegenslag, heeft Kimi Raikkonen in Hongarije laten zien dat hij wel degelijk nog altijd meetelt in de titelstrijd. De Fin reed in Budapest een briljante wedstrijd en was eigenlijk een maatje te groot voor al zijn concurrenten. Alleen Juan-Pablo Montoya leek Raikkonen van de zege te kunnen houden, maar de Colombiaan moest zijn McLaren in het tweede deel van de wedstrijd in de pits parkeren.
Direct bij de start sloeg McLaren een belangrijke slag. Michael Schumacher wist weliswaar zijn pole-position te verzilveren, maar McLaren-coureurs Montoya en Raikkonen stuurden zichzelf naar de tweede en derde positie. Achter beide McLarens was het chaos. Fernando Alonso reed zijn voorvleugel kapot tegen de achterkant van de Toyota van Ralf Schumacher, terwijl Christian Klien zelfs een heuse koprol maakte na een touché met Jacques Villeneuve.
Nog geen half rondje later was het drama voor Red Bull Racing compleet, toen ook David Coulthard hard crashte. De Schot kon de afgebroken voorvleugel van Fernando Alonso niet meer ontwijken, waarna hij stuurloos van de baan schoot. Ook Rubens Barrichello kwam de eerste ronde niet zonder kleerscheuren door. De Braziliaan verloor evenals Alonso zijn voorvleugel, waarna hij samen met de Spanjaard direct de pits in moest duiken.
Vooraan het veld liet Montoya zijn Finse teamgenoot snel passeren, omdat Raikkonen een pitstop minder wilde maken dan de Colombiaan. Raikkonen kon het tempo van Michael Schumacher ogenschijnlijk eenvoudig volgen, maar slaagde er niet in om de Duitser te verschalken. Ook na de eerste pitstops bleef Raikkonen tegen de achtervleugel van de Ferrari aankijken. De leiding van de wedstrijd was op dat moment in handen van Juan-Pablo Montoya, die slechts twee pitstops wilde maken.
Tijdens de tweede serie pitstops wist Raikkonen eindelijk voorbij de Ferrari te komen. De Fin maakte een zeer korte pitstop, waardoor hij voor Schumacher weer terug op de baan kwam. Toen Raikkonen eenmaal vrij baan had, liet hij even zien waartoe hij in staat is. De McLaren-coureur reed Schumacher binnen enkele ronden op een onoverbrugbare achterstand. De leiding van de wedstrijd was op dat moment nog altijd in handen van Montoya, maar de Colombiaan zou de finish niet halen. De techniek van zijn McLaren liet hem in de steek, waarna hij zijn bolide in de pits moest parkeren.
Vanaf het moment dat Montoya van het toneel verdween, was de race gelopen. Raikkonen kon eenvoudig naar zijn vierde overwinning van het seizoen rijden. Achter de Fin moest Michael Schumacher nog alle zeilen bijzetten om zijn tweede positie te behouden. Ralf Schumacher was in de slotfase duidelijk sneller dan zijn broer, maar slaagde er niet in om hem te verschalken. Zijn derde positie betekent echter wel zijn eerste podiumplaats in dienst van Toyota.
Achter Ralf maakte Jarno Trulli met zijn vierde plaats het Toyota-succes compleet. De overige wk-punten gingen allen naar Williams en BAR. Voor Takuma Sato betekende zijn achtste positie bovendien zijn eerste puntje van het seizoen.
Rubens Barrichello en Fernando Alonso slaagden er niet in om na hun vroege pitstop tot de top-acht door te dringen en hetzelfde gold voor Giancarlo Fisichella. De Italiaan reed een zwakke race en greep net naast een wk-puntje.
Minardi-coureurs Albers en Doornbos kenden beide een lastige wedstrijd. Doornbos reed aanvankelijk een ijzersterke race, maar hij moest zijn Minardi met hydraulische problemen in het gras parkeren. Christijan Albers worstelde de gehele race met de techniek van zijn bolide en leek tot tweemaal toe uit te gaan vallen. Uiteindelijk haalde hij nog wel de eindstreep, op elf ronden achterstand van winnaar Kimi Raikkonen.
Diezelfde Raikkonen bracht met zijn overwinning het McLaren-team in tranen. Eerder deze week overleed een teamlid na een ongeluk in een Hongaars hotel, waardoor het team na de race de emoties de vrij loop liet. Dankzij de zege van Raikkonen en het falen van Renault heeft de titelstrijd bovendien weer een nieuwe wending gekregen.
Pos. Rijder Team Tijd Punten
1 K. Räikkönen McLaren 1:37:25.552 10
2 M. Schumacher Ferrari + 35.581 8
3 R. Schumacher Toyota + 36.129 6
4 J. Trulli Toyota + 54.221 5
5 J. Button BAR + 58.832 4
6 N. Heidfeld Williams + 1:08.375 3
7 M. Webber Williams + 1 ronde(n) 2
8 T. Sato BAR + 1 ronde(n) 1
9 G. Fisichella Renault + 1 ronde(n) 0
10 R. Barrichello Ferrari + 1 ronde(n) 0
11 F. Alonso Renault + 1 ronde(n) 0
12 N. Karthikeyan Jordan + 3 ronde(n) 0
13 T. Monteiro Jordan + 4 ronde(n) 0
14 F. Massa Sauber + 7 ronde(n) 0
15 C. Albers Minardi + 11 ronde(n) 0
Niet gefinisht
16 J. Villeneuve Sauber + 14 ronde(n) 0
17 JP. Montoya McLaren + 29 ronde(n) 0
18 R. Doornbos Minardi + 44 ronde(n) 0
19 D. Coulthard Red Bull + 70 ronde(n) 0
20 C. Klien Red Bull + 70 ronde(n) 0
Bron: http://www.f1racing.net/nl/
-
- Berichten: 1723
- Lid geworden op: di mei 10, 2005 12:29 pm
Ik heb geen plof gezien bij Montoya..Ramona schreef:Mooie 'plof' bedoelde je zeker..
Overigens was ik vergeten dat Raikkonen geen penalty zou krijgen, ik dacht dat hij 10 plekken achter zijn kwalificatie zou moeten starten.
Niet dus.
Zonder pech had dit een 1-2 voor de laagvliegende vliegtuigen van McLaren geweest zijn, Raikkonen-Montoya.
Toch wel meerderen, Montoya stond op een 2, Webber en Heidfeld idem.Ramona schreef:3 stopper klopt wel weer..maar bij wie niet?
Vandaag bleek toch wel dat de McLaren de snelste auto van het hele spelletje is dit seizoen.
Als de betrouwbaarheid beter had geweest had er nu niet ene Spanjaard aan kop gegaan in het kampioenschap.
Maar heel blijven hoort er allemaal bij.
Vond je?Harm schreef:Voor een race op de Hungaroring was het zeker een leuke race.
Hongarije is echt het vreselijkste circuit van de hele F1.
Inhalen?
Waar?
Heb veel betere gezien, maar ja, long time ago, toen er nog wel in iemands versnellingsbak gekropen kon worden in de bocht voor start - finish.
Zie die uitschuiver van Barrichello, zat er een stuk achter en toch was zn downforce weg.
Tja, zo kun je nooit inhalen natuurlijk, wel als je met een Ferrari een Minardi inhaalt natuurlijk.
Zie die uitschuiver van Barrichello, zat er een stuk achter en toch was zn downforce weg.
Tja, zo kun je nooit inhalen natuurlijk, wel als je met een Ferrari een Minardi inhaalt natuurlijk.